Kaus schreef:DatBenIkNou, oh wacht ik denk dat ik dan iets ben vergeten uit te leggen. Wij hebben bij de kennismaking gevraagd hoe ze te werk gingen met naar buiten laten. Ze lieten toen zien dat elke drie kennels aan een uitloopt vastzitten (van ongeveer 50 x 10) en om en om het deurtje open wordt gemaakt om ze naar buiten te laten. Wij hebben gevraagd of ze niet in een grote groep gingen en het antwoord was nee, ze gaan gewoon om en om. Als ze de hond wat beter kennen gaan ze een maatje voor hem vinden waar hij mee buiten kan spelen. Ook toen weer duidelijk aangegeven, één vast maatje is prima. En die hebben ze gevonden.
Er is nooit iets gezegd over alle honden in een roedel. Ik snap niet eens in welke uitloop ze dat gedaan hebben of ze moeten alle hekken tussen de uitlopen open hebben gezet.
Edit: bij het andere pension waar we zijn wezen kijken was het dus wel gebruikelijk om alle honden bij elkaar te gooien of in groepjes van 5 à 6 honden. Toen ook gevraagd of hij apart kon en nee dat kon eigenlijk niet. Als dat hier zo was geweest, prima, hadden we een ander pension gezocht. Maar er is dus nooit iets gezegd over alle honden in een roedel, juist ontkent dat dat gebeurt. Ze gaan alleen of in tweetallen naar buiten.
Dan snap ik je helemaal hoor! Ze horen zich wel aan de gemaakte afspraken te houden uiteraard. Hopelijk gaat het nu gewoon goed nu je even opnieuw de dingen hebt aangegeven.