Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 19:42

Heb gisteren nog aan CB verteld wat wij voor horror hebben gehad omdat mijn moeder eens met een stok gooide.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 20:08

hier spelen we ook niet met stokken, zie te vaak dat het mis gaat. Hebben we ook nooit gedaan dus hij pakt ze eigenlijk ook niet heel snel tijdens wandelen ofzo. Vaak is er wel ander speelgoed waar hij mee kan spelen ipv een stok

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:35

Ik zit onder mijn meeleessteen en daar blijf ik ook eventjes. Maar ik wilde deze mooie datum toch graag met jullie delen.

Lupa is vandaag 13 jaar geworden *\o/*
& zoals altijd hoort daar een verjaardagsfoto bij! Deze keer met z'n drietjes <3

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 09:41

jeeeej! Gefeliciteeerd! :D
Hoe gaat het nu met haar met de pijnstillers?

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:41

Gefeliciteerd Lupa! *\o/*

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 09:59

kiwiwitje schreef:
jeeeej! Gefeliciteeerd! :D
Hoe gaat het nu met haar met de pijnstillers?

Het doet wel iets, vooral voor die ene poot. Maar het hurken om te plassen en zulk soort dingen gaan gewoon steeds moeizamer. Maar ze hobbelt wel wat meer rond dus qua pijn denk ik dat de pijnstilling goed z'n werk doet.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:08

Proficiat met Lupa! Y)(^)

Onze ochtend wandeling vergeet ik maar snel, dat was echt een drama :=
De teckels uit de buurt vinden Jip niet zo tof. Die gaan elke keer uit hun plaat als we ze tegenkomen. Gevolg is dat Jip daar natuurlijk op moet reageren. Die man van die teckels over de zeik dat Jip zo reageerde op zijn honden, want ja, dat deden ze anders nooit..

Ik zou neer moeten oefenen met honden tegenkomen, maar dat is nu vrij lastig. En ik ken niet veel mensen met honden hier in de buurt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 10:10

Dat laat in ieder geval zien dat ze ''op'' raakt en dat ze pijn had. Hopelijk kunnen jullie zo nog even van haar genieten.

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 10:13

Hier wordt ook niet met stokken gegooid. Popo wil er wel eens eentje oppakken als hij een stoute bui heeft en rondjes wil wegrennen. Maar dat wordt nooit beloond dus duurt gelukkig niet lang. Als we gaan spelen nemen we een speeltje mee. En anders gaan we iets anders doen :+
Ik moet zeggen dat we niet heel veel ongelukken met stokken zien op mijn werk maar als er wat gebeurt kan het heel makkelijk echt foute boel zijn.

Momenteel zien we trouwens heel erg veel kreupele honden omdat iedereen ineens veel meer naar buiten gaat dan de honden gewend zijn en vervolgens rennen ze allemaal hun kruisbanden aan gort ... :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 10:14

Of kapotte pootjes Simone :P zag dat ergens voorbij komen.

Chick had gisteren ook wat spierpijn. we wandelen hier wat meer. Niet door corona, maar omdat we beide wat gewicht kwijt kunnen. T is gewoon wandelen. draven. aan een vaste korte lijn dus redelijk gelijk qua tempo. En nog steeds niet mega veel. Maar toch. Ach ik had t zelf ook :P

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:34

Stille meelezer meldt zich. Leuk om jullie verhalen te lezen.

Onze Welsh Corgi Cardigan pup van 7 maanden heeft nu het blaffen ontdekt. Als hij iets wilt of een andere hond ziet begint hij te blaffen. Hij heeft een helle schelle blaf. Hoe hebben jullie het overmatig blaffen afgeleerd?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 11:40

Tova schreef:
Stille meelezer meldt zich. Leuk om jullie verhalen te lezen.

Onze Welsh Corgi Cardigan pup van 7 maanden heeft nu het blaffen ontdekt. Als hij iets wilt of een andere hond ziet begint hij te blaffen. Hij heeft een helle schelle blaf. Hoe hebben jullie het overmatig blaffen afgeleerd?

Ligt eraan waarom hij blaft, puur enthousiasme is om te zetten naar een commando. Uit angst of onzekerheid is een ander verhaal.

Tova

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 12:02

Hij blijft uit enthousiasme of aan te geven dat hij aandacht wilt of wilt spelen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:00

Tova schreef:
Hij blijft uit enthousiasme of aan te geven dat hij aandacht wilt of wilt spelen.

Dan kun je het op commando zetten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 13:56

Nou, ik ben zo tevreden over het koelvest dat ik maar voor iedere hond een koelvest besteld heb. *\%/*

Benieuwd of het bij de honden die geen BCC hebben ook effect heeft tijdens de training.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 14:00

Hahaha fanatiekeling KimD.
Hier nog niet in zulke warmte geweest dat boellie hem “nodig” had. Dus nog niet kunnen testen

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:13

Denise wat een leuke foto!!

