Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nessa

Re: Kat al 2 jaar in huis nu waarschijnlijk advertentie gevonden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 06:43

Chippen is niet van eergisteren.
Ze hebben hun kat dus bewust niet gechipt. Veel mensen vinden dat onnodig. Maar dan dus wel verwachten dat anderen moeite gaan doen voor die kat om hem thuis te krijgen. Raar...

Daarnaast geven ze nou ook niet zoveel om die kat. Dan hadden ze binnen een uur op de stoep gestaan. Eventueel zonder kind. Alleen al om te checken of het echt die kat is.
Ze hebben inmiddels een nieuwe kat ook.

Zoals ik eerder zei: als het mijn kat was en ik kreeg hem niet terug. Dan gooide ik je ramen in. Maar de mijne is gechipt en ik zou 3 maanden geleden langs gekomen zijn. Zou echt direct na je telefoontje de auto in stappen

danzzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:09

Mijn kat is ook bij de buren gaan wonen, prima toch als alle partijen daar gelukkig van worden? Ik zou een kat die al twee jaar weg is niet eens meer terug willen, waarom wel? Beest is gelukkig waar die is, gezin is gelukkig waar die is en dan moet ik om mijn eigen ego (want de kat is van mijhijhij) dat geluk uit elkaar trekken, nee hoor. Laat dat maar lekker zijn zoals het is gegroeid, duidelijk had de kat mij niet nodig om gelukkig te worden.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:27

youaremystar schreef:
Ik vind (even heel kort door de bocht gezegd): geen chip, geen baas.

Hier is 10 jaar geleden ook een kat aan komen lopen. Deze was wel al wat ouder, maar had ook geen chip. Hoe moesten wij dan weten van wie of waar die kat vandaan kwam?
Kat laten chippen en mee genomen. Als dan 2 jaar later ergens een advertentie op duikt over die kat, had ik zelf niet eens gebeld.

Ik vind dat als je "zuinig" met je beesten bent, je ze laat chippen. Zorgen dat het goede adress en telefoonnummer er op geregistreerd staat, dan kan je zulke situaties voorkomen.

Helemaal gelijk. Daarbij is het chippen niet iets van de laatste tijd. Toen baasje 1 drie jaar geleden bij de dierenarts is geweest om te laten enten, is er ongetwijfeld ook op aangedrongen om te chippen.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:29

Of het beest was nieteens geënt ;)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:43

Peelie schreef:
Of het beest was nieteens geënt ;)

Mijn beesten zijn ook niet geënt
Maakt me dat geen eigenaar

Mijn katten zijn gechipt maar staan op een adres van asiel 100km van mijn vorige huis

Met een nummer van mijn ex of wat niet meer bestaat..... Dus ben ik ook moeilijk te bereiken want asiel wil ze niet op mijn naam zetten
Ander kat is chip gaan zwerven en de ander staat op ex zijn naam
Zo dit maakt mij nu geen eigenaar??

Lieveli
Ik snap jou wel maar ik zou ook eerst nadenken overwegen en praten met vent voor ik reageer
En babies, kinderen kunnen je planning in de war schoppen dus ff snel kijken lukt niet meer

De vorige eigenaren hebben de kat maar 1 jaar gehad dat was NIET HUN KEUZE

Echter als de TS de kat NAAR ASIEL had gebracht was de kat weer bij de huidige eigenaren geweest
Het asiel ZOEKT VERDER DAN STRAAL VAN 10km....
Dus kosten claimen is niet relevant want de TS ging de kat als eigen beschouwen

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:46

rainbow8 schreef:
Alsof elke kat die buiten loopt overlast veroorzaakt en platgereden word.. Zucht!!

Ontopic.. De kat heeft een nieuw huis uitgezocht dus het huis is de rechtmatige eigenaar.. In dit geval woont TS er toevallig ook en betaald voor het onderhoud van huis en kat.. De kat is al langer in het huis van TS dan in het vorige huis.. Dus kat behoort aan huis TS.. Simpel toch..

Als het mijn kat was geweest had ik dezelfde avond op de stoep gestaan en gekeken hoe de kat erbij zat en hoe de kat op mij had gereageerd.. En vanuit dat perspectief had ik een beslissing genomen..

Niet elke loslopende kat, wel veel worden er doodgereden... agrarische kennissen van mijn ouders hielden hun katten op de ouderwetse manier: katten konden net zoveel jonkies krijgen als ze maar wilden en liepen ongehinderd los... maar toch bleef het aantal katten dat ze hadden in evenwicht: er werden net zoveel katten doodgereden als er jaarlijks bijkwamen. En zo hielpen automobilisten het evenwicht in hun kattenbestand (langs een rustig weggetje) in stand te houden...

