Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Oshaa schreef:Helaas zaten we vrijdag wel bij de dierenarts. Gelukkig vindt Layla de DA echt fantastisch. Is ook een super lief mens, die het hele consult bij Layla op de grond zat. We denken dat ze mogelijk een klein breukje in haar teen heeft. We hebben nu voor 10 dagen metacam en als het niet significant beter is dan gaat ze met sedatie op de foto. En ze moet rust houden, wat best een uitdaging is! In overleg mag ik wel detectie gaan doen dinsdag. Heb ook al met de trainer gesproken en we gaan alles gewoon zittend / liggend doen. Agility is natuurlijk wel voorlopig niet aan de orde.
Century schreef:Oshaa schreef:Helaas zaten we vrijdag wel bij de dierenarts. Gelukkig vindt Layla de DA echt fantastisch. Is ook een super lief mens, die het hele consult bij Layla op de grond zat. We denken dat ze mogelijk een klein breukje in haar teen heeft. We hebben nu voor 10 dagen metacam en als het niet significant beter is dan gaat ze met sedatie op de foto. En ze moet rust houden, wat best een uitdaging is! In overleg mag ik wel detectie gaan doen dinsdag. Heb ook al met de trainer gesproken en we gaan alles gewoon zittend / liggend doen. Agility is natuurlijk wel voorlopig niet aan de orde.
Zitten er momenten tussen dat ie even stil is? Al is het maar een kort momentje. Dan zou ik ‘m omgekeerd benaderen. Bezig gaan met stil zijn belonen en uitbouwen ipv blaffen proberen te laten stoppen. Focus op het blaffen maakt dat dat ook hetgeen wordt wat aandacht geeft.
Oh wat naar, beterschap!
Hebben jullie ervaring met een pup die vooral in de avond lange blafconcerten houdt, zonder duidelijke reden? We weten niet goed hoe erop te reageren. Laten blaffen werkt niet goed (negeren), bij je roepen en rustig zijn werkt maar even, boos worden werkt vaak ook niet. Het is erg vervelend. Hij lijkt het een soort van spelletje te vinden? Hij hoeft geen eten/drinken/plassen/poepen oid. Het is vaak als er iemand weg is, maar ook niet altijd.
Wij gaan zaterdag meelopen met de nieuwjaarswandeling van de Finse-Lappen-vereniging. Ben benieuwd hoe de terrorpup het doet.
Oh, en hij is drie van zijn vier melk-hoektanden kwijt
Century schreef:Oshaa schreef:Helaas zaten we vrijdag wel bij de dierenarts. Gelukkig vindt Layla de DA echt fantastisch. Is ook een super lief mens, die het hele consult bij Layla op de grond zat. We denken dat ze mogelijk een klein breukje in haar teen heeft. We hebben nu voor 10 dagen metacam en als het niet significant beter is dan gaat ze met sedatie op de foto. En ze moet rust houden, wat best een uitdaging is! In overleg mag ik wel detectie gaan doen dinsdag. Heb ook al met de trainer gesproken en we gaan alles gewoon zittend / liggend doen. Agility is natuurlijk wel voorlopig niet aan de orde.
Oh wat naar, beterschap!
Hebben jullie ervaring met een pup die vooral in de avond lange blafconcerten houdt, zonder duidelijke reden? We weten niet goed hoe erop te reageren. Laten blaffen werkt niet goed (negeren), bij je roepen en rustig zijn werkt maar even, boos worden werkt vaak ook niet. Het is erg vervelend. Hij lijkt het een soort van spelletje te vinden? Hij hoeft geen eten/drinken/plassen/poepen oid. Het is vaak als er iemand weg is, maar ook niet altijd.
Wij gaan zaterdag meelopen met de nieuwjaarswandeling van de Finse-Lappen-vereniging. Ben benieuwd hoe de terrorpup het doet.
Oh wat naar, beterschap!
StalMelyn schreef:Oh ga je trouwen, wat leuk!! Proficiat. Krijgt Fitz een rol/aanwezigheid bij jullie bruiloft?
StalMelyn schreef:Leo, snap ik ook wel weer. Het is (van horen zeggen) een dag waar je zelf ook vaak geleefd wordt en in een waas voorbij gaat.
Century, lastig hoor. Ik weet het niet goed maar zorgen dat hij rust krijgt is vaak wel de oplossing. Alleen hoe, al meerdere tips gegeven en nu kijken wat werkt voor meeko.
xSannee schreef:Hier ook geen streng examenwordt sowieso naar de cursus in geheel gekeken. En we doen geen strakke obedience, dus voor mij ook niet nodig. Vind het gewoon heel leuk om wekelijks op les te gaan, vooruitgang te zien, en t is een gewoon gezellig
Nu zijn ze aan het kijken of ze een soort aangepast programma voor de volgende lessenreeks kan maken voor ons groepje. Dat is dan weer het voordeel van een kleine hondenschool
En wij hebben de volgende vakantie geboekt! We gaan naar Schotland, en Evi mag natuurlijk mee! Volgens mij zijn er wel meer naar Schotland geweest hier uit het topic toch? Ben zo benieuwd, het ziet er prachtig uit
Oshaa; ik las helemaal over de teen heen! Sneu! En beterschap!
Leo schreef:Dat vonden wij idd ook, went best snel. En uiteindelijk de kleine weggetjes rij je toch heel rustig
Wij zijn ook wel van de mix met boventoon natuur en daar is Schotland perfect voor!
Ik vond op Isle of Skye de Quiraing fantastisch, wat een gave wandeling! En dan 's morgens vroeg beginnen
Culloden battlefield vond ik indrukwekkend. Eerst het museum en daarna daar rondlopen. Heel "eerie" bijna.
Rondom GlenCoe en Glen Nevis is prachtig wandelen. En de Cairngorms zijn ook heel mooi!
Wij gaan wsl ook ergens in juni. Weet nog niet precies waarheen.