Cupcakes welke omgeving woon je?

Fijn daf het koelvest zo bevalt!!

Edit: cupcakes ik zie het al 116 km bij mij vandaan haha. Dat gaat hem niet worden.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 14:19

Ik woon in een uithoek van Nederland, :+ waar het nu er geen toeristen zijn heerlijk rustig is trouwens. Normaal loopt nu het eiland vol met toeristen.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 15:32

Simoonzel schreef:
Momenteel zien we trouwens heel erg veel kreupele honden omdat iedereen ineens veel meer naar buiten gaat dan de honden gewend zijn en vervolgens rennen ze allemaal hun kruisbanden aan gort ... :+

Maar gaan die dan gelijk volle bak rennen ook, of slecht gebouwde of heel zware honden? Want van meer wandelen kun je meer spierpijntjes krijgen, maar kruisbanden aan gort is wel heftig! Toby heeft net zo'n acht kilometer gewandeld, die is nu heel even bijtanken, maar die loopt rustig zo nog zo'n ronde...

@tova welkom! Inderdaad, het blaffen op commando zetten (bijv commando "Luid!". Ik gebruik clicker training om dat aan te leren), en dan wordt het minder leuk om uit jezelf te doen en dooft het uit. Vergt wel goede timing van jouw kant. Zodra je in een situatie komt waarbij je weet dat hij gaat blaffen: klaarstaan met clicker, snoepje en zodra z'n mond bijna in blafmodus gaat, commando geven. Blaft hij: click, snoepje. Dan kun je het omvormen naar 'we blaffen alleen op het commando "luid"'. En van daar afbouwen, zodat er minder geblaft wordt.

@kimd zo, hoppa, koopt gewoon even koelvesten voor de hele roedel :wow:

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:10

Ymor schreef:

Edit: cupcakes ik zie het al 116 km bij mij vandaan haha. Dat gaat hem niet worden.

Ze woont verder bij mij vandaag, maar ik ben toch (onbewust) bij haar geweest. }:)

116km is geen excuus!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:16

Jaa, stiekem wel Kim <<)
Met het ov is het 5 uur enkele reis die kant op. Ik heb een vriendin in Limburg wonen _O-

KimD schreef:
Ymor schreef:

Ze woont verder bij mij vandaag, maar ik ben toch (onbewust) bij haar geweest. }:)

116km is geen excuus!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:24

Ja, met het OV van Limburg naar Zeeland is echt ongelofelijk lang. 5 uur minimaal en dan mag je hopen dat je alle verbindingen in een keer hebt.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:26

Cupcakes ik woon helemaal in de uithoek van Nederland. Maar had niet verwacht dat het alsnog 95 km naar jou was.

Gefeliciteerd met Lupa.

Hoe is het eigenlijk met Cursebeaker. Is ze al weer beter?

KimD was jij niet degene die zei niet veel te bestellen in deze tijd haha?

Tova welkom. Heb je ook een foto?

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 16:28

Ik was helemaal vergeten op jullie berichten te reageren haha. Gefeliciteerd met Lupa! En fijn dat de koelvesten goed bevallen. Ik heb zoiets nog niet overwogen, zal eens kijken als we richting de zomer gaan of Popo er baat bij zou hebben.

@kiwi Kapotte voeten kan ik me ook voorstellen! Denk dat die gevallen minder snel naar de DA gaan. En goed dat jullie lekker aan het wandelen zijn samen! Ik merk ook echt dat ik me lekkerder voel door het hardlopen.

@Skippy het zijn niet eens grote of zware honden, maar ook juist veel kleintjes, buitenlandse straathondjes en zo. Niet om je bang te maken voor Toby hahaha. Het gebeurt met een rare beweging, dus meestal in spel. Niet gewoon van een lange wandeling gelukkig.

@tova Welkom! Ik heb helaas geen advies, ik heb helemaal geen blaffer. Ik verbaas me als ik hem een keer hoor haha.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 16:40

Ik zou t blaffen ook op commando zetten. Hebben we met Boellie ook gedaan.

Djessey heeft in t zand gespeeld _O-
Afbeelding

Ik merk er lichamelijk nog vrij weinig van simone. Maar begin t wandelen wel echt lekker te vinden. Ondanks mn eigen spierpijn. Voor djes en boellie hoeft t niet echt. Maar voor chick is t wel nodig. En djes is uiteindelijk na zo’n rondje hier ook wel voldaan. Altijd weer andere dingen te zien