[VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-18 19:32

Ja hoor! Kan best!

Inclusief af en toe een geïrriteerde zucht waarom we die verrekte vensterbank zo smal hebben gemaakt :+ :D

gerlindie

Re: [VOLG] Yorek, van pup tot volwassen wolfhond

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-18 08:41

Wat gaaf dat het steppen zo goed gaat!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 17:32

De mensen die ook de Facebookpagina volgen hebben het misschien al gezien.... Yorek heeft eindelijk zijn maatje <3 *\o/* *\o/* *\o/* . En nee, het is geen 1 april grap :+

Naast dat we al een tijd op de wachtlijst stonden bij Tracey hielden we ook onze ogen open voor andere opties. We zijn met meerdere opvangers bezig geweest, maar dan werd er of iemand anders gekozen of het was toch niet de goede match. We hebben ook heel erg gehoopt op een pup uit Djuna en Hadez (is ook een topic van op Bokt), maar helaas bleek Djuna afgelopen week niet drachtig.

En toen kwam er opeens het bericht dat er een Tamaskan meisje van bijna 6 maanden een nieuw plekje zocht. Ze zou eigenlijk naar Australië gaan maar bleef zo enorm wagenziek dat de fokker het niet aandurfde om haar op die lange reis te sturen (en als ze op de tussenstop misselijk zijn mogen ze niet doorvliegen...). Na het nodige contact over en weer leek ze wel goed bij ons en Yorek te passen.

Vandaag zijn we haar gaan ontmoeten tijdens een wandeling en oh wat is ze leuk <3 . Duidelijk een stuk atletischer én drukker dan Yorek, maar wel zo'n leuke energie! En heerlijk open en vriendelijk karakter! En tegenover het wat drukkere karakter staat ook dat ze zich iets beter laat lijden/beter met commando's om lijkt te gaan.

Ze is vanmiddag gelijk met ons mee naar huis gegaan <3. Ze gaat bij ons Lyra heten.
Voor beide natuurlijk even erg aanpassen. Voor haar opeens een heel ander leven weg van het vertrouwde. En voor Yorek ook enorm schakelen om opeens een jong pubermeisje erbij in huis te hebben. Hij vind haar nu nog iets té interessant, maar het gaat steeds beter. En de kleine Lyra staat haar mannetje wel en laat écht niet over zich heen walsen haha. We gaan het de komende dagen maar even aankijken hoe het zich ontwikkeld en anders laten we Yorek misschien toch iets eerder castreren dan we van plan waren (wilde eigenlijk wachten tot hij in elk geval twee was geweest - dat is deze zomer).

Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 17:41

Gefeliciteerd! Blij dat jullie eindelijk jullie maatje er bij hebben!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:08

Oh wat leuk! Fijn dat Haarlem zo'n goed plekje heeft gevonden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:11

Wat een mooi stel zo samen !

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:26

Ik hoop dat ze zich laat leiden en niet laat lijden anders moeten we straks nog 144 gaan bellen :+

Leuk zo'n vriendinnetje! Gaan de Australische mensen dan op zoek naar een andere hond? Kunnen jullie op den duur wel reizen (autoritjes) met haar?

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 18:30

Wat leuk!! *\o/* Ik zag het al op Facebook.
Hopelijk groeit ze over haar wagenziekte heen.

Veel geluk en plezier met haar! <3

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 20:15

Wat een leuk duo! Proficiat met je nieuwe aanwinst! Ze matchen mooi!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-18 20:19

xLaraaj schreef:
Gefeliciteerd! Blij dat jullie eindelijk jullie maatje er bij hebben!

Dankje! Wij zijn er ook echt heel blij mee! Allemaal anders gelopen dan oorspronkelijk bedacht met alle nestjes die niet doorgingen, maar volgens mij hebben we met haar echt een heel leuk dier <3

Van schreef:
Oh wat leuk! Fijn dat Haarlem zo'n goed plekje heeft gevonden!

Dankje! We zijn helemaal blij met haar! Het is echt zo'n open en vriendelijk dapper ding!

Rebecca schreef:
Wat een mooi stel zo samen !

Leuk he! Ze doet ons qua uitstraling ook wel erg denken aan Yorek op die leeftijd (alleen dan een stuk atletischer en drukker hihi).

Hilli schreef:
Ik hoop dat ze zich laat leiden en niet laat lijden anders moeten we straks nog 144 gaan bellen :+

Leuk zo'n vriendinnetje! Gaan de Australische mensen dan op zoek naar een andere hond? Kunnen jullie op den duur wel reizen (autoritjes) met haar?

