Hèt frettentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Melvern

Re: Hèt frettentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-17 10:06

Wat vreselijk van Odin, heel veel sterkte met het verlies.

Helaas heb ik mijn frettenmeisje Hestia een poosje geleden moeten laten gaan. Ze was doodziek en werd ondanks de medicatie en infuus niets beter. Ze leed vreselijk. Het was het moeilijkste wat ik ooit heb moeten doen en wat mis ik haar. Haar zusje Abby heeft afscheid genomen en dat was hartverscheurend.
Afbeelding

Gelukkig gaat het met Olafje nog steeds supergoed. Het is alweer een jaar geleden dat hij ziek werd en de dierenarts me zei dat ik blij mocht zijn als ik hem nog een half jaartje bij me zou hebben. Hij zou steeds slechter worden. Nou heeft hij al een poosje geen prednison meer gehad en hij voelt zich prima. Hij heeft alleen moeite met het verharen en wordt eerst kaal en daarna krijgt hij weer een prachtig vachtje, maar als dat alles is..

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 09:47

Hi allemaal,

Ik zag dat dit topic al even stil ligt, maar het is toch een van de weinige topics over fretten.

Hoe dan ook lijkt het me leuk om met bokkers in contact te komen die ook fretjes hebben..

Dus mag/kan ik het hier nieuw leven inblazen? Dan stel ik mezelf graag voor ;-)

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:34

Ja, graag! :D

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 10:38

Hahaha Lin.. jij hier.. :D
Nooit geweten dat jij ook in de paarden zit joh! :')

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-17 17:32

Oh wauw, ik had je aan je profiel en naam niet herkent, maar dit is wel bijzonder haha!
Ja joh, ik "zit" ook in de paarden :D Zoals voor wel meer mensen een beetje een uit de hand gelopen hobby :+

Het is heel erg maar ik heb niet eens een recente foto van Tyrion bij de hand := Als ie straks wakker is zal ik wel even wat maken van hem. Hij zit nu lekker in zijn wintervacht (al vind ik het niet eens zo'n heel dikke vacht). Zijn staart was een tijdje wat dun behaard maar dat is nu zo dik dat ik van zijn staart alleen een bontjas zou kunnen maken :)) <3

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 00:53

Ik uhm... Heb echt mijn best gedaan :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nou vooruit.. Ik heb iets betere :))

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rchell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:48

Ach wat is het toch een dotje! Hij ziet er goed uit zeg!

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:16

Hij is zo lief, ik word elke dag weer verliefd op hem <3 Hij rent ook zo pittig achter me aan als ik van de ene naar de andere kant van het appartement loop. Dan hoor je echt "doef doef doef" van zijn sprongen _O-

Naar buiten gaan is niets voor hem. Af en toe gaan we de tuin in maar bij het minste of geringste rent ie naar de deur van het portaal en als het écht spannend was, ook meteen de trap op :)) Gelukkig is ie zo slim dat ie na een paar keer al weet waar 'thuis' is.

Knuffelen hoeft voor hem niet zo maar hij is toch heel goed in het laten weten dat ie ons leuk vindt. Mijn lieve droppie <3

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-17 21:26

Heb net een snuffelkrat smaakt voor mijn hond. De krat is goed door de strenge inspectie van de mok-brigade gekomen. Inspecteur Thor heeft zich over deze zaak gebogen :’)

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:24

Nog mensen die gezellig het frettentopic verder wil doorzetten? Lijkt me leuk! {:}

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 10:48

Graag! Mijn fretje is momenteel helaas niet lekker, hij poept erg slecht en de afgelopen twee dagen maakte hij ook geluid alsof het hem zeer deed. Gisterenavond naar de dierenarts gereden en hij lijkt er flink van te zijn opgeknapt! Hij poept nog niet normaal maar hij lijkt in ieder geval geen pijn meer te hebben.. Ik blijf hem in de gaten houden.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 11:35

29 januari hebben wij Freddy onze fret in laten slapen op 5 jarige leeftijd wegens verlamming-verschijnselen en toevallen.

Afbeelding

Suikerspinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:25

Wat sneu, Lay_D. Gecondoleerd Y;(

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:03

Heel veel sterkte met het verlies vam Freddy.

Onze Freddie doet het ook super. Vooral slaapt hij haha

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 13:35

Ach Lay-D Sterkte.

