Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimley

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 11:22

Ze hebben bij mij op het moment maar 3 eitjes hoor :=
Ik hoop überhaupt dat ze uitkomen want in broeden heeft ze niet zoveel zin geloof ik >;)

Leuk he die eitjes zo Elina! :)F
Knappe valk hierboven :D

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 09:37

Trosgierst is ook leuker dan een nieuw speeltje :D.

Jammer dat ze niet broeden kimley, klinkt als weinig kans op jongen dan..

Olive en Twister hebben het denk ik bij 4 eieren gehouden, vandaag geen nummer 5 er bij namelijk. Hopelijk over ruim 2 weken het eerste jong.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 10:01

Ze kunnen nog beginnen dus ik zie t wel :D

Benieuwd naar jou jongen!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 12:57

Inmiddels 4 eitjes en ze zit netjes te broeden :o

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:09

Wat fijn!
Elina, 4 is een mooi aantal! Dat vind ik hier het maximale voor een koppel.

Hier een grapjas :')

stitchlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 13:29

@ Kimley en ElinaSK, Gefeliciteerd met de eitjes en nu spannend wat het wordt natuurlijk!

@Cayenne, wat zielig dat het pluisje het niet heeft gered. Helaas mocht het niet zo zijn. Hopelijk groeien de andere twee voorspoedig op!

@DaniqueG herkenbaar haha, hier is ook bijna alle eng wat nieuw is. Ze zijn zo eenkennig!

Hier heb ik de vogels weer eens een paar aardbeien in stukjes aangeboden. Deze werden twee dagen lang niet aangeraakt, totdat de jongste pyrrhura Bobby ineens besloot toch te gaan proeven. Dat resulteerde in een leeg bakje en een ondergesmeerd rood gezicht van Bobby. Heb er helaas geen foto van kunnen maken :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-20 18:03

Oh die rode kop had ik wel eens willen zien! Ze kunnen er soms uitzien die poetszakken :roll:

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 10:40

Haha gekke Sense _O-.

Fijn dat ze toch zijn gaan broeden Kimley :):)

Haha stitchlover dat moet er idd wel grappig uit gezien hebben die aardbeien snoetjes.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 12:51

Hallo!
Sorry dat ik zomaar kom binnenvallen. Ik heb al verscheidene fora gezocht met betrekking tot parkieten en ik ben toch altijd weer wat bang dat als ik ' zomaar ' op internet ga zoeken dat ik bij verkeerde intenties terecht kom. Bokt voelt dan op de een of andere manier wat veiliger :')

Mijn moeder heeft al enkele jaren parkieten en toen er 2 overbleven besloot ze langzaam over te gaan naar niks meer. Echter, toen van de 2 er 1 overbleef en erg sneu was heeft ze een oudere parkiet overgenomen en deze is dan dus helaas vandaag overleden. De andere is dus weer alleen. Nu wilt ze eigenlijk niet weer opnieuw een parkiet meer aanschaffen. Ze gaat richting de 70 en het wordt wat zwaar met zo'n enorme kooi en om ze fysiek weer terug te krijgen in de kooi na het los vliegen. Deze vogel alleen laten is echter natuurlijk geen optie. Het is een mannetjes parkiet van nu zo'n 5 jaar welke in een papegaaien kooi woont.
Ik hoopte dat ik haar kan helpen met bekijken wat voor opties ze nu heeft voor de vogel. Bestaan er betrouwbare adressen waar de vogel heen zou kunnen? Zijn kooi mag prima gratis met hem mee en we willen er ook wel voor betalen als hij goed terecht komt. Het gaat haar echt aan het hart. Je blijft alleen bezig als je elke keer weer een maatje regelt en er uiteindelijk weer eentje bij zal moeten als de ander overlijdt. Dus zodoende was ik benieuwd of iemand van jullie ook advies heeft wat nu het beste te doen? Alvast bedankt voor de moeite.

Afbeelding

Afbeelding

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:01

Je zou Hope for Wings kunnen overwegen! Ik weet niet of ze ook grasjes aannemen maar volgens mij sowieso wel heel veel soorten kromsnavels.
Zij herplaatsen vogels en controleren de adressen ook!
En er zijn ook veel goede herplaatsgroepen op Facebook.
Onder andere deze mogen ook grasjes in geplaatst worden: https://www.facebook.com/groups/1386508368330713/

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:52

Jammer dat ik niet in NL woon, hij had zo hier mogen komen -O- Hopelijk vind je een goed huis

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 13:59

Ach wat een leukerd, begrijpelijk dat iemand als je moeder niet steeds aan nieuwe parkieten wil beginnen, super dat je op zoek gaat naar een ander plekje dan.

Waar zit je precies? Ik heb in principe al meer dan voldoende mannen, maar mocht je nou echt nergens terecht kunnen mag je mij ook wel even pben. Ik heb een grote buiten volière met grasparkieten namelijk :)

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:07

Bedankt voor de reacties! Ik zal Hope for Wings berichten door het contact formulier in te vullen. We zitten in Groningen maar voor een goed adres voor de vogel wil ik hem absoluut wel brengen. Ik zou hem dan in een kleinere kooi zo kunnen plaatsen in de auto. Een tijdje in een transportbakje lijkt me veel te stressvol.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:15

Groningen is een half uurtje naar hier, dat lijkt me te doen :). Laat het maar weten als hope for wings bijv. niks wordt.

