Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:39

Ruby, gefeliciteerd! *\o/*

Lifaya, handig als ze zo makkelijk zijn! Had ook hele plannen, maar gaat ook niets van terecht komen met deze poezen. :+

Marlis, dat is al wel een verschil idd! :j Ziet er goed uit!
Wat lief zo aan dat tuigje!

Mario is best lang weg geweest dan? Zat je niet in de zenuwen?
Wel lieve foto!

Heb Mel net opgepakt en iets opzij gelegd, ze lag wat in de weg. Niets aan de hand, niet spartelen niets.. maar het moment dat ik haar neerzet vliegt ze weg en duikt ze onder bed.
Ze kan wat overdrijven.. :+
Noa kan ik steeds beter pakken! :)

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:47

Heerlijke foto's komen er weer voorbij, genieten van die bekkies <3

En een jarige kat *\o/*

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 19:57

Happy b-day Sammy! Y)(^)

Mel klinkt als Mo, die kan ook zo vaag doen. :)
Iedereen dacht bij Mo ook altijd dat ze heel kalm was als ik haar oppakte, maar ondertussen was het arme ding dan compleet verstijfd, stuiterden d'r ogen bijna uit de kassen (nystagmus) en met wat pech schoot haar hartslag ook nog flink omhoog. :(:)
Nu, met veel geduld en letterlijk beginnen met oppakken en neerzetten en dat heel, héél langzaam uitbreiden is ze meestal redelijk ontspannen, maar leuk vind ze het nog steeds niet. :+
Idem voor ineens knuffelen of een kus op d'r kop geven, dat heeft ook veel tijd gekost maar tegenwoordig vond ze dat zelfs fijn mits ik het met een beetje beleid doe. :)

Andere dingen heb ik opgegeven.
Zo kan ik haar niet zonder veel stress in de reismand krijgen of pillen toedienen zonder vechten en niet meer te benaderen zijn. -O-
Reismand komt ze helaas niet onderuit maar we beperken de dierenartsbezoeken zoveel mogelijk en medicatie gaat via injectie of spot-on.
Het is soms een beetje puzzelen maar we komen er tot nog toe altijd wel uit en ze hersteld tegenwoordig ook weer vrij vlot van heftige stress (2-4 uurtjes ipv 2,5-5 dagen) dus dat scheelt ook weer.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:32

gefeli sammy, hij is en blijft heel knap

wat jammer van het huisje maar zouden ze hier ook doen. :P

heb hier ook zo eentje Lor1 die komt van wilde katten en zal het nooit leuk vinden haar te knuffelen, laat staan haar opnemen, doe het dan ook lekker niet, zij tevreden, ik tevreden en heb al schootliggers genoeg. _O-
Gisteren is er al een kitten vertrokken naar haar nieuw huisje, we hebben toch een traantje gelaten, de andere gaat dit weekend en ligt nu op 'mijn schoot' :P oh zal dat klein getrippel zo missen, maar ben altijd blij als ik iemand gelukkig kan maken, je moest die mensen hun gezicht gezien hebben <3 die gaat verwend worden *\o/*
En toch ongelooflijk en soms jammer -O- , weeral vraag gekregen naar een kitten, ik begrijp dit niet, terwijl de asielen vol zitten _-:( maar 200 euro voor een asielkat is er dan ook over, bij mij gaan ze gratis weg ALS ze een goede thuis krijgen en ze MOETEN ze terugbrengen als ze ze niet meer zouden willen. ;)

Mandyy

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 20:57

Kan me voorstellen dat lastig is als ze weg gaan!

Heel herkenbaar wat je schrijft! Mel herstelt ook al steeds sneller. Maar of ze ooit zo zal worden als hoe ik haar bij de fokker zag? Denk het niet..

