Het "actief trainen met je hond" topic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Joline_

Re: Het "actief trainen met je hond" topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:26

Heb niet het idee dat ze misselijk word van het auto rijden, ze geeft daarvoor geen tekenen (maarja, hoe
weet ik dat zeker?) Kauwstaafje is inderdaad wel een goed idee om te geven/af te leiden.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:32

er niet in willen, kwijlen, als een sip vogeltje zitten, piepen etc

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:40

Als ik dat lees van de auto denk ik wat heb ik toch een makkelijke dame. Stapt netjes in de auto en gaat gelijk in relax stand. Lekker slapen of hangen achterin op de bank. Piept niet, blaft niet en het meest actieve wat ze doet is eens naar buiten kijken. Maar goed ze gaat dus wel vaak mee in de auto. Haar broertje niet, die gaat niet vaak met de auto mee en blijft echt steeds rechtop zitten, als ik die eens in de auto heb kijk ik steeds tegen die kop aan als ik door de spiegel kijk.

Als je denkt dat het van opwinding komt als je met de auto gaat dan idd proberen daar een rustzone in te krijgen. Tip van wat lekkers geven is dan wel een goede. Doet ze dat altijd of als je naar bepaalde plekken rijdt?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:43

Ze gaat graag genoeg mee in de auto, dus denk niet dat het daaraan ligt. Ze piept niet altijd zo enorm in de auto, maar van de week was het wel heel erg. Echt dat gejank. Andere keren gaat ze heerlijk liggen slapen (na kort wat gemekker) en dan heb ik er geen kind meer aan.
Zal de volgende keren inderdaad eens een kauwbotje meenemen.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:43

Leuk filmpje Es! :+:

Ik ben heel vals geweest met autorijden. Tay piepte ook altijd en ging joelen en kon niet rustig gaan liggen. Toen we voor het eerst met hem op de club gingen kijken heb ik hem dus in de auto gelaten. Hij is toen in slaap gevallen en sindsdien gaat hij meteen liggen maffen in de auto :+

Ik zou eens proberen hoe ze het doet als je haar niet voorin hebt. Misschien scheelt het als ze wat meer ligtruimte heeft en zich niet continu schrap hoeft te zetten?

Joline_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:45

MyWishMax schreef:

Ik ben heel vals geweest met autorijden. Tay piepte ook altijd en ging joelen en kon niet rustig gaan liggen. Toen we voor het eerst met hem op de club gingen kijken heb ik hem dus in de auto gelaten. Hij is toen in slaap gevallen en sindsdien gaat hij meteen liggen maffen in de auto :+

Ik zou eens proberen hoe ze het doet als je haar niet voorin hebt. Misschien scheelt het als ze wat meer ligtruimte heeft en zich niet continu schrap hoeft te zetten?

Het nadeel is alleen dat ze niet in de kofferbak kan. (die is namelijk dicht) Zouden jullie haar op de achterbank laten dan? Lijkt me dat ze daar juist door heel de auto gaat vliegen.
Ze is inmiddels 5 maanden, maar nog behoorlijk klein (weegt inmiddels 5 kg)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:46

haha ja die van mij gaan ook gewoon slapen, moet er niet aan denken om 3 grote stuiterballen achterin te hebben :D
maar probeer idd maar eens met iets lekkers :) als ze dat niet aanraakt en buiten de auto wel zou ik toch denken aan stress/misselijk zijn

ja op de achterbank, je hebt of een tuig waar je de gordel aan kan doen, of zo n hoes dat ze niet tussen de bank kan vallen en of naar de voorkant kan tevens bescherming voor je bank

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:46

Zijn er mensen die ook wel eens meer honden in de auto hebben? en dan vooral op de achterbank? Hoe doen jullie dat? heb Do nu in tuig met gordel eraan, maar dat kan niet als er twee zijn dan gaat het in elkaar draaien lijkt me. Pup kan als die klein is nog wel in een vouwbench mee maar als die groot is niet meer. Toch maar denken aan een rek?

Moet zeggen dat Do heel stabiel op de bank zit en ligt. Ze kan niet in de kofferbak omdat we een aygo hebben.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:48

Ik heb Manu altijd op de achterbank, hij kijkt graag. Voorin kunnen ze niks zien. Ik heb hem 1x voorin gehad maar daar werd hij gelijk misselijk en begon dan ook te braken.
Op de achterbank gaat hij of slapen of hij zit rechtop om zich heen te kijken. Je kunt anders ook een mandje op de achterbank zetten?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:48

ja 3 grote *\o/* maar ik rij een peugeot partner ;) dus dat is makkelijk, allemaal los. vorrige auto was een golf, toen had ik nog 2 honden, een in de kofferbak en een op de achterbank

een rek is in jou geval wel handig ja

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:56

Ik heb zo'n hoes en daar pletter in ook rustig beide honden. Op de achterbank dus. Nu gaat er vanaf vandaag een bench in, maar die heeft vriend op maat gemaakt (we hebben een seat mii :P ). Met tuigen zou ik er geen 2 in de auto doen ivm draaien, denk ik.

We wilden eerst zo'n rek erin, maar nu maar een bench, hek was niet stevig genoeg.

