Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:00

Pfff dit topic is voor iemand die alleen een keertje 'savonds of in het weekend komt kijken niet bij te houden :')

Superinteressante gesprekken en lieve foto's.
Sterkte met de pups die in de lappenmand zitten en de mensen met een echte vrijdag de 13e.

Ik heb net de foto's gekregen van Youp op 7,5 week. Even de kleine man showen (hoewel hij gisteren op de weegschaal al bijna 11 kilo aantikte en hij is nu 9 weken).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
En deze is met mams en paps (uit Noorwegen)

cursebreaker

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 16:16

Ik had toevallig net op je Facebook gereageerd. Echt gave foto's zeg, prachtig <3
Heel sjiek ook die foto met de ouders erbij!! Youp is zo knap!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:42

Hij is heel knap! Wat een flinke man al op die leeftijd.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 17:49

wat een knapperd. Heb er echt een zwak voor <3 Als ik klein was nam ik altijd ons geweldig hondenboek en zei ik altijd : ik wil een beauceron :D Maar weet niet of dat karakter echt bij mij zou passen :P
En je haalt hem uit Noorwegen? ^^

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:29

Dank allemaal. Het is echt een heerlijk knulletje. Wel erg voorzichtig en kijkt echt eerst overal de kat uit de boom. Best heel anders dan ik gewend ben. Dus moet hem veel meer steun bieden en zit veel op Mn hurken.

Maar mam en hij komen gewoon uit Nederland hoor. Alleen papa is een Noor. Goed voor de bloedspreiding.

Wel grappig dat toch veel mensen het ras hier kennen. Ik had er dus nog nooit van gehoord. Maar via advies van een bokker in het topic ‘welke hond past bij mij’ uitgekomen bij dit ras. En nu helemaal verknocht. Wat een fijne sportieve hond.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:33

Bedankt voor jullie adviezen!

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:54

Wat een mooie foto's Yvetjes! Dat wordt smullen voor het topic als hij er is hihi.

Jullie hebben dus ook zo'n top dag allemaal. Ik ook moe, knallende koppijn van verkoudheid, continu bloed en snot uit mijn neus en 2 spoed operaties in de middag. :D
Kan nu gelukkig naar huis.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:13

Denies, ik zou zeker de jonge honden cursus doen :j

Yvetjes, elke keer weer in de war met dit ras als pup _O- Ze zijn inderdaad enorm leuk! Vind hun wolfsklauwen altijd erg interessant. Deze lijken er geen te hebben? Degenen die ik ken hebben er allebei drie per poot :=

Cursebreaker, leuk zo'n hond in bad _O- Hopen dat ze het snel afleert :=

Beterschap voor de zieken :(:)

Wij zijn zonet even langs de opvang geweest en een gesprek gehad met de eigenaar. Ze zei dat dit inderdaad absoluut niet de bedoeling was en dat Dexter een kaart aan zijn kennel krijgt dat hij niet met andere honden mag. Nu vind ik kleine honden prima maar in zijn eentje is ook goed. Dan maar het zekere voor het onzekere. Daarnaast mag de bench aanstaande dinsdag mee wanneer Dexter weer een dagje opvang gaat :D

Daarna hoeft hij 2 weken niet omdat ik kerstvakantie heb maar ik denk dat ik hem toch eens per week heen ga brengen voor de routine.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:17

De jonge honden (die we nu doen) of de gehoorzaamheid? :P Ik heb in ieder geval gemaild dat ik in januari met de GHH wil beginnen.

Fijn dat het gesprek zo positief is gelopen! Heeft de eigenaar nog iets geuit waarom die persoon zo tegen jou deed? Inderdaad, dan maar het zeker voor het onzekere. Ik hoop dat de eerst volgende keer weer net zo positief verloopt als eerst!

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:18

Gelukkig een oplossing gevonden voor Dexter. Hopen dat ze het ook doen.

Beterschap met Mulan. Hopen dat ie snel wat beter is. :(:)

Cursebeaker haha verzopen (kat) hond. _O- Zijn koppie ook.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:19

yvetjes schreef:
Pfff dit topic is voor iemand die alleen een keertje 'savonds of in het weekend komt kijken niet bij te houden :')

Superinteressante gesprekken en lieve foto's.
Sterkte met de pups die in de lappenmand zitten en de mensen met een echte vrijdag de 13e.

Ik heb net de foto's gekregen van Youp op 7,5 week. Even de kleine man showen (hoewel hij gisteren op de weegschaal al bijna 11 kilo aantikte en hij is nu 9 weken).

