Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 09:28

Ik ben, op 1 pup na al mijn pups via FB ''kwijtgeraakt''. Maar niet zozeer door ze tekoop aan te bieden maar gewoon door in de groep alles te delen, Chicka die dikker en dikker werd, de echo, de rontgen, foto's van de pups delen etc.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:31

kiwiwitje schreef:
Ik ben, op 1 pup na al mijn pups via FB ''kwijtgeraakt''. Maar niet zozeer door ze tekoop aan te bieden maar gewoon door in de groep alles te delen, Chicka die dikker en dikker werd, de echo, de rontgen, foto's van de pups delen etc.

Nee, zij zet gewoon "die & die pup te koop, PB voor prijs, export mogelijk."

Edit: Dat je pups via Facebook aanbied of 'reclame' maakt en je FB pagina bijhoudt begrijp ik helemaal, zou ik zelf ook doen!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 09:41

Oh ik dacht dat dat niet eens meer mocht via fb.
Ik wilde eigenlijk vooral iedereen mee laten ''genieten'' van de pups en alles wat er omheen kwam kijken. En dat pakte leuk uit :P

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:48

Oké, een wereld van verschil .. maar toch. Ik ben fokker van de Russische Dwerghamster geweest en als je zoekt op Hamsterscaping .. dat is mijn concept dat ik de wereld in heb gebracht om het welzijn van deze diertjes te verbeteren. Mijn diertjes gingen niet zomaar weg, en nu zal je denken wat een gedoe voor een beestje van 5cm .. prima.

Ik verwachtte een ruime huisvesting van minimaal 80x35cm met een riedeltje aan 'verplichte' spullen. En uiteraard niet samen. Maar mijn eigen dieren hield ik in 100x50 en de beebies groeide in 80x35 op. Met alles wat hun hartje begeerde en het respect voor het diertje. Mensen met een te kleine huisvesting die niet wilde veranderde wees ik af.

Ik vind dat als jij als fokker zijnde dieren verkoopt en verwachtingen stelt aan de andere partij. Je het zelf ook zo doet of zelfs beter. Anders vind ik dat je geen verwachtingen mag hebben van iemand die in hun ogen ook de beste bedoelingen heeft. Kijk dat je een uitleg doet van goh, je kan beter kijken voor een grotere huisvesting omdat … en ze daar voor open staan; top. Maar eerst allemaal bloemetjes en bijtjes vertellen en je zit zelf met je 120kilo voor mijn neus op een stoeltje en gaat mij vervolgens afwijzen terwijl ik wél aangaf te willen sporten met mijn border etc. Tsja … dat gaat mij iets te ver. Maar laat hun trots wezen op hun gootje die ze in de tuin hebben aangelegd zodat de buren minder last hebben van de urine *\o/*

Ik heb ook de nodige vragen voor Bo gekregen, maar het klikte ook gewoon goed dus het zat goed. Ik kan als ik wil iedere dag contact hebben en het ene moment is dat wel zo, en het andere moment niet. Maar ik heb een hoop persoonlijk overlegd omdat er gewoon situaties waren die ik van te voren niet had kunnen bedenken .. en ze stonden altijd voor ons klaar en zodoende dat er nu ook weer een pupje daar vandaan komt.

Jup, ik hoor ook in de winkel vaak zat, 'Oooh jij hebt Border Collies … daar moet je VEEL mee wandelen heh!', waarop ik dan zeg dat je met iedere hond bezig moet zijn ongeacht het ras :') En dat ik heerlijke lui huishonden heb die in actie komen zodra het nodig is.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:56

xDenies schreef:
Oké, een wereld van verschil .. maar toch. Ik ben fokker van de Russische Dwerghamster geweest en als je zoekt op Hamsterscaping .. dat is mijn concept dat ik de wereld in heb gebracht om het welzijn van deze diertjes te verbeteren. Mijn diertjes gingen niet zomaar weg, en nu zal je denken wat een gedoe voor een beestje van 5cm .. prima.

Ik verwachtte een ruime huisvesting van minimaal 80x35cm met een riedeltje aan 'verplichte' spullen. En uiteraard niet samen. Maar mijn eigen dieren hield ik in 100x50 en de beebies groeide in 80x35 op. Met alles wat hun hartje begeerde en het respect voor het diertje. Mensen met een te kleine huisvesting die niet wilde veranderde wees ik af.

