Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mariska_28

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 22:43

Ik heb slechte ervaring met samen zetten van haakneuzen. Het mannetje was erg hitsig en bleef maar op het kleinere mannetje rijden..

De boa's heb ik wel samen zitten, nog nooit gezien dat de mannen elkaar lastig vallen.. :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 23:45

Ik ben er ook echt geen fan van. Vind eigenlijk vrijwel niets vies of eng, draai m'n hand niet om voor gifslangen, maar die scolopendra... Nee, dankje. Hij staat ook mooi verdekt opgesteld in z'n curvertje op een terra waar ik hem niet zie :j

chimello schreef:
Ik heb me niet ingelezen over haakneusjes huisvesten maar pythons ben ik het niet mee eens :n
Maar goed, mijn slangen zijn het natuurlijk niet

Waarom niet als ik vragen mag? :) ben altijd wel benieuwd waar je dan precies aan kan merken dat het niet goed is. Ik ken meerdere mensen die het doen. Wij hebben ze niet om te kweken overigens.
Boa's ook samen hier, dat zaten ze al van jongs af aan, voor de rest alles (gifslangen, spinnen, varanen en baardagaam) apart.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 01:45

Koningspythons zijn heel stressgevoelig.

Buiten de risico's die je hebt door twee onbekende slangen bij elkaar te zetten die een ziekte zouden kunnen dragen en de ander aansteken kan een op den duur stoppen met eten. En dat wil je eigenlijk voorkomen! En stel, je voert een rat die mijten ofzo droeg, is de kans net groter dat de andere slang meteen ook mijten heeft. Als je ze apart hebt zitten verlaag je de kans wel een beetje.

Ik voer in eigen terrarium, ben geen fan van voeren buiten terrarium maar als je dus ook in terrarium voert dan kan het zijn dat de geur ook nog blijft hangen. Een van de twee slangen kan daardoor getriggerd raken. Het is gewoon onnodig imo. Ik wil ze lekker aan het eten houden.

Overigens zijn er wel meer twijfelachtige manieren van houden waar kwekers dan ook weer helemaal voor zijn en ik niet echt mee ben zoals kleine tubs en papier... Zelfs mijn jonge slangen zitten in 80x50 tubs op kokos spul en hebben plantjes en grotjes ondanks ze in tubs zitten en ze eten super. Dus denk dat iedereen zijn eigen manier heeft.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 02:21

chimello schreef:
Koningspythons zijn heel stressgevoelig.

Buiten de risico's die je hebt door twee onbekende slangen bij elkaar te zetten die een ziekte zouden kunnen dragen en de ander aansteken kan een op den duur stoppen met eten. En dat wil je eigenlijk voorkomen! En stel, je voert een rat die mijten ofzo droeg, is de kans net groter dat de andere slang meteen ook mijten heeft. Als je ze apart hebt zitten verlaag je de kans wel een beetje.

Ik voer in eigen terrarium, ben geen fan van voeren buiten terrarium maar als je dus ook in terrarium voert dan kan het zijn dat de geur ook nog blijft hangen. Een van de twee slangen kan daardoor getriggerd raken. Het is gewoon onnodig imo. Ik wil ze lekker aan het eten houden.

Overigens zijn er wel meer twijfelachtige manieren van houden waar kwekers dan ook weer helemaal voor zijn en ik niet echt mee ben zoals kleine tubs en papier... Zelfs mijn jonge slangen zitten in 80x50 tubs op kokos spul en hebben plantjes en grotjes ondanks ze in tubs zitten en ze eten super. Dus denk dat iedereen zijn eigen manier heeft.

