Puppy Erbij 2023/2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:45

KimD schreef:
_Christina schreef:
[ [url=m/jJlt0E.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mijn woef heeft ook alleen maar jasjes aan zodat ie niet meer zo stoer en eng lijkt :+

Als ze die badjassen nou ook eens met dichte pootjes zouden maken of sokken :)* Het lijf is op zich zo droog met zijn super dunne en korte vacht, zeker met afdrogen of een badjasje, maar die doorweekte poten als er lekker door de plassen is gestampt... -O-

Ik knijp 'm beetje voor oud en nieuw, hoe laat gaan jullie voor het laatst lopen? Ik ben dit jaar voor het eerst thuis met hem i.p.v. buitenaf/'vuurwerkvrij', dus ik heb geen idee hoe het zal gaan :

Ik zou de situatie aftasten, rond 21 uur nog even een groter rondje bijvoorbeeld en dan per uur bekijken of het nog kan of niet.

Ligt er ook aan hoe je oud & nieuw viert, wij in bed en zodra het rustiger is slapen we ook gewoon (verder), ik val wel eens in slaap voor 12 uur. :') Wordt dan wakker van de honden.

Wij hebben de luxe dat ze in de tuin kunnen plassen/poepen, dus ze kunnen gaan wanneer ze willen/durven. En 1 januari maak ik direct in de ochtend altijd een grotere wandeling, even alle 'stress' van ons afschudden.

Enige tip die ik wil meegeven als je gaat wandelen de 31e, laat ze niet los als er geknald wordt in de buurt, ieder jaar gaat het weer ergens mis en ik vind het altijd vreselijk voor die dieren. :(:)

Overigens zijn er ook genoeg honden die om 19 uur de laatste keer gaan en dan pas in de ochtend weer, zonder problemen. Het verschilt van hond tot hond.

Los gaat hij nu inderdaad al niet meer. Ik durf zelfs niet meer naar de omheinde veldjes, so far weliswaar nog geen blinde paniek, maar hij kan moeiteloos over die hekken heen springen of klimmen. Dat ga ik niet riskeren.

Vieren doe ik het niet, het wordt lui bankhangen zodat hij erbij kan liggen als hij dat wil en ik denk er nog over na om wat super lekkers klaar te hebben liggen voor vlak voor en tijdens middernacht. En dan hoop ik dat het tegen half twee ofzo weer rustig is, zodat we voor bed nog een normale ronde kunnen doen. Ik zit er met uitlaten vooral mee dat hij niet poept als de knallen te kort op elkaar zijn.

Cursebreaker
Naar het bos oid is wel een goed idee inderdaad, ik was al van plan om de 31e onze (na)middagronde lekker buitenaf te doen. Maar waarschijnlijk zelfs morgen al, want vandaag was tot nu toe al een issue met poepen en ik verwacht niet dat het qua knallen beter is morgen. Ik ga zo nog een keer lopen, het lijkt vrij stil te zijn nu, even duimen dat hij dan wel poept en anders vannacht. Tot nu toe ligt al het tuig gelukkig al braaf in bed tegen de tijd dat wij voor het laatst lopen.

Echt super hoe je met Arya bezig bent! Goede vooruitgang!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 16:52

Als je de mogelijkheid hebt voor het poepen idd naar buitengebied te gaan, kan dat echt helpen ja. Daar zijn de knallen vaak toch, als je ze al hoort, verder weg en zijn ze veelal met goed snuffelen e.d. toch vaak afgeleid - en eventueel ook echt iets mega lekkers meenemen van knakworst ofzo. Maar dan zal de rust er denk ik wel sneller zijn misschien om te poepen. En idd bij twijfel, zeker niet los doen, goed plan. Je zou ook altijd voor de toekomst eens kunnen kijken naar een anti-ontsnapping tuig bv. En wij hebben er ook een gps tracker aan de halsband hangen momenteel, gewoon voor de zekerheid.

