Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Jennyj01 schreef:Dat doe je toch in het dagelijkse leven? je komt toch andere honden tegen in park, bos of strand. En bij geschikte honden kan er dan leuk gespeeld worden. Ik heb mijn pup in het begin bewust bij honden die grof en dominant spelen uit de buurt gehouden. Nu is hij bijna 5 maanden en al een flinke jongen, dus kan hij zich beter verweren tegen zulke types.
Heb daar toch liever zelf de controle over. Vooral juist bij een pup. Opvang in roedelverband zou ik ook nooit doen, als het een keer mis gaat...zit je hond daar tussen. Met een pup kan je daarmee veel verkloten.
Het makkelijkste en beste voor je pup is direct loslaten, koekjes mee en belonen als die bij je komt. Een jonge pup rent niet zomaar weg. Je moet wel een beetje vertrouwen in je hond hebben. Als jij lang gaat wachten met loslaten dan heb je pas een probleem en heb je een beginnende puber met bananen in de oren die nooit heeft geleerd los te lopen. Aan een lange lijn lopen is ook absoluut niet genoeg vind ik.. Mijn honden genieten altijd enorm van lekker door het bos rennen en overal snuffelen. Een lange lijn is dan niet genoeg.
Hier liepen ze vanaf dag 1 op veilige plekken los, de reu is met een maand of 8 tijdelijk aan de lange lijn gegaan, de teef jammer genoeg eerder, omdat zij auto's ging jagen (maand of 6 geloof ik). Toen zijn ze inderdaad aan de lijn gegaan tot ze weer luisterden.
)
Dus ik ga er niet vanuit, tot ik het zelf gezien heb.
Een paar pups en daar een paar stabiele honden bij is niet heel erg anders als wat ik doe met wandelen haha Amaris schreef:IngeN86 schreef:Oei...jij gaat het nog zwaar krijgen als jij er zo over denkt, ook erg jammer voor de hond.
Ik geloof oprecht niet dat de hond ook maar iéts tekort gaat komen, dus hou dat soort opmerkingen maar liever voor je.