Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 12:03

Die had ik gezien Lara! Gave foto’s!

Ik moet even zeggen dat ik heeeel trots ben op Chick. Ze hebben haar vrijdag bij de andere kliniek echt verpest met prikken. Arts prikte steeds mis en Chick was super onrustig. Konden haar ook echt niet vasthouden. Toen maandag bij sleeuwijk. En dat ging al best redelijk. En net moest ik haar nog wel even goed vasthouden. Maar ze liet alles gewoon doen! Zelfs de arts zei dat het een heel stuk beter ging. Dus even heeel trots! En dat om een stom prikje :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:38

En en en? :):)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 12:42

Morgen insemineren! *\%/*
Ze staat nu hoog genoeg voor de natuurlijke dekking. Konden eventueel vanavond ook, maar ze raden aan om morgen ochtend te dekken. Dus om 11 uur weer daar zijn.
Dan hopen dat alles er goed uit ziet en sperma van goede kwaliteit is.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:44

kiwiwitje schreef:
Morgen insemineren! *\%/*
Ze staat nu hoog genoeg voor de natuurlijke dekking. Konden eventueel vanavond ook, maar ze raden aan om morgen ochtend te dekken. Dus om 11 uur weer daar zijn.
Dan hopen dat alles er goed uit ziet en sperma van goede kwaliteit is.

Ben blij dat het hier altijd natuurlijk goed is gegaan, lijkt me stressvol zo :o

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:47

Is het goedje dan ook al afgenomen?
En zou je ze vanavond niet natuurlijk hun gang laten gaan + morgen insemineren?

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:54

oh leuk! ga je boellie er helemaal niet oplaten? of hem natuurlijk laten dekken en KI als zekerheid doen?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 12:54

Haha dat snap ik. Als Boellie al eens een “ervaren” teef gedekt had en chick al eens gedekt zou zijn dan was het ook wel gelukt op de natuurlijke weg.

Nee er is nog geen Sperma afgenomen. Want dan moet het opgeslagen worden. Nu word het vers afgenomen.
Als het natuurlijk zou gaan dan was ik niet voor KI gegaan :D
Echt alleen KI. :)

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 12:56

Muah ik zou ook niet op m'n sokken over een kleed waar op gepiest is en stukjes bot in rondslingeren willen lopen :'). Loop hier zelf ook altijd op sloffen. Botjes e.d. krijgen ze ook op het kleed, vind ik vies op de bank. Zig mag altijd op de bank, Aj alleen als ik zeg dat het mag. Maar dat is bijna nooit, en hij snapt ook dat plaats z'n kussen is en ligt daar ook vaak.

Bij m'n beste vriend moet ik ook altijd m'n schoenen uit doen, maar zijn huis is altijd brandschoon. Hij heeft nu zelfs een speciaal hoekje kapstok voor de riemen en tuigen, waar ik al die dingen dan ophang :+.

Yeuhhh kiwi! Succes!

Leuke foto's van 't pluizenbolletje!

Ik dacht het slapen in de bench + ik op de bank gaat goed, ik ga weer in bed. Krijst hij de hele buurt bij elkaar. Maar gewacht tot hij even stil was en weer naar beneden gegaan. Zodra ik op de bank lag, sliep hij weer direct. Wordt nog wat.... Het is ook faal van de orentape dag, ik krijg het maar niet goed en het touwtje raakt steeds los _-:( .

Ze worden wel steeds braver met samen wandelen. Netjes naast elkaar, weinig getrek, goed opletten als ik dat van ze vraag. Al een stuk minder chaotisch <3

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 13:28

Hier was de hond van de buren op bezoek en die heeft op het kleed gepist, wilde het vandaag schoon spuiten buiten maar we hebben geen water (4e x deze maand dat we 12 uur lang zonder zitten) :roll:

Pups zijn gisteren 4 weken geworden, vandaag al voor het eerst naar buiten. Hoopte dat het zou helpen met de keuze maar helaas zijn ze beide dapper dus dat helpt weinig :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 13:37

Oh dat is lastig van het water..
kun je ze niet gewoon beide doen? :p

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 14:37

Ja, ze hebben hier wel een kleed en een bench waar ze op mogen liggen. Daar vind ik botjes op eten dus prima want daar prutsmuts ik zelf niet op te zitten :Y)

Hier is het overigens ook altijd super schoon. Bijna elke dag stofzuigen + dweilen en sowieso doe ik dat altijd voordat er bezoek komt. Dan zitten er dus ook geen stukjes bot meer in het kleed natuurlijk. Maar ja, ik was er dus al over uit dat dit vloerkleed gewoon niet goed werkt met honden. :=

Oh huh, moet een korthaar Collie hangende oren hebben? Ik meende staand? Of zijn daar geen regels voor?

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 15:38

Ja, neem ze beide, azmay :D. Double the trouble :').

Hoe maak je een drukke puppy moe? Simpel, neem 'm mee naar de hobbywinkel. Want prikkels :+ .

Nee, de oren moeten overeind ( of ja, moeten..., voor shows is het moet. Ik doe het omdat hangende oren sneller ontsteken) . Alleen aangezien ze wat inconsequent omhoog en naar beneden flappen, heb ik ze even omhoog getaped om ze een handje te helpen :) .

