Jaa nou, de filter is heel hoor alleen eruit nu. Ik ga dan wel even op zoek naar zuignapjes en anders zorg ik wel dat zie op zijn plek blijft met een stukje hout ofs!
Het aquarium is helemaal schoon, nu de filter en lampen kap nog en dan kan ie naar binnen!
Casarell
Geplaatst: 28-11-15 19:03
Ik sta voor een raadsel..! De panda vrouw heeft ineens een aantal dooie jongen in haar bak.. Terwijl zij helemaal niet dragend was om te zien???
Laatst bijgewerkt door Casarell op 28-11-15 19:32, in het totaal 1 keer bewerkt
super spruitje ! dat is nog eens een meevaller ! Wel 1 tip zou hem laagje voor laagje vullen, gratis ben ik altijd beetje sceptisch over
Kan zijn dat ze inderdaad niet goed ontwikkeld zijn en de dame misschien stress had? dan willen ze nog wel eens te vroeg werpen.. soms zie je ook veel dode bij inteelt
Hij is deze week leeg gehaald, de alg op de achterkant en het beetje grind op de bodem is nog vochtig zelfs Maar ik volg je advies wel op! Niet niks, de hele vloer nat
Casarell
Geplaatst: 28-11-15 19:23
Ik heb de levenden eruit gehaald en in de kleine bak gezet.. Ondanks dat er een aantal zijn gesneuveld als voer, hebben ze daar de beste kans..
Er zijn zo op het eerste gezicht maar 2 doden.. en 1 daarvan was ook niet volledig ontwikkeld. Zou ze daarvan buikpijn hebben gehad?? Het gekke is.. ze was al die tijd superslank.. en toonde absoluut niet dragend..
Laatst bijgewerkt door Casarell op 28-11-15 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt
Overigens zaten hier ook weer gevlekte varianten tussen..
ellepel
Geplaatst: 28-11-15 22:28
Oh zonde, en wat een stiekemerd om je zo te foppen Hopelijk gaat het met de rest van de jongen wel goed
Jij hebt verstand van zwaarddragers he, het ene vrouwtje van mij is tonnetje rond en nu zit het mannetje steeds tegen haar buik aan te duwen, is hij dan hitsig, of is dat puur bedoeld dat de jongen er uit moeten ofzo? Ik heb er nog geen verstand van sorry
En die kuhlii waarvan ik dacht dat die ziek was snap ik niet, ben bezig geweest om het te vangen,maar lukt me niet. Maar ik heb het idee dat het een andere woonplek heeft, de andere kuhlii in die bak zit nog gewoon onder het hout. Maar deze blijft dus in een hoek van de bak rondscharrelen. Nou ja is ook prima, denk ik
Wat zijn trouwens nog leuke middenzone vissen voor mijn nieuwe Rio?!
Casarell
Geplaatst: 28-11-15 23:24
Een vrouw zou in theorie gaan bevallen als de man haar achterna zit.. mits ze dus alle zwangerschapssignalen heeft.. Maar ik geloof niet meer zo in theorieën..
1 van m'n muskietrasbora's heeft een flinke witte stip op z'n voorhoofd... Nou zie ik dat als je de ziekte Googlet dat de ziekte witte stip een heleboel kleine witte stipjes laat zien, mijn vis heeft 1 grote. Is dit alsnog wel die ziekte?
Ik heb gister mijn vriend over kunnen halen en ben ook naar dino in Breda geweest. Wat een ontzettend gave winkel zeg! Op advies van de winkel heb ik daar vier mooie platy vrouwen gekocht
Alleen heb ik een probleem.. Ik zag vrijdag dat er bijna geen uitstroom weer was bij m'n filter. Ik ben even op internet gaan zoeken en heb vervolgens mijn filter schoongemaakt (ik wist niet dat dit regelmatig moest gebeuren ). Maar ondertussen zijn er nu 4 van mijn neon tetra's dood zag ik vanmorgen, heeft dit met het schoonmaken van het filter te maken?
DiscoDipp
Geplaatst: 29-11-15 13:37
Rasbora galaxy komt in mijn 60 cm dus ik denk dat ik dan iets anders pak voor mijn 1,20
Worden sws 2 x kwikwi en een leger corydorassen 1x ancistrus die nu dus niet meer weg hoeft!
Wil eigenlijk nog een of 2 algeneters erbij en een schoolvisje.
Ellen, het zou kunnen, maar dan moeten er uiteindelijk wel meerdere stippen verschijnen.
Eviee, dat zou kunnen dat je het filter te goed schoon hebt gemaakt. Of, en ik hoop het niet voor je, hebben de platy's iets meegenomen.
Kozbi, Ik zou er niet meer algeneters bij doen. Ik denk dat je met de kwikwi's, de corydorassen en de ancistrus al een redelijk volle bodem hebt. Wat vind je van regenboogvissen?
Het lijkt me niet dat het de platy's zijn, ik heb het water uit de winkel niet in mijn bak gedaan en die zien er goed uit zover ik kan zien..
Ik ben bang dat het dan door mijn filter komt, voordat ik het filter schoon ging maken was de bak ook vrij vies. Dus misschien dat het inderdaad opeens te schoon is geworden.. In ieder geval weer een les voor de volgende keer Nu hopen dat de andere vier het wel redden.
Mioux
Geplaatst: 29-11-15 13:46
Ellen witte stip is inderdaad iets wat snel spreid over de gehele vis, niet zoals men vaak dacht alleen de vinnen. Als het morgen erger is, is het witte stip. Maar het kan ook een schimmel beginnend betekenen heb je een foto ?
Ik zou zeker ook geen algeneters erbij doen. word wel heel druk voor ze, ze moeten ook elk hun eigen plekje veroveren en krijg je ruzie in de bak mogelijk
Anoniem
Geplaatst: 29-11-15 13:48
Wat bij mij wel werkt als de stroming verminderd is het buisje waar het water weer uit komt schoon maken met een satéprikker waarmee ik keukenpapier/wcpapier erdoorheen duw. Het filtersponsje knijp ik dan uit in het water wat ik tijdens het verversen uit de bak gehaald heb.
Heb je een test voor nitriet? Er bestaat namelijk een kans dat je een kleine nitrietpiek hebt, doordat de bacteriën zich opnieuw op moeten bouwen.
Ik heb wel teststrips, ik zal zo gelijk even gaan kijken! Maar kan het dan dat alleen mijn tetra's daar zo'n last van hebben? Alvast bedankt voor de hulp!