Nog bokkers met een oudere hond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

billionache

Re: Nog bokkers met een oudere hond?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-16 20:49

Even off topic, maar de blinde Husky heeft gelukkig al een nieuw thuisje gevonden :D

Ik volg ook het asiel in Essen via Facebook etc en daar zitten inderdaad erge gevallen tussen... Triest om te zien. Als ik niet al een oudje had rondlopen had ik ook nog overwogen om ééntje een gouden mandje te bieden.

xGoldenHero

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-16 22:52

Vorige week mijn bijna 13 jarige Hollandse herder moeten laten inslapen. Ik heb haar vorig jaar door een erfenis gekregen maar was al direct zo gek met haar. Ook mijn andere hond was direct dol verliefd op haar en hij was toen ik haar kreeg nog geen 1 jaar.
Ik heb besloten om toch wanneer ik er aan toe ben een oudere hond uit het asiel te halen. Een oudje past toch wel goed bij mijn jonge hond vind ik. Mijn jonge hond past zich ontzettend goed aan.

Dit was mijn erfenis genaamd Tika
Afbeelding

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 00:04

2 weken geleden mijn oudje in moeten laten slapen, zou volgende maand 11 zijn geworden. Hij had kanker in z'n anaalklierzak. Eind vorig jaar was de kanker gediagnosticeerd, hij kon ineens niet meer goed ontlasten. Bleek er een tumor te zitten die de boel aan het blokkeren was. Was helaas niks meer aan te doen,de uitzaaiingen zaten al in z'n blaas. Hij heeft het nog een tijd goed gedaan met een minimale hoelveelheid laxeer middel elke dag zodat de boel zacht genoeg bleef en langs de tumor kon maar jezus ..een paar maanden later was het het zo explosief gegroeid dat zelfs laxeermiddel niet hielp. Moest halsoverkop met hem naar de spoed DA omdat er alleen maar bloed uitkwam, ik had amper de tijd om afscheid van hem te nemen zo snel moest ik de beslissing nemen. Eeuwig zonde, hij was verder mentaal en fysiek nog zó jong, niemand schatte hem op 11. Bij het crematorium waren ze verbaasd zo'n nog zo fit uitziende hond binnen te krijgen. Ik mis hem echt enorm.

Fototje staat op mijn FB, ik hoop dat de link het doet. Staat als het goed is openbaar: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater

Ik had hem ook zo graag nog een paar jaar langer gegund, was echt een schat van een beest.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 12:23

Sterkte voor de mensen die hun hond verloren hebben.Zonde Koia het was nog een mooie hond om te zien.

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-16 14:55

Dank je beatje :) dat is het 'nadeel' van dieren op leeftijd..er komen allerlei kwaaltjes bij kijken. Mijn vorige hondje heeft 13 mogen worden.

Laptopmuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:34

Vorige week met ons oudje naar dierenarts geweest o.a. ook voor de tanden en omdat ze gek deed (sleetje rijden). Ze had blijkbaar een anaalklierabces. Is nu verwijderd en antibiotica kuurtje is bijna voorbij. Tanden is helaas niet meer aan te doen,... ze durven haar echt niet meer onder narcose te doen met 16,5 jaar.
Maar we gebruiken nu spul voor door het water, pijnstilling en poeder voor door het voer. Wat wel nog zou kunnen helpen.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:38

Sterkte voor iedereen die zijn maatje heeft moeten laten inslapen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 12:55

Ah bah, weer een paar die afscheid hebben moeten nemen. Heel veel sterkte. :(:)

Laptopmuis: wat voor poeder krijgt ze?

Wij geven Renzo sinds kort ook glucosamine, puur om verdere slijtage door de artrose te vertragen. Het is alleen elke keer weer een gedoe om het door zijn brokken te krijgen. Als we het er gewoon droog doorheen doet dan stuift het alle kanten op, als we het met water aanlengen dan zakt het naar de bodem van de voerbak waar het een plakkerige korst wordt. Dus nu roeren we telkens een beetje pindakaas erdoorheen of smeerkaas, dit vindt meneer wel heel erg lekker gelukkig.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-16 20:07

Oh bah wat naar dat er weer mensen afscheid van hun dierbare vriendje hebben moeten nemen. Sterkte!

Laptopmuis: Heeft ze geen pijn van de ingreep?

Jolien: slim om smeerkaas of pindakaas te gebruiken. Shetan vindt jam ook erg lekker. Nou ja hij lust bijna alles :=

Shetan gaat best goed momenteel. Hij heeft wel sinds kort ook artrose in zijn ellebogen, waardoor hij wat breed gaat staan.

Binnen zwalkt hij erg met zijn achterpoten. Buiten een stukje minder en trekt hij nog weleens een sprintje. Binnen ligt er laminaat. Dat is niet handig natuurlijk. 8)7 Ik dacht eraan om traplopers weg te leggen maar ik weet zeker dat hij die niet gebruikt. En anti- slip schoentjes laat hij niet aan.
Iemand een idee?