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:02

De mijne is gek op knuffelen en zeer mensgericht, komt graag op of naast je zitten, kruipt onder het dekbed met d'r kop op het kussen <3, hard spinnen en kopjes geven enz.
Maar het moet allemaal met beleid, dus geen ruw gedrag, geen onverwachtse bewegingen, geen harde stem.
Grote brede en/of lompe mensen met een zware loop en zware/harde stem zijn ook eng (en laat ik nou fors en lomp zijn en een harde stem hebben :+), maar als ze eenmaal rustig zitten zit zij er vaak als eerste bij om ermee te knuffelen. :Y)
Zij is ook zeer geschikt voor mijn huishouden: behoorlijk rustig, geen (kleine) kinderen, op een paar vaste personen die wekelijks langskomen na weinig inloop.
Ze zal ook niet slaan of bijten naar mensen maar wegvluchten, verstoppen of verstijven als ze iets eng vind.
Naar m'n andere kat en het hondje staat ze haar mannetje wel en die weten ook heel goed: Mo brommen = uit haar buurt blijven of _-:( ontvangen en omdat ze niet kan doseren gaat dat dus hard. :x
Mo in een speelse bui is voor het hondje ook _-:( ontvangen trouwens. :')

Als tegenhanger heb ik dan Porthos:
Hoe ruwer hoe beter en de leukste hondenvriendjes zijn Staffords en vergelijkbare types want die zijn zo lekker lomp.
Porthos is lekker stabiel, nooit bang want daar is hij te arrogant voor :Y), een heerlijke knuffel maar als hij het zat is of teveel in de knuffelmood of speelsheid zit mag je dus klappen en/of beten/liefdesknauwen incasseren.
Als hij chagrijnig is of je verbied hem iets, reageert hij dat af op het hondje of op mij :+ en hij weet heel goed dat als hij dat bij Mo probeert hij een probleem heeft met mij. ~~}>

Samen vormen ze een heerlijk duo die niet zozeer met elkaar leeft maar meer naast elkaar en Porthos is door zijn stabiliteit een steun voor Mowgli waardoor zij wat dapperder wordt.
Wordt zij pissig op hem dan kijkt hij met een blik van 'doe normaal' en geeft hooguit 1 mep en loopt dan weg, terwijl een andere kat haar wsl al láng in elkaar getrimd zou hebben dan.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:05

Mandyy schreef:
Kan me voorstellen dat lastig is als ze weg gaan!

Heel herkenbaar wat je schrijft! Mel herstelt ook al steeds sneller. Maar of ze ooit zo zal worden als hoe ik haar bij de fokker zag? Denk het niet..

Gun het tijd, je zult over pak 'm beet 1-2 jaar deze post teruglezen en dan hard lachen omdat jullie zoveel bereikt hebben samen. :j
Ik heb in het begin ook echt met m'n handen in het haar gezeten en heel eerlijk:
Had ik geweten dat Mo zo bang was (en zo ongezond) had ik haar niet meegenomen. :n
Maar nu, na al die stappen vooruit en de vele dingen die we samen hebben meegemaakt zou ik haar niet meer kwijt willen. <3

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:08

Ze is ook pas een maand hier. Maar elke week maakt ze stappen vooruit!
Zijn de kleine dingen die je blij maken!
Gisteren heeft ze voor het eerst gespeeld met een muisje!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:12

Super! +:)+
Heb geduld, als het ff kan niks forceren en leer elkaar eerst maar beter kennen (dat duurt ook een half jaar) voor je kan inschatten of je sommige dingen wel even kunt doorzetten of juist niet.
Gewoon niks verwachten, dan kan het ook nooit tegenvallen. :)

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:21

Probeer ik ook idd! :j
Het scheelt dat er toch elke keer iets vooruitgang is, verwacht elke keer niet meer dan hoe de situatie is.
Dingen die je nog niet verwacht gebeuren ineens. Het zijn kleine dingen, maar elke keer weer heel fijn!

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:44

Goede instelling. +:)+

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 21:58

Mandyy schreef:
Ruby, gefeliciteerd! *\o/*

Lifaya, handig als ze zo makkelijk zijn! Had ook hele plannen, maar gaat ook niets van terecht komen met deze poezen. :+

Marlis, dat is al wel een verschil idd! :j Ziet er goed uit!
Wat lief zo aan dat tuigje!

Mario is best lang weg geweest dan? Zat je niet in de zenuwen?
Wel lieve foto!