Duidelijk :) kan me er op zich wel in vinden, al kan ik bij ons ook weer bepaalde dingen uitsluiten.
Alle dieren die wij hier krijgen gaan eerst in quarantaine tot we zeker zijn dat ze vrij zijn van parasieten e.d. Dan pas worden ze samengezet, maar het blijft nu zoals het is en deze dieren zitten nu al een jaar zo.
Stoppen met eten ben ik erg scherp op en is voor mij een van de eerste tekenen dat er iets niet goed is, onder normale omstandigheden bedoel ik dan hè. Dat zou ook een reden zijn om desbetreffend dier meteen te scheiden :)
Qua ratten en mijt kweken en voeren we eigen ratten waarvan ik wel durf te zeggen dat die eigenlijk mijtvrij zijn. Het is wel zo dat je bij samen huisvesten je meteen alle slangen in een bak treft qua mijt, maar in onze slangenkamer waar de meeste dieren staan is besmetting zo gebeurt.
Voeren gebeurt altijd in curver, vrijwel nooit in terrarium, en ik laat ze een paar uurtjes in de curver alleen zitten voor ik ze terugzet. Zet ze natuurlijk wel warm dan.. Zo heeft iedereen inderdaad zijn maniertjes en dingetjes :) altijd leuk zo'n discussie. Bleef dat op Facebook ook maar zo respectvol :P
Ballpythons en boa's zijn hier overigens de enige die samen zitten en ik vind ook zeer zeker niet dat je iedere soort en ieder dier zomaar samen kan huisvesten. Heb ook echt wel ballpythons meegemaakt die helemaal over de rooie gingen en een boa overgenomen die de andere boa's constant lastig viel.
En gifslangen samen huisvesten is toch altijd wel een dingetje vind ik, één dier de bak uithalen heb je genoeg oplettendheid voor nodig, geen zin om dan nog op andere koppies te moeten letten. :') Het kannibalisme onder cobra's ook niet te vergeten.

Wat gaaf trouwens hoe jij je jonge dieren houdt. Ik vind het maar niets die kleine curvertjes of tubs met keukenpapier ofzo. Wat hebben ze daar nou aan? Ze kunnen niet bepaald natuurlijk gedrag vertonen.
Zouden meer kwekers moeten doen vind ik...

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 10:45

Mariska_28 schreef:
Ik heb slechte ervaring met samen zetten van haakneuzen. Het mannetje was erg hitsig en bleef maar op het kleinere mannetje rijden..

De boa's heb ik wel samen zitten, nog nooit gezien dat de mannen elkaar lastig vallen.. :D

Mm ik heb wel slechte ervaring met boa mannen samen... het ene mannnetje was ook hitsig, en heeft het andere mannetje helemaal open gehaald met zijn spoortjes.... ik zou nooit geen mannen meer bij elkaar doen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 11:06

Ja echt he die discussies op fb zijn soms zo verhit :n als iemand advies vraagt hoeft die persoon niet afgebeuld te worden. Als jij het in de gaten houdt en het werkt voor jou goed dan moet niemand je anders vertellen. Iedereen is vrij eigen keuzes te maken toch

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 12:18

Ik denk dat mensen zelf gewoon teweinig om handen hebben en daardoor bovenop andere gaan zitten.

Dat vind ik ook zo mooi aan het spinnenforum, daar staat het zelfs in de regel.
We zijn allenmaal ergens begonnen en dienen respectvol met elkaar om te gaan.
En we maken allenmaal wel eens een foutje.
En als je niks leuks kunt vertellen hebt, zeg dan niks niemendal. (stampertje) :D

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:25

Niet alleen dat, men kan ook zelf eens openstaan voor de mening en ervaringen van een ander. Ik ben echt altijd oprecht benieuwd waarom mensen dingen op een bepaalde manier doen.

Facebook is gewoon niet leuk meer... Zit ook in een Amerikaanse steppevaraan groep, ik begrijp echt wel dat steppevaranen veelal verkeerd gehouden worden, maar wanneer iemand er eentje koopt, erachter komt verkeerd voorgelicht te zijn, in de groep om tips vraagt en bijna iedereen begint moeilijk te doen over alles wat niet goed is... Daar bereik je niet mee dat mensen het anders gaan doen lijkt mij. Ik durf er althans geen foto's van mijn Storm te plaatsen, want hij zit in een gewoon terrarium en steppevaranen moeten in zelfgemaakte gigantische bakken. :')

Precies dat! We zijn allemaal ooit ergens begonnen bij het begin, en niemand is ooit te oud om te leren.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 15:30

Tips zijn altijd welkom, maar om iemand de grond in te trappen...
En inderdaad er zijn meer wegen naar rome.

