Chihiro schreef:Kan me voorstellen dat je hem niet meer laat opereren. Bij mijn 1 jaar oude man die gecastreerd werd waarschuwde ze me al dat hij misschien niet wakker werd omdat ze zo gevoelig zijn voor narcose. Gelukkig is Danny een sterke vent. Maar als ze al zo oud zijn is de kans ontzettend groot dat ze niet meer wakker worden.
Dat ligt aan de narcose.
Injectienarcose is erg link bij ratten, een goede DA kan dat wel maar er zijn er te veel die het niet goed doen vanwege te weinig kennis. Gasnarcose is veel veiliger (geldt natuurlijk ook dat het goed moet gebeuren), daar komen bijna alle ratten weer probleemloos uit. Het is doodzonde dat er zo weinig dierenartsen met verstand van ratten zijn.
Ik heb nog nooit ratjes uit een rattery gehad, denk ook niet dat ze er ooit gaan komen, dus uit eigen ervaring kan ik niet spreken. Maar het is wel logisch dat ratten die een goede start hebben gehad, zowel fysiek, sociaal als mentaal, het later in hun leven beter doen dan broodfokratjes die uit totaal verkeerde omstandigheden komen.