Es, gemeen :'( Mijn partner is overleden en ik mis die auto!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 11:57

essiesilly schreef:
hahahah ja ik denk dat je uiteindelijk aan tay een betere waakhond hebt dan aan tes :D die sloeg hartstikke goed aan (ok ok om me vervolgens heeeel vrolijk blij likkend te begroeten hihi )

Nu nog leren zijn kop te houden :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:04

als je dat heb geleerd... leer het chip dan ook meteen ff hahaha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:05

Hij kan blaffen en stil zijn op commando, behalve als hij aan het waken is. :+

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:08

ja chip ook hahaha :') maar die komt dan blaffend en hard kwispelend op je af haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:11

Of met een hertenrib in zijn bek :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 12:13

:') :') hahaha ahhh chippie ja hihi ssst net doen of ie heul gevaarlijk is :P

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:21

Ik had nog niet gezegd dat ik woensdag trots op ons meisje was. Ze kan nog wel eens als een bitch uit de hoek komen naar andere honden en voor mijn gevoel gaat ze soms wat te ver waardoor ik haar kort houd, voorzichtig contact laat leggen met andere honden. Natuurlijk zal ik ook een signaal afgeven omdat ik er erg allert op ben met andere honden. Maar woensdag was ze met de baas gaan wandelen en zijn ze bij de manege gestopt waar hij veel komt. Daar heeft ze met twee honden gespeeld (welke ze normaal ook mee speelt) en is ze erg braaf geweest met een pup van 8 of 9 weken. Ik ben trots op haar omdat ze normaal met aan elkaar snuffelen 1 op 1 gaat 9 van de 10 wel goed maar ze snauwt zodra er twee tegelijk komen snuffelen en omdat ze niet altijd alles van een pup toe laat. Maar deze mocht aan de oren en aan haar lippen hangen <3
Ook waren ze een groot hert tegen gekomen en is ze toch maar dicht tegen de baas aan gaan staan van joh zie je dat ook?!?! dat is groot baas!

Volgend jaar krijgen we namelijk een pup erbij, een engelse springer spaniel en ik was in het begin erg bang dat ze misschien wat te fel naar de kleine drommel zou zijn maar ik ga steeds meer het gevoel krijgen dat het wel eens heel goed zou kunnen gaan.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:38

essiesilly schreef:
goed zo machie! leuk hondje heb je, heeft er iedergeval veel zin in!! :D

Ze vind altijd alles leuk. Het is echt een hondje waar je gewoon alles mee kan doen.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:40

Csiva gilt ook in de auto. Als we naar het bos gaan of gaan trainen. Ze herkent stukjes onderweg en dan gaat haar alarm aan. Helaas :(

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 17:29

zo weer thuis van speuren :D paar korte tracjes gingen goed maar de lange was ze te veel afgeleid (had jolie mee), ze weet dat daar het hondenstrandje is en dan is haar concentratie ver te zoeken... althans wel heel geconcentreerd maar dan op wat anders ;)

Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

gaan we al??
Afbeelding

Uploaded with ImageShack.us

de 23e ga ik weer met bisou, en dan probeer ik iemand mee te nemen die filmt :)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 08:16

Joline_ schreef:
MyWishMax schreef:

Het nadeel is alleen dat ze niet in de kofferbak kan. (die is namelijk dicht) Zouden jullie haar op de achterbank laten dan? Lijkt me dat ze daar juist door heel de auto gaat vliegen.
Ze is inmiddels 5 maanden, maar nog behoorlijk klein (weegt inmiddels 5 kg)

een grotere maat kattenvervoersmand op de achterbank zetten en hond daar in? Daar moet ze wel genoeg ruimte in hebben. Juist grote ruimte kan ook weer problemen geven omdat ze dan makkelijk door de auto schuiven. Zelf een combo en ze zitten los in de laadbak. Daar staat wel een bench in omdat ik soms behoorlijk veel honden mee heb die elkaar wel allemaal kennen maar we in de auto liever toch scheiden. Dit is een 87 cm lange bench die normaal altijd open staat en daar liggen mijn boxer en lab/rottie het liefst samen opgepropt in als ik rij hoe lang ik ook rij want geloof me, ze kunnen dan geen kant meer op haha

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:07

Ik heb een klein probleem. Vanaf het begin doet mijn pup erg met trainen aan mijn handen likken. Hoe leer ik dat af? Voer geef ik niet uit de hand.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 11:51

Ik heb een super leuk filmpje gemaakt van Jinn tijdens de 'puppy-behendigheid' Zowel gehoorzaamheid en behendigheid trainen. Zal hem gauw uploaden en hier plaatsen

ellennn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-13 12:37

Hallo allemaal,

ik meld mij hier ook :). Ik heb een Duitse Herder x Kooiker, Meike, van bijna 11 jaar en een Border Collie pup, Yindi, van 13 weken. Met Meike heb ik altijd behendigheid gelopen en ook heel veel kunstjes geleerd.
Met Yindi is dat nu ook de bedoeling en we zijn hard op weg.
Ik train nu bij Ronald en Susan Mouwen met haar, pre-agility zeg maar. Ook doe ik bij HDC de Loop de "basis-puppycursus". In onze vrije tijd zijn we al druk aan het kunstjes doen/leren.

Foto's van mijn twee tutties:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ellennn_ op 09-11-13 12:40, in het totaal 2 keer bewerkt