Hondensport

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Hondensport

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:17

Is dat je vriend die er mee loopt?
Hoe lang zijn jullie daar nu mee bezig? Met running contact bedoel ik dan.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 13:49

Ja, dit waren de eerste twee keer dat hij mocht proberen. Omdat Harvey te enthousiast raakt met Kay train ik zulk soort dingen.

We zijn hiermee begonnen toen hij 6 maanden was, hij wordt komende maand drie jaar.

Harvey heeft afgelopen jaar een volledige terugval gehad op de runnings en hebben dus vorig jaar in Oktober / November besloten om helemaal bij 0 te beginnen. Dit is het resultaat nu.

Zijn nieuwe hond zal ik dus van begin af aan opleiden op de runnings waardoor de training relatief sneller zal gaan.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 19:48

Nooo vergeten te reageren Kimd! Maar super interessant om te zien die runnings! Wel balen dat er een terugval is geweest maar knap om dan nu alweer zo ver te zijn!

Hier even meeeega trots. Vandaag de basic agility 1 afgesloten met een top training en Skye voor het eerst vliegend over de schutting <3 vanaf 8 juni starten wij bij de Debutanten groep. BA2 slaan we dus over :D TROTS op mn kleine viezerik <3

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-20 21:49

Wat is het stil hier. Allemaal nog een beetje bezig met de hondjes? Hoe doen jullie het met de warmte? Helemaal niet trainen of met koelvest, koelmat etc?

Hier inmiddels lekker in de debutanten groep bezig. Steeds meer vooruit sturen en dan zelf gas erop om een beetje in dr buurt te blijven. Kleine raket.
Filmpje van vanavond <3

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 07:33

Ziet er goed uit hoor, jullie hebben al een hoop geleerd.
Wij trainen inmiddels weer in de groep bij mijn eigen club en hier en dar een privé-lesje.
Zolang Roetsj het nog niet te warm heeft, gaat het lekker, maar zodra het te warm wordt gaat het tempo er ook een beetje uit.
Ook nog een aantal seminars voor de boeg. 4 juli Henk en Ietje in Apeldoorn, daarna eind juli ZAF 2 dagen en in Augustus weer naar Apeldoorn bij Rob vor 2 dagen. Onze club lest nog 3 weken en dan zomerstop, dus ben wel blij dat ik e.e.a. al heb staan dan.

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 09:11

Ziet er goed uit met Skye!
Onze club is sinds enkele weken weer begonnen met trainen maar helaas gaat het deze week niet door ivm warmte. Skye heeft ook altijd veel moeite met warmte dus was deze week met hem sowieso niet gaan trainen. Billy heeft er wat minder moeite mee. Gelukkig heb ik zelf ook een plek waar ik kan trainen waar alle toestellen beschikbaar zijn dus kan ik voor mezelf heel vroeg of laat op de avond nog een korte trainingssessie doen als de temperatuur het toe laat. Wel hebben ze allebei een koeljas van ruffwear aan tussen de sessies door maar dat hebben ze eigenlijk al zodra het de 18 graden voorbij gaat gezien skye zichzelf erg slecht kan afkoelen..

Na ongeveer een jaar trainen pakt Skye de palen eindelijk goed zelf *\o/* hij is zo snel en onbenullig in de palen dat hij erg veel moeite had met afremmen bij de insteek, maar gelukkig is het kwartje een maand geleden ofzo gevallen :') nu pakt hij elke mogelijke insteek helemaal zelf en ook op afstand. Nooit gedacht dat hij ooit zelfstandig ging worden op de palen :') ik weet niet zo goed hoe ik een filmpje kan plaatsen, iemand een idee?

Edit: volgens mij is het gelukt.. op filmpjes nog met channel wire bij eerste en laatste paal maar deze zijn ondertussen niet meer nodig

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 11:04

Hoe zijn de palen aangeleerd? Want hij telt behoorlijk voor de insteek van de palen, daar zou ik aan werken. :j Dat kost je op wedstrijd namelijk kostbare tijd en kan het verschil maken tussen een 1e & 5e plek bij wijze van spreken.

