Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Machie

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:48

Welkom nieuwelingen :)

Karin, lekker joh, 2x per week! Dan ga je ws ook grote stappen maken :)

MWM, spannend, examen! Maar jullie kunnen het vast! Mijn honden volgen allemaal dramatisch :+ Ik train dat nooit ;)

Zooo, vanavond weer trainen, zin in! Hopelijk staat Csiv ook in de meewerkmodus :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 16:52

Welkom nieuwelingen :D

Gisteren ook weer training gehad en Jinn deed de raakvlakken opzich wel goed maar wanneer ik zeg blijf moet hij op de raakvlak blijven staan. Hij dendert gewoon naar beneden maar raakte het raakvlak wel. Elke keer terug zetten werkte niet. Iemand nog een manier van raakvlakken leren?

Voor de rest gingen de palen en de rest, inclusief vooruit sturen wel goed :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:09

Je traint bijna elke dag he JP? Ik zou m wat meer rust geven, vooral de raakvlakken zijn enorm belastend en Jinn is nog maar zo jong...

Csiva heeft op de schutting nog steeds geen fijn raakvlak, ik ga van de winter ws een workshop running contacts volgen. Eens zien of ze daarmee wel een betrouwbaar vlak krijgt op die ellendige schutting ;)

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:12

Bij Bodhi niet echt bewust geleerd, maar zodra ik RUuuuust roep remt ze heel mooi af om vervolgens met mij mee van het raakvlak af te maken :)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:40

Ik train niet elke dag hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 17:48

Raakvlakken?

Me broer gat zelf hindernissen voor me maken! Dus ik kan zelf thuis aan de slag, gwn simpel hoor!

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:20

Welkom nieuwelingen! Op naar vele gezellige trainingsrondjes :)

@ JesdaJinn je post zo enthousiast dat je de indruk wekt dat je bijna dagelijks oefent. Heeft Jinn al trainingsvakantie gehad? Weer even de rem erop, terug naar de basis. Terug naar de lagere/ platte raakvlakken, zoals ze ook stonden toen je begon met de raakvlakken.

@ Apollo heb je zelf wel ervaring? Anders dan is een cursus erin aan te raden ;)

@ MWM en wat als je er meer hoeken en bochten in gooit? Hier was het scheef lopen een kwestie van oogcontact willen houden met de baas+ baas die zelf ook scheef liep. Vooral linksom hoeken en bochtenwerk helpt. Je hond leert dan om op je standbeen te reageren ipv op jouw hele lichaam.

Doe je al aan de vertraagde en versnelde pas? Is ook een leuke oefening en zit Vanaf de GG1 in het programma ;) Leg er voor jezelf niet te veel druk op.
Perfect volgen lukt alleen als je veel kilometers maakt. Soms heb ik het perfecte gevoel om het daarna weer net zo hard te verliezen. Volgwerk is, als je het goed wil doen, een lastig onderdeel. Al ziet het er zo makkelijk uit. Apporteren, vak/ pion zenden en andere alles of niets oefeningen zijn makkelijker om te trainen. Daar zit logica en telkens dezelfde handeling(en) in voor je hond *typte de gek die obedience steeds leuker vind*

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 18:31

Ik train IPO he? Ik hoef ook geen examen te doen, alleen is wel het doel. Anders volgend voorjaar/ Versnelde en langzame pas al vanaf het begin idd. ;) Dat zit bij ons als vanaf examen 1. Net als zowel linkerhoeken en rechterhoeken. Alleen doe ik veel grote cirkels, en weinig lange rechte lijnen nog. Gewoon heel onvoorspelbaar hihi. Hij wil idd echt oogcontact maken, maar ik moet braaf rechtuit kijken. Het is idd kwestie van kilometers maken, alleen bij ons zijn ze heel streng qua volgen en punten. Heb jij het met hand touch aangeleerd? We zijn nu afgebouwd van touchen naar onder de hand lopen en kleine stukjes zonder hand. Met hand volgt hij keurig, onder de hand ook en paar passen zonder hand ook al. Ik mag ook totaal niet klagen hoor, hij doet het super voor zijn leeftijd.

Ik ken het loopprogramma uit mijn hoofd, maar we lopen de meeste rare dingen en doen veel dingen om hem enthousiast te houden. Het is bij ons ook een saai examen, dat VZH. Lang stuk aangelijnd volgen, linksomkeert, stuk normale pas volgen, versnelde pas, langzame pas, hoek naar rechts, nog hoek naar rechts, linksomkeert, halthouden (elke keer halthouden moeten ze zitten zonder commando) dan met een 8 door de groep heen en in het midden zitten, eruit en dan aflijnen en hele lopen opnieuw, alleen begin je dan met de groep. :+ En daarna nog de zit en doorlopen, af en doorlopen en als laatste (of eerste, ligt eraan) het hele programma de hond afleggen aan de zijkant, terwijl ik er 20meter voor sta...

