Ratteneigenaren verzamel u!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:38

Helaas wel ja. Ik snap alleen niet waarom zo veel mensen dieren nemen als ze toch niet van plan zijn er medisch kosten aan te maken en/of moeite te doen om een goede dierenarts te vinden. Je gaat een verantwoordelijkheid aan als je huisdieren neemt, tenminste: Dat zou zo moeten zijn.

Ook ik beslis wel eens om niet meer te opereren trouwens (wegens slechte conditie van het dier), maar dan moet je echt op tijd voor euthanasie kiezen want van zo'n bult hebben ze ècht wel last.

Saintelette

Re: Ratteneigenaren verzamel u!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:50

Niemand in dit topic wil geen kosten maken voor zijn rat, maar zij maken andere afwegingen dan jij.

Naskapower

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 21:17

Even niet zo blij met een van mijn ratten: Laprat. Een witte dame met fuzz vacht.
Ze zat samen met haar zusje op mijn schouder en ineens vloog ze mijn oor aan.
Ze heeft er dus echt in gebeten, nog net niet volledig door.
Dat bloede flink (druppels formaat euro op de grond). Geen idee wat haar ineens bezielde.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 10:37

Hier een hele moeilijke knoop doorgehakt, die voor het welzijn van beide ratjes beter is. Ik ga Jeep en Twingo splitsen. Voor Twingo komt er uiteindelijk weer een nieuw maatje, en Jeep zal kennis gaan maken met Jerries binnenkort. Jerries is een rat die naar de opvang zou gaan als eenzame man, en aangezien ik ook een eenzame man heb voor de opvang, willen we die twee gaan koppelen, zodat zij als koppeltje geadopteerd kunnen worden.

Twingo is een ontzettend zachtaardige en onderdanige rat. Jeep daarintegen, staat compleet in zijn kracht en drijft daardoor zijn dominantie op Twingo door. Resultaat? Twingo mag niet eten, wordt constant overal opgejaagd en overal van af geduwd (heeft daardoor ook al een flinke schram op zijn rug en een snee op zijn neus), en hij is daardoor nu gewoon al ondergewicht aan het krijgen. Zo weinig mag hij maar eten bij Jeep :(

Jeep had deze problemen niet bij de rest van de groep voorheen. Dat waren allemaal ratten die hun mannetje wel konden staan, en Bentley hield Jeep in toom. Nu dus hopen dat Jerries wel een goed maatje is voor Jeep.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-15 17:49

Tweede ontmoeting inmiddels gehad tussen de heren.
Resultaat zaterdag: ontzettend goed. Geen ruzie, 1x gerollebol voor een tel, en verder rangen en standen bepalen (Jeep overduidelijk dominanter)

Resultaat vandaag: dra-ma! Het leek eerst goed te gaan. Snuffelen, wel weer stukje rangen en standen, maar niet zo extreem als de vorige keer (wat mij dus goed leek). Plots slaat Jeep zijn gedrag om. Hij begint overal bij langs te schuren, en ze beginnen meer rond te springen. Dat hield even aan met een paar rustmomenten, en whoppa, in een rechte lijn vloog Jeep op Jerries af :oo Nu moest ik er gauw tussen komen met mijn spatel (ideaal en het houd je handen heel :Y) ). Heeft die banketstaaf hem alsnog weten te grijpen. Drie keer is Jerries gepakt. 1 dun en dieper, 1 oppervlakkiger, en 1 groter en dieper, waar dan ook bloed begon te vloeien. Meteen gescheiden, maar als het zo door gaat wil ik kijken wat Jerries voor Twingo kan betekenen, in plaats van voor Jeep. Ik heb nog nooit zo'n dominant standje als Jeep meegemaakt -O-

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:46

Tigress schreef:
Tweede ontmoeting inmiddels gehad tussen de heren.
Resultaat zaterdag: ontzettend goed. Geen ruzie, 1x gerollebol voor een tel, en verder rangen en standen bepalen (Jeep overduidelijk dominanter)

Resultaat vandaag: dra-ma! Het leek eerst goed te gaan. Snuffelen, wel weer stukje rangen en standen, maar niet zo extreem als de vorige keer (wat mij dus goed leek). Plots slaat Jeep zijn gedrag om. Hij begint overal bij langs te schuren, en ze beginnen meer rond te springen. Dat hield even aan met een paar rustmomenten, en whoppa, in een rechte lijn vloog Jeep op Jerries af :oo Nu moest ik er gauw tussen komen met mijn spatel (ideaal en het houd je handen heel :Y) ). Heeft die banketstaaf hem alsnog weten te grijpen. Drie keer is Jerries gepakt. 1 dun en dieper, 1 oppervlakkiger, en 1 groter en dieper, waar dan ook bloed begon te vloeien. Meteen gescheiden, maar als het zo door gaat wil ik kijken wat Jerries voor Twingo kan betekenen, in plaats van voor Jeep. Ik heb nog nooit zo'n dominant standje als Jeep meegemaakt -O-

Wat balen!!
Bij mij thuis ging het tussen de (oudere) heren ook niet goed. Nu zit de dominante alleen, maar loopt altijd los bij m'n zusje en is echt een super mensen rat, zodra er een andere rattengeur is, flipt ie. Dus wij hebben t maar opgegeven. Hij is een super lieve, rustige, blije knuffelrat, maar niet naar soortgenoten.
De ander heeft weer twee vriendjes en dat gaat prima :j

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 10:49

Ik heb gisteravond de knoop doorgehakt, en besloten Jerries en Jeep niet meer te proberen. Ze verschillen te veel van aard, zeker nu het alleen maar erger wordt met Jeep. Jerries is net als Twingo een zacht eitje, en daar maakt Jeep dankbaar misbruik van.
Jerries en Twingo mogen kennis gaan maken vandaag of morgen :j
Ik vermoed dat die twee beter zullen gaan.

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:50

Ik heb mijn gupjes zondag opgehaald en ik ben helemaal verliefd <3
Zijn nu iets meer dan 6 weken oud.

Afbeelding

Pieter is de beige met brede bles en odd eyed.
Pim is de mock mink met dumbo oortjes.

Ze zitten nu bij Oom Guus en wát een verschil in grootte, had eerst helemaal niet t idee dat Guus zo groot was haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:53

<3 <3 wat enorm schattig!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 13:57

Awh wat een dropjes!!

Ik wil ook weer kleintjes, maar mijn vriend had het zo moeilijk met de dood van Muppetje dat hij geen nieuwe meer wil. (mijn vriend, de beer van een vent met een grote bek van hier tot Tokio, die vreselijk heeft lopen huilen om het ratje, awhh... :(:) hij had het er moeilijker mee dan ik)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:23

Ooh verliefd ♡♡

Ooh laura :(:) Dat ken ik. Mijn pa riep zo dat hij nooit om een kat zou huilen, maar na de dood van Kyra heeft hij tranen gelaten. Het raakt je al gauw dieper dan je denkt, zo'n klein dinkie.

Hier bezig met de koppeling van Jerries en Twingo. Lijkt super te gaan tot nu toe! Heb ze inmiddels al een anderhalf uur samen zitten in de zitkuil wat nu goed gaat. Geen gepiep of gesjor, fingers crossed!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:36

Heerlijk hoor Tigress!

Mannen.. Het zijn toch grotere watjes dan je zou denken :=

Edit; dat zeg ik verkeerd, het zijn geen watjes, maar ze hebben wel meer gevoel dan ze doen lijken :=

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 17:43

_O- Deze twee zijn een stel doetjes samen :') Doen geen vlieg kwaad naar elkaar toe, en sliepen binnen no-time al tegen elkaar aan <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 02:28

Hier ook even showen <3
Jerries heet vanaf vandaag Renault! Lekker origineel...Renault Twingo :+ :=
Afbeelding

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 07:55

Tigress schreef:
Hier ook even showen <3
Jerries heet vanaf vandaag Renault! Lekker origineel...Renault Twingo :+ :=
[ Afbeelding ]

Ahw wat een bekkies ! Zien er uit als zachtaardige mannen :j

Cabelona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-15 10:27

Fijn dat Renault en Twingo samen wel een goed koppel vormen, wat een schatjes!

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 14:30

Moest deze even delen! Mirrie moest niks hebben van de snoepjes haha

Afbeelding

_Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-15 21:26

Even een oproepje, weet niet of dat Mag, maar voor degene die een leuke goedkoper mooi groot hok zoeken,

Ik heb nog een savic royal suit dubbel staan..!
Informatie per pb.

PoelieWoelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 12:41

Hey, de laatste tijd eet mijn oudste ratje poepjes op. Ze krijgen genoeg te eten, brokjes, groente, fruit, af en toe een snoepje.. Weet iemand waarom ze dit doet en wat ze misschien tekort komt? Ze is 2 jaar en 3 maanden..

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 13:55

Ik lees nog steeds mee hier, heb inmiddels al een jaar geen ratten meer maar ze blijven leuk. Die kleinjes van AnneJ1995 <3 <3
Maar ook de geslaagde koppeling van Renault en Twingo, heel lief!

Ik heb mijn ratten vorig jaar af moeten staan, het gaat super goed bij hun nieuwe baasje. Alweer ruim 2 jaar oud en nog geen mankementen.

Nu had ik afgelopen tijd (onbedoeld) toch weer een rat...
Ik heb een schuurtje in de tuin, daar staat muesli van het paard en hooi van de konijnen en verder wat troepies en vlas en potgrond. En er lagen paardendekens..
Ik pak mijn zomerdeken uit de schuur.. een en al gat :( dus ik dacht ik heb muizen. Dekens ergens anders neergelegd. Maar mijn muesli ging best hard. Toen zag ik dus op een dag een rat lopen in de schuur!!! Gewoon in een woonwijkje!
Dinsdag mooie dag, dus ik mijn schuur leeghalen. Vond ik de rat in een houten huisje wat ik ooit voor de konijnen had gemaakt. Hij had een heel mooi holletje gemaakt..
Afbeelding
Hij was dus dood... ik denk vergiftigd of hij was al heel oud.
Maar hij bleek dus ook bij mijn buurvrouw langs te komen:
Afbeelding
Zat ie gezellig voor het konijnenhok te eten op klaarlichte dag.

Maar wat een ravage richt zo'n beest aan!!! 2 dekens en een rijlaars kapot geknaagd, een zak potgrond helemaal verspreid, een halve zak muesli opgegeten en een zak vlas uitgegraven.
Een normaal mens zou gaan gillen van een rat in de schuur, maar ik vond hem toch wel lief.
Overigens is zo'n wilde rat (als ie wild was) wel een stuk groter dan onze tamme ratten. Ik denk dat ie zeker wel 600 gram was ofzo (natuurlijk van al die muesli := )

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 11:11

Olla iedereen :)
alweer lang terug dat ik gereageerd heb..
Ik ben eigenlijk op zoek naar een plekje waar een top man kan gaan wonen :)
het gaat meer om een goed plekje en een goede match met de anderen dan wat anders..
Hij is de zoon van een van mijn mannen ( mijn mam is toen terug nar fokker gegaan om te dekken en ik heb daar een mannetje van mee teruggenomen uiteindelijk) maar hij matcht niet met mijn andere twee mannen. :(
zijn vader is niet lief tegen hem en mijn andere mannetje negeert hem meer, hij is dus eigenlijk een beetje een flink buitenbeentje en ik vind dat hij als misschien iemand er plek voor heeft, hij beter daar kan zitten :)

Hij zal nu ongeveer een half jaartje oud zijn :)

Volledig champagne kleurtje met dumbo oortjes..
Afbeelding

Ik herhaal nog eens, ze leven in een grote kooi dus hij zit niet ongelukkig, maar zit gewoon niet op top sociaal contact.. bacon(zijn papa) ontloopt hem of jaagt hem weg.. Meri zal nooit zomaar bij hem gaan zitten maar accepteert hem meestal wel als hij naar Meri toekruipt.. Maar hij zit dus vaker alleen terwijl de andere twee samen liggen.. Als hij ergens anders wel lekker kan chillen met een paar mannen, zou dat dus misschien fijner zijn :)

Ik woon zelf in Sittard (zuidelijk) maar studeer in Den bosch, dus ben best bereid om het met het OV mee te nemen :)

_______

Overigens, Ik zag dat iemand wat vroeg voor eventueel bij de volwassen rat Guus?
bij een volwassen man kan je prima twee rittens zetten.
zo is het gezelschap er wel, maar als ze echt nog enorm speels gaan doen kunnen ze elkaar vervelen en kan Guus lekker blijven liggen :)
een ritten kan zorgen voor frustratie vanuit Guus omdat hij zijn rust niet kan nemen..
Je voorkomt er ook mee dat als Guus overlijdt dat je dan weer een ratje alleen hebt (hij was al op leeftijd toch? 2?)

_______

Met de rest van mijn ratjes gaat het allemaal top :D
Al mijn dames zijn super gelukkig!

Ik had hem graag gehouden maar met 2 kooien voor de dames en een mannen kooi is een 4e grote kooi voor hem en eventueel voor hem nieuw gezelschap wordt mijn vriend niet gelukkiger..
En overigens mijn tijdschema ook niet :)
ik heb nu 6dames en 3 mannen en dat is zoals jullie allemaal weten heel aandachts vretend..
nog een groep maken kost nog meer energie en dat gaat allemaal ten koste aan knuffeltijd..

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-15 14:26

KingYasFenn schreef:
Overigens, Ik zag dat iemand wat vroeg voor eventueel bij de volwassen rat Guus?
bij een volwassen man kan je prima twee rittens zetten.
zo is het gezelschap er wel, maar als ze echt nog enorm speels gaan doen kunnen ze elkaar vervelen en kan Guus lekker blijven liggen :)
een ritten kan zorgen voor frustratie vanuit Guus omdat hij zijn rust niet kan nemen..
Je voorkomt er ook mee dat als Guus overlijdt dat je dan weer een ratje alleen hebt (hij was al op leeftijd toch? 2?)

Haha, ja dat was ik!
Heb nu 6 weken geleden m'n baby's opgehaald en Guus is helemaal opgeleefd.. Dacht voorheen dat 't luie gewoon bij z'n leeftijd hoorde (2 jaar en 5 maanden nu).
Hij is helemaal gek met die kleintjes. Liggen altijd met z'n 3en te slapen.
Eerste twee dagen vond Guus t allemaal maar raar, twee van die ongelofelijk brutale ukkies in z'n hok. Maar dat was na die twee dagen ook gewoon uitgevogeld, kleintjes weten nu dat ze een beetje respect voor 'm moeten hebben, haha.

Wat een knappe man van jou ook, hoop dat ie snel een leuk huisje vindt :j

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 19:14

Ow, ja soms gaat topic heel snel en soms gaat er echt tijd overheen haha..
Fijn dat meneer het zo lekker doet met het kleine grut! :)

manon_goldy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:53

Ik heb nog geen ratjes maar ik krijg ze na de zomervakantie. Mag ik me toch melden?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-15 20:53

Even mijn knapperd weer laten zien, die heb ik vandaag voor het eerst fatsoenlijk voor de lens kunnen zetten <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Fatso :') Hij is al flink afgevallen gelukkig! :D Inmiddels goed op gewicht, maar vooral overtollig vel :')

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding