Ik heb trouwens net 2 grote Orpinton dames gekregen omdat mensen zich vergist hadden in het formaat ze dachten dat ze klein bleven
deze dames zijn nog niet aan de leg. Wel heel lief en heel knap ook wel blij mee. De helft die ik heb legt niet / nauwelijks meer, dus deze 2 jonge dames waren best welkom. Maar ik houd alles tot hun dood.
ik fok niet, maar verkoop het teveel aan eitjes wel aan bekenden. Maar nu in de winter geniet ik zelf van het enkele eitje wat ik zo nu en dan tegenkom. Dit jaar 5 kippen overleden 3 echt ouderdom, 1 door een vos (was over het hek gevlogen en te laat gezien) en 1 denk ik door een rat, weet het niet zeker. Was echt een heel klein kipje. Heel sneu....

Hier ben ik nog (on)geduldig aan het wachten. Mijn olijflegger was wel weer begonnen maar stopte ook weer na 1,5 week.
) 
gingen ze aan het ijs was ik eruit had gehaald lopen pikken. Dus heb de eerste twee dagen water weer uit het bakje lopen gieten op de grond zodat ze doorkregen dat daar ook water in zat
ivm werk kan ik twee keer per dag nieuw water geven. Vind ik toch een beetje sneu… ze gaan rond half vier al op stok en willen dan ook niks meer

Hopelijk knapt hij weer volledig op.

) en ze durfde er niet meer af, zat helemaal verstijft op het dak. Mijn vriend is schilder en hebben gelukkig een hoogwerker voor de deur dus is hij het kippie van dak gaan halen. Dit allemaal zondag ochtend vroeg om 8:30