Hier doen Olaf het nog steeds geweldig goed. Hij is alleen bind aan 1 oogje. Merk dat hij scheef loopt en soms ergens tegenop springt omdat hij rond loopt te stuiteren. Hij is nog knettergek :P
Ook Abby doet het nog goed. Ben me laatst alleen rot geschrokken en mag nog even duidelijk zijn, het zijn pittige roofdieren. Onze Abby zat buiten en had een rat gevangen en bruut afgeslacht }>

Ze zit nu weer lekker binnen. Veel te koud buiten.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-18 17:44

Hoe gaat het hier met de frutsels? :)

Met Thor gaat het gezien zijn medische dingetjes best goed! Merk dat het voor hem echt beter is dat Odin er niet meer is. Mis Odin nog steeds enorm, heb zijn pootjes ook op mijn kuit laten tattooeren <3 als Odin aandacht wilde ging hij namelijk tegen mijn kuit op staan en als hij dan nog geen aandacht kreeg kroop die deugniet via m’n been naar m’n heup :’)
Hou ook enorm veel van Thor hoor, maar Thor is wat meer op zichzelf. Odin was een opdringerige springkikker :+

Afbeelding

Afbeelding

Voor Thor heb ik ook een nieuw setje voor in de kooi meegenomen van animal event.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-18 19:44

Hier met Freddie alles goed.
Hij lag laatst super lief te slapen <3Afbeelding
Afbeelding

Heb je een foto van je tattoo?

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 19:32

Afbeelding
Dit zijn de pootjes van Odin :)

En ben bezig gegaan met een speelhoek voor Thor in de tuin!

Afbeelding

Melvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 08:17

Wat is er al lang niet gereageerd :O

Ik ga toch het topic weer naar boven halen want frestjes en hun verhalen zijn te leuk ;)

Wat een super leuke tattoo <3 dat brengt me wel op een idee om in mijn nieuwe tattoo mijn Olafje in te verwerken.

Ik kan met heel veel blijheid zeggen dat het met Olaf bter gaat dan ooit. Wie had dat ooit kunnen denken nadat hij zo ongelooflijk ziek was. De dierenarts gaf hem een half jaartje met veel geluk en zware medicatie. Hij gaat al een hele poos zonder medicatie en geniet van zijn grote ren buiten samen met zijn vriendinnetje. Ik heb deze zomer Mijn zusje haar fretje Abby bij hem gezet en dat was een fantastische zet. Ze zijn dol op elkaar ( door de medicatie is Olafje niet meer vruchtbaar ) en ze zijn zo leuk samen. Ik wou Olafje laten castreren maar dat durfde ik niet aan ivm zijn ziek zijn. Nou hoeft dat niet meer want door de jaren prednison komen er dus nooit meer kleine olafjes. Wou ik ook absoluut niet ivm zijn ziekte. Ik weet niet of dat erfelijk is.

Ooit wil ik nog wel een nestje maar of dat bij abby komt en wanneer weet ik allemaal nog niet.

Vandaag ga ik hun grote ( en vooral hoge ) hok opnieuw indelen met mandjes en hangmatjes en al dat soort spul. Heb daar gewoon zin in :P

Ik hoop dat er nog fretteneigenaren mee blijven kletsen.

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-18 22:50

Wat fijn dat het zo goed gaat met Olaf! Goed om te horen. Wel zou ik uitkijken met fretten bij elkaar zetten. Het zijn echt solitaire dieren en kunnen enorm ziek worden van de stress van bij elkaar zitten (heb ik helaas meegemaakt net Odin en Thor :( )

Met Thor gaat het wel redelijk. Hij blijft erg misselijk en heeft met de hete zomer slecht gegeten. Kon hem eigenlijk ook geen vloeibaar voedsel aanbieden omdat daar zo snel vliegeneitjes in zaten! Tevens leek hij het zelf echt niet te willen eten. Dus maar weer naar de harde brokjes toe. Daar heeft hij ook last van ivm zijn chronische middenoor ontsteking. Hij lijkt weer afgevallen te zijn. Moet het goed in de gaten houden. Als hij nog verder afzakt dan laat ik hem denk ik inslapen. Ben bang dat dat het meest eerlijke is naar hem toe. Al die medicatie en slecht eten....ik wil hem niet nog meer aan doen zeg maar

Afbeelding
Samen met mijn hond <3

Afbeelding

Afbeelding

Molfre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-18 09:18

Ik kom ook weer eventjes spieken hier.

