Wie heeft een Maine Coon?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 09:47

Pepper heeft het zeker goed gedaan, haar positieve punten zijn haar mooie grote oren en haar warme vachtkleur

Desty

Re: Wie heeft een Maine Coon?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:23

Flóki, nu iets meer dan een jaar oud

Afbeelding

Met haar (gecastreerde) vriend Quinto, een Britse Korthaar (Black golden shaded)

Afbeelding

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 12:47

Haha die speelfoto! Mooie fotos trouwens, helder :-)
Tijd gaat snel, hier wordt ze de 24e alweer 8 maanden..ben zo verliefd op dr ❤️Zo knuffelig en kletser..
Hebben die van jullie ook vaste ritme's?
Zodra ze me de trap op hoort lopen, ploft ze met dr lompe dijen de trap op, om bij dr voerbakje klaar te zitten voor de brokjes, hihi.( hier vullen savonds boven ook een bakje met brokjes..kwam nog voort uit haar ziekzijn en is zo gebleven, ahum).

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 21:36

Ik maak me wat zorgen over Flynn... ze eet de laatste tijd niet zo goed als eerder en ik vind haar ook wat mager. Vandaag bij DA ontvlooi/worm en de rest pipetje gehaald en ook gelijk voor mijn andere kat Noah. En wat ander voer gehaald (pate en vers) om te kijken of ze dan misschien meer eet. Verder ziet Flynn er goed uit qua ogen/vacht etc. Ze speelt ook net zoveel als eerder en scheurt regelmatig de hele kamer door. Misschien is het niks maar nadat ik 1.5 jaar geleden binnen een maand 2 katten moest laten inslapen knijp ik m nogal snel :-)

Rindin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 22:02

Altijd vervelend als je beesten wat hebben! Die van ons was een paar maanden geleden ineens erg ziek. Begon met overgeven, toen niet meer eten. Dus bij de DA op de foto en leek wat in de darmen te zitten. Opengemaakt, bleek ie vol met ontstekingen te zitten. De vlek die op iets in de darmen leek, bleek een ontstoken lymfeklier. Darmen en alvleesklier waren ook helemaal ontstoken. DA dacht direct aan FIV := Het uur dat we op de uitslag daarvan hebben moeten wachten heb ik alleen maar gehuild, vreselijk!! Gelukkig was dat het niet en is ie er met AB weer helemaal bovenop gekomen. Wat nou de oorzaak was..?
Wat een drama als je beesten wat hebben, dat is wat mij betreft het enige nadeel van dieren houden!

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 19:54

voor ons geen duur mandje vd Intratuin (oid) maar gewoon een paar vd kringloopwinkel :D

Afbeelding

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 20:06

Ik ben na het overlijden van onze veel te jonge kater aan botkanker ook nog steeds super alert op onze katten! De 'kleine' had toen die klein was niesziekte en oorontsteking en zaten we ook iedere week bij de DA. Liever een keer te veel dan te weinig hoor!!! Het zijn toch je lieverds.

Annash: ik zie nu dat jij degene bent van Hilbert <3 wauw wat ik heb ik jullie topics toen veel gevolgd, vond dat zo'n geweldig paard :o

En is dit ook zo herkenbaar voor jullie :')
Sokjes van de Babydump ontvangen (ik ben zwanger) en er moest natuurlijk even geoefend worden _O-

Afbeelding

En klinkt die van jullie ook zo?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 22:04

Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, en arme poes dat ze mannequin moet zijn. :))

Shanna, even naar de dierenarts als je het niet vertrouwt! Better safe than sorry.

Help mensen. M'n fluf is stuk.
Afbeelding

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:29

Haha ze knort wel zo hart als ik dr masseer.

Leuke mandjes

Mooie coons komen er voorbij.

Ik zit nu met die van mij op de bank en volgens mij laat ze ruften. :') af en toe komt er echt zon zure lucht voorbij :r :')

Afbeelding
Afbeelding

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 23:56

Roosch schreef:
Shanna, even naar de dierenarts als je het niet vertrouwt! Better safe than sorry.

Ik kijk even de wormenkuur aan... en wat ander voer of ze dat misschien beter eet. Verder ziet ze er heel goed uit en is ze even fit en fanatiek als altijd. Misschien heeft het ook te maken met krolsheid? Ik denk dat ze nu een keer of 4 krols is geweest en het zit nog kort op elkaar, ongeveer 2 weken...

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:02

Indd. Even wormenkuur afwachten.
Wij hebben ook een kat gehad die ineens minder at en mager werd. Deze kat had fip virus. Wil je niet ongerust maken hoor juist helemaal niet.
Hopelijk is het beter met de wormenkuur

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:04

Fip ben ik 1.5 jr geleden 2 katten in 1 maand aan kwijtgeraakt. 1 van 12, mijn maatje, en een jong katje van nog geen 6 maanden die helaas niet oud mocht worden.

Niet gek dus dat ik zo ongerust ben :o. Noah en Flynn zijn wel binnenkatten. Ik vermoed dat Noah het fip virua ook draagt gezien zij zowel met Solo als Myla in aanraking is geweest. Misschien dat Flynn het daardoor heeft... maargoed ik wacht het af. Anders volgende week oid eens langs DA. FLynn rent nu als een achterlijke door de kamer achter een papiertje aan dus t lijkt erop dat ze zich prima voelt :')

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:14

In principe zijn alle katten dragers maar er zijn katten die triggeren.
Wij hebben een heilige birmaan gehad die 3 katten van ons heeft ziek gemaakt. Ook allemaal helaas overleden. Totdat ze dood was hebben we geen andere raskatten kunnen nemen. :(
Ik weet hoe het voelt inderdaad. Tis echt een klote ziekte. Laten r hopen dat t wormen waren of iets dergelijk dat over gaat.

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 00:15

Ik hoop het ook... :-) Moet er niet aan denken de 'vervanging' van Myla ook nog eens kwijt te raken. Flynn is echt mijn knuffeltje.

Daphne_65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 10:56

Ik ben een tijdje minder actief geweest hier, ben een beetje druk geweest. Heb inmiddels weer een beetje bijgelezen.

Hier een updateje van mijn kattenkudde:

Jillian onze halve Maine coon:
http://i928.photobucket.com/albums/ad12 ... 2szwmw.jpg

Bessy, onze zwarte dame:
http://i928.photobucket.com/albums/ad12 ... gouzrz.jpg

Yara, genietend van een kroelbeurt op schoot:
http://i928.photobucket.com/albums/ad12 ... ucfmks.jpg

Murphey, gewoon lui:
http://i928.photobucket.com/albums/ad12 ... byq6qx.jpg

En als laatste melody ruim 6,5 maand oud:
http://i928.photobucket.com/albums/ad12 ... b6igl4.jpg

Helaas de foto's weer in een link, ze zijn nog steeds te groot en op de een of andere manier krijg ik ze niet kleiner.

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:23

Jeetje Desty wat heeft die van jou een mooie kleur zeg! Die tweede foto is leuk :')

Annash, die van mij was eerst ook zo verdomde mager. Helemaal niets aan de hand verder ze was kerngezond. We hebben toen een tijdje kittenvoer gegeven, daar trok ze aardig van bij. Ze is nog nooit dik, maar wel normaal nu.

Hihi die sokjes <3

Frenzy wil elke keer knuffelen, maar dan echt 10 seconden en dan is ze weer te wild. Dan komt ze daarna meteen weer terug en zo elke keer opnieuw. Ik vroeg me af of die van mij de enige is die zo is? Echt veel te druk in haar koppie :)

Annash
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:27

Flynn krijgt op het moment nog kittenvoer, een beetje gemixt met het voer van Noah (voor een gesteriliseerde kat) omdat we de indruk hebben dat ze haar eigen brokjes niet meer zo lekker vindt. Als we het mixen eet ze het toch wat beter. Misschien is het wel gewoon van het krols zijn / lijf nog in ontwikkeling, maar het zit me toch dwars. Vooral als ik zie wat een schrokop het als kitten was :') (dat was echt de andere kant van de medaille...)

Anne_mieke88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:35

fortitude snap helamaal wat je bedoeld... die van ons die begin om 6 uur al met als een dolle rondjes te rennen door de kamer.... is daarna een uurtje uitgetelt en om kwart voor 8 als we eruit gaat... is ze weer heeeeel druk aan het rennen en tijdens het rennen gooit ze er vanalles uit aan miauwtjes :')

gewoon heel druk in t koppie :P

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 11:41

Ja dat snap ik. Hopelijk gaat het met die wormenkuur inderdaad beter! En die van mij vrat eerst ook de oren van de kop af, dus dat hoeft niet perse een 'symptoom' te zijn.

Ben blij dat die van mij niet de enige is haha

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:26

Oh getsie Shanna, kan me voorstellen dat dat je niet gerust stelt.
Hier ook zo'n periode gehad (maar hier was ze ook echt ziek) en daarna erg kieskeurig met eten geworden.
Als je medische dingen kunt uitsluiten, prk dan eens van A/D Hills dat astronautenvoer door haar eten, of geef het gewoon zo. Dan kunnen ze weer even goed op gewicht komen en alles zit erin. Sterkte..

Wauw E!! Gefeliciteerd met je zwangerschap..hoe ver ben je? Spannend hoor..haha, die sokjes, briljant :P

haha Fluf stuk...hier komt het sinds vannacht met bakken uit de hemel en alle dieren zijn in de herfstmood..incl bazinnetje :o allemaal stuk dus, hihi.

Stinkie, ruftie, ja, hier ook wel hoor..de hond hoor je ruften, maar bij de katten niet en dan floepa, een partij zure lucht. Hoewel dat zelden voorkomt hoor :P Succes Annemiek, haha

Jillian, ben bebieuwd naar de foto's. Zie ze tijdens het typen voorbij komen, maar in het topic had ik z enog niet gezien?! *gaat zo kijken*

Frenzy dus ook al druk..hier savonds alleen knuffelen hoor..veel te veel te zien hier overdag :) Hoewel ze nu wel wat 'zachter' wordt hoor..begint wat volwassener te worden.

Nou, hier is de eerste muis een feit -O-
Zag dr al langs het gaas heen en weer sjezen en opeens zie ik dr met een muisje :(

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:01

mooi coons hier
vooral die mooie rode die ik voorbij zag flitsen!!! <3

ook ik bezit een maine coon!!
meet jewel alias mine stroedel.....

ze zit nu veel beter in haar vacht nu ze ander voer krijgen
we willen er nog graag 1 bij al twijfel ik tussen een ragdoll of een coon
Afbeelding

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:03

Wat een prachtige coons!!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 14:29

Wat een mooie!!

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:38

dank je :)

ShadowFax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 14:45

Wat een prachtige grijze!!! Onze 'volgende' MC moet ook echt grijs oid zijn, vind dat zoo mooi!!

Ragdoll en MC hebben wij ook lang tussen getwijfeld, maar ragdolls zijn wel weer echt een stukkie duurder, of ik heb alleen de verkeerde gezien :) ik blijf ze ook leuk vinden. Vooral het karakter spreekt me erg aan! Maar mijn kleine is ook een echte 'ragdoll' die laat werkelijk alles toe :')

Dankje K!! Heel blij mee hoor... nooit durven dromen hiervan :o Nu alweer 3 maandjes, gaat hard :)