Heb Mel net opgepakt en iets opzij gelegd, ze lag wat in de weg. Niets aan de hand, niet spartelen niets.. maar het moment dat ik haar neerzet vliegt ze weg en duikt ze onder bed.
Ze kan wat overdrijven.. :+
Noa kan ik steeds beter pakken! :)

Ja, ik was best een klein beetje nerveus dat hij weg was, buurvrouw belde al aan, die had hem gepakt. Of het de bedoeling was dat hij buiten liep.

Hij ligt nu nog steeds te slapen, wordt een rustig nachtje voor ons, haha!

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-15 22:39

Maanlicht schreef:
Hij ligt nu nog steeds te slapen, wordt een rustig nachtje voor ons, haha!

Die is als jullie willen slapen klaar wakker...

Na 4 dagen weekend morgen weer werken, zal wennen worden voor de katjes, minder speelruimte, aangezien we onze planten en meubels heel wil houden.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 10:43

Argghhhh de nieuwe kater die we nu zo'n drieënhalve maand hebben heeft uitgevonden dat knuffelen toch wel fijn is. Maar overdag houd hij er niet zo van...... Nee, meneer wil midden in de nacht geaaid worden. We worden al een aantal dagen rond uurtje of twee gewekt door gemauw. Meneer staat/zit dan letterlijk voor de deur van de slaapkamer. Uiteraard wordt er bij ons niet om twee uur snachts geaaid.
Hoop dat hij het snel doorkrijgt. We aaien hem overdag, en daar moet hij maar mee leren leven :)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:36

Das vervelend! Ik knuffel op alle tijden met de katten maar als mijn slaap kamerdeur dicht is en ik stil ben verwacht ik ook dat dit in de woonkamer ook het geval is xD ik heb gelukkig geen last van de katten met mijn onregelmatige leven. Zodra ik de slaap kamerdeur open doe racen ze echt naar binnen alsof ze daar al de hele tijd wachten lol. Tonic is dan ook net een puppy. Huppelt als een ingeleid projectiel naar binnen, springt klunzig op het bed en gaat dan soort van vrolijke rondjes rennen xD ginger komt meestal even op bed en springt er dan weer van af. Heerlijk die katten xD ginger rent ook altijd naar het raam als er gebeld word om te kijken wie het is xD net honden

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 11:45

Ja mijn kleintjes doen dat ook! Niet alleen als de bel gaat, maar ook als ze gerommel in het trapportaal horen. Vind dat altijd wel een beetje sneu, blijkbaar zitten ze echt te wachten tot ik terug ben.

Hier gaat het allemaal prima met ze, ondertussen allebei ruim 2.5 kg en nog steeds heel vervelend :')

Afbeelding

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 13:59

Oh leuk, een kitten klets topic! Mag ik hier meekletsen? Heb wel een 'bijzonder' verhaal wat dat betreft. Gekopieerd vanaf mijn Facebook:

Citaat:
Donderdag 15 oktober kwamen Lindsey en ik terug van een middagje strand in Elafonisi, Kreta. Door de bergen heen, begonnen wij aan onze 3,5 uur durende terugreis naar Chersonissos. Na ongeveer een halfuur maakte Lindsey een noodstop en roept dat er een kitten op de weg zit. Ik had het helemaal niet gezien. Wij sprinten beide de auto uit, richting het kitten. Een klein hummeltje, mauwend langs de weg. Duidelijk op zoek naar haar moeder. Ze liet zich niet direct pakken, maar na 10 minuten en wat schrammen verder gaf ze zich over. Haar moeder was nergens te bekennen.

Wij besloten haar mee te nemen naar Chersonissos. Hier had zij geen kans op overleven. Ze zou hoogstens nog een dag te leven hebben of misschien nog wel eerder aangereden worden.. Toevallig hadden wij een paar dagen daarvoor contact gehad met het Mirtos Animal Project. Een Nederlandse organisatie die zwerfdieren opvangt in het buitenland, waaronder op Kreta. Zij wisten ons te vertellen dat er in Chersonissos een dierenwinkel zat waar wij heen konden. De mensen daar konden ons verder helpen met o.a. een zwerfdiertje meenemen naar Nederland.

