Wie heeft er nog meer een jachthond?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mlies

Re: Wie heeft er nog meer een jachthond?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:56

Zou je niet iets als speuren willen gaan doen? Kan hij heerlijk z'n energie in kwijt, lekker samen bezig..

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:22

Mlies schreef:
Zou je niet iets als speuren willen gaan doen? Kan hij heerlijk z'n energie in kwijt, lekker samen bezig..

Ik heb net inderdaad zitten googelen dat soort dingen heb je hier inderdaad ook in de buurt. Ga ik is achteraan dat klinkt wel leuk!

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 01:28

noordje schreef:
n. Mijn ouders hadden ook een DSL en ik vind de karakters geweldig.

Weimers zijn ook leuk. Een vriend van mijn ouders heeft ze gefokt. Deed veel jacht met ze.
Wanneer is een pupje goed genoeg voor jou Inge?

Gaat vooral om de bouw ;) qua karakter weet ik dat het bij deze fokker goed zit, dus daar hoef ik mij verder niet druk over te maken. Neem alleen een pup als het echt een wow hondje is. Mijn eigen hond krijgt ook nog 1 nestje, dus nog even kijken of ik daarvan neem of van een ander nestje in de toekomst of eerder. Beslis sowieso pas als de pups 6 of 7 weken zijn of ik wel of geen pup neem. Wel zin om weer opnieuw te beginnen met alles, jachttraining en shows. Ivy is nu 3,5, dus mooie leeftijd om binnen 1,5 jaar een maatje erbij te krijgen met wie ze ruig kan spelen. Dat willen die kleintjes hier niet :+

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 21:55

En een nieuw maatje heeft ze gekregen... alleen geen Weimaraner, maar een Pointer <3 <3
Afbeelding

SuperLiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-16 22:08

Mooie hondjes komen er voorbij zeg!!

Ik weet niet meer of ik t destijds hier gemeld heb maar op 31 januari is onze DSL Tessa van toen 9 maanden en 1 week oud door een ongeluk overleden op de dag dat ik 40 weken zwanger was. Echt wat een ramp

Afbeelding

Sinds 26 april woont er weer een hele lieve DSL bij ons, Max

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

mammaloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 17:08

Oh dat lijkt me zo vreselijk he je hond verliezen bij een ongeluk. Maar gelukkig hebben een lieve nieuwe schat die bij dat verdriet kan helpen.

blondies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 19:28

Oooh wat erg!
Herken je bepaalde trekjes in Max die Tessa ook had? Ik vind veel DSL-en op elkaar lijken... vrolijke hyperkineten, niks kwaads in en overal bij willen zijn hihi.

Hier is het wedstrijd seizoen afgelopen en de jacht begonnen! Leffe is nu twee en draait mee alsof hij nooit iets anders doet, zit toch echt al in de aard van het beestje.. mooi om te zien.

Dit weekend zijn we lekker naar het strand in ouddorp geweest. Hij heeft de pootjes onder zijn lijf uitgerend :) Afbeelding

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 21:42

Wat een mooie honden komen er weer voorbij <3

Wat vreselijk om je jonge hond te verliezen.. Jullie hebben een mooie opvolger gevonden.

violafan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-16 20:50

IngeN86 wat een leuke Pointer!!!! Wij zijn echte Pointerfans en hebben zelf ook een Pointer uiteraard. Veel plezier met je hondje!Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-16 16:47

Dank je;) Hij komt uit Italie.. was even zoeken naar de juiste combinatie. Hij komt vooral uit Amerikaanse lijnen. Volgende week zijn eerste veldwerk training en later in de week ook gewone jachttraining.. en die week daarna de eerste show. :D
Mijn Weimaraner is wel wat serieuzer, hij is echt een heerlijke clown.
Afbeelding

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-16 23:59

Ook ik mag mij hier nu eindelijk melden!
Wij zijn onderweg naar huis met onze Bracco Italiano pup *\o/*

Afbeelding

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 08:04

Wat leuk! Nog een Bracco op Bokt! :D

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 11:32

Ja Sjors is ook een knapperd :D
Heb je nog wat recente foto's van hem?

Hier is vanacht alles goed gegaan. Ze heeft een kwartiertje gehuild en is toen gaan slapen! Ze heeft net lekker gespeeld en het huis onderzocht en ligt nu met onze Franse bulldog op de bank te slapen <3

ArankaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-16 11:55

Oh wat leuk allemaal! Ik ben zelf helaas niet zo actief in dit topic. Ik woon nog maar half thuis en zie mijn vizsla niet zo veel meer. De eigenaar van het huis van mijn vriend heeft ook een Italiaanse Brack. Echt een ontzettend leuke hond!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 13:11

Hooligan is nu 7 maanden! Ik ben heel benieuwd hoe jullie dame is, Sjors is nogal vocaal helaas als iets hem niet zint.
Verder doet hij het (voor een Bracco }> ) goed vind ik!
Afgelopen zondag zijn we begonnen met apporteersport. Gewoon leuk om beetje in groepsverband te trainen en hij vindt apporteren en zoeken gewoon te gek.