[ [url=m/QrUxE0.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nQkPY2.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bpXR6H.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze is met mams en paps (uit Noorwegen)

<3

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:24

Denies, extra jonge honden dus. Hoe oud is Mera? Nog geen 9 maanden toch?

Verder niet uitgeweid waarom ze zo deed maar wel netjes opgelost. Ga wel controleren of het ook daadwerkelijk gebeurt :=

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:39

Kaus schreef:
Denies, extra jonge honden dus. Hoe oud is Mera? Nog geen 9 maanden toch?

Verder niet uitgeweid waarom ze zo deed maar wel netjes opgelost. Ga wel controleren of het ook daadwerkelijk gebeurt :=

Nee Mera is vandaag precies 7 maanden. Wanneer de GHH begint is ze 8 maanden. Als ik de Jonge honden ga volgen dan zal halverwege maart pas de GHH beginnen en dan is ze 10 maanden.

Dat zou ik zeker doen. Maar dit is wellicht toch al een geruststelling!

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:48

Afbeelding
Gioia vond zichzelf zielig :')
Ze had een hoefje gevuld met vet in haar stoel gelegd/ verstopt, dus ze kon daar niet liggen. Na veel heen en weer geloop en gedraai is ze maar in dit mandje gaan liggen :+

Vandaag is ze echt mega klef. Ze is nu terwijl ik aan het typen ben mijn vingers aan het likken zucht haha

@ denies: ik zou de ghh gaan doen. Het moet wel interressant blijven anders is het leuek voor de hond zo weg. Als iets niet gaat, kun je altijd iets doen wat wel lukt en rustig thuis oefenen

Fijn dat er een oplossong voor dexter gevonden is. Hopenlijk houden ze zich eraan.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 20:52

He wat balen dat de diaree niet beter word NorwayFjord!

Wat een heerlijke verzopen Arya! Fijn dat t goed ging!

Jip zag er ook heerlijk uit :')

Gewoon reageren wanneer je wil Yvetjes! Het is niet verplicht op iedereen te reageren hoor. Doe ik ook niet
Mooie foto's van Youp! En altijd leuk zo'n familiefoto

Beterschap Simone!

Fijn dat het gesprek zo goed ging Kaus. Hopelijk gaat het nu gewoon weer goed!

Gewoon kijken hoe het gaat als je toegelaten word tot de GHH Denies. Gaat t niet kun je altijd pauze nemen toch?

DemDeempel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 21:56

Beterschap voor de zieken hier.

Verder heb ik weinig input haha, ik heb nog 0,0 ervaring want mijn eerste hond is er nog niets eens dus ik lees nog even mee en kijk vooral naar de foto's

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:08

Bedankt voor de beterschapswensen! Het lijkt wat beter te gaan gelukkig :D Hopen dat het doorzet.

Zal morgen weer even netjes een bijleespost maken :)

noakim0203

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 22:18

Hallo allemaal! Daar ben ik weer met een vraagje voor/over bodie. Sinds 3 dagen heeft hij ineens weer ongelukjes binnen, terwijl hij al meer dan een maand niet meer in huis heeft geplast. Nou weet ik natuurlijk dat een hond tot een jaar wel echte 'ongelukjes' kan hebben, alleen heb ik het idee dat hij er soms echt geen controle over heeft. Hij heeft de ongelukjes namelijk steeds als we onderweg zijn naar de deur om uit te gaan, en laat dan al lopend wat plas lopen...dit heeft hij ook wel eens binnen, er ligt dan gewoon een streep met druppeltjes. Is dit normaal of kan er iets aan de hand zijn?

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 00:59

Bij allebei mijn honden ook gehad dat ze even een terugval gehad hebben in het zindelijk zijn.. kan het niet zo zijn dat je nu iets minder er op let en je dus wat later hem pas mee naar buiten neemt?
Ik zou mij er niet gelijk heel druk om maken, maar houdt het in de gaten en bij twijfel gewoon even de dierenarts bellen voor advies :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:18

Kaus schreef:
DatBenIkNou, oh wacht ik denk dat ik dan iets ben vergeten uit te leggen. Wij hebben bij de kennismaking gevraagd hoe ze te werk gingen met naar buiten laten. Ze lieten toen zien dat elke drie kennels aan een uitloopt vastzitten (van ongeveer 50 x 10) en om en om het deurtje open wordt gemaakt om ze naar buiten te laten. Wij hebben gevraagd of ze niet in een grote groep gingen en het antwoord was nee, ze gaan gewoon om en om. Als ze de hond wat beter kennen gaan ze een maatje voor hem vinden waar hij mee buiten kan spelen. Ook toen weer duidelijk aangegeven, één vast maatje is prima. En die hebben ze gevonden.