Wij bedachten ons geen moment. Het kleine murmeltje hebben we in een doek gewikkeld en wij zijn in een ruk doorgeraced naar Chersonissos. Wij hadden immers nog drie uur voor de boeg. Helaas moesten wij erg voorzichtig zijn, want de politie had besloten die dag overal langs de weg te gaan staan. En wij wisten niet of het toegestaan was om zomaar een dier los te vervoeren.. Na een heel avontuur en een race tegen de klok kwamen wij iets na 19.00 uur aan in Chersonissos. De winkel, die eigenlijk om 19 uur zou sluiten, was gelukkig nog open! Lindsey deed ons verhaal maar kwam boos naar buiten. Wij waren de zoveelste die dag met een kitten. Wij moest haar maar ergens dumpen of euthanaseren.. No way!

Boos hebben wij ons bericht naar het Mirtos Animal Project gedaan en besloten het kitten mee te nemen naar ons appartement. Zelf hebben wij haar goed bekeken en schatte haar op 7/8 weken oud. Graatmager, een beetje ziekig en vervuild. Terwijl wij de zorg hadden voor dit kitten, was het Mirtos Animal Project bezig met het regelen van een opvang plek voor haar. De voorwaarden was echter wel dat als ze groot en gezond genoeg was, ze naar Nederland moest komen. Wij riepen direct dat dat geen probleem was. Zo gezegd, zo gedaan. Vrijdagavond konden wij haar naar het vliegveld brengen waar wij in contact gebracht zouden worden met Sue. Sue woont op Kreta en vangt zwerfdieren op totdat ze groot en gezond genoeg zijn om te vliegen naar een beter thuis.

Maar, het was pas donderdagavond dus wij hadden nog een nacht te gaan met een kitten. Wij hadden haar ondertussen al meerdere malen water aangeboden, maar drinken deed ze niet.
Er lag een afwasteil in het appartement en met wat dekens daarin, is ze in slaap gevallen. Er volgde wat nachtelijke controles. Het viel Lindsey op dat ze nog niet was gaan verliggen en ze helemaal koud aan voelde. Het kitten wakker gemaakt. Gelukkig leefde ze nog. Echter zo verzwakt dat zij zichzelf niet warm kon houden.

Vrijdag heeft zij gelukkig wat tonijn kunnen eten en wat gedronken. Oooh wat was het toch een lieverd. Waar ze zich eerst niet liet pakken, was ze nu niet meer bij ons weg te slaan. Op zoek naar warme plekjes en om lekker te kroelen. 's Avonds vertrokken wij op tijd richting het vliegveld van Heraklion. Na 1,5 uur zoeken, een hoop gevloek en vermijden van meneer de agent hadden wij Sue eindelijk gevonden. Wat een lieve dame! Zij gaat zorgen voor dit mormeltje tot ze naar Nederland kan vliegen en dan komt deze dame bij mij wonen <3

Vrijdag heb ik een mooie naam voor haar gevonden. Deze dame heet vanaf nu Joya en dit betekend 'geluk'. En wat mag zij van geluk spreken dat wij haar gevonden hebben! Tot over een week of 4 a 5 lieve Joya!

Thank you Sue for helping us and Joya.

Mijn vriend wist niets van de komst van Joya. Ik had hem namelijk wijs gemaakt dat het poesje naar de vriendin, waarmee ik op vakantie was, zou gaan. Gister heb ik hem op Schiphol een kittenhalsbandje cadeau gedaan. Alleen nu nog wachten tot ze naar Nederland komt!

Dit is Joya:
Afbeelding

Overigens zijn wij gister niet met lege handen op Schiphol aangekomen. Twee katten van ongeveer 6 maanden oud vlogen met ons mee. Ze gaan bij een vriendin van mij wonen:

Sammy
Afbeelding

Moos
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:05

Ah, de Tom*-lookalike is hier ook. :D

Lau

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:06

Wat een leukerd! Welkom, en wat een geluk dat jullie haar gevonden hebben.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:15

Schattig he! En op deze foto lijkt ze niet echt mager, maar dat is ze wel.
Op de volgende foto zie je dat beter:
Afbeelding

We hebben haar ook direct even gewassen want ze stonk nogal.