Doordat het zo'n saai programma is lopen we dat vrijwel nooit. Ik zit nu steeds filmpjes te kijken van een aantal bekende namen in onze sport, van de opbouw. Heel leerzaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 19:32

LhinnOlijf, ik zou idd een cursses starten maar Mila is net gedekt dus dan kan ik 6 x gaan vind ik 3 x niks...

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:01

MWM, dat weet ik :) het programma dat je beschrijft is een mengelmoes van de GG programma's. Waarin doe je niet een GGb wedstrijdje mee, voor de ervaring en om te horen wat vreemde er van vinden. Je mag 5x zonder startlicentie meedoen.

Ik ben begonnen met mijn linkerhand in de zij. En dat langzaam opgebouwd naar een zwabber arm. Toen je eerder al schreef over de hand touch vroeg ik mij af hoe je dat ging afbouwen. Aangezien je een alles of niets (wel=volgen, niet=niks) hebt gecrieerd. Waar houd jij je hand nu dan? Misschien is je hand plat tegen je been een fijne tussenstap? Of toch terug oogcontact toestaan, want je gaat van veel hulpen naar niks in een relatief korte periode.

Ik ben zo'n persoon die alle GG oefeningen op niveau door elkaar oefent. Anders wordt het zo saai. Als je het aandurft kan je altijd een kort sprintje trekken tijdens het volgen. Mijn ervaring is dat mijn hond actiever ging volgen.
Let je op, als je (halve) circels loopt, dat je niet in de bochten gaat hangen? Dat is zo'n mooie valkuil waar iedereen een keer in trapt :P ook ik hang soms op de cirkel rechtsom.

Apollo, is het dan niet verstandiger om te wachten of privé lessen nemen. Via privé les kan je ook huiswerk meekrijgen zodat je, als de puppen de deur uit zijn, al Wat voorsprong hebt.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:16

Jinn heeft 4 weken vakantie gehad en dit is de 2e week weer dat we bezig zijn.

Ik doe dagelijks ook 'dingen' maar niet altijd behendigheid. Doe ook gewoon gehoorzaamheid en met de bal spelen en naar het bos, maar dat is zo standaard om te vertellen en behendigheid is elke keer eigenlijk anders

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:23

Korte sprintjes doen we ook :') En een keer voer uitgooien, zelf keihard wegrennen en dan moet hij zelf weer komen volgen. Hij loopt ook keurig hoor, wijkt geen cm af, remt keurig, alleen is het voor mij niet goed genoeg. Het is dus ook geen alles of niks, klinkt inderdaad wel zo. :j Aan de hand was om te leren dat hij recht moest lopen, daar tussendoor hebben we altijd de stukjes zonder hand geoefend (of hand op andere plek). Alleen, achteraf, hadden we eerder af moeten bouwen met touchen en eerder in de zij oid moeten doen. Het is ook nog wennen, want zoveel honden zijn er bij ons nog niet zo opgebouwd. Hoe heb jij je hand tegen je zij dan? Of waar haha

En een wedstrijdje := Nee, we hebben gelukkig proefexamen en dit examen is gewoon op eigen club. Bestuur en instructeurs vinden ook dat wij er klaar voor zijn, ik ben de enige die twijfelt. Op eigen club is beter voor mijn zenuwen. Daarna is het wél leuk! :D Ik wist dat helemaal niet, thanks voor de tip!

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 20:38

Welkom nieuwe :)

Hier is volgen ook drama, kenny is echt te blij en daardoor druk. Verder gaat alles wel redelijk
zaterdag weer training :D

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:46

Leuk dat iedereen zo gezellig en fanatiek post hier :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 22:57

Privé les? Ik kom net deze wereld in rollen hoe moet ik weten van hoe wie wat en waar haha

LhinnOlijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:03

ApolloPaard schreef:
Privé les? Ik kom net deze wereld in rollen hoe moet ik weten van hoe wie wat en waar haha

Via Facebook zijn er agility groepen waarin je zulke oproepjes kan plaatsen. In welke regio zoek je? Misschien weten wij nog mensen/ plekken.