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:33

Mijn knapperd kreeg vandaag haar derde prik.
4 weken geleden was ze 7kg en vandaag 10.7kg
Afbeelding

Afbeelding

Nathalie18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:36

Ze wordt al een echte dame AL ! Nova was met de 9 weken prik 7 kilo en iets aan de dunne kant. Ik gok dat ze nu op 8 a 9 zit.
Het gaat veelste snel!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:48

Wat groeit ze snel AfricanLady :oo Wordt natuurlijk ook wel een flinke hond dus mag ook wel.

Ze hebben deze tolletjes bij de Action voor €1.42 om snoepjes in te doen. Waardeloze kwaliteit waarschijnlijk maar ze vinden het vast leuk :Y)

Je kan m wel opendraaien dus je hoeft de snoepjes er niet in te wurmen. Dat vind ik zo'n nadeel met de discus puzzel die ik heb. Die moet je er brokje voor brokje in wurmen. _-:(
Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 17:58

ZoZenn schreef:
Ja, neem ze beide, azmay :D. Double the trouble :').

Hoe maak je een drukke puppy moe? Simpel, neem 'm mee naar de hobbywinkel. Want prikkels :+ .

Nee, de oren moeten overeind ( of ja, moeten..., voor shows is het moet. Ik doe het omdat hangende oren sneller ontsteken) . Alleen aangezien ze wat inconsequent omhoog en naar beneden flappen, heb ik ze even omhoog getaped om ze een handje te helpen :) .

Bij de Smooth moeten ze juist tippen. :') Het bovenste puntje moet knakken.

Staande oren zijn juist minpunten, toen bij Dana een oor dreigde te gaan staan hebben we dat direct verlamd.

Nu gaan ze alleen omhoog als ze heel boos blaft. _O-

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:45

Jeetje wat een gedoe met die oren!
Was ik net een beetje gewend aan het idee dat een hoop getaped worden... maar verlamd..? >;)

Oh Kaus, dat ga ik ook proberen zo'n tolletje! +:)+

AL dat gaat hard!! :oo
Wat een aandoenlijk koppie zo op de foto's! <3

Wat fijn dat het prikken weer zo'n stuk beter ging kiwi!
Laten ze een reu net zo springen als een hengst om sperma op te vangen?
Eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar bij heel veel dieren wordt er natuurlijk gebruik gemaakt van KI. :o

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 18:52

SparklingApp schreef:
Was ik net een beetje gewend aan het idee dat een hoop getaped worden... maar verlamd..? >;)

Eigenlijk nooit bij stil gestaan, maar bij heel veel dieren wordt er natuurlijk gebruik gemaakt van KI. :o

Zou noem je dat, die worden door middel van een medicinale crème slap gemaakt. Soort spierverslapper waardoor de puntjes gaan hangen.

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 19:05

Ah! Heel apart!
En heeft dat verder geen kans op bijwerkingen? Want wordt toch via de huid opgenomen?
Ik leer hier veel meer nieuwe dingen dat op het paarden gedeelte! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-18 19:06

SparklingApp schreef:

Ja soort van. :P

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-18 20:20

SparklingApp schreef:
Ah! Heel apart!
En heeft dat verder geen kans op bijwerkingen? Want wordt toch via de huid opgenomen?
Ik leer hier veel meer nieuwe dingen dat op het paarden gedeelte! :D

Nee hoor, het is NL wel een verboden middel, maar dat is meer omdat je het hier alleen maar op recept kunt krijgen. In DE kun je het wel zo kopen.

Het is officieel een middel voor gewrichtspijn bij ouderen.

Het ziet eruit als een soort klei.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:09

Aah ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan Kim! :D

Ik moet écht een keer een naam gaan kiezen, overmorgen halen we hem op :') Er zijn echt weer 20 namen het lijstje op en af gegaan, maar de keuze is nu tussen Hero en Valentijn.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:14

Loolotte schreef:
Aah ik ben benieuwd hoe het vandaag is gegaan Kim! :D

Ik moet écht een keer een naam gaan kiezen, overmorgen halen we hem op :') Er zijn echt weer 20 namen het lijstje op en af gegaan, maar de keuze is nu tussen Hero en Valentijn.

Ik vind Hiro geweldig, zoals bij Heroes de serie zeg maar O:)

Had een naam maar eigenlijk vind ik die niet bij het rustige hondje passen denk ik dus als het die word weet ik het nog niet :')

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:15

Ik ben ook benieuwd kiwitje!

Lotte ik vind Hero nog steeds leuk! Roept senk ik ook wat makkelijker.

Grappige tolletjes kaus, breken daar geen kleine stukjes vanaf?

Aah je pup is echt gegroeid AL!

Ik heb vandaag de brokjes binnen gekregen, ik begin met acana omdat ze dat bij de fokker ook kregen. Afhankelijk van hoe goed ze het erop doet ga ik misschien nog over op wow. Nog 4 nachtjes slapen :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 15:18

Spannend sastaic!

Vind Hero ook heel leuk!