Over het niet meteen gaan kijken bij die kat: afgelopen week is er hier een kat van de buren aangereden, en dat op een 30 kilometer weg...
De kat heeft het wel overleefd, maar moest bij het asiel vandaan gehaald worden, wat de buurvrouw zo spoedig mogelijk (en dat was héél snel) deed, zodra ze wist waar haar kat was, en de asielmedewerkers waren stomverbaasd (!) dat een eigenares haar aangereden kat terugwilde, dat waren ze niet gewend... :\

karelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 07:53

Riel schreef:
Marloez schreef:
Ik hoop oprecht dat de huisdieren van iedereen die de TS hier aanmoedigt om de kat te houden nooit zullen weglopen.. :=
Dat hoop ik ook MAAR als dierenliefhebber moet je denken in het belang van het dier en niet vanuit het belang van jezelf. In het geval van deze kat is het gewoon op haar vertrouwde plekje blijven wonen. Haar daar (willen) wegrukken is in mijn ogen in een woord egoïstisch.

Hier ben ik het helemaal mee eens. de kat woont al langer bij ts als bij haar eigenaar. En is dus nu helemaal op haar plekje bij ts en haar andere kat. als ik de eigenaar was zou ik haar bij ts laten wonen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:01

rockwitch schreef:
Sky schreef:
Ik vind het bizar dat mensen puur omdat het raskatten zijn of ze in stad wonen hun katten niet los naar buiten laten. Als ze niet naar buiten kunnen, neem je maar een hamster. Maar dat is een andere discussie! :P

Maar ontopic wil ik wel even mijn mening nuanceren en zeggen dat ik heel goed begrijp dat het hartbrekend is voor TS. Maar toch denk ik dat het eerlijker is ze de kat terug te geven, mits ze dit echt willen :) .

Volgens mij is het een stuk denken aan de veiligheid van je kat en evt overlast voor andere mensen als je je kat niet buiten laat. Als iedereen die een kat heeft ze buiten zouden laten, dan zou het wel een stinkzooi worden in veel tuinen, van alle katten die erin poepen, en ik wil niet weten hoeveel katten er dan langs de weg liggen, platgereden.
Dus die opmerking van jou slaat echt op niks.

Ik ben het wel met Sky eens dat je dan geen kat moet nemen (tenzij getraumatiseerde asielkat die niet naar buiten wil, maar volgens mij wil elke gezonde kat dat wel)
Heel goed dat je overlast wilt voorkomen en aan de veiligheid van je kat denkt, maar waarom neem je een kat als je situatie niet geschikt is om m te houden? (algemeen gesteld, ik val niemand persoonlijk aan)
Vinden wij het acceptabel om een paard te houden dat zijn stal nauwelijks uitkomt omdat er geen wei oid is?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:26

Nou heb 2 katten en maar 1 wil naar buiten. En mijn katten zijn niet getraumatiseerd.
En ze mogen gewoon alleen in de tuin

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:27

De oude eigenaren vonden het én niet nodig om hun dier te chippen én niet om het hele internet af te zoeken. Dan vind je het dus ook niet zo ontzettend belangrijk.. Ik had hem echt nooit terug gegeven.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:50

Mijn 4 katten zijn absoluut niet getraumatiseerd, soms als we de deur open laten komen ze in de tuin kijken maar bij het minste geluid schrikken ze zich kapot en rennen ze snel naar binnen. Ze hebben een hele serre voor zichzelf en de rest van de benedenverdieping. Mogen niet boven. En dus een ren aan de serre waar ze in kunnen. Maar als ik dan nu kijk zie ik er zo al 3 van de 4 boven in hun krabpaal liggen en als ik over 2 uur weer kijk liggen ze waarschijnlijk nog precies zo.
Niet alle katten willen naar buiten.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:08

Katten zijn ook gewoontedieren, net als paarden. Paarden gaan ook "graag" de stal in. Is het dan goed je paard 24/7 in een stal te laten? Of een stal met een kleine paddock (huis met tuin voor kat?)

Met het hebben van een kat is het kiezen tussen 2 kwaden, mijn inziens. Ofwel buiten laten met de mogelijkheiddat je kat aangereden wordt of overlast bezorgt etc.

Binnen houden waar de kat niet zoveel ruimte heeft als buiten en niet zoveel kan jagen etc.

Wat eenieder doet is zijn/haar keuze. Voor ieder kan je denk ik een goede reden geven en slechte dingen in zien. Maakt de ene keus niet perse beter of slechter dan de ander.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:15

Ok ik neem terug: niet elke kat wil naar buiten. Blijft dat ik van mening ben dat je elke kat die mogelijkheid moet (kunnen) bieden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:19

Moderatoropmerking:
De discussie over het binnen/buiten houden van katten hoort hier niet thuis. Er is daar destijds een speciaal centraal topic voor gekomen, [BB] [Centraal] Discussietopic over het houden van katten, waar je het algemene houden van katten kan bespreken.