Wij trainen ook nog door, onze honden dragen wel koelvesten die voor de training gemaakt zijn. Zeker voor Puk noodzakelijk aangezien zij BCC heeft. Met haar zal ik vandaag niet trainen vanwege de hitte, wij hebben een half uur van onze lessen verkocht vandaag zodat we korter trainen. Met deze hitte trainen wij vooral kleine dingen. Korte afstanden, techniektraining.

Wij hebben normaal ook een zomerstop à drie weken maar omdat door Corona de locatie ook één week stil heeft gelegen hebben e nu maar twee weken vakantie ipv drie.

Door Corona hebben wij veel tijd kunnen besteden aan de runnings van Harvey die langzaam maar zeker steeds beter worden. Hij heeft het raakvlak 100% van de tijd maar onze mat is maar één vlak van het raakvlak en wij trainen en belonen daarop zodat hij op wedstrijd iets meer 'speelruimte' heeft. Ik ben heel erg benieuwd wat hij met de raakvlakken gaat doen als hij in de wedstrijdsfeer zit.

Dana gaat ook steeds beter met trainingen, ze heeft het renknopje gevonden. Alleen in combinatie met haar eigenwijs zijn betekend dat nog wel eens dat ze rechtsomkeert de andere kant op gaat. :')

beauty1love

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-20 16:26

Ik weet niet meer precies hoe de methode heet maar wij zijn begonnen met 1 poortje van twee palen en dat uitgebouwd naar een straatje. Straatje ging al heel snel goed alleen het laatste stuk van straatje naar recht leek onmogelijk. Toen de channel wires erbij gepakt en na bloed zweet en tranen snapte hij eindelijk wat de bedoeling was.
Wat bedoel je precies met hij telt? Als je bedoelt dat hij nou nog erg afremt voor de insteek en daar tijd mee verliest snap ik wat je bedoelt. Zelf ben ik er alleen heel blij mee dat hij eindelijk iets afremt want de snelheid die hij had maakte het onmogelijk om de insteek te pakken en heeft er in geresulteerd dat hij een aantal keer dwars door een paal of channel wire geknald is :') hij moet inderdaad nu weer een stuk zekerder worden op de insteek zodat hij geen tempo verliest.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 09:45

Sorry! Ik had jouw berichtje gelezen op het werk en weer vergeten!

Inderdaad het afremmen, dat kost veel tijd en is straks moeilijker weer aan te leren. Persoonlijk zou ik liever een verzameling zien maar wel de snelheid behouden.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 14:40

Gisteren weer een super leuke dag gehad bij een workshop van Henk en Ietje, weer leuke dingen geleerd.
Ik merkte gisteren ook dat de out en er nu veel beter in zit, hoef haar veel minder te sturen, alleen aangeven. Dat maakt echt wel een verschil zeg!
Helaas geen filmpjes of foto's, daar denk ik altijd te laat aan, om iemand te vragen. Volgende keer maar weer.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 17:36

Fijn fannetje! Klinkt als een gelaagde dag!

Wij vanavond weer aan de slag, zin an! Vorige keer had ik zelf een probleem met mn beenspieren dus kon amper lopen, dus verplicht geoefend op nog verder vooruit sturen :P ging nog lekker ook haha. De slalom staat nu echt bijna recht dus een genot om dr te zien gaan.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 20:18

Ik wil mij ook even melden! Is het alleen voor behendigheid? Want dat doe ik wel alleen met de andere hond. Op t moment ben ik met George voornamelijk Bikejoring aan het oefenen. Vandaag was de 3e keer pas. Daarnaast doen we nog canicross en survivals maar dat ligt even allemaal op een wat lager pitje ivm verhuizing

Afbeelding

Edit ruzie met foto

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-20 21:11

Nee hoor, alles is welkom!

Wij doen ook steppen met de honden. :D

Patty14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 18:58

Wat een leuk topic! Ik zou mij hier vast willen melden om ideeën op te doen.

Onze pup Milo is nu 7,5 maand en zijn nog bezig met de cursus gehoorzaamheid / opvoed cursus. Maar zijn ook aan het kijken om hierna te gaan speuren en/of wat anders te gaan doen.

