De boa's heb ik wel samen zitten, nog nooit gezien dat de mannen elkaar lastig vallen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
chimello schreef:Ik heb me niet ingelezen over haakneusjes huisvesten maar pythons ben ik het niet mee eens
Maar goed, mijn slangen zijn het natuurlijk niet
chimello schreef:Koningspythons zijn heel stressgevoelig.
Buiten de risico's die je hebt door twee onbekende slangen bij elkaar te zetten die een ziekte zouden kunnen dragen en de ander aansteken kan een op den duur stoppen met eten. En dat wil je eigenlijk voorkomen! En stel, je voert een rat die mijten ofzo droeg, is de kans net groter dat de andere slang meteen ook mijten heeft. Als je ze apart hebt zitten verlaag je de kans wel een beetje.
Ik voer in eigen terrarium, ben geen fan van voeren buiten terrarium maar als je dus ook in terrarium voert dan kan het zijn dat de geur ook nog blijft hangen. Een van de twee slangen kan daardoor getriggerd raken. Het is gewoon onnodig imo. Ik wil ze lekker aan het eten houden.
Overigens zijn er wel meer twijfelachtige manieren van houden waar kwekers dan ook weer helemaal voor zijn en ik niet echt mee ben zoals kleine tubs en papier... Zelfs mijn jonge slangen zitten in 80x50 tubs op kokos spul en hebben plantjes en grotjes ondanks ze in tubs zitten en ze eten super. Dus denk dat iedereen zijn eigen manier heeft.
Mariska_28 schreef:Ik heb slechte ervaring met samen zetten van haakneuzen. Het mannetje was erg hitsig en bleef maar op het kleinere mannetje rijden..
De boa's heb ik wel samen zitten, nog nooit gezien dat de mannen elkaar lastig vallen..
chimello schreef:Ja maar er is wel een verschil. Als iemand een dier op sterven heeft liggen en dan ineens even komt vragen voor hulp terwijl je gewoon naar de dierenarts kunt gaan... Weet niet of iemand dat met die arme gecho had gelezen. Kan ik toch wel heel boos om worden