MyWishMax schreef:
Korte sprintjes doen we ook :') En een keer voer uitgooien, zelf keihard wegrennen en dan moet hij zelf weer komen volgen. Hij loopt ook keurig hoor, wijkt geen cm af, remt keurig, alleen is het voor mij niet goed genoeg. Het is dus ook geen alles of niks, klinkt inderdaad wel zo. :j Aan de hand was om te leren dat hij recht moest lopen, daar tussendoor hebben we altijd de stukjes zonder hand geoefend (of hand op andere plek). Alleen, achteraf, hadden we eerder af moeten bouwen met touchen en eerder in de zij oid moeten doen. Het is ook nog wennen, want zoveel honden zijn er bij ons nog niet zo opgebouwd. Hoe heb jij je hand tegen je zij dan? Of waar haha

En een wedstrijdje := Nee, we hebben gelukkig proefexamen en dit examen is gewoon op eigen club. Bestuur en instructeurs vinden ook dat wij er klaar voor zijn, ik ben de enige die twijfelt. Op eigen club is beter voor mijn zenuwen. Daarna is het wél leuk! :D Ik wist dat helemaal niet, thanks voor de tip!

Jij moet, Ooh wat klinkt dit simpel :P, eens op ander terrein gaan oefenen en obedience (oefen)wedstrijden en/of seminars lopen. Je krijgt dan zoveel tips waaraan je wat hebt. Dan merk je opeens dat GG, obedience en IPO qua oefeningen super op elkaar lijken. Ik ben nu heel nieuwsgierig naar jullie volgwerk.

Hand in de zij, looks like modellen die over de catwalk lopen ;) Officieel moet je met beide armen bewegen, dus toen het volgwerk voldoende zat ben ik mijn arm en hand in allerlei posities gaan houden. Met als resultaat dat ik tijdens het volgen dingen kan aanpakken, zonder mijn volgwerk te vernaggelen :P

Wat ook leuk is, is 270 graden draaien of 450 graden :D ipv de standaard 90 of 180 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-14 23:05

Nog maals ik Stond ingeschreven voor een behendigheid cursus! Maar deze heb ik afgezegd omdat Mila gedekt is en waarschijnlijk dragend is, hoop ik!

Staat hier boven ook al 2 x maar mag ik drrm niet nieuwsgierig zijn?

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:17

Even egoposten. Mijn training gisteravond ging zoooo slecht := Ik vraag me af of we ooit zo slecht hebben gelopen. Hij is drie keer of zo van de kat af gesprongen, hij liep langs tunnels, weigerde sprongen.. Aii := Wel goed verklaarbaar gelukkig, toen de training startte waren we al 11 uur(!) van huis en 's ochtends was hij al superbraaf geweest bij de praktijkles op school. En hij heeft tussendoor misschien een half uur geslapen. Dus ik moe, Beau heel moe.. Hij had zichtbaar moete met het springen, de kat en schutting en zo voort. Ik heb hem veel te lang door laten gaan en overvraagt en dat hij dan nog zo braaf blijft qua bij me blijven en zo vind ik bewonderingswaardig. Het is echt zo'n zoet hondje <3 Verwachtingen voor morgen dus lekker laag en we gaan het zien. Vandaag lekker uitrusten en kijken of we morgen beter rondkomen.

Zie vooral heel erg op tegen de gambling, zoiets heb ik nog nooit gedaan en heb gewoon te weinig kennis om m'n eigen rondje te bedenken. Misschien lopen we die mooi niet, dan maar disk :=

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:23

Waarom een disk. Er kan niks fout gaan, je loopt wat jezelf wil. Gewoon gaan lopen joh. Dat is nog het makkelijkste van alles gambling hihi. Gewoon afkijken ;)

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:25

Ik loop met Luca ook beginners, wil best samen met je verkennen Hilde. Bij een gambling kan je niks verkeerd doen, alles is gewoon goed. Luca doet geen raakvlakken, hooguit met geluk de schut maar de kat zeker niet. Die pak ik dan dus niet mee. Ik help je wel, komt wel goed joh!

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:33

In Bemmel hebben we geeneens een spel geloof ik. Is 2x vast en 1x jumping zoiets

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:47

KarinW86 schreef:
In Bemmel hebben we geeneens een spel geloof ik. Is 2x vast en 1x jumping zoiets

Klopt, is altijd zo daar :)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:49

Ok! Ja zag zoiets bij de uitslagen van vorig jaar.
Vind het ook niet erg, maar vind spel altijd lekker om te beginnen hihi.
Lekker even de eerste stress eruit hihihi.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:54

Zie dan nu vp1 als spel ;)

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-14 11:56

Hebben we morgen dan 1 vp, 1 spel en 1 jp?