Afbeelding

Ik zal in het begin voor namelijk meelezen, ben nog niet zo thuis in de wereld van de honden sport.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 06:48

Welkom!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 07:54

Welkom beide.
Dit topic is voor alle hondensporten, dus kom er lekker bij.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 10:19

Ik volg al vanaf het begin mee maar zal me ook even melden.
Super leuk om te zien dat er zoveel mensen actief zijn met hun hond :D

Wij doen behendigheid met een 1.5 jarige border collie.
We hebben de dikste lol en hij is ontzettend gemotiveerd.
Het is op training dus ook vooral aan mezelf werken ipv aan hem :+
Hebben nu 9 lessen gehad, deze cursus is 12 lessen en dan stappen we over op een andere trainer :)

Wil in de toekomst graag ook eens frisbee lessen volgen en we doen ook aan canicross en hij loopt voor de fiets.
Alleen vind ik het daar nu te warm voor dus staat even op laag pitje.

Afbeelding

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 12:08

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:00

Lang geleden dat ik hier wat heb geplaatst (was het topic beetje uit het oog verloren).

Alle sporten zijn welkom al denk ik dat de agility het meest is.

Elin heeft maar weekje of vier stil gelegen en daarna al prive trainingen kunnen doen en sinds deze maand is het weer zoals voorheen. Onze laatste “wedstrijd” was de super monkey bij wendy willemse waar ik wel erg trots was op elin, de bochten konden allemaal wat strakker maar dat was mijn fout, ik ging te veel op safe.

De 25ste staat onze eerste wedstrijd weer gepland, ik heb er in elk geval super zin in!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:08

Mooi rondje, idd beetje wijde bochten, maar verder prima!

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-20 13:17

Wauw mooi rondje inderdaad. Leuk ook om te zien. Ik ben met mijn border collie nu heel voorzichtig begonnen twee weken geleden. Ik moet als hij met een toestel bezig is al het commando voor de volgende geven en echt wijzen. Anders gaat hij tollen.

BonteLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 20:46

Mijn pup gaat nu straks samen met mijn andere pup in een tweespan voor de mountainbike en daarvoor moest ik nog een tweede tuig aanschaffen ( wat een straf).
Past ook nog super ( wat echt een gok is als je buitenlanders hebt).
Afbeelding

Hopelijk kan ik ze er ook nog is binnenkort voor spannen :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:06

XxDiandraxX schreef:
Lang geleden dat ik hier wat heb geplaatst (was het topic beetje uit het oog verloren).

Alle sporten zijn welkom al denk ik dat de agility het meest is.

Elin heeft maar weekje of vier stil gelegen en daarna al prive trainingen kunnen doen en sinds deze maand is het weer zoals voorheen. Onze laatste “wedstrijd” was de super monkey bij wendy willemse waar ik wel erg trots was op elin, de bochten konden allemaal wat strakker maar dat was mijn fout, ik ging te veel op safe.

[ Video ]

De 25ste staat onze eerste wedstrijd weer gepland, ik heb er in elk geval super zin in!

En het bukken. Roy zou roepen "JE HEBT GEEN SHELTIE!" :=

Ymor schreef:
Wauw mooi rondje inderdaad. Leuk ook om te zien. Ik ben met mijn border collie nu heel voorzichtig begonnen twee weken geleden. Ik moet als hij met een toestel bezig is al het commando voor de volgende geven en echt wijzen. Anders gaat hij tollen.

Dan gaan jullie (veel) te snel, de basis is zó belangrijk om erin te hebben. Twee weken geleden begonnen en meer dan één toestel doen is al heel snel. Het moet nu vooral nog veel spel zijn.

Ik zal eens kijken of ik nog wat kan uploaden van onze trainingen.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 21:24

BonteLisa, heb je een foto van de zijkant met goeie spanning erop? Je tuig lijkt me te lang...

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-20 22:34

Kim hij doet alleen nog maar sprongen en tunnels. En we hebben dit buiten de training om wel thuis al deels opgepakt. We zijn twee keer gaan trainen.