Er is nooit iets gezegd over alle honden in een roedel. Ik snap niet eens in welke uitloop ze dat gedaan hebben of ze moeten alle hekken tussen de uitlopen open hebben gezet.

Edit: bij het andere pension waar we zijn wezen kijken was het dus wel gebruikelijk om alle honden bij elkaar te gooien of in groepjes van 5 à 6 honden. Toen ook gevraagd of hij apart kon en nee dat kon eigenlijk niet. Als dat hier zo was geweest, prima, hadden we een ander pension gezocht. Maar er is dus nooit iets gezegd over alle honden in een roedel, juist ontkent dat dat gebeurt. Ze gaan alleen of in tweetallen naar buiten.

Dan snap ik je helemaal hoor! Ze horen zich wel aan de gemaakte afspraken te houden uiteraard. Hopelijk gaat het nu gewoon goed nu je even opnieuw de dingen hebt aangegeven.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 10:22

NorwayFjord schreef:
Ik zou ook rustig doorgaan met GHH als ze goed meekomt Denies, zeker als het met de instructrice niet klikt zou ik daar niet nog lang verder mee gaan.

Dierenarts weer gebeld hier want er zat nu ook bloed bij de diarree. Antibiotica opgehaald, 5 dagen aankijken en daarna eventueel terug mocht het dan nog niet beter gaan. Dan gaan we idd kijken voor giardia, al zou ik dat wel echt rot vinden want ik heb ook nog 3 (langharige, Maine Coons) katten... Hoop dat ze snel opknapt!

Had net met uitlaten ons ook nog buitengesloten, sleutel lag nog binnen argh... Dus naast de da kosten moest ik ook nog een slotenmaker laten komen, lang leve vrijdag de 13e zucht xD

Ah cursebreaker jij hebt ook al een top dag xD Leuke natte gremlin heb jij <3 Mulan vindt het ook zo fantastisch om onder de douche te gaan, not...

Heb je 3 dagen ontlasting gespaard en weggebracht? Dit zijn typisch kenmerken van een Giardiabesmetting en daar helpt antibiotica helemaal niks bij!!!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:05

Noakim0203, even een blaasontsteking test kan geen kwaad. Had Dexter ook op die leeftijd en ondanks dat de DA ons niet helemaal geloofde was het wel zo. Bij Dexter uitte het zich niet in steeds kleine plasjes maar enorm grote plassen terwijl hij aan het spelen was, op de bank lag, aan het eten was etc. Opeens moest het er uit en je zag hem er zelf ook van in paniek raken.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 11:10

DatBenIkNou schreef:
NorwayFjord schreef:
Ik zou ook rustig doorgaan met GHH als ze goed meekomt Denies, zeker als het met de instructrice niet klikt zou ik daar niet nog lang verder mee gaan.

Dierenarts weer gebeld hier want er zat nu ook bloed bij de diarree. Antibiotica opgehaald, 5 dagen aankijken en daarna eventueel terug mocht het dan nog niet beter gaan. Dan gaan we idd kijken voor giardia, al zou ik dat wel echt rot vinden want ik heb ook nog 3 (langharige, Maine Coons) katten... Hoop dat ze snel opknapt!

Had net met uitlaten ons ook nog buitengesloten, sleutel lag nog binnen argh... Dus naast de da kosten moest ik ook nog een slotenmaker laten komen, lang leve vrijdag de 13e zucht xD

Ah cursebreaker jij hebt ook al een top dag xD Leuke natte gremlin heb jij <3 Mulan vindt het ook zo fantastisch om onder de douche te gaan, not...

Heb je 3 dagen ontlasting gespaard en weggebracht? Dit zijn typisch kenmerken van een Giardiabesmetting en daar helpt antibiotica helemaal niks bij!!!

Metronidazol wel ...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:35

Vandaag eindelijk het idee dat we echt iets gedaan hebben. Parcourtjes enz. Op een krukje, slalommen etc. Op het krukje hadden we deze week geoefend dus dat konden we ook al :')

En natuurlijk het certificaat op zak!! Ze deed zo goed haar best :D

Afbeelding

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-19 12:45

Weer iets geleerd want ik kende alleen de behandeling met panacur.