Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
MyWishMax schreef:Welkom allemaal, enige voorwaarde zijn foto's.
Help, zoals het er naar uit ziet ga ik begin november examen doen. Het volgen moet nog stukken beter, dus als dat niet lukt, houdt het op. Maar gisteren deed hij zo enorm zijn best, dat ik wel positief ben. Dit weekend zaterdag trainen in plaats van zondag en zondag naar het NK.
LhinnOlijf schreef:MyWishMax schreef:Welkom allemaal, enige voorwaarde zijn foto's.
Help, zoals het er naar uit ziet ga ik begin november examen doen. Het volgen moet nog stukken beter, dus als dat niet lukt, houdt het op. Maar gisteren deed hij zo enorm zijn best, dat ik wel positief ben. Dit weekend zaterdag trainen in plaats van zondag en zondag naar het NK.
Hoe train je nu het volgen? Ik mocht in het begin 1 pas zetten en dan direct belonen. Zo leer je dat ze vanaf het commando op moeten kijken/ volgen. Dit bouw je vervolgens rustig uit, eerst 2 dan 3 dan 4 passen enz. Blijf wisselen in het aantal passen om het volgen leuk te houden. Mocht je hond nog moeite hebben met de links(omkeerd) kan je een keukentrapje gebruiken.