Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:19

Hier gaat het ook goed met de hondjes. Met dit warme weer gaan we lekker vroeg het bos in m te wandelen. Vandaag mag Skye naar de dierenarts voor een echo, en morgen wordt meneer dan gecastreerd.. Skye heeft twee niet ingedaalde balletjes en door middel van de echo hopen de dierenartsen dat ze die alvast kunnen vinden. Dat scheelt veel zoekwerk tijdens de operatie.

Met de pups gaat het ook ontzettend goed! Eentje is vorige week helaas overleden, had een vrij zeldzame afwijking.. de overige pups hebben nergens last van gelukkig en groeien goed *\o/* Ze zijn nu 3,5 week en zaterdag gaan we er voor het eerst naar toe.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:27

Ik zit nu bij mn ouders in huis. Zij zijn op vakantie en ik vang hun honden op. 3 honden past niet kn mijn huis, helemaal niet omdat Chelsea ruimte nodig heeft.

De eerste 3 dagen heeft Bo van de stress snachts diarree gehad en overgegeven. Echt heel fijn wakker worden dan...
Afbeelding

Het gaat nu al 3 nachten goed. *\%/*

Vrijdag Bo meegenomen naar iemand met een veldje met hoopers etc. Gewoon om het samenwerken op gang te zetten. Klein straatje van 3 hoops gedaan en na 10 min pauze ook een paar keer door een tunneltje.

Zaterdag heb ik Chelsea meegenomen naar de hondenclub. Mocht ze even voorbeeldhond zijn voor de gehoorzaamheids groep en zelf voor.het eerst met haar een beetje gehooperd. Ze was zooooo blij dat ze weer even mee mocht. Heerlijk om te zien.

Gister met Bo naar de behendigheid geweest, gewoon even bijkletsen met de mensen ( ik trainde altijd met chels, maar ze kan het lichamelijk niet meer aan) en Bo mocht lekker kijken. Ze heeft zich super gedragen. Iedereen was meteen verliefd op haar, ze heeft met heel veel mensen heerlijk geknuffeld. Vanavond heeft ze haar eerste africhtingsgerichte training

Afbeelding
Zo start ik nu mn ochtenden

Afbeelding
Hummel jat graag Bo haar plek....

Afbeelding
En heel soms doen ze net alsof ze elkaar aardig vinden ( chels vindt dat dus niet. Bo mag niet in de buurt komen)
Laatst bijgewerkt door EmptyWords op 22-09-20 08:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Ymor

Re: Honden Liefhebbers Huiskamertopic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 08:28

Leuk Kiwi! Ik wil al jaren titeren maar iedere keer als die kaart kwam met de enting is weer bijna verlopen liet ik toch maar even enten. Gewoon omdat het makkelijk was. Nu dan eindelijk de knoop doorgehakt omdat ik eigenlijk denk waarom spuiten we er zoveel in! En bij een vriendin van mij heeft het hele nare effecten op de hond gehad dus nu dacht ik we gaan er gewoon voor. Maar vind het dus wel spannend.

Beauty wat sneu van die pup! Gelukkig gaat het met de rest goed. Succes morgen met de castratie!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:29

@beauty1love ahhh, arme Skye! Die zal zichzelf wel even zielig vinden dan :(:)
Ow jeetje, een afwijking klinkt inderdaad niet goed. De natuur regelt dat zelf wel als het echt ernstig is meestal. Sneu wel! Wel tof dat jullie bijna mogen gaan kijken! *\o/*

@emtpywords ow jeetje, stress doet zulke rare dingen he :(:)

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:30

beauty1love schreef:
Hier gaat het ook goed met de hondjes. Met dit warme weer gaan we lekker vroeg het bos in m te wandelen. Vandaag mag Skye naar de dierenarts voor een echo, en morgen wordt meneer dan gecastreerd.. Skye heeft twee niet ingedaalde balletjes en door middel van de echo hopen de dierenartsen dat ze die alvast kunnen vinden. Dat scheelt veel zoekwerk tijdens de operatie.

Met de pups gaat het ook ontzettend goed! Eentje is vorige week helaas overleden, had een vrij zeldzame afwijking.. de overige pups hebben nergens last van gelukkig en groeien goed *\o/* Ze zijn nu 3,5 week en zaterdag gaan we er voor het eerst naar toe.

Oh spannend!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 08:31

Ik heb het hier helemaal niet laten weten maar Vik was dit weekend jarig. En als cadeau zijn we met alle pups gaan wandelen. Zo leuk!

Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:36

@Ymor jaaa, ook hier nog gefeliciteerd! :D

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:36

Gefeliciteerd ymor!