Carl was net op zijn gemak ruim 2 uur door het terra aan het kruipen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:35

Ja maar er is wel een verschil. Als iemand een dier op sterven heeft liggen en dan ineens even komt vragen voor hulp terwijl je gewoon naar de dierenarts kunt gaan... Weet niet of iemand dat met die arme gecho had gelezen. Kan ik toch wel heel boos om worden :\

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 17:58

Even trots showen!! O:)
Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:06

chimello schreef:
Ja maar er is wel een verschil. Als iemand een dier op sterven heeft liggen en dan ineens even komt vragen voor hulp terwijl je gewoon naar de dierenarts kunt gaan... Weet niet of iemand dat met die arme gecho had gelezen. Kan ik toch wel heel boos om worden :\

Ja, volgens mij weet ik waar je het over hebt.
Tegenwoordig is het doodnormaal als je een dier hebt waar echt de ellende en beroerdheid vanaf straalt, om dan eerst een bericht op Facebook te plaatsen. Ja, dat helpt echt :(
Dan is het volledig logisch dat er niet zo vriendelijk gereageerd wordt. En dat soort dingen zie ik helaas vaak voorbij komen, ook in die varanengroep. Uitgedroogde uitgemergelde apathische varaantjes. Wat moet ik doen om hem aan het eten te krijgen... Tenenkrommend.

Gaaf geworden zeg Wendy!

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:18

Sjemig wat een stelling! Wel veel mooier dan de stellingen die je vaak langs ziet komen.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:24

Wauw wat een vooruitgang! Heel benieuwd naar het eindresultaat!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 18:58

Dank jullie wel!!! Ben er stiekem echt wel trots op...
Volgende op het lijstje is kitten en plankjes boven de terra's die voor de elektra zitten schilderen.
En dan glas / glaslatten/ roosters bestellen. En de missende thermostaten / donkerstralers/ HID-UV lampen.
Voorlopig dus nog wel even bezig, maar we schieten op!!

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:01

Wouw wendy, terecht trots en hier stinkend jaloers :D .

Ja als iemand echt zijn/haar best niet heeft gedaan om in te lezen en ook geen cent wil uitgeven dan ben ik ook niet lief meer.

Toevallig hadden we er pas nog een discussie over dat er veel zijn die van een beest af willen (vaak omdat het meer tijd/geld kost dan gedacht of het is toch niet zo leuk/spectaculair) maar vervolgens wel de hoofdprijs vragen >;) .

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-18 22:24

Wat een mooie stelling. En t mag idd wel wat minder op Facebook. Ik stelde laatst een vraag over wat de afmeting voor een terrarium moest zijn (ik had via Google verschillende keren een afmeting gevonden die me klein leek) en kreeg een woest antwoord. T kwam dr op keer of ik wel wijs was om een dier zo te houden. Ik had duidelijk aangegeven dat ik nog geen gekko' s had en me nog aan het inlezen was. Schok dr gewoon van.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 10:46

Ik vind het vooral jammer dat er zo dus mensen zijn die geen hulp meer durven vragen en dus ook moeilijk kunnen verbeteren.

En het is jammer als mensen hun dieren "verbergen" voor de buitenwereld puur uit angst voor wat ze over zich heen zullen krijgen.

Zeker bijzondere dieren moeten we van kunnen genieten.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 12:08

Ik moet wel zeggen dat ik helemaal gek word van die krekels in huis :')

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:25

chimello schreef:
Ik moet wel zeggen dat ik helemaal gek word van die krekels in huis :')

:')

hobbyboerin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:09

Ik voer zo min mogelijk krekels aan mn baardagaam. Ik heb zo'n hekel aan die herrie. Voer vooral sprinkhanen en dubia's en soms als snack pissebedden.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:56

Ze heeft vandaag wat 'opgeruimd' qua krekels het geluid is verminderd :')

Paar slangen foto's en eentje van de tubs enz!
Afbeelding
Hier 'wonen' ze :P

Afbeelding
0.1 superstripe

Afbeelding
1.0 piebald ph vpi axanthic, hij is altijd salty en wilt wel eens happen

Afbeelding
1.0 pastave ghost

Heb ook nog een 1.0 banana pinstripe en mijn pareltje Ophelia, zij is champagne enchi pastel 100% het ghost. Rara wie haar partner wordt >>) Oh ja en de slang van mijn moeder kinda, een gewone champagne vrouwtje. Pittig beestje :P

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:08

Die superstripe <3 champagne vind ik ook mooi.

-O- ik vond vandaag mijt bij 3 spinnen :x morgen komt de bestrijdingsploeg }:) vandaag al de boel uitgekookt en opgeschoond.
Maar man wat baal ik (en gruwel %) ik haat beestjes)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:14

Wat doe je tegen de mijten? Ik heb hier wel mijten in de voedseldierkweekjes. De jonge kikkers eten ze wel, maar heb ze liever niet in de kweekpotten natuurlijk.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 21:24

Spinnen kunnen dat ook krijgen? Wist ik niet!