Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:26

Ik heb het nu even snel getypt :) Dankjewel!

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:35

Bedankt allemaal! Mijn oog is gevallen op twee kittens.
Een grijze die afgelopen donderdag (Hemelvaart <3) is geboren en het lijkt een poes te zijn.
Afbeelding

En nog een rode kater van ongeveer twee weken oud (moeder had het nestje verstopt).
Afbeelding

Mijn oog viel ook nog op een Mexicaan met een snorretje en sikje :') Maar deze vind ik niet zo leuk als die twee hierboven.
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:41

Haha de Mexicaan _/-\o_

Ik vind de grijze super schattig! <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:43

Zertab schreef:
Iemand die ik een privé berichtje kan sturen? Ik begin twijfels te krijgen omdat ik niet goed weet hoe ik de twee straks aan elkaar moet laten wennen... En de poes die ik nu heb, is best wel een bitch :')

Je mag mij ook berichten :j hier ook een keer een bitchie poes aan een lieve kater gekoppeld.
Reageer misschien wel wat later want ben aan het werk tot 10.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 15:44

Eline wat een leukerds <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:45

Fireheart schreef:
Zertab schreef:
Iemand die ik een privé berichtje kan sturen? Ik begin twijfels te krijgen omdat ik niet goed weet hoe ik de twee straks aan elkaar moet laten wennen... En de poes die ik nu heb, is best wel een bitch :')

Je mag mij ook berichten :j hier ook een keer een bitchie poes aan een lieve kater gekoppeld.
Reageer misschien wel wat later want ben aan het werk tot 10.

Dankjewel!

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:00

W een hoop kitten nieuws! Leuk zeg!
Sphynxen zijn ook gaaf, maar die krijg ik never nooit niet in huis met mijn vriend :')

Ohh en een grijze is toch zo knap! Hebben wij er ook een van gehad, daar blijf ik een zwak voor hebben. <3

Over de keuze tussen katers en poezen kan ik mijn ervaring delen, maar iedereen heeft zo zijn eigen ervaringen. Ik heb het idee dat poezen meer eenkennig zijn en katers meer allemansvrienden. ( een beetje zoals bij paarden)
Katers zijn graag wat meer aan het zwerven. En poezen blijven wat meer in de buurt.
Ook is mijn ervaring dat poezen minder slopen dan katers.
Ik vind het allebei leuk!

We kunnen nu onze poes Doos goed aaien (op de geaccepteerde gebieden :Y)

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:03

Bij de Mexicaan denk ik altijd aan iemand anders met een snorretje :x
Wat een leuke kittens!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:19

Ik ga binnenkort kijken naar poes! *\o/* <3

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 20:54

LukieBradley schreef:
Bij de Mexicaan denk ik altijd aan iemand anders met een snorretje :x
Wat een leuke kittens!

Dat was ook het eerste wat ik schreeuwde :') Maar mijn staleigenaar vond het een beetje gek dat ik daar als eerste aan dacht _O-

We zijn er ook nu al uit, we gaan voor de rooie kater! We hebben zelfs al een naam :=. Wbt het nemen van twee katten, dat is natuurlijk een ander verhaal in het financiële plaatje. Wij doen beiden een deeltijd studie en zijn dus eigenlijk maar 1 dag in de week samen de hele dag weg (school).

We zijn toch voor de rooie gegaan omdat wij onze zwak voor rode katers niet los kunnen laten. Mijn vriend is opgegroeid met rode katers en de kater die zijn moeder nu heeft ben ik helemaal gek op.
Afbeelding

Ik heb wel nog een aantal vragen. Wij hebben de straat hierachter een kattenkliniek zitten die ik graag wil bellen voor overleg. De ene website raadt aan om een kitten met 9 weken mee te nemen, de andere weer met 12 weken. Ook wordt aangeraden om de eerste vaccinatie en ontworming met 9 weken te doen. Ik kan de kitten dan wel mee naar de da nemen en weer terug bij mama brengen, maar in hoeverre heeft die ontworming dan zin?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:09

Wij mogen van de vereniging de katten niet weg doen voor 12 weken. Ze moeten gechipt en geënt zijn. In de praktijk zullen hier tussen de 14 en 16 weken weg gaan.

En ontworming heeft alleen zin als je alle kittens en mama ook ontwormt. En ik vraag me af als jij 1 kitten meeneemt of mama die dan nog wel accepteert als je die terug zet nadat je bij de dierenarts bent geweest.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 12:47

Wat xoranlover zegt ja, ook geen idee of mama de kitten nog accepteert als er een dierenartsgeurtje aanzit.

Mijn jongens zijn weer lekker klef aan het doen :+:
Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 13:06

ik heb precies zo'n krabpaal, maar mijn kat vertikt het om in dat heerlijke zachte mandje te gaan liggen.... ;(

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 15:10

Ehh het is toch normaal dat kittens met 9 weken en 12 weken geent worden? Sierra is met haar nestje 2 of 3x bij de dierenarts geweest. 2x in ieder geval voor te enten, ik weet dan wel niet of moeders dan mee gaat of niet O:)

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 16:53

Jeetje wat is er veel gepraat hier! Die kittens zijn echt ontzettend schattig <3

Ik ben weer aan het werk en krijg alleen maar dit soort foto's door gestuurd. Mijn vriend studeert nog dus die is op dit moment de hele dag thuis.

Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:16

Mijn staleigenaar is niet van plan om ze te laten enten. De nestjes waren ook ongepland. Zou ook niet mijn keus zijn geweest maar goed. Ik heb verschillende dierenartsen uit de omgeving gebeld en hun raden aan om hem wel met 9 weken te laten enten en dan weer terug te brengen. De kans is er dat de moeder hem niet meer accepteert en in dit geval kunnen we hem het best dan al meenemen. Omdat de moeder zelf vrij jong is kan het zijn dat de moeder al eerder de kittens niet meer accepteert. In dit geval is het ook het best om hem zodra dit gebeurd mee te nemen :).
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nu al helemaal weg van hem <3. Ze beginnen al wat te lopen en er komen al wat tandjes door. Ze zijn dus bijna 4 weken oud en de geboortedatum is 1 mei geworden.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 18:54

XxLiEsJuHhxX schreef:
Ehh het is toch normaal dat kittens met 9 weken en 12 weken geent worden? Sierra is met haar nestje 2 of 3x bij de dierenarts geweest. 2x in ieder geval voor te enten, ik weet dan wel niet of moeders dan mee gaat of niet O:)

Klopt maar dan gaan alle kittens. Ik neem moeders niet mee dan maar omdat alle kittens mee gaan ruiken ze allemaal vreemd. Als er maar 1 gaat en vreemd ruikt en de rest niet dan is het voor moeder sneller besloten om dat kitten niet meer te willen.

Plus fokpoezen zit je boven op. Als fokker ben je erbij. Dit zijn stal katten (en begrijp me niet verkeerd day is helemaal prima) en die zijn vaak niet zo mak dus de kans dat mama er vandoor gaat is ook nog aanwezig.

Vandaar de opmerking.

Ik zou inderdaad met 9 weken meenemen en laten enten. Denk er wel aan ontvlooien en ontwormen werkt alleen als je alles doet. Ook moeder en nestgenootjes.
Mocht mams het dan niet meer willen zou ik het wel mee naar huis nemen. Niet heel ideaal maar t kan. (Of je ent op week 12 en 15)

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 22:41

Jullie gaan hard ineens!

Ik kan niet wachten om te gaan shoppen voor Muis. Zo'n leuke spulletjes gezien <3

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 23:47

Zertab schreef:
Jullie gaan hard ineens!

Ik kan niet wachten om te gaan shoppen voor Muis. Zo'n leuke spulletjes gezien <3

Erg is dat he!

Erg leuk dan :=

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 06:59

Haha heb al leuke voerbakjes gezien en een heel schattig speelgoedje <3

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 11:10

De voorpret is zo leuk **\O/** alle spulletjes kopen en wachten tot de kat eindelijk komt, heerlijk!

Ze liggen hier weer heerlijk knus (na een lichte irritatie van Spotty), maar jeetje, Coco wordt echt groot :=

Afbeelding

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:17

Wat een leukerds allemaal!

Mijn Pamuk kreeg voor het eerst (zelfgekweekt) kattengras
Afbeelding
Ze snapt er niet veel van, maar als ik bloemen op tafel zet, vreet ze ze in no time op -O-

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 11:32

Ik lach zo hard _O-
Mijne gebruiken dat ook niet maar kauwen wel op hooi van de cavias }:0

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 13:45

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 18:06

Ooh Eline <3 de rood witte is wel heel leuk zeg! Hier ook een zwak voor rode(met wit).

Jouw kat is ook echt prachtig Morrie!

En die 2 katten bij elkaar! Heerlijk! Wil ook snel een maatje voor m'n toekomstige kitten vinden. Hopelijk zijn die ook zo close.

Hier ga in over 3 weken (en 1 half dagje... Tel niet af..) mn kitten uitkiezen! Net weer heerlijke foto's van ze ontvangen en qua uiterlijk zit het iig goed hihi.
Ook al voorzichtig spullen aan het verzamelen en uitzoeken. Al wil ik niet in ene alles kopen dus stel het zoveel mogelijk uit. Wel lastig hoor!

Ook een leuk kitten dekentje gevonden. Maakt op elke hoek een ander geluidje en textuur dacht ik. Voor het wennen aan andere geluiden en textuur.
Afbeelding
Wil zo 1 ook nog bestellen :p

Voor de mensen die al een kitten hebben. Wat duurt langer. 3 weken wachten op een kitten uitzoeken of 2 weken wachten met ophalen :+ hihi..