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:47

Wat een lief kitten hierboven en wat een verhaal... die heeft geluk gehad dat jullie haar gevonden hebben.
En hij/zij gaat nog een mooie toekomst tegemoet wanneer het naar Nederland komt.
natuurlijk ben ik wel benieuwd naar een update als het eenmaal in nederland is ;)

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 14:50

Ja, dat zal ik zeker doen. De verwachting is een week of 4 a 5. Dus het zal in november zijn dat ze naar Nederland komt. :-)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:16

Hoe reageerde je vriend op het feit dat je terug kwam van vakantie met een "kadootje"... ?
en gaat ze ook een vriendje of vriendinnetje krijgen bij jullie thuis? Dat zou wel leuk voor haar kunnen zijn, vooral omdat ze nu nog zo jong is en het toch wel een pluspunt kan zijn bij de ontwikkeling ;)
Misschien dat ze haar waar ze nu wordt opgevangen aan een leuk vriendje kunnen koppelen zodat ook hij/zij in lekker plekje kan krijgen. Dan is de reis hier naartoe ook wat minder eng.

Voordat ik er was heeft mijn vriend ook vaak eraan gedacht om misschien een kat in huis te nemen, alleen wist hij er niet zoveel vanaf en is hij vaak druk voor zijn werk. Toen ik een aantal maanden een relatie met hem had kreeg ik de kans om een gedumpte kat over te nemen. Was nog een jong katje maar wel al wat ouder, hij was dus niet heel klein toen we hem kregen. We kregen toenertijd de vraag of we ook zijn zusje wilde overnemen... daar hebben we wel overna gedacht maar mijn vriend wilde er liever een omdat hij totaal niet wist hoe of wat met een kat....
achteraf hebben we hier toch wel spijt van.... hebben zo'n drie maanden geleden een andere kater van iemand overgenomen. Het begint nu heel langzaam elkaar te accepteren... maar in het begin heb ik echt met mijn handen in het haar gezeten, en had ik het liefste de nieuwe teruggebracht. (kon niet ivm allergie). Ik moet eerlijk toegeven dat ik nog altijd mijn voorkeur heb voor de eerste kat die we genomen hebben... de nieuwe is op zich wel lief maar doordat het niet altijd even goed gaat tussen de twee heb ik toch wat minder gevoelens voor de nieuwe. Als er morgen iemand op de stoep zou staan die hem een goed huis zou kunnen geven dan zou hij van mij zo meemogen (uiteraard in overleg vriend)
Het jammere is alleen dat mijn vriend dan geen nieuwe tweede kat wil... ik zou hem namelijk zo inruilen voor een kat die beter aansluit bij de eerste kat.
maar ondanks dat het in het begin vaak mis ging begint het nu langzaamaan rustiger te worden in huis... het zullen misschien nooit echt vriendjes meer worden maar zolang ze elkaar met rust laten is het best. Wel heb ik ontdekt dat ze het afentoe wel leuk vinden om elkaar uit te dagen en beetje te plagen.
voor de rest is de eerste kat een echte knuffel kat die dus het liefst de hele dag op schoot ligt, en de tweede kat ligt in zijn mand een einde verderop en is daar tevreden mee.

milatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 15:35

Mijn vriend vindt het echt super leuk. Hij had het eerst niet helemaal door. Zegt hij naar 10 minuten: ooooh maar dat is toch die hele schattige kleine? Dus ik beaam dat. Komt die bij jou(/ons) wonen? Uhu. En toen viel het kwartje pas. :')

Op dit moment komt er geen vriendje of vriendinnetje. Zou inderdaad wel leuk zijn maar ik vind een poes momenteel genoeg, eerlijk gezegd. Sluit niet uit dat het in de toekomst nog wel zal gebeuren. :-) Eerst hier maar aan wennen.

Ik denk dat het ook heel lastig is om een echt leuk koppel samen te vinden.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-15 19:41

Bij de eerste wou ik dr in eerste instantie ook eentje, maar gezien mijn levenstijl toch voor 2 gekozen zodat ze dan aanspraak zouden hebben.

Helaas is 1 van die 2 overleden en bij de zoektocht naar ander katje werden t er wederom 2... We konden niet kiezen O:)

Vriend had dr ook al 1, maar dat is echt een buitenkat, die van mij miste toch echt een maatje. Nu hebben we er 4 en zou geen van allen willen missen. Ondanks dat de kleintjes dr nog maar een ruime week zijn.