Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
youaremystar schreef:Ik vind (even heel kort door de bocht gezegd): geen chip, geen baas.
Hier is 10 jaar geleden ook een kat aan komen lopen. Deze was wel al wat ouder, maar had ook geen chip. Hoe moesten wij dan weten van wie of waar die kat vandaan kwam?
Kat laten chippen en mee genomen. Als dan 2 jaar later ergens een advertentie op duikt over die kat, had ik zelf niet eens gebeld.
Ik vind dat als je "zuinig" met je beesten bent, je ze laat chippen. Zorgen dat het goede adress en telefoonnummer er op geregistreerd staat, dan kan je zulke situaties voorkomen.
Peelie schreef:Of het beest was nieteens geënt
rainbow8 schreef:Alsof elke kat die buiten loopt overlast veroorzaakt en platgereden word.. Zucht!!
Ontopic.. De kat heeft een nieuw huis uitgezocht dus het huis is de rechtmatige eigenaar.. In dit geval woont TS er toevallig ook en betaald voor het onderhoud van huis en kat.. De kat is al langer in het huis van TS dan in het vorige huis.. Dus kat behoort aan huis TS.. Simpel toch..
Als het mijn kat was geweest had ik dezelfde avond op de stoep gestaan en gekeken hoe de kat erbij zat en hoe de kat op mij had gereageerd.. En vanuit dat perspectief had ik een beslissing genomen..
Riel schreef:Marloez schreef:Dat hoop ik ook MAAR als dierenliefhebber moet je denken in het belang van het dier en niet vanuit het belang van jezelf. In het geval van deze kat is het gewoon op haar vertrouwde plekje blijven wonen. Haar daar (willen) wegrukken is in mijn ogen in een woord egoïstisch.Ik hoop oprecht dat de huisdieren van iedereen die de TS hier aanmoedigt om de kat te houden nooit zullen weglopen..
rockwitch schreef:Sky schreef:Ik vind het bizar dat mensen puur omdat het raskatten zijn of ze in stad wonen hun katten niet los naar buiten laten. Als ze niet naar buiten kunnen, neem je maar een hamster. Maar dat is een andere discussie!
Maar ontopic wil ik wel even mijn mening nuanceren en zeggen dat ik heel goed begrijp dat het hartbrekend is voor TS. Maar toch denk ik dat het eerlijker is ze de kat terug te geven, mits ze dit echt willen.
Volgens mij is het een stuk denken aan de veiligheid van je kat en evt overlast voor andere mensen als je je kat niet buiten laat. Als iedereen die een kat heeft ze buiten zouden laten, dan zou het wel een stinkzooi worden in veel tuinen, van alle katten die erin poepen, en ik wil niet weten hoeveel katten er dan langs de weg liggen, platgereden.
Dus die opmerking van jou slaat echt op niks.
Jennyj01 schreef:Volgens de berichten is TS op vakantie en heeft ze er nog helemaal geen beslissing over genomen.
tita schreef:Lieveli
Ik snap jou wel maar ik zou ook eerst nadenken overwegen en praten met vent voor ik reageer
En babies, kinderen kunnen je planning in de war schoppen dus ff snel kijken lukt niet meer
De vorige eigenaren hebben de kat maar 1 jaar gehad dat was NIET HUN KEUZE
Echter als de TS de kat NAAR ASIEL had gebracht was de kat weer bij de huidige eigenaren geweest
Het asiel ZOEKT VERDER DAN STRAAL VAN 10km....
Dus kosten claimen is niet relevant want de TS ging de kat als eigen beschouwen
nine1987 schreef:Jolien87 schreef:
Is dit je eigen bevinding of heb je een online juristencursus gevolgd?
Niet nodig.. Je hoeft enkel te weten hoe je google gebruikt en je moet kunnen lezen..
http://wetten.overheid.nl/BWBR0005288/2 ... 2_Artikel5
Gulpje schreef:Jildau schreef:De oude eigenaren vonden het én niet nodig om hun dier te chippen én niet om het hele internet af te zoeken. Dan vind je het dus ook niet zo ontzettend belangrijk.. Ik had hem echt nooit terug gegeven.
tita schreef:Echter als de TS de kat NAAR ASIEL had gebracht was de kat weer bij de huidige eigenaren geweest
Het asiel ZOEKT VERDER DAN STRAAL VAN 10km....
Dus kosten claimen is niet relevant want de TS ging de kat als eigen beschouwen
Gulpje schreef:Jildau schreef:De oude eigenaren vonden het én niet nodig om hun dier te chippen én niet om het hele internet af te zoeken. Dan vind je het dus ook niet zo ontzettend belangrijk.. Ik had hem echt nooit terug gegeven.
Wat een ongelooflijke onzin weer.........