Hier was het vanochtend om 9u alweer raak. Arya zat volgens mijn man mid-poop toen er weer 2 flinke knallen waren - ik lag in bed en hoorde ze al. Echt vreselijk, geen enkel tijdstip is meer veilig nu. Nu ging ze er wel heel goed mee om, maar in daglicht is het voor haar sowieso heel anders - in buitengebied loop ik ook gewoon zonder problemen op 31dec nog los met haar overdag namelijk. Maar zodra het schemert en wanneer we hier in de wijk zijn... Maar goed, ik ben al ontzettend blij met de vooruitgang so far, dit jaar hebben we het al zoveel langer en beter uitgehouden tov de voorgaande jaren dus daar gewoon blij mee zijn. Maar goed, alsnog idd even doorbijten nu.

En anders morgen in de middag ergens op een rustige plek Christina, en dan de dag erna pas weer poepen. Ik ga in de nacht van 30>1 januari echt niet meer de straat op voor een poep ronde dan - plassen doet ze waarschijnlijk wel nog even mega snel voor we gaan slapen maar voor poepen neemt ze dan ook echt de tijd niet meer want ze wil dan zsm terug naar huis en dat is ook goed, want ze blijven de hele nacht nog wel knallen hier. Misschien wel een stuk minder, maar nog genoeg waardoor ze niet meer gaat poepen ook. Arya houdt het wel makkelijk op tot de dag erna - desnoods sta je dan wat vroeger op bv.

Hier net nog een klodder vlees uit blik gegeven in de lickimat Wobble nadat er weer een flink aantal knallen waren, en dat slobberde ze weer met veel plezier op en ging erna ook gelijk lekker rustig liggen op de bank

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2023/2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-22 17:46

Hier krijgen ze momenteel puur nervo en zylkene. Omdat de ene hond de andere aansteekt met aanslaan op de knallen.

So far, en dan geven we sinds 2e kerstdag de zylkene, merken we veel verschil. Veeel minder geluid gevoelig. Alleen toen t vanacht ineens om 00.00(ja serieus) helemaal los ging was er wel geblaf logisch. We lagen allemaal diep in coma toen er ineens van alles afgestoken werd. Dus wij zaten zelf ook rechtop. Maar na even kalmeren sliepen ze gelijk weer verder.
Op de knallen die we nu overdag horen 0,0 reactie.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:02

kiwiwitje schreef:
Hier krijgen ze momenteel puur nervo en zylkene. Omdat de ene hond de andere aansteekt met aanslaan op de knallen.

So far, en dan geven we sinds 2e kerstdag de zylkene, merken we veel verschil. Veeel minder geluid gevoelig. Alleen toen t vanacht ineens om 00.00(ja serieus) helemaal los ging was er wel geblaf logisch. We lagen allemaal diep in coma toen er ineens van alles afgestoken werd. Dus wij zaten zelf ook rechtop. Maar na even kalmeren sliepen ze gelijk weer verder.

Handig! Wat stom dat ze zo laat nog afsteken!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 18:59

Qua vuurwerk is Mika gelukkig niet bang. Waar we wonen wordt ook zeer weinig afgestoken. Obs vorige huis stond daarin tegen in een waar oorlogsgebied :=

Nero is vandaag 3 maandjes oud. Tijd voor zijn 1e fotoshoot voordat hij geen pup meer is.

Afbeelding

Afbeelding

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:08

Leuk dat je een fotoshoot hebt gedaan!
Je kan nooit teveel puppyfoto’s hebben <3

Die van mij is vandaag 7 maanden. Nu is ze al over de helft voor haar eerste levensjaar. Tijd vliegt.

Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:18

ElfBeau_067 schreef:
kiwiwitje schreef:

Is heel normaal, althans hier bij mij in de buurt. :+
Die rellen met oudjaarsdag 2 jaar geleden in Almelo was 1 straat bij mij vandaan, ze waren boos dat er een vuurwerkverbod was geloof ik en dat gecombineerd met flink wat drank en een verkeerde opmerking van een voorbijganger was vlam in de pan. :roll:
Was blij dat ik toen de deur al uit was. :')

Hier werd er vannacht ineens ook heel hard geknald.
Mahdu keek ff wazig op en plofte weer neer maar Dívka heeft onder het bed boos liggen blaffen dat ze nú moesten stoppen.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:38

lor1_1984 schreef:
ElfBeau_067 schreef:

Is heel normaal, althans hier bij mij in de buurt. :+
Die rellen met oudjaarsdag 2 jaar geleden in Almelo was 1 straat bij mij vandaan, ze waren boos dat er een vuurwerkverbod was geloof ik en dat gecombineerd met flink wat drank en een verkeerde opmerking van een voorbijganger was vlam in de pan. :roll:
Was blij dat ik toen de deur al uit was. :')

Hier werd er vannacht ineens ook heel hard geknald.
Mahdu keek ff wazig op en plofte weer neer maar Dívka heeft onder het bed boos liggen blaffen dat ze nú moesten stoppen.

Bij ons steken ze wel af, gelukkig niet veel. Maar middenin de nacht niet, tenminste ik slaap er denk ik doorheen want ik hoor het niet. Wel fijn dat het beter gaat met Dívka en vuurwerk :D (of dat was met iemand anders oeps :Y) nee laat maar dat was volgensmij bij jullie toch? Geen idee)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 19:45

Dat was een ander. :)
Maar Dívka is ook goed vooruit gegaan sinds ik haar heb, van bijna gillende paniek naar het nog wel heel spannend vinden maar vertrouwen op het vrouwtje. <3

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-22 20:22

lor1_1984 schreef:
Dat was een ander. :)
Maar Dívka is ook goed vooruit gegaan sinds ik haar heb, van bijna gillende paniek naar het nog wel heel spannend vinden maar vertrouwen op het vrouwtje. <3

Ja dacht zoiets al. Toch nog fijn dat ze vooruitgang heeft geboekt!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 01:13

Ot is niet bang voor vuurwerk en Appa voor hoe het tot nu toe lijkt ook niet, en dat wil ik graag zo houden dus wij gaan ook niet te laat meer naar buiten. Idee is om zaterdag ochtend even naar het strand te gaan, kunnen ze even lekker rauzen en zijn ze lekker moe :Y) Appa’s hechtingen gaan er morgen uit dus hij mag dan ook weer los. We gaan dan naar Katwijk Noordduinen, is redelijk ver van huizen e.d. dus vuurwerk zal er daar niet zijn.
Laatste ronde is hier sowieso altijd om 20:00 eigenlijk, dus ze zijn gewend om daarna niet meer naar buiten te gaan.

Appa is weer in een scharminkel fase :') tis nou net of ik ‘m niet te vreten geef. Meneer eet een halve kilo KVV per dag :')

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 10:39

Guinness is als de dood voor vuurwerk, heel begrijpelijk. In ons oude huis woonde wij naast een kerk, toen daar de bliksem in sloeg gingen bij ons de ramen eruit, logisch dat de hond daar iets aan overgehouden heeft.

Gelukkig word het met de jaren minder en minder maar nog steeds vind ik de jaarwisseling vreselijk. Ik vind er zelf ook niks aan.

Door Guinness hebben we nog een aantal van die bangige hondjes en een aantal die er werkelijk niks om geven.

Meestal liggen we gewoon in bed en alles wat bang is ligt bij ons en steunen we en troosten we. Hetzelfde als met onweer, dan kruipen ze ook onder de deken tegen ons aan. Meestal vallen we zo in slaap en soms word ik met en soms zonder ze wakker. Net waar ze behoefte aan hebben.

Gelukkig trekt het gedrag niet door in de dagen erna, 1 januari is weer alles koek en ei.

Flux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 11:13

Sterkte voor alle hondjes die er zoveel last van hebben :knuffel:

Tot nu toe vindt Vesper het allemaal helemaal prima. Gisteravond werd er siervuurwerk voor ons huis afgestoken en daar hebben we samen naar gekeken. Halverwege draaide ze zich om in is ze op de bank gaan slapen. Tot nu toe maak ik me geen zorgen.

Zelf vieren we O&N nooit en vorig jaar zijn we zelfs om 11u al naar bed gegaan. Misschien doen we dat dit jaar wel weer. Ik ben ook ziek dus zie dat eigenlijk best wel zitten :Z

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:11

Hier 2 honden die totaal niks om vuurwerk geven. Die lopen ook nog gewoon lekker los. De oudste vind het niet tof maar is wat doof dus dat scheelt ook :+ de jongste, de border collie, is wel wat gevoelig voor sommige knallen. Al was er net in het bos niks aan de hand…

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:42

Bij ons heeft hij er ook geen last van. Dat willen we ook zo houden. Sterkte voor de hondjes die er wel wat moeite mee hebben. Ik zou het als hond ook niet leuk vinden, al dat vuurwerk.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 13:54

Hier valt het helaas tegen. Ze vindt het heel spannend en dat uit zich in blaffen. Gisteravond van 20.00 tot 24.00 met een hond die overstuur was en alleen maar wilde blaffen gezeten. En nu reageert ze ook op elke knal.
Is het al 1 januari? :\

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:07

Selina schreef:
Hier valt het helaas tegen. Ze vindt het heel spannend en dat uit zich in blaffen. Gisteravond van 20.00 tot 24.00 met een hond die overstuur was en alleen maar wilde blaffen gezeten. En nu reageert ze ook op elke knal.
Is het al 1 januari? :

Overmorgen helaas.

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 14:43

We hadden laatst borden besteld, die waren verpakt in bubbeltjes plastic, maar dan in het groot, de bubbels iets van 2 cm doorsnede. Ik heb een paar keer ze laten klappen, klinkt verdacht veel als flinke vuurwerkknallen. Weinig reactie, ze wilde ze pakken en ermee gaan spelen.
Daarna zijn we naar het bos gegaan, daar is vuurwerkverbod, maar werd er toch geknald, zo'n 20 a 25x. Twee keer ervan in een prullenbak. De knallen stopten ineens en we zagen de marechaussee bij de 2 jongens staan, die gaan denk ik niet meer in het bos knallen, en zullen flinke boete krijgen.
Toch handig, die bewarking van Willem-Alexander, hebben ze ook eens wat te doen ;-)
Momenteel wordt ze afgedroogd met de hondendweil, en is ze lekker overprikkeld bezig, pubermeid.

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:06

Hier is het vandaag nog steeds uitzonderlijk rustig en met de voorspelde regen heb ik goede hoop dat het rustig blijft *\o/*

Voor de jaarwisseling heb ik besloten z'n slowfeeder te vullen met van die vispate van icepaw (vindt hij heeeeerlijk en krijgt hij zelden) en dan houd ik brokjes en kaas achter de hand om te strooien, indien nodig. Ik heb getwijfeld of ik gewoon op de bank moet blijven liggen, doen alsof m'n neus bloed als het losbarst en kaas klaar hebben staan om mee af te leiden indien nodig, maar bij voorbaat een feestje bouwen is misschien beter? Lastig zeg als je het nog niet hebt meegemaakt... Maar jullie geven mij goede hoop, dat als hij nu nog niet al te panisch reageert, het allicht op het moment supreme ook meevalt.

KootMiraDrum
Fijn dat er ergens wel gehandhaafd wordt! Hier staan bij het bos wel borden i.v.m. vuurwerkvrije zone, maar niet bij alle ingangen dus dat is niet eens te handhaven. Ze hebben hier ook 'alle' vuilnisbakken gesloten, maar volgens mij is dat door iemand anders gedaan dan die ze normaal leegt. Want ze zijn er aardig wat vergeten :')

Cursebreaker
Mid-poop is ook wel even schrikken zeg, fijn dat ze er nu goed mee om kon gaan! Ik ben niet zo bang dat hij uit z'n tuig komt, achteruit misschien, maar z'n default is vooruit en die kant op komt hij zeker niet uit z'n tuig. Wat poepen betreft, met z'n gemiep met poepen, sla ik liever geen ronde over. Dus ik hoop ruim na middernacht voor bed zoals gewoon te kunnen lopen, maar anders wordt het inderdaad niet uitslapen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 16:52

Ik heb letterlijk elke dierenartsen apotheek, humane apotheek afgebeld voor Alprazolam. Het schijnt dat het enorm slecht leverbaar is. Dat hadden ze vorig week wel mogen vermelden toen ik erom kwam. Dan had ik extra voorraad mee genomen. Nu maar zuinig aandoen de komende dagen |o

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:48

Cupcakes, officieel mag alprazolam in nederlands ook niet meer voorgeschreven worden voor vuurwerkangst.
Pexion en sileo zijn er officieel voor geregistreerd (en alprazolam niet) en dan zijn dierenartsen verplicht een geregistreerd middel voor te schrijven. Al zijn er met de pexion ook veel leverproblemen geweest. Maar het blijft balen inderdaad!

Ik ga het zien morgen. Leuk vinden ze het niet nee, twee van de vier krijgen een pexionnetje want die zijn echt bang en dan moeten ze het maar even uitzitten. Het is gelukkig maar 1x per jaar oud en nieuw.. :(:)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 18:54

XxDiandraxX schreef:
Cupcakes, officieel mag alprazolam in nederlands ook niet meer voorgeschreven worden voor vuurwerkangst.
Pexion en sileo zijn er officieel voor geregistreerd (en alprazolam niet) en dan zijn dierenartsen verplicht een geregistreerd middel voor te schrijven. Al zijn er met de pexion ook veel leverproblemen geweest. Maar het blijft balen inderdaad!

Ik ga het zien morgen. Leuk vinden ze het niet nee, twee van de vier krijgen een pexionnetje want die zijn echt bang en dan moeten ze het maar even uitzitten. Het is gelukkig maar 1x per jaar oud en nieuw.. :(:)

Hij krijgt het ook niet voor de vuurwerkangst oorspronkelijk. Maar in goed overleg en monitoring met de DA hebben we dit ingezet als nood medicatie. Als Jip echt in blinde paniek is krijgt hij de Alprazolam. Hij zou namelijk het hele huis verbouwen in zijn paniek.

ElfBeau_067

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-22 22:25

Ik vraag me af hoe onze hond erop gaat reageren. Hij is in november 1 geworden en dus was hij bij de fokker met nieuwjaar. Hij is niet bang van vuurwerk (echt van die knallen). Dus ben benieuwd! Ik hoop wel dat het goed gaat!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-22 10:18

Bijna 17 weken, bijna 10 kilo (als ie dat vandaag al niet is :') ) en nog meer gatenkaas *\o/* Hij lijkt over het ergste van z'n ziek door tandjes wisselen heen te zijn voor nu. Rest van de week was rustig, met goede ontlasting en geen misselijkheid meer. Wel kamillethee ingeslagen, voor het geval het weer nodig is. Dank nog voor die tip :D

Afbeelding
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-22 21:27

Alvast allemaal een happy new year!

Hopelijk voor de hondjes een jaarwisseling die te doen is.
Hier met flinkegriep gevloerd. En met djes en envie is t te doen. T stomme is dat Envie totaal niet bang is maar zich gruwelijk laat “opn…aaien” door djes. En laat Envie nou net t meest harde zijn qua klanken in vocaal zijn :')

Super leuk ook als je ziek bent en koppijn hebt #)