Dankjewel allemaal. Ik ben vandaag toch met Ilona naar de dierenarts geweest omdat ik niet helemaal gerust ben op haar wond. Ik hou hier een topic bij over haar herstel: http://www.bunnybunch.nl/forums/topic/7 ... try1943124
Weet niet meer wie het hier gevraagd had trouwens, ivm knippen van een konijn.. Maar Nilti is hier pas net en ik kan zonder problemen zo zijn buik bijwerken:
dat heb ik laatst bij ons monster geprobeerd, maar hij wil de hele tijd spelen en dan likte hij mijn hand (dat kietelt in die positie) of klom in mijn nek, dus erg handig was dat ook niet
ik kan wel een goede konijnentrimster aanraden.. Ze werkt voor catswellness (facebook) en kan heel goed konijnen 'lezen'. Ze doet het echt heel rustig aan, en bij haar moeten de konijntjes niets maar ze maakt de konijntjes heel mooi
_Astrid
Geplaatst: 11-06-15 20:50
@Eoweyn: jeetje wat vreselijk, heel veel sterkte!
Ben het wel met je eens, rennen moeten overdekt zijn. Had het zelf eerst ook niet, gedaan nadat Levi was ontsnapt, en nu ook goeie manier om buurtkatten weg te houden. Terwijl ik dit typ springt er net weer 1 in de tuin, mijn eigen kat is hem al aan t wegjagen, maar dies ook al bejaard dus doet dat niet altijd meer. Had eerst een dun net erover maar vond ik niet stevig genoeg, heb nu zo stevige die je vaak ziet bij aanhangwagen, katten lopen namelijk wel eens over het net. Of proberen het dan, zakken met poten door gaten en dan gaan nijntjes aan kattenpootjes knabbelen Zodra het net kapot gaat wordtie gelijk vervangen
Nilti is dus blind. Ik dacht het al even maar het is bevestigd
Dankjewel _Astrid
Eske_B
Geplaatst: 11-06-15 21:03
Maak me zorgen over de hitte morgen... vorige week vrijdag was ik bijna de hele dag thuis, morgen ben ik de hele dag weg en kan ik ze dus niet helpen verkoelen...
Ze hebben iig een plek in de ren met de hele dag schaduw en onbeperkt water+hooi.
Als mijn konijn het te warm heeft gaat hij gewoon lekker in het nachthok zitten. Gewoon lekker met rust laten dan komt het goed
nientje78
Geplaatst: 12-06-15 08:18
Over de hitte van vandaag maak ik me niet zoveel zorgen,Hanz zit vanaf half 10 bij de DA voor castratie....daar is het wel redelijk aangenaam. Alleen de auto ritjes....al zal die van deze ochtend nog wel meevallen denk ik...eind van de middag is een ander verhaal...bij ons binnen is het gelukkig redelijk met de temp (rond 21 gr)
Nientje78: Jij succes vandaag altijd spannend een castratie!
Konijnen en warmte die van ons houden zich dan lekker rustig. Lijken er eigenlijk nooit last van te hebben!
Woezel en pip staan weer thuis!
Nog even wat minder nieuws: De hond van mn schoonouders heeft hun konijn dood gebeten.. Dus die wil ik hier zeker niet meer op het erf hebben! Nou weet ik dat sommige honden een sterk jacht instinct hebben maar deze heeft meer een moord instinct en niet alleen naar konijnen...
nientje78
Geplaatst: 12-06-15 19:10
Dat is wel sneu zeg....
Nou.....Hanz is weer lekker thuis. DA belde vanmiddag....of ik hem alsjeblieft kon komen halen....hij was al zo wakker dat hij bij hun in de tralies aan het klimmen was Doettie thuis dus echt nooooit
En alsof het nog niet genoeg was... Is Nilti gisteren overleden. Om 11 nog blij een vrolijk, om half 12 vond ik hem slap, koud, stervend in een hoekje. Enige wat ie nog deed was ademen. Heb hem in moeten laten slapen... Sorry ventje, dat het je niet gegund was...