Ik vind dat als jij als fokker zijnde dieren verkoopt en verwachtingen stelt aan de andere partij. Je het zelf ook zo doet of zelfs beter. Anders vind ik dat je geen verwachtingen mag hebben van iemand die in hun ogen ook de beste bedoelingen heeft. Kijk dat je een uitleg doet van goh, je kan beter kijken voor een grotere huisvesting omdat … en ze daar voor open staan; top. Maar eerst allemaal bloemetjes en bijtjes vertellen en je zit zelf met je 120kilo voor mijn neus op een stoeltje en gaat mij vervolgens afwijzen terwijl ik wél aangaf te willen sporten met mijn border etc. Tsja … dat gaat mij iets te ver. Maar laat hun trots wezen op hun gootje die ze in de tuin hebben aangelegd zodat de buren minder last hebben van de urine *\o/*

Ik heb ook de nodige vragen voor Bo gekregen, maar het klikte ook gewoon goed dus het zat goed. Ik kan als ik wil iedere dag contact hebben en het ene moment is dat wel zo, en het andere moment niet. Maar ik heb een hoop persoonlijk overlegd omdat er gewoon situaties waren die ik van te voren niet had kunnen bedenken .. en ze stonden altijd voor ons klaar en zodoende dat er nu ook weer een pupje daar vandaan komt.

Jup, ik hoor ook in de winkel vaak zat, 'Oooh jij hebt Border Collies … daar moet je VEEL mee wandelen heh!', waarop ik dan zeg dat je met iedere hond bezig moet zijn ongeacht het ras :') En dat ik heerlijke lui huishonden heb die in actie komen zodra het nodig is.

Dus met 120 kilo kun je niet sportief zijn met je hond?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:59

Nee, dat zeg ik niet, deze mensen zagen er verre van sportief/actief uit KimD, dat heb ik volgens mij al eerder aangegeven. Als opstaan al lastig is, lijkt mij dat sporten ook niet aan bod komt. Maar het spijt mij als ik iemand daarmee tegen het verkeerde been stoot. Jammer dat je ook alleen dat zinnetje er uit haalt en niet de hele context.

Edit: Tekst aangepast.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 10:02

Ik zou voor de grap eens kijken tussen de sportende SBT's. Mensen die heel europa rond gaan voor de sport. :o daar zitten ook wel mensen tussen die dat gewicht ruim halen :o

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:05

Ik hoef daar niet tussen te kijken. Ik vind het jammer dat hier de doel van de tekst over het hoofd wordt gezien. Mensen hadden een verwachting van mij maar konden hier zelf verre van aan voldoen en wezen mij wel af - al hadden ze het lef hier niet eens voor.

Het zal mij een worst wezen hoe zwaar iemand weegt. Maar wat je zelf niet kan, mag je ook niet van een ander verwachten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:15

xDenies schreef:
Nee, dat zeg ik niet, deze mensen zagen er verre van sportief/actief uit KimD, dat heb ik volgens mij al eerder aangegeven. Als opstaan al lastig is, lijkt mij dat sporten ook niet aan bod komt. Maar het spijt mij als ik iemand daarmee tegen het verkeerde been stoot. Jammer dat je ook alleen dat zinnetje er uit haalt en niet de hele context.

Nouja, ik vind dat altijd zo'n dooddoener. Mensen gaan daar namelijk ook vanuit als ze mij zien, aangezien ik ook dik ben en verre van sportief uitzie. ;) Niets is minder waar.

Ik haal dat zinnetje eruit omdat het nergens op slaat. Wat doet gewicht ertoe wat je met je honden doet? Er kunnen ook fysiek gezonde mensen zijn die geen ruk uitvoeren met hun honden.

Hoe iemand eruit ziet, of iets doet of heeft wil niet meteen zeggen dat je aanname klopt.

Mijn stoot je daar niet mee tegen het zere been, mij persoonlijk interesseert het vrij weinig wat andere mensen denken. Maar aangezien je zelf aangaf wel eens onzeker te zijn als mensen het een en ander zeggen vinden ik zoiets wel een ruige uitspraak. Want in de hondensport is ook een hele para sectie, en ook voor hen gelden de aannames die mensen hebben als ze hen zien terwijl die niet kloppen.

