Alleen op een gegeven moment werd hij fanatiek dus ben benieuwd. Sowieso eerste keer sinds maart, eerste keer op vreemd terrein behendigheid.. Spannend! Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Alleen op een gegeven moment werd hij fanatiek dus ben benieuwd. Sowieso eerste keer sinds maart, eerste keer op vreemd terrein behendigheid.. Spannend!
En dus beginnen we volgende week met een cursus. Ben heel benieuwd of we stappen kunnen gaan maken, op de workshop deed ie het in ieder geval heel leuk
We hebben onwijs hard geoefend op rust de laatste maanden en dat lijkt z'n vruchten afgeworpen te hebben
ik ben heeel brenieuwd! 
Ben benieuwd hoe een cursus jullie bevalt, is dat bij Liesbeth Hogendoorn?
We hebben 's ochtends op studie Nicky Gootjes als gastdocent en we gaan daarmee hersenwerk, balans, wat speuren en actief onderweg behandelen. Je eigen hond mag mee. Beau vindt alles geweldig en hij vindt het alleen al mooi als hij mee mag, dus ik neem hem lekker mee. En 's avonds gaan we dus naar Brummen. Maar 's middags heb ik nog andere lessen en aangezien ik weiger Beau alleen te laten op een andere plek dan thuis, blijft hij gewoon in de les. Hopelijk valt hij dan lekker in slaap. We hebben op school wel kennels, maar Beau neigt flink naar verlatingsangst dus echt een slecht idee. Hij is eens mee geweest naar EHBO, dat vond hij ook zo mooi. En toen ging hij tijdens het theoretische gedeelte fijn liggen slapen. Zal nu na de inspanning 's ochtends ook wel, hopelijk heeft hij dan wat rust kunnen pakken voor we weer naar behendigheid gaan.
tunnels doet hij ook al en de schutting heet À geloof ik, ook. Paaltjes oefenen is uiteraard nog in begin fase.
MyWishMax schreef:Welkom allemaal, enige voorwaarde zijn foto's.
Help, zoals het er naar uit ziet ga ik begin november examen doen. Het volgen moet nog stukken beter, dus als dat niet lukt, houdt het op. Maar gisteren deed hij zo enorm zijn best, dat ik wel positief ben. Dit weekend zaterdag trainen in plaats van zondag en zondag naar het NK.
LhinnOlijf schreef:MyWishMax schreef:Welkom allemaal, enige voorwaarde zijn foto's.
Help, zoals het er naar uit ziet ga ik begin november examen doen. Het volgen moet nog stukken beter, dus als dat niet lukt, houdt het op. Maar gisteren deed hij zo enorm zijn best, dat ik wel positief ben. Dit weekend zaterdag trainen in plaats van zondag en zondag naar het NK.
Hoe train je nu het volgen? Ik mocht in het begin 1 pas zetten en dan direct belonen. Zo leer je dat ze vanaf het commando op moeten kijken/ volgen. Dit bouw je vervolgens rustig uit, eerst 2 dan 3 dan 4 passen enz. Blijf wisselen in het aantal passen om het volgen leuk te houden. Mocht je hond nog moeite hebben met de links(omkeerd) kan je een keukentrapje gebruiken.
Ook logischer, omdat we het aan de voet ook op die manier doen.