Afbeelding
Alleen het water in was nog even lastig haha. Was best steil, dus dat gaan we gewoon oefenen. Hij is wel gek op blubber..

Afbeelding

Afbeelding
Samen met het andere monster :+:

Afbeelding
En even poseren in de Tuinland haha.

Zal binnenkort weer even mooie plaatjes van hem schieten met m'n camera, het is zo'n mooi hondje. :D

Afbeelding

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-16 16:08

Ach wat is hij knap <3 ! Dat oranje is ook wel erg mooi! Apporteren en speuren lijkt mij ook erg leuk om te doen met haar.

Tot nu toe doet ze het echt perfect! We zijn net met haar, onze Franse bulldog en de schapendoes pup van een vriendin naar de hei geweest voor een klein rondje. We hebben haar hier los geklikt en dat ging super! Ze kwam netjes maar ons toe als we haar riepen en vond alles leuk en interessant :j
Afbeelding
Ayvie is 16 weken en Pleun de schapendoes is 20 weken.
Afbeelding

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 00:51

Speuren is zonde met een Bracco, die moet zijn neus lekker in de lucht houden, niet aan de grond. Vogeltjes zoeken, veldwerk gaan doen! Via Bracco groepen op fb vast wat te vinden. Mijn Pointer mag ook echt geen zweetwerk ofzo doen, die moet niet op die manier werken.

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 08:26

Speuren kan ook met de neus in de lucht. ;-)

Hoe oud is ze Lilo, best een flinkerd! Ook mooi dat bruine... Ik hou wel van veel donkere vlekken. :D
Kon ik bij Sjors niet uitzoeken, maar gelukkig is het wel een van de donkerste geworden.

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-16 19:19

Ze is nu 16 weken we hebben haar net gewogen en ze is nu 13.5 kilo :o
Wij hadden een voorkeur voor een donkere maar omdat er zo weinig keuze was hebben we de kleur losgelaten. En nu kwamen we haar tegen dus dat was helemaal goed!
Ik vind Sjors ook een prachtige hond. Hij is inderdaad mooi donker met veel vlekken <3

Alles wat we met haar willen doen is puur hobby matig. Wat voor ons het belangrijkste is dat ze een goede gezinshond is en dat we samen plezier heeft in het werk :j

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 14:41

Wat een leuke foto's weer!
Geweldig leuke honden :)

SuperLiesje : wat ontzettend naar dat jullie Tessa door een ongeluk hebben verloren :'(
Max is een leuke hond

Verder is iedereen lekker actief met hun hond.

Helaas moest onze DSL een kruisbandoperatie ondergaan.
En helaas heeft het allemaal heel lang geduurd voor hij geopereerd werd.
We zijn uiteindelijk naar NL gegaan voor de operatie,omdat het in NL 1/3 kost van wat het hier kost,maar vooral omdat ik hier niet zo'n vertrouwen heb in de dierenartsen hier.
Inmiddels gaat het hartstikke goed met hem en mogen we weer lekker wandelen. Nog niet zo ver,maar alle beetjes helpen :)

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:12

Wat onwijs leuk zoveel Italiaantjes hierboven! <3

Dit was onze harige Italiaanse vanochtend:
Afbeelding

@ Noordje: Wat balen voor jullie! Hopelijk herstelt hij netjes van zijn operatie.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 15:34

IngeN86 schreef:
En een nieuw maatje heeft ze gekregen... alleen geen Weimaraner, maar een Pointer <3 <3
[ Afbeelding ]

Hij is zoooo gaaf <3

En die Bracco's hier <3 <3 <3 Sinds ik 1 in de studio heb gehad vind ik ze zo gaaf. Ik was echt onder de indruk, wat een grote imposante hond. Heel mooi. <3

Hier een zichtjager, die telt niet mee met jullie knappe jachthonden :D

lilopippa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 19:26

Die Spionne is ook knap! Hoe oud is ze?

Limoen ik heb jou topic van Zahra gevolgd ze is zo leuk <3

Hier gaat alles goed. We gaan 2x per dag een klein rondje door het bos of naar de hei en dat vind ze heerlijk. Ze is heel nieuwsgierig en moet alles even goed bekijken maar als we de honden roepen komt ze netjes naar ons toe :j

Afbeelding
Afbeelding

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-16 20:21

Dank je! Ze wordt over een maand 2. Leuk om eens een bruine bracco te zien trouwens! Zie ze bijna alleen maar in oranje. :D

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-16 23:09

Ohhh die Bracco's geweldig!! <3

Lucy is inmiddels 1 jaar en echt een reusje geworden :)) We hebben gekeken naar wat ze echt leuk vindt om te doen en dat is apporteren geworden en de jacht. Het leukste vind ze het ophalen van gevogelte en dan vooral als ze in het water liggen :+ Ze is nu al 2x meegeweest met de jacht en we hebben geen extra cursus gevolgd met haar. Ze luistert nog steeds perfect :)

Afbeelding
Samen met ons oudje van 16 jaar <3
(Die ik zelfs nu nog af en toe uit een konijnenhol moet trekken :') )