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 12:16

even weer een schopje omhoog :)
hoe gaat het nu met jullie hondjes??
Rikkie gaat echt geweldig tot nu toe (ik roep het niet te hard, vorige keer ging het mis)
gister even fotootjes gemaakt van hem, dit is toch wel mijn favoriet :D
Afbeelding

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:13

wat een schatje!
Met snuffie gaat het even heel slecht. donderdag hing ze tussen leven en dood en onden zo op foto's en echo's neit wat het was. uiteindelijk in de bloeduitslag een pancreas ntstekking ontdekt. Nu aan de zware medicatie en speciale voeding en gaat het weer iets beter. Drinken weigerd ze nog, maar ik laat haar eten nu weken in water zodat ze vocht binnen krijgt en met een spuitje dwing ik haar meerdere keren per dag water door te slikken....

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:15

He bahh wat naar, hoop dat het gauw opknapt!

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:38

Pfoeh wat erg Zoe! Sterkte! :(

Met mijn dame gaat het nu wel goed. Ze heeft even tijd nodig gehad om te herstellen van de dood van Max, nu na 3 maanden heeft ze toch wel weer rust gevonden. We twijfelen alleen of we haar niet toch gaan laten helpen aan haar gebit... De dierenarts juicht het niet toe ivm een zwak hart, maar de lucht is niet te harden :') En ik geloof niet dat ze er geen pijn aan heeft... Dus nog even twijfelen

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:53

Het gebit hier is ook niet best... Het enige wat ze nog zouden kunnen doen is alles eruit halen, maar dan heeft hij helemaal niets meer en kan hij dus ook niet kauwen. De dierenarts zegt dat hij er geen last van heeft, dus we moeten maar leren leven met die lucht denk ik :+

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:56

Hahaha, jaa bij haar zou ook alles eruit moeten. Maar het tandvlees wordt dusdanig hard dat ze daarmee gaan kauwen. Maar bij haar zit letterlijk de pus op het tandvlees... Vind ik zo sneu. Maar de dierenarts is bang dat ze niet uit de narcose komt dus hij doet het liever niet...

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:00

Oh dat klinkt niet goed inderdaad... Zo erg is het hier nog niet. Moeilijke keuze... Je wil d'r graag helpen, maar je wil ook niet dat ze niet meer uit d'r narcose komt

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:10

Moeilijke keuzes he bij onze oudjes!
Wat weegt zwaarder momenteel de stank of het risico...

Shetan gaat redelijk.Hij is blij en vrolijk, hij glimt, maar ik zie hem ook dagen heel slecht lopen. Buiten rent hij soms rond als een pup ( op onze achterplaats) om vervolgens weer om te vallen.
Pff...Waar doe je goed aan he. Hij is er duidelijk nog niet klaar voor en wij ook niet. :n

MxW

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:11

Jaa precies! Binnenkort even een second opinion vragen en dan beslissen

Ahh dat is heel moeilijk! Als er nog zoveel energie en kracht in zit... :(

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:02

Blijft altijd moeilijk met de oudjes. Wat wel en wat niet doen.

Mowgli leuke foto hoor
Zoe. Lastig en een ontsteking is ook niet goed.
Kan je niet poetsen.

Hier langsaam uit een dal aan het kruipen. Zitten in een verhuizing/verbouwing dus weinig rust gehad om te rouwen.
Maar wel voorzichtig aan het rondkijken voor een nieuw hondenkind. We hebben eindelijk ruimte genoeg ( 12.000 M2 ) en wonen nu in het buitengebied. Dus een waakhond voelt toch wel veiliger.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 10:30

helaas ging het vanochtend weer slechter. Ze is nu bij de dierenarts onder constant toezicht en ligt aan een bakster

Mowgli4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 11:28

Aahw bahh sterkte! Hopelijk knapt ze snel op

cam

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 12:45

Ooo sterkte Zoe_97
Ga heel hard duimen.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:12

snuffie is nogsteeds bij de dierenarts. helaas. Ze zag er gisteren al een stuk beter uit, weer levendig en knuffelig. Haar pancreaswaarden waren weer een stuk beter maar haar leverwaarden waren 12 keer zo hoog als maandag. Ze hebben nu een biopt van de lever genomen om iets kwaadaardigs uit te sluiten en ze zijn levervoeding en medicatie opgestart. ze blijft nu tot morgen aan de bakster dan een nieuw bloedonderzoek en echo. hierna mag ze naar huis. als het niet beter is kunnen ze niets meer voor haar doen.
Wel kende ze een hondje met dezelfde symptomen (dit in het geval niets kwaadaardigs uit het biopt komt) dat ook onverklaarbare stijgingen in leverwaarden had, de het nu al een jaar heel goed en gezond deed bj haar baasjes.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 08:37

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:41

Tijd om een laatste bericht in dit topic te plaatsen, sinds gisteren hoor ik niet meer bij te club 'bokkers met een oudere hond'.

[BB] Mijn hart huilt.