Hier is chels vorige week 11 geworden

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 08:52

Gefeliciteerd nog met de jarige honden! :)F

Wij zitten/liggen met dit heerlijke weer voornamelijk in de tuin :j

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:08

Ymor schreef:
Leuk Kiwi! Ik wil al jaren titeren maar iedere keer als die kaart kwam met de enting is weer bijna verlopen liet ik toch maar even enten. Gewoon omdat het makkelijk was. Nu dan eindelijk de knoop doorgehakt omdat ik eigenlijk denk waarom spuiten we er zoveel in! En bij een vriendin van mij heeft het hele nare effecten op de hond gehad dus nu dacht ik we gaan er gewoon voor. Maar vind het dus wel spannend.

Beauty wat sneu van die pup! Gelukkig gaat het met de rest goed. Succes morgen met de castratie!

Ik zie ook veel ellende onder pups van 6 weken oid die allergisch blijken te reageren :( ik blijf echt titeren en dan enten waar nodig. Boellie is dit jaar opnieuw getitert en had een enting nodig en had daarna 6/6/6. Chick moest ook geeent na titer en die bleef toen op een 2 voor hepatitis steken. Dus ben benieuwd. Ze gaan over 2 jr weer. Want chick moet dan dus dan doe ik die andere 2 ook. Djessey is met 1 pupenting inmiddels voor 3 jaar klaar (op de jaar titer afgetekend voor 3 jr)

Oh he gatver Empty!

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:15

Ja Skye gaat zichzelf echt heel zielig vinden.. begint al met de echo vanmiddag. Bij de meeste honden geen probleem maar ik verwacht dat dat monster van mij weer een roesje mag omdat hij alles bij elkaar gilt en steeds wil vluchten :+ ook zo lastig dat je ze dan niet kan vertellen dat er niks aan de hand is en dat ze niet bang hoeven te zijn :(

@kiwiwitje: zou jij mij kunnen vertellen hoe het gaat als de pup bij de fokker al wel geënt is, en je dan zelf wil gaan titeren? En waar kun je dierenartsen vinden die dit doen? Is daar een algemene lijst voor ofzo?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:17

Hier een loopse tante, eerste echte loopsheid en vandaag zit ze totaal op een andere planeet. Zo in der koppie dat ze gewoon tegen de tafel oploopt.. Ze houdt zich super schoon gelukkig en het voordeel met dit weer is dat ze zonder romper lekker in de tuin kan liggen :) zitten nu in de tweede week..

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 09:38

Oh ik hou echt van wandelingen op dit soort ochtenden! Zo mooi buiten!

Beauty1, wat sneu voor die pup! Niets erfelijks?

Die diarree :=

Gefeliciteerd ymor!!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door IMJ op 22-09-20 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 10:01

beauty1love schreef:
Ja Skye gaat zichzelf echt heel zielig vinden.. begint al met de echo vanmiddag. Bij de meeste honden geen probleem maar ik verwacht dat dat monster van mij weer een roesje mag omdat hij alles bij elkaar gilt en steeds wil vluchten :+ ook zo lastig dat je ze dan niet kan vertellen dat er niks aan de hand is en dat ze niet bang hoeven te zijn :(

@kiwiwitje: zou jij mij kunnen vertellen hoe het gaat als de pup bij de fokker al wel geënt is, en je dan zelf wil gaan titeren? En waar kun je dierenartsen vinden die dit doen? Is daar een algemene lijst voor ofzo?

Tuurlijk!

Je kan sowieso eens vragen aan de fokker of ze zich wil verdiepen of je pup wil overslaan met enten, of dat jij de pup zelf mag halen om te titeren. oid.
Op deze lijst kun je de dierenartsen vinden waar je terecht kan:
https://www.google.com/maps/d/u/4/viewe ... Y5iZKqV_i8

Je kan altijd titeren. Ongeacht enting. Alleen wacht je dan 3 a 4 weken vanaf de enting voordat je dus kan titeren. T ''vervelende'' is dat je een pup vaker moet titeren. Je hebt namelijk door de enting geen 0 meting. Dus je weet niet of de antistoffen maternaal zijn (vanuit de moeder, die verdwijnen ergens tussen de 1 en 25 weken)
Hierbij is Parvo leidend. (uitgezonderd van locaties/gebieden waar distemper of hepatitis (nog) aanwezig zijn)
Dit omdat je eigenlijk maar op 2 manieren kan enten; de DHP cocktail, of de puppy DP. Hepatitis en distemper zijn niet los te enten en over t algemeen geen risico (afhankelijk van t gebied. Hepatitis komt in principe niet meer voor, maar loop je wel een ''risico'' mee door import honden bijv, en distemper heeft vorig jaar? ergens richting de duitse grens even een moment gehad geloof ik). Dit risico is verwaarloosbaar omdat je uiteindelijk meestal ruim voor de 25 weken de volledige DHP al gegeven hebt. Dus op t moment dat je echt overal heen gaat met de hond/pup zit de enting er in. Die moet je alleen 3 a 4 weken na enten nog eens checken om te kijken of deze aangeslagen is. en vervolgens titer je 1 jaar na enting (of als de pup 1 jr geworden is) om te kijken of je voor meerdere jaren af kan tekenen. Parvo is nog wel een ''hoog risico''. Ook in NL. Daarom ga je ook uit van de waarde van parvo om te vaccineren.

Op t moment dat je dus gaat titeren na dat er al pupvaccinaties inzitten dan is het lastiger om te zien of de waardes maternaal zijn. Dus als de waardes hoger zijn moet je sowieso 4 weken na de titer nogmaals titeren om te kijken of de waardes stabiel blijven of dalen (of evt stijgen want t eerste jaar is t imuunsysteem nog niet stabiel)

Als t niet duidelijk is gewoon vragen! :)

kimwilliam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:50

laatst een foto studio frame met doek en lampen gekocht en ben ik gaan spelen met de camera en met Jasmin.

ze is een ideale hond om mee proef te draaien <3

hier een paar foto's ervan
Afbeelding
Afbeelding

en daarna even uit rennen
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 12:52

Wat bijzonder! Waar is dat paarse mee gedaan?

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:59

Ymor schreef:
Wat bijzonder! Waar is dat paarse mee gedaan?

Holypowder gok ik

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 13:05

ik twijfel een beetje omdat het ook wel wat van rook weg heeft.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 16:32

Hier nu zelf 2 weken vakantie en dus alle tijd om s ochtends om half 8 al fikse wandeling te maken zodat ze tijdens de warme uurtjes plat liggen haha

In verband met dadelijk 7 dagen per week heerlijk met hun te kunnen gaan wandelen heb ik vanochtend een lange leren lijn (2meter) geshopt en een extra heupgordel waar ik zowaar een verstelbare 4 meter lijn bij kreeg. Alles nieuw voor 30 euro te bizar voor woorden. Zeer degelijk materiaal dus voorlopig kunnen we veilig kilometers maken.
Heb een hele goede heupgordel maar die heeft standaard de rollijnen er aan. Inmiddels gebruik ik die steeds minder en te lui om steeds alles er af en er aan te hangen dus maar zo opgelost.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 18:43

kiwiwitje schreef:
beauty1love schreef:

Tuurlijk!

Je kan sowieso eens vragen aan de fokker of ze zich wil verdiepen of je pup wil overslaan met enten, of dat jij de pup zelf mag halen om te titeren. oid.
Op deze lijst kun je de dierenartsen vinden waar je terecht kan:
https://www.google.com/maps/d/u/4/viewe ... Y5iZKqV_i8

Je kan altijd titeren. Ongeacht enting. Alleen wacht je dan 3 a 4 weken vanaf de enting voordat je dus kan titeren. T ''vervelende'' is dat je een pup vaker moet titeren. Je hebt namelijk door de enting geen 0 meting. Dus je weet niet of de antistoffen maternaal zijn (vanuit de moeder, die verdwijnen ergens tussen de 1 en 25 weken)
Hierbij is Parvo leidend. (uitgezonderd van locaties/gebieden waar distemper of hepatitis (nog) aanwezig zijn)
Dit omdat je eigenlijk maar op 2 manieren kan enten; de DHP cocktail, of de puppy DP. Hepatitis en distemper zijn niet los te enten en over t algemeen geen risico (afhankelijk van t gebied. Hepatitis komt in principe niet meer voor, maar loop je wel een ''risico'' mee door import honden bijv, en distemper heeft vorig jaar? ergens richting de duitse grens even een moment gehad geloof ik). Dit risico is verwaarloosbaar omdat je uiteindelijk meestal ruim voor de 25 weken de volledige DHP al gegeven hebt. Dus op t moment dat je echt overal heen gaat met de hond/pup zit de enting er in. Die moet je alleen 3 a 4 weken na enten nog eens checken om te kijken of deze aangeslagen is. en vervolgens titer je 1 jaar na enting (of als de pup 1 jr geworden is) om te kijken of je voor meerdere jaren af kan tekenen. Parvo is nog wel een ''hoog risico''. Ook in NL. Daarom ga je ook uit van de waarde van parvo om te vaccineren.

Op t moment dat je dus gaat titeren na dat er al pupvaccinaties inzitten dan is het lastiger om te zien of de waardes maternaal zijn. Dus als de waardes hoger zijn moet je sowieso 4 weken na de titer nogmaals titeren om te kijken of de waardes stabiel blijven of dalen (of evt stijgen want t eerste jaar is t imuunsysteem nog niet stabiel)

Als t niet duidelijk is gewoon vragen! :)

Bedankt voor je uitgebreide uitleg!
Heb het er al met de fokker over gehad maar ze geeft aan dat de eerste enting verplicht is voor stamboom (gaat om Duitsland* en ben hier verder niet bekend met de regelgeving dus ga er maar vanuit dat dit klopt :+ )

De pups krijgen de eerste enting dus met 8 weken en als ik het goed begrijp ga je dan dus 3-4 weken daarna titeren. En als dan de waardes nog hoog zijn ga je 3-4 weken later weer titeren? Mag je na twee keer titeren al aannemen dat de antistoffen van de enting komen of kan het dan nog steeds maternaal zijn?

Bedoeling is om de pup vrij direct al mee te nemen naar de hondenschool en dat ze mee gaat met wedstrijden etc. Ook wonen we zo goed als op de grens met Duitsland, is dat nu nog steeds risico gebied?

* Overigens zijn we op de hoogte van de 15 weken regel maar in overleg met de fokker halen we haar gewoon met 8,5 week op :j

Dat paarse ziet er inderdaad uit als holypowder, erg gaaf!!

En lekker Dierenfan, twee weken vakantie! Hier ook nog tot 1 oktober vakantie *\o/*

Skye heeft vandaag zijn echo gehad en gelukkig zitten beide balletjes in de lies, dat maakt de castratie morgen een stuk makkelijker!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-20 18:48

Hou je er wel rekening mee dat dit echt verboden is en dat als ze je controleren je pup in beslag mogen nemen?

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:02

Ymor, nog gefeliciteerd met Vik! Leuk om met alle pups te wandelen!

Kimwilliam, prachtige foto's!

Emptywords, ooohh dat is echt ellendig wakker worden en dat aantreffen!

Chriske, aaah sneu hoor, zo van de wereld door loopsigheid!

Hier alles goed met onze sloperd Puk, vorige week heeft hij zich tegoed gedaan aan de afstandsbedieningen van zowel de tv als de ontvanger van de tv. Ik had 2 vetbedden voor hem gekocht, waarvan ik al 1 heb moeten inkorten doordat hij er een gat in had gevreten.. Afgelopen zondag en maandag is hij bij mijn schoonouders geweest, zondag omdat wij op visite gingen en maandag omdat ik een dagdienst had.

Wbt de warmte, wij lopen vroeg met hem ( doordeweeks rond 6u en in het weekend rond half 8 maar dan kan hij tussendoor ook nog in het kanaal zwemmen. Overdag met de warmte kleine stukjes en hij scharrelt dan ook geregeld rond het erf/ tuin. ' s avonds altijd weer een flinke wandeling zodra het afgekoeld is ( +- 21u) en voordat we naar bed gaan laten we hem altijd nog even uit mits hij daar behoefte aan heeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:11

Inderdaad je bent mega strafbaar om de pup eerder op te halen. Buiten strafbaar. Je mist de rabies vaccinatie wat betekend dat de pup in beslag genomen kan worden en in quarantaine gezet kan worden al dan niet afgemaakt kan worden.
Als de antistoffen na 2x titeren na enting stabiel blijven zijn ze waarschijnlijk van de enting inderdaad. :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:19

Als je al een pup te vroeg over de grens haalt zet het dan nooit online. Gewoon omdat niet alles online hoeft en geloof best dat zowel eigenaar als fokker weten dat het illegaal is.
Mijn in NL geboren pup is door andere pup koper samen met zijn broertje mee de grens over gegaan met 7 weken en daar heb ik hem paar uur later weer opgehaald en mee de grens terug over genomen. Toen ook al verboden en toch gedaan hun hadden beter en eerder vervoer en zo konden ze die uren samen in de auto door brengen. Moest van hun tot thuis maar 20 minuten rijden ipv 2,5 uur plus files gezien tijdstip dat ik kon

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 16:23

als nieuwe eigenaar snap ik dat je de pup graag vroeg hebt. Of ik het zelf ook zou doen weet ik niet. Nu is net iver de grens bij duitsland ook wat anders dan als je ze uit Tsjechië haalt ofzo. Soms is dat adres maar 20 minuutjes bij je vandaan.

Hier gister een ipg training gedaan. Eerst gewoon de basis, focus en contact met se hond. Bo deed het echt super! Nu kijken of ik het met vervoer voor elkaar krijg, dan wil ik dat deze winter wel blijven doen. Van t voorjaar wil ik in ieder geval behedigheid gaan doen met haar.