SeaWorld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 05:52

Nogmaals, waarom zou ik iets (moeten) opzoeken wat ik helemaal niet beweer?

Ik weet niet of je ooit van stalondeugden hebt gehoord? Maar ook paarden vertonen "gestoord" gedrag als ze niet voldoende ruimte hebben. En ik geloof je meteen als je zegt dat dit ook bij dolfijnen het geval is.

Ik ben dan weer benieuwd naar onderzoeken naar dolfijnen in echt grote bassins. En wanneer is zo'n bassin groot genoeg? Ik vind nl die dolfijnendelta (hoe mooi en natuurlijk ook) ook nog niet groot genoeg (vnl omdat het ook nog eens is opgedeeld in delen). Maar geloof wel dat bassins groot genoeg zouden kunnen zijn. Maar vrees ook dat dit nooit verwezenlijkt zal worden.

Milkberry

Re: SeaWorld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:02

Je zegt: ik ben niet tegen dolfijnen in gevangenschap. Maar je hebt geen flauw benul van wat het met een dolfijn doet om gevangen te zitten. Waarom vind je het dan niet erg om een dolfijn gevangen te houden? Onderbouw dat nou eens.

Een bassin is nooit groot genoeg. Omdat er in een bassin geen jachtmogelijkheid is, ook valt er weinig te ontdekken. En de randen van het bassin zijn van beton of glas. Waardoor de dolfijn gek wordt van zijn eigen sonar die weerkaatst blijft worden.
Daarnaast zijn niet alle dolfijnen in het dolfinarium/sea world daar gefokt. Ze worden all over the place naartoe verhuist. Weet je wat dat met een dolfijn doet?

Dit hele forum gaat al over paarden. Zullen we on topic blijven en het hier over sea world hebben? Niemand beweert hier dat we paarden in stallen moeten opsluiten en dolfijnen moeten vrijlaten. Dus elke keer het paardenvehaal, is niet nodig. Want daar is het hele topic het al lang over eens.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 08:33

In de delta kunnen de dolfijnen zeker wel jagen hoor. Maar dat ze niet leven gevoerd mogen worden is niet iets waar het dolfinarium iets aan kan doen.

Ik ben niet tegen dieren in gevangenschap nee, ook niet teen dolfijnen. Mits dus het verblijf groot genoeg is. En wat groot genoeg is daar verschillen duidelijk de meningen over.

Ik maakte niet alleen een vergelijking met paarden overigens. Maar met dieren in het algemeen ;)

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:05

Vertel ons dan eens waarom het zo goed is om een dolfijn in gevangenschap te houden :)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 11:36

Dat zeg ik toch niet?!

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 13:05

:O

Spreek anders na school af bij de fietsenstalling en vecht het uit......

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:04

Dat is ook een manier :')

Bumblehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:21

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 16:34

Maartje1990 schreef:
In de delta kunnen de dolfijnen zeker wel jagen hoor. Maar dat ze niet leven gevoerd mogen worden is niet iets waar het dolfinarium iets aan kan doen

Daar heb je het gelazer al, jagen op wát? Op de vis die al sinds de opening van de delta naar hartenlust zijn opgevreten door de dieren? Wat denk je wat dolfijnen in het wild vangen? Juist ja: LEVENDE vis die ze LEVEND doorslikken. Die hele deltazooi is zo onnatuurlijk als het maar zijn kan. De hele dag hangen de dolfijnen als marionetten achter de poort tussen de medpool en het grotere (naja, grotere?) stuk van de delta. Ik heb al weleens gezien hoe een dolfijn achter een forel aanging, spurde de hele baai door en eindelijk had hij 'm dan toch te pakken. Heb een dolfijn nog nooit zo blij zien zijn met een LEVENDE PROOI in zijn bek. En dát misgunnen jullie de dolfijnen. LEVENDE PROOIVISSEN. Net als in het wild.

Inmiddels is de vis natuurlijk alláng poep geworden. En dat met die bek open voor het glas: mensen denken dat het gewoon 'lachen' is maar voor een dolfijn is een open bek tonen eigenlijk 'dreigen'.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:04

Horseydude. De vissen zitten voornamelijk in het andere deel maar er zitten volgens mij wel krabbetjes enzo. Levend voeren mag helaas niet van de nederlandse wet. Daar kan het dolfinarium niks aan doen

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 17:20

Maartje1990 schreef:
Horseydude. De vissen zitten voornamelijk in het andere deel maar er zitten volgens mij wel krabbetjes enzo. Levend voeren mag helaas niet van de nederlandse wet. Daar kan het dolfinarium niks aan doen

Als je niets levend mag voeren, waarom dan ook dolfijnen houden die op levende prooien jagen?