Ik snap de context van je verhaal wel degelijk overigens, maar nogmaals, ik vind het altijd zo'n dooddoener als zo'n dingen zo specifiek benoemd worden. Dan denk ik, wat doet het ertoe...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:16

Ik snap je punt hoor Denise. Maar ik ben ook niet altijd even empathisch jegens de zwaarlijvige medemens. Vooral toen ik laatst Crufts zat te kijken bij het flyballen, daar stonden dan van die tientonners op de finish lijn naar de honden te schreeuwen om ze op te jutten. Dan denk ik wel, misschien moeten jullie een keer een stukje meerennen :=

Maar wat meer in het licht van je stukje, ik vind het ook wel vreemd dat er fokkers zijn met zware eisen / contracten maar zelf zo veel honden hebben dat ze er niet eens meer mee kunnen gaan wandelen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 10:19

Nee ik denk dat jij mist van wat wij bedoelen. Jij zegt:
xDenies schreef:
Maar eerst allemaal bloemetjes en bijtjes vertellen en je zit zelf met je 120kilo voor mijn neus op een stoeltje en gaat mij vervolgens afwijzen terwijl ik wél aangaf te willen sporten met mijn border etc. Tsja … dat gaat mij iets te ver. Maar laat hun trots wezen op hun gootje die ze in de tuin hebben aangelegd zodat de buren minder last hebben van de urine *\o/*

die 120 kilo of welk gewicht dan ook, staat los van wat de mensen wel of niet met hun honden doen aan uitdaging/beweging.

Vervolgens zeg je:
xDenies schreef:

Edit: Tekst aangepast.

Allereerst, aannames zijn dodelijk ;) . Stel zij kan zelf niet sporten met de honden, wil dat niet zeggen dat de honden niet sporten oid. En als ik zie hoe het in de SBT gaat, zijn daar mensen die qua gewicht inderdaad behoorlijk wat mogen missen maar hondjes die meer sporten en internationale wedstrijden lopen.

Maar dan nog, als het jou gaat om een verwachting waar ze zelf niet aan kunnen voldoen (volgens jou) vind ik niet onterecht. Die mensen hebben met een bepaald doel honden gefokt. En als jij niet voldoet aan hun doel is het hun goed recht jou af te wijzen.

Ik heb misschien ook wel andere verwachtingen van mijn pupkopers dan dat ik zelf kan en wil doen met mijn honden.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:23

Ik heb voor iedereen ontzettend veel respect. Zo kwam ik ook bij deze mensen binnen, zonder aannames of gedachten die wel heel veel andere mensen zouden hebben. Door de manier waarop zij mij/ons behandeld hebben en door het geen wat zij verteld hebben over hun honden, en wat we uiteindelijk gezien hebben - is deze mening gekomen. Mening is gewoon gebaseerd op een feit.

En ik ken jou niet persoonlijk, dus daar zal ik nooit over oordelen. Van jou is er 'bewijs' dat je sport met je honden. Nogmaals, dat is er van deze mensen niet. En ook al was dat er niet blijf ik van mening dat je alleen iets kan verwachten van een ander, als je dat zelf ook kan/doet.

Wel vind ik het jammer dat je dit terug reflecteert op mij persoonlijk voor het geen wat ik hier wel eens in het topic heb geplaatst. Ik heb het niet eens over 'dikkere mensen' in het algemeen of zoals jij nu aanhaalt een para-sectie. Ik heb het over een specifieke fokker (als degene nog fokt)
En ach over vooroordelen .. die krijg ik ook naar mijn hoofd hoor ;)

Het spijt me dat ik een verkeerde bewoording heb gegeven. Voor mij was het om even te benadrukken hoe deze mensen absoluut niet deden wat ze wel van pupkopers eisten :) Helaas … dat word niet gelezen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:25

Ik ga de discussie ook staken. Ik zal voortaan mijn worden nog meer op een weegschaaltje leggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:26

Kijk voor de grap eens deze kerel, hij weegt bijna 150kg. Hij loopt aan de absolute wereldtop van de agility.

Simoonzel schreef:
Ik snap je punt hoor Denise. Maar ik ben ook niet altijd even empathisch jegens de zwaarlijvige medemens. Vooral toen ik laatst Crufts zat te kijken bij het flyballen, daar stonden dan van die tientonners op de finish lijn naar de honden te schreeuwen om ze op te jutten. Dan denk ik wel, misschien moeten jullie een keer een stukje meerennen :=

Maar wat meer in het licht van je stukje, ik vind het ook wel vreemd dat er fokkers zijn met zware eisen / contracten maar zelf zo veel honden hebben dat ze er niet eens meer mee kunnen gaan wandelen.

Waarom? Als deze mensen zich toch goed voelen in dat lijf, prima toch? Als zij goed voor hun honden zorgen, en ermee sporten, dan is het toch prima?

Als dus een BMI perfecte dame of heer daar staat op dezelfde manier te schreeuwen is het wel goed? 8)7

Overigens ook het niet meer gaan wandelen, waar moeten fokkers met 15 tot 20 honden gaan wandelen dan? Een rondje door de buurt? De meeste mensen wat zoveel honden kