De Ragdoll

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Klaasje

Re: De Ragdoll

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 23:50

Thanks voor de reacties! Ik dacht inderdaad ook hetzelfde, alsof het haar 'prooi' is..Het is alleen niet elke keer zo dat ze een balletje heeft. Ik zal het eens proberen op te nemen.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 07:35

Spoffer doet het wel met haar favoriete speeltje en met andere speeltjes niet. Ze stopt dan pas met mekkeren als je zegt dat ze een heeeeeele knappe kat is _O-

De kittens doen het trouwens ontzettend goed!
De kleinste dronk telkens te weinig, dus die heb ik telkens moeten flessen. Maar zowel bij moeders als met het flesje (spuitje) is ze lastig om goed gevuld te krijgen.
Nu ben ik ze aan het overzetten op vast voer en de kleine (Beetle Poezz) eet niet maar vreet! De katers moeten er nog weinig van hebben en Beetle is niet weg te slaan bij het bordje vlees. Ze is zo een vreetzak dat ze net zelfs al brokjes probeerde weg te werken. :D
Ben er erg blij mee, want volgend weekend zijn we er niet en dan zorgt onze zoon voor de katten. Wel zo prettig als je er dan geen zorgenkindje tussen hebt zitten.

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-15 11:38

Wat fijn dat het goed gaat met de kittens!

Om nog even op de 'prooi' en geluiden van Lotje terug te komen, heb het net even kunnen filmen. Ik hoorde een hoop luid gemiauw boven, toen ik bij de trap ging kijken kwam ze als een speer naar beneden gerend met het balletje...Vervolgens 'piept' ze verder. Helaas niet het harde gemiauw op de video maar terwijl ik dit typ is ze daar alweer mee bezig...Moet zo weg dus zal volgende keer daar even een filmpje van proberen te maken, haha.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-15 22:41

Afbeelding

Ondanks dat ze vandaag kauwend, smakkend en grommend een of ander insectenbeestje op at aan mijn voeten (bah) en daarna tevreden met een pootje van het beestje rond sjouwde (BAH) is het toch wel mijn knappe diva hoor :)) :+:

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 20:46

Hahahaha herkenbaar! Hier is het prinsesje ook alles aan het vangen in huis vat vliegt..
Gister nog het hele huis door gerend achter een strontvlieg aan. Toen ze hem eenmaal te pakken had, was hij zo opgegeten.
Waarna zij vervolgens met een trots hoofd op de vensterbank zit. Zij heeft tenslotte net een gevaarlijk monster vermoord!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:08

Haha herkenbaar. Als ik Elmo optil gaat zijn koppie gelijk richting plafond om te kijken of er nog spinnen zijn :')
Zelfde als hij een vlieg spot.. Dan zijn planten en potten in de vensterbank niet veilig want dan vergeet hij voor het gemak dat die er staan in zijn achtervolging :))

nenaavdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:25

Haha Dit is wel mijn eerste kat die spinnen eet!
Ben daar echt mega blij mee!

Die andere keken er altijd naar met een hoofd van.. Heb je die poten gezien ieeeehhhhh

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 10:41

Ik ben niet bang voor spinnen, maar ze maken bij mij in huis ook weinig kans om te overleven... Alle vier mijn katten zijn echte spinnenjagers! :p

Soms redden mijn vriend en ik een spin, die zetten we dan buiten neer, ongetwijfeld ook gevaarlijk, maar niet zo gevaarlijk als binnen bij mijn huiskamertijgers...

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-15 14:04

Mijn maine coon x ragdoll heeft superveel last van de warmte. hebben jullie ervaring met plukken (maar het liefst scheren?) Afbeelding

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-15 21:54

Van scheren krijgen ze het niet minder warm. De vacht blijft namelijk net zo dik, alleen maak je die korter. En wanneer de vacht gaat groeien is de kans enorm groot dat die steeds dikker en lastiger te onderhouden zal zijn. Stel dat je echt heel kort scheert, dan zal het ietsje verkoelen in ruimtes waar geen zon schijnt. Maar in de zon zal de kat het alleen maar warmer krijgen. De zon/warmte komt namelijk veel sneller tot op de huid. En daar zijn langharen totaal niet aan gewend. Dat werkt dus averechts.
goed (laten) ontwollen/plukken heeft veel meer nut.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 14:34

Er is al even hier niet gereageerd maar ben zo enthausiast; ik ga zaterdag mijn Ragdoll ophalen. Een mooie tabby <3

Ik kan niet wachten

Afbeelding

Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:53

@Femo: Ik merk niet dat Famous meer last heeft van de warmte dan mijn htk's. Hij gaat wel iets sneller op de grond liggen met warm weer en ligt nooit zo lang op schoot, maar verder, hij ligt ook graag te zonnen en bij echt warm weer liggen ze allemaal in de schaduw. Scheren enzo daar doe ik niet aan, alleen af en toe eens borstelen. Wat Freggle_Edge zegt: de vacht biedt ook bescherming. Famous heeft in de zomer sowieso iets minder haar, maar nog steeds best veel en lang vergeleken met sommige ragdolls. Daar is best veel verschil in.

@Forbiddenpie: Wat een mooierd! Naam? En heb je ook al katten thuis?

Gisteren een korte fotosessie gedaan met mijn pleegkitten Imke en toen was Famous uiteraard ook weer van de partij :P (speeltjes, kleedjes, hij vindt het geweldig...)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En pleegkitten Imke :)

Afbeelding

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:49

Ja meneer krijgt de naam Noah =) Altijd al een kat zo willen noemen en nu kan het eindelijk. Helaas is mijn vorige poes in mei overleden en hoewel ik ook een hond heb, mis ik een poes toch wel. Nu eindelijk een gevonden die ik geweldig vind.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 10:32

Gefeliciteerd met Noah! Hoe gaat het inmiddels met hem?

Famous is echt een model zeg! Vind die kleur ook zo mooi!

Afbeelding

Wij wachten vol spanning op de kleintjes! := :):) Ze zit vandaag op 59 dagen dus nog wat aan de vroege kant, maar het kan al wel. Ik ben dan ook de komende 1,5 week eigenlijk elke dag wel thuis om bij de bevalling te kunnen zijn. Ze is echt enorm dik maar zit super goed in haar vel.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:04

@Forbiddenpie: Noah dus, leuke naam! Ik vind ze ook erg mooi die blue tabby's... Pfff, zou er zo nog een paar bij willen haha! Lilac vind ik ook erg mooi... Maar ja, wordt dan wel een beetje druk in huis :P Ik heb nu ook alweer twee 'nieuwe' pleegkittens rondlopen.

Vervelend van je vorige poes, was ze al oud? Je hond vindt het wel prima zo'n kat erbij? Mijn hondje is dol op kittens :p Een paar pleegkittens gehad waar hij echt dikke vriendjes mee was (wel heel lastig toch wel weer om ze dan weer te laten adopteren...).

@Ashen: Thanks! Hij wordt al vanaf dat ik hem heb achtervolgd door de camera ;) Ik vind zijn kleur ook erg mooi, als kitten zijn ze nog wat bleek, maar ik had een foto gezien van een volwassen exemplaar... En toen zag ik dus een nestje met een cream point en Famous is het dus geworden uit die kittenberg :P (ik had de eerste keus uit 2 nestjes, in totaal 12 raggies...)

Spannend zeg dat je kittens verwacht! :) Ik zou 'later' ook graag eens een nestje willen... Eerst nog een poes regelen :P

Door wat voor kleur kater is ze gedekt? Is ze groot? En de kater?

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:14

Met Noah gaat het heel goed. Mijn kleine man komt al in het passende ritme en het gaat ook heel goed met de hond. Hij is een Lilac Tabby en een enorme ondeugende knul maar wel een knuffelkont <3

Afbeelding

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 11:41

Ben je zeker dat dit een lilac tabby is?
Normaal zijn die veel lichter, een ragdoll kleurt nog door tot zijn 3 jaar he :)

Dit is een blue tabby kitten, die ik heel hard vind lijken op die van jou.
Afbeelding

Dit is een volwassen uitgekleurde lilac tabby.
Afbeelding

Wel enooorm schattig!
Leuk ook dat die toch een dierenvriendje heeft waar het mee klikt!
Ik zou er ook nog wel eentje bij willen!
Ik heb een blue tabby bicolor, foto staat ergens in het topic :P

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:04

Hmm, misschien is het toch een blue tabby dan. Had het aan enkele verschillende mensen gevraagd en wij vonden hem allen wat 'warmer' in zijn kleur maar als ik het zo zie neig ik ook zeker naar een Blue.
Dan houdt ik het lekker daarop.

Wat een prachtige foto's trouwens zeg, wat een vacht! Kwijl kwijl

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:16

Dagmar80 schreef:
@Ashen: Thanks! Hij wordt al vanaf dat ik hem heb achtervolgd door de camera ;) Ik vind zijn kleur ook erg mooi, als kitten zijn ze nog wat bleek, maar ik had een foto gezien van een volwassen exemplaar... En toen zag ik dus een nestje met een cream point en Famous is het dus geworden uit die kittenberg :P (ik had de eerste keus uit 2 nestjes, in totaal 12 raggies...)

Spannend zeg dat je kittens verwacht! :) Ik zou 'later' ook graag eens een nestje willen... Eerst nog een poes regelen :P

Door wat voor kleur kater is ze gedekt? Is ze groot? En de kater?

Haha goede keuze! :Y) We hebben laten dekken door een cream point en gemiddelde kater qua grootte. Dit omdat ze aan de kleine kant is. Ik geloof dat de kans groot is dat er tortie, lilac en/of blue points komen. We hebben er ook super veel zin in. :D Ik post wel even als ze er zijn.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:31

Dat is wel waar Forbiddenpie, wist de fokker het niet dan?
En ja die lilac vind ik zo mooi! Echt een prachtige kat!

Heb je een cattery Ashen?
Torties zijn ook zo leuk, jammer dat dit alleen bij poezen is want ik zou graag een katertje erbij hebben :Y)

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:40

Oh ben benieuwd!
Ik wil graag een seal point katertje :)) dus als iemand hier een nestje krijgt.. Haha.

Forbiddenpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 12:45

Carowl schreef:

Oh jawel hoor, heb het ook gevraagd. Helaas is country/dialect-Iers iets te moeilijk te verstaan af en toe want toen ik het vroeg kreeg ik wel antwoord maar kon het echt totaal niet verstaan omdat ze alle mogelijkheden begon op te noemen en ik er niet uit kon halen of ze het over Noah had of over de andere kittens. haha

Vader is een Blue point en Moeder is volgens de fokker een Mitted Bicolor.

Ach, het ging mij meer om het karakter en niet de kleur maar vind het wel altijd heel interessant.

Ashen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 16:11

Carowl schreef:
Torties zijn ook zo leuk, jammer dat dit alleen bij poezen is want ik zou graag een katertje erbij hebben :Y)

Geen cattery, af en toe hebben we een nestje. Dit is het tweede nestje wat ze krijgt. Maar waarschijnlijk gaat er hierna een knoop in. :P Uiteraard wel netjes getest, zowel kater als mamapoes.

Freggle_Edge

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-15 23:23

Ashen schreef:
Carowl schreef:

Geen cattery, af en toe hebben we een nestje. Dit is het tweede nestje wat ze krijgt. Maar waarschijnlijk gaat er hierna een knoop in. :P Uiteraard wel netjes getest, zowel kater als mamapoes.

Dat vind ik toch altijd zo gek he. Mensen testen wel netjes hun dieren, maar omdat ze maar af en toe een nestje fokken hebben ze geen cattery?
Ik heb wel een kleinschalige cattery en fok ook maar af en toe een nestje. Test mijn dieren ook, dus wat is dan het verschil vraag ik me dan af?
Een stamboom aanvragen kost zo een 15 euro per stamboom en een catterylidmaatschap bij een rasvereniging een paar tientjes per jaar. Dus dat zal het probleem niet zijn lijkt mij.
Tis geen kritiek hoor, maar ik verbaas me hier altijd over.

Bij mij zijn er 2 kittens geannuleerd, 1 ervan heb ik direct kunnen verkopen aan een hele lieve bevriende cattery. De andere is nog beschikbaar.
Dus mocht iemand op zoek zijn naar (of iemand weten voor) een superleuk Blue Lynx Mitted poesje, stuur dan gerust een pb.

Carowl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 09:59

Forbiddenpie schreef:
Carowl schreef:

Oh jawel hoor, heb het ook gevraagd. Helaas is country/dialect-Iers iets te moeilijk te verstaan af en toe want toen ik het vroeg kreeg ik wel antwoord maar kon het echt totaal niet verstaan omdat ze alle mogelijkheden begon op te noemen en ik er niet uit kon halen of ze het over Noah had of over de andere kittens. haha

Vader is een Blue point en Moeder is volgens de fokker een Mitted Bicolor.

Ach, het ging mij meer om het karakter en niet de kleur maar vind het wel altijd heel interessant.

Nee natuurlijk! En ze zijn sowieso allemaal mooi he <3
Ik zou wel eentje van elke kleur willen maar dat gaan we toch maar niet doen :Y)