Haha oeps, laten we het er maar op houden dat het een lange dag was zo :+
Ik weet eigenlijk niet of die Australische mensen voor een andere hond gaan/weer op een wachtlijst gaan. Ze vonden het wel heel moeilijk (logisch) om zo lang naar een hondje toe te leven en dat het dan toch niet doorgaat. Maar ze waren het er wel mee eens dat dit voor dit voor Lyra (eerder Haarlem) wel het beste was.

-Namiro- schreef:
Wat leuk!! *\o/* Ik zag het al op Facebook.
Hopelijk groeit ze over haar wagenziekte heen.

Veel geluk en plezier met haar! <3

Dankje! Bij Yorek heeft het ruim een jaar geduurd, die was ook echt vreselijk wagenziek. Maar bij hem is het inmiddels ook een stuk beter! Echt fan is hij nog niet, maar hij gaat inmiddels wel uit zichzelf in de auto en gaat pas (veel minder) kwijlen wanneer we echt meer dan een uur onderweg zijn. Dus hoop dat het bij Lyra ook in de loop der tijd een stuk beter wordt!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 08:12

Ze zijn de eerste nacht echt heel goed samen doorgekomen! Begin van de nacht is ze nog een paar keer geschokken van de geluiden van de paarden (en grappig, ze is echt véél waakser dan Yorek!) maar de rest van de nacht heb ik haar niet meer gehoord. Ze werd rond een uur of 7 wakker en toen ging ze eerst even op zich heen liggen kijken en daarna een beetje kauwen op een speeltje. Braaf dier! Vind dat ze het allemaal erg dapper doet voor haar 6 maandjes in zo'n volkomen vreemde omgeving. Ook gelijk netjes grote plas in de tuin gedaan zodra ik op stond.

Ze heeft net ook een tijdje staan "luchtblaffen" (je weet wel, zo'n Hmpf hmpf hmpf keelgeluid/net niet blafje) naar de paarden voor het raam in de woonkamer whaha. Daar lopen ze ook ongeveer 3 meter voor ons huis langs en het is vaste route naar het biksstation. Ze vind het duidelijk nog maar rare beesten :+ . En terwijl ik dit typ komen er al weer de nodige pufjes/blafjes/grommetjes uit die hoek :+

Ook echt hilarisch is dat Yorek nogal van het sparen en bewaren van gedroogde kouwsnacks en botjes is. Voor zondag heb ik al handenvol uit huis gezocht en opgeborgen omdat me dat toch minder handig met twee hondjes direct. Ik kan duidelijk een stuk minder goed zoeken dan Lyra, want die is al met het nodige aan komen lopen :') .

En vanochtend beide honden een stukje van mijn appel gegeven. Die wilde Yorek ook graag bewaren om iets later op te eten. Stond hij vervolgens toch een partij oenig te kijken toen Lyra er natuurlijk direct mee vandoor ging -O- :') :+

Wat een heerlijkheid, die twee!

Afbeelding

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 08:42

Wat is Lyra leuk zeg <3 . En wat een uk naast Yorek :D
Dat waakse zal wel komen omdat alles nog nieuw voor haar is.

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:10

Ohh, wat ontzettend leuk! Wat een knappe honden heb je nu!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:23

Wat een knappe pup! Het is ook echt een ‘meisje-meisje’ als je haar naast Yorek ziet. Lekker smail en ielst nog. Heel benieuwd hoe ze gaat uitgroeien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 09:24

Gezellig! Ik ben benieuwd wat deze twee samen gaan uithalen voor kattenkwaad :D

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 11:21

Ik ben echt met volle teugen aan het genieten van die twee <3
Wat een rijkdom zo! En zo heerlijk om die interactie samen te zien <3

Lyra lijkt zo inderdaad een enorm poppig prinsesje naast Yorek. Maar vergis je niet hoor, kleine ding zit pit zat in :+ . Ze heeft Yorek het grootste gedeelte van de tijd aardig onder de duim hihi!
Afbeelding

Dat waakse heeft er bij Yorek nooit echt in gezeten trouwens :+ Ben wel benieuwd hoe zich dat ontwikkeld! Maar vinden we sowieso helemaal niet erg!

Ze is vanochtend even een uurtje mee naar stal geweest, dat vond ze nog wel een beetje spannend maar deed ze knap!