Ook is er recent een nieuw topic geopend die specifiek over het binnen/buiten houden van katten gaat, deze mag naast het centraal bestaan omdat de discussie daar goed verloopt. [BB] Kat binnen houden of naar buiten

Hier kunnen jullie de discussie voort zetten, gelieve niet meer hier daarover discussiëren. Ik snap dat het voor kan komen dat je het benoemt omdat de situatie van deze kat daar indirect mee te maken heeft, maar het discussiëren daarover hoort hier niet.

Hoop dat het zo voldoende uitgelegd is, zodat wij dit topic schoon kunnen houden van onnodige discussie.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:51

Ik ben alleen benieuwd waar die kat van TS nu is.

Volgens de berichten hier heeft ze m gehouden EN geeft ze m terug.
Wat is het nou :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:54

Wij zijn 1 kat nu al 1.5 jaar kwijt. Maar hoeveel ik ook om hem gaf. Echt missen doe ik hem niet meer. Kom ik er nu achter dat hij bij andere mensen woont. Dan mag hij daar blijven.

Omdat ik van mening ben dat katten meer waarde hechten aan een huis dan aan mensen. En denk echt niet als ik hem weer zal zien. Dat hij denkt ohh daar is mijn baasje. Wat heb ik die enorm gemist.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 09:57

Cer schreef:
Ik ben alleen benieuwd waar die kat van TS nu is.

Volgens de berichten hier heeft ze m gehouden EN geeft ze m terug.
Wat is het nou :')

Volgens de berichten is TS op vakantie en heeft ze er nog helemaal geen beslissing over genomen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:00

Jennyj01 schreef:
Volgens de berichten is TS op vakantie en heeft ze er nog helemaal geen beslissing over genomen.

Had ik het toch goed begrepen... Jeetje wat een reacties dan :oo
En de aannames ook echt.. :n

Ontopic denk ik dat de TS de beslissing om te bellen zelf genomen heeft, en de consequenties daarvan zullen blijken.. Wat moet je daar nou van te voren over melden?? :roll:

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:02

Maar katten zijn toch van niemand? Die hebben geen baas maar personeel....

Geloof dat de kat z'n eigen huisje heeft gevonden, lekker bij TS laten.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:15

tita schreef:
Lieveli
Ik snap jou wel maar ik zou ook eerst nadenken overwegen en praten met vent voor ik reageer
En babies, kinderen kunnen je planning in de war schoppen dus ff snel kijken lukt niet meer

De vorige eigenaren hebben de kat maar 1 jaar gehad dat was NIET HUN KEUZE

Echter als de TS de kat NAAR ASIEL had gebracht was de kat weer bij de huidige eigenaren geweest

Ook met baby's/kinderen kun je snel gaan kijken hoor...er is vast wel iemand die even een uurtje op kan passen, of als ze op kdv/school zijn. Is gewoon prioriteiten stellen. Ik heb een baby, maar als ik nu gebeld wordt met dat mn kat gevonden is, sta ik uiterlijk morgen op de stoep...

En volgens mij ZOEKT een asiel helemaal niet, maar moet je zelf bij het asiel gaan zoeken...

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:20

nine1987 schreef:
Jolien87 schreef:

Is dit je eigen bevinding of heb je een online juristencursus gevolgd?

Niet nodig.. Je hoeft enkel te weten hoe je google gebruikt en je moet kunnen lezen..

http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/2 ... 2_Artikel5

Inderdaad, en daar staat dus dat je de zaak aan moet geven. :P

Geen chip = geen baas vind ik nogal cru gezegd en ik ben het er ook niet mee eens. Chip is niet verplicht.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:25

Jildau schreef:
De oude eigenaren vonden het én niet nodig om hun dier te chippen én niet om het hele internet af te zoeken. Dan vind je het dus ook niet zo ontzettend belangrijk.. Ik had hem echt nooit terug gegeven.

Wat een ongelooflijke onzin weer......... :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:34

Gulpje schreef:
Jildau schreef:

Buiten dat het een belachelijke veronderstelling is, is de kat nog niet teruggegeven.. wat een drukte om niks :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 10:54

tita schreef:

Asiels zoeken helemaal niets. Ze melden een dier aan op amivedi en hun eigen site en dat is het.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 11:04

Gulpje schreef:
Jildau schreef:

Wat een ongelooflijke onzin weer......... :')

Als je kat je alles is en je wilt er alles aan doen om hem bij je te houden dan is toch het minste wat je kunt doen hem chippen? Mocht hij dan toch kwijtraken dan zet je toch alles op alles om hem terug te vinden? Wat is daar zo ongelooflijk onzinnig aan..