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:17

Heel erg bedankt voor je aanbod, als het niets uitmaakt dat het tot nu toe een binnenvogel is geweest dan onthoud ik je aanbod zeker. Hij is nu enkele uren later al enorm verdrietig namelijk. Erg triest om te zien :(

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 14:45

Ja, het is altijd heel sneu om een vogel te zien rouwen! Ze zijn dan echt de weg kwijt ;(
Ik hoop dat je snel een oplossing vindt! Hou je ons op de hoogte?

Hollyleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 15:07

Ja dat is goed! Ik hoop idd dat we zo snel mogelijk een plekje met maatjes hebben voor m.

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-20 16:05

sylva schreef:
Heel erg bedankt voor je aanbod, als het niets uitmaakt dat het tot nu toe een binnenvogel is geweest dan onthoud ik je aanbod zeker. Hij is nu enkele uren later al enorm verdrietig namelijk. Erg triest om te zien :(

Sneu hè :(:). Ik hoor het wel, opzich als het deze temperatuur blijft kan een binnenvogel prima nu naar buiten en anders is daar wel een mouw aan te passen te denken aan binnen tot het nog warmer is met een maatje van buiten :)

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 22:43

Ik was jullie zomaar kwijt :oo
Maar ik heb jullie weer gevonden :D

Helaas verdrietig nieuws... Ik had toch verteld van mn hondje, die waarschijnlijk een hernia had? We hebben haar vrijdag helaas in laten slapen |( heb gejankt als een klein kind, mis haar enorm!
Kwa pijn was de pijnstilling zn werk aan het doen, dus we kregen goede hoop, totdat ze vorige week af en toe wat wankelde op dr achterpootjes. We gooiden het eerst op spierslapte ivm benchrust, maar het werd steeds vaker en ze keek de laatste 2 dagen zó ontzettend wanhopig, ze kwispelde niet meer, dr staartje hing maar te hangen, het was goed zo... We hebben nog 3 honden, dat geeft afleiding, maar dit was echt zo'n 'ouwe wijven ' hondje, liefst de hele dag op schoot knuffelen, dus dat is wel erg wennen. Gisteren kwam ik benden en riep tegen haar dochter die Maci heet, Cindy plaats, maar ze luisterde niet en ineens dacht och ja, Cindy is niet meer en dit is Maci, nog eens gezegd en hup meteen reactie, de schat.

Verder heb ik een mega gaaf ding voor Goofy, zodat wr lekker kunnen wandelen! Een buggy waarop een bench gemonteerd is :):) *\%/*
Afbeelding

Afbeelding
En zo kunnen we veilig aan de wandel en kan hij lekker om zich heen kijken. Nu nog een rekje voorop de fiets, kunnen we ook fietsen :D

Ik ga snel bijlezen, sorry voor de ego post

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:12

Fijn dat je ons terug gevonden hebt.

Wat erg van je hondje! Ook al heb je er meerdere, elk heeft toch zijn eigen karaktertje. Maar andere huisdieren helpen wel, geven toch wat afleiding. Sterkte in elk geval :(:) .

Vindt Goody dat fijn? En welke reacties krijg je zoal? Ik heb de indruk dat mensen hier wandelen met een hond in een buggy nog vreemd vinden, laat staan met een papegaai.

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 23:17

Ik moet zelf ook nog wel over een drempel heen hoor, heb nu 3 x een blokje om gedaan, heel veel mensen zien het niet eens, anderen kijken en vinden het wel een leuk gezicht en nig maar 1 x een lacherige reactie van 2 puber jongens, maar verder valt het me reuze mee gelukkig. Aan de andere kant, ik doe het voor Goofy.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 06:50

Sterkte met het verlies van je hondje Y;(

ElinaSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:39

Wat verdrietig van je hondje idylle, sterkte :(:).

Ik vind het wel een grappig wagentje, kan je vogel meer van de buitenwereld zien zonder weg te vliegen. :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:49

Leuk wagentje Idylle! En wat verdrietig van je hondje :(:)
Hier gaat Mango altijd in de Pak-O-Bird mee :D Fietsen vind ie dan volgens mij fijner want dan zit hij wat stabieler. Maar we hebben hem dit jaar nog maar 1 keer meegenomen ivm Corona.
Hij gaat met dit weer wel iedere dag 4 uurtjes naar buiten. Daar is hij zelf minder blij mee :+
Zitten jullie vogels ook zo in de rui? Hier zijn ze allemaal collectief ontploft :=

idylle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:59

Het voordeel van de buggy iov een rugtas is dat je kunt zien hoe je vogel zich voelt omdat hij voor je is. Heb het idee dat Goofy het niet gewent is, want zéker in het begin, vond hij alles spanennd en soms zelfs eng. Maar hij begint het steeds beter te doen. Nu wil ik nog een rekje voorop de fiets zodat hij ook mee kan fietsen. En zn vleugels laat ik aangroeien voor nu,omdat we nu dus deze manier hebben gevonden zodat hij mee kan naar buiten, zonder dat hij zoek kan raken.
@lukasje, misschien maakt het nog verschil in reacties of er een hond of een papegaai in een karretje zit,omdat een hond pootjes heeft gekregen om te lopen en niet om als kind/baby behandeld tee worden. Dat is toch anders als een papegaai in een bench op een zitstok denk ik dan een hondje met kleertjes aan in een wandelwagen hihi