Mini en maxi <3
Afbeelding

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 11:23

Hey wat grappig om je hier te zien!! Hallo Lyra, zusje van mijn Koda Junior :D

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:03

Ook hier gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
En fijn dat het zo goed gaat. Lekker fanatiek ding zo te zien.
Zit er bij haar trouwens tjechenbloed in?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:16

Afbeelding
Kijk eens wie er zojuist uit zichzelf samen op de bank zijn gaan liggen om te slapen <3 <3
Zo lieffffff

sunshine schreef:
Hey wat grappig om je hier te zien!! Hallo Lyra, zusje van mijn Koda Junior :D

Oh grappig dat je ook op Bokt zit! Hoooi :wave:

fannetje schreef:
Ook hier gefeliciteerd met jullie nieuwe aanwinst.
En fijn dat het zo goed gaat. Lekker fanatiek ding zo te zien.
Zit er bij haar trouwens tjechenbloed in?

Dankje!
Volgens mij niet trouwens, of het moet al wat verder weg zitten. Door hoe snel alles opeens ging heb ik mijn "huiswerk" wat minder uitgebreid kunnen doen dan ik met de andere geplande nestjes etc. wel heb gedaan haha. Er zit in elk geval wel absoluut meer husky in dan bij Yorek (Hedlund lijn).

Je merkt nu al wel duidelijk verschil tussen de twee!
Yorek is een stuk rustiger (op die leeftijd ook al). Maar wel veel 'standvastiger'/eigenzinniger. Als hij iets wil gaat hij gewoon door en dan kan je 100x nee zeggen, dan doet/probeert hij iets rustig nog een 101-ste keer. Hij is ook gevoelig voor obsessies en vaste routines. Lyra is veel energieker/drukker, maar is veel beter te sturen. 1x nee en ze luistert gewoon _O- . Ze lijkt ook veel minder 'vastberaden' qua haar dingetjes die ze wel of niet wil (c.q. makkelijker over te halen om iets anders te doen of te laten). Allemaal even in hele grote lijnen natuurlijk en krijg het nu even niet heel precies verwoord wat ik bedoel. Maar het is wel echt heerlijk om te zien en observeren allemaal!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:31

Tsjech zit er wel in maar wat verder weg inderdaad :j
Het is vooral husky en herder(daar zal het waakse wel weg komen :D)

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:35

Schattig! Nu heb jij geen plaats meer op de bank! :D

Ik denk dat Yorek wel blij is met zijn nieuwe vriendin! Knappe roedel zo!

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 12:44

Van schreef:
Tsjech zit er wel in maar wat verder weg inderdaad :j
Het is vooral husky en herder(daar zal het waakse wel weg komen :D)

Ohja ik zie het nu inderdaad, achter Jack Daniels zit een husky x tjech
http://www.tamaskan-database.com/dog/ma ... olvenweide

Had deze pedigree al wel gezien maar de tjech mix even gemist.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:50

Wat betekenen alle afkortingen? (Sommigen kan ik wel raden) en heb je ook zo'n lijntje van Yorek? Ben wel nieuwsgierig naar het verschil! Ik vind het echt machtig mooie honden (en ik ben een stille volger vanaf pagina 1...)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-18 12:54

Was er geen Embark test gedaan?
Heb ik van koda wel laten doen namelijk.

Afbeelding
(Lyra's broertje)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-18 14:42

Xyris schreef:
Wat betekenen alle afkortingen? (Sommigen kan ik wel raden) en heb je ook zo'n lijntje van Yorek? Ben wel nieuwsgierig naar het verschil! Ik vind het echt machtig mooie honden (en ik ben een stille volger vanaf pagina 1...)

Als je met je muis op de afkortingen gaat staan, geeft hij weer wat het is! HED is bijvoorbeeld Hedlund Husky. En TAM is tamaskan. SWD = Saarloos etc.

Yorek zit in elk geval niet in deze database aangezien hij geen Tamaskan is. Zijn Tamaskan vader zit er echter wel in; http://www.tamaskan-database.com/dog/na ... ensterland

Zijn oma Blustag Little Sunshine (Summer) is de overgrootoma van Lyra. De andere helft van Yorek's lijn is Northern Inuit.

sunshine schreef:
Was er geen Embark test gedaan?
Heb ik van koda wel laten doen namelijk.

[ [url=m/23j4kL.jpg]Afbeelding[/url] ]
(Lyra's broertje)

Zag dat inderdaad in de Facebookgroep van een aantal pups, wel heel leuk! Geeft in elk geval een idee van een ongeveer verdeling. Bij Lyra is hij niet gedaan toen. Denk dat wij hem nog wel eens een keer gaan laten doen. Van Yorek wil ik hem ook nog wel doen!

Dit was die van Yorek's volle broertje trouwens:
Afbeelding