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:21

Ja, dan kun je ook geen honden en katten meer houden :P

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 17:22

Maartje1990 schreef:

Wélk ander deel? Heb nog nooit vissen gezien behalve dan dat Roggenrif (ook al zo erg met dat domme geaai)

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:24

Maartje hoezo vind jij dolfijnen in gevangenschap niet erg ?

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:54

Cowboy55 schreef:

Hoezo? Het is toch een ontopic discussie?
Ik dacht dat bokt niet vies was van een stevige discussie op zijn tijd?

Ik probeer van Maartje duidelijk te krijgen waarom zij dolfijnen in gevangenschap in een groter bassin niet erg vindt.
In een topic over paarden 24/7 op stal houden had ik waarschijnlijk iemand anders gevraagd waarom zij het niet erg vinden om paarden 24/7 op stal te houden. Maar daar gaat dit topic niet over. Dus wat maakt het oke om dolfijnen in een groot bassin te kunnen houden? Terwijl wetenschappers het idee eigenlijk niet oke vinden.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:16

Voor dezelfde reden dat ik het niet erg vindt om honden en katten en paarden in gevangenschap te houden. Omdat ik daar geen kwaad in zie.

Horseydude. Als e over dat bruggetje bij de delta loopt zie je rechts heel veel vissen. Een verdwaalde vis komt wel eens bij de dolfijnen terecht.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 18:22

Milkberry schreef:
Cowboy55 schreef:

Hoezo? Het is toch een ontopic discussie?
Ik dacht dat bokt niet vies was van een stevige discussie op zijn tijd?

Ik probeer van Maartje duidelijk te krijgen waarom zij dolfijnen in gevangenschap in een groter bassin niet erg vindt.
In een topic over paarden 24/7 op stal houden had ik waarschijnlijk iemand anders gevraagd waarom zij het niet erg vinden om paarden 24/7 op stal te houden. Maar daar gaat dit topic niet over. Dus wat maakt het oke om dolfijnen in een groot bassin te kunnen houden? Terwijl wetenschappers het idee eigenlijk niet oke vinden.

Sorry, maar voor mij is het een welles-nietes discussie. Typisch iets voor PB. Althans, wat mij betreft.....

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 18:41

Maartje1990 schreef:
Voor dezelfde reden dat ik het niet erg vindt om honden en katten en paarden in gevangenschap te houden. Omdat ik daar geen kwaad in zie.

Horseydude. Als e over dat bruggetje bij de delta loopt zie je rechts heel veel vissen. Een verdwaalde vis komt wel eens bij de dolfijnen terecht.

..Die gelijk richting dolfijnenmaag gaat! :)

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 19:31

HorseyDude schreef:
Maartje1990 schreef:

Als je niets levend mag voeren, waarom dan ook dolfijnen houden die op levende prooien jagen?

Dat is natuurlijk niet echt een argument. In dierentuinen zetten ze toch ook niet maar een zebra of antilope bij de leeuwen? := Het zit het hem dan juist in de dieren zoveel mogelijk uitdaging bieden, voedsel verstoppen en dat soort dingen. Daar zijn ze in dierentuinen al goed mee bezig, maar dolfinaria blijven daar imo wat in achter.

Milkberry

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:13

Maartje1990 schreef:

Dan vraag ik op mijn beurt waarom je daar geen kwaad in ziet

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:19

HorseyDude schreef:
Maartje1990 schreef:

..Die gelijk richting dolfijnenmaag gaat! :)

Is dat erg? Zitten nog voldoende vissen, dan heb je gewoon niet goed gekeken ;)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:20

Serieus? Waarom hou jij paarden of honden dan? Als je die hebt. Vind je dat wel erg? Sorry maar je bent net een klein kind die op alles waarom vraagt. En niet op iedere waarom is een antwoord te geven. Of ben je met "daarom" tevreden? Dat is mijn mening. Jij deelt die niet prima. Let's agree to disagree.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:20

Milkberry schreef:
Maartje1990 schreef:

Dan vraag ik op mijn beurt waarom je daar geen kwaad in ziet

Ik heb daar werkelijk waar NOG NOOIT 1 VISJE GEZIEN! Sorry. Nog niet ééntje.

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 20:22

Dat jij het niet gezien hebt betekend niet dat ze er niet zitten ;) dan heb je niet goed gekeken

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-16 20:25

Maartje1990 schreef:
Dat jij het niet gezien hebt betekend niet dat ze er niet zitten ;) dan heb je niet goed gekeken

Omdat ze allemaal in de dolfijnenmagen zitten... :')