Ik heb jaren lang in Engeland fretjes gehad, maar twee dagen voordat de bom tussen mij en mijn ex barstte is mijn laatste fret verdwenen. Hok zat op slot, maar ze was nergens meer te vinden, uiteindelijk is dat helaas ook zo gebleven. Een paar dagen daarvoor was haar maatje overleden.

Inmiddels zit ik alweer twee jaar in Nederland, maar ik mis mijn maatjes zo enorm. Ik studeer nu, maar ik hoop dat ik snel samen met mijn vriend een huisje vind en dan komen er weer twee, want wat zijn ze toch fantastisch <3

Wat een ellende met Thor |( Daar wordt geen enkele dierenliefhebber blij van. Ik heb niet je hele verhaal gevolgd, maar heb je al vers vlees geprobeerd (dus ontdooide muizen/kuikens)? Daar deden die van mij het fantastisch op, brokken daar haalden ze hun neus voor op. Zit je inderdaad wel weer met vliegen, dat bood ik dus ook maximaal een half uurtje aan en dan haalde ik het weg, meestal kwam ik het een dagdeel later weer aanbieden.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-18 17:58

Leuk dat er weer leven in het topic geblazen wordt. Is iedereen al bekend met de spelende problemen bij de fret?

Stichting Rauwvoeding heeft al veel onderzoek gedaan en ze hebben een oorzaak gevonden, nu gaan ze door met onderzoek naar goede medicatie en hopelijk kunnen we onze huidige fretten dusdanig gaan behandelen dat ze weer beter worden.

Ondrstaand een link

https://www.facebook.com/13949343280403 ... 579038436/

Ik heb zelf ook een fret verloren aan deze ellende en mijn huidige fret is ook niet gezond. Chronische middenoor ontsteking en matig eten door misselijk te zijn. Hij staat nu continue op Omeprazole en daar doet hij het aardig op. Ik hoop echt dat ze een goed medicijn gaan vinden en dat qe onze fretten weer een fijn leventje kunnen geven en dat de toekomstige fretten niet meer ziek gaan worden doordat er nu meer inzicht gaat komen omtrent de voeding van de fret ☺️

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 14:09

Rauwvoeding wordt hem zeer zeker niet (zie bovenstaand bericht) Allemaal nieuwe ontwikkelingen mbt kennis van het geven van rauwvoeding en de gevolgen hiervan. Heb Thor ook heel lang op omeprazole gehad maar helaas ben ik nu door m’n voorraad heen. Moet zeggen dat ik ook het idee had dat het de laatste tijd weinig deed. Wil aan de ene kant graag nog met Thor naar de frettenkliniek, maar aan de andere kant is het misschien ook wel goed geweest zo? Ik zit een beetje in dubio. :( woon tegenwoordig ook in de buurt van Heerenveen. Dus je bent ook nogal lang onderweg naar de frettenkliniek. Het lukt sowieso dus niet meer om daar echt consequent onder behandeling te staan.

Marith_Ov

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 23:35

Ik ga sowieso 1 x per jaar naar de Frettenkliniek, puur voor controle. Ook voor mij is het een vreselijk eind weg, 2,5 uur enkele reis -O- , maar goed, zolang ik er niet wekelijks naar toe hoef wil het wel. De Omeprazole haal ik gewoon bij de plaatselijke da, die is zeer meewerkend wat dat betreft. Toen mijn andere fret zo ziek was zijn ze helemaal op de hoogte gehouden door Hanneke en hebben ze veel geleerd. Voor de normale dingen en eerste hulp ga ik ook naar die dierenkliniek toe, voor de " grote" dingen en de jaarlijkse check up ga ik naar de Frettenkliniek.

Of je met Thor nog naar de Frettenkliniek moet gaan hangt echt van je gevoel af. Als je vindt dat het genoeg is geweest, dan kan ik het me voorstellen dat je die reis niet meer ziet zitten. Zo persoonlijk en dierafhankelijk wat nodig (of niet) is.... Sterkte er mee in ieder geval, zijn nooit de makkelijkste keuzes -O-

Evel_Knievel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-18 11:01

Wil gewoon niet dat het lijkt alsof ik door de afstand Thor opgeef. Maar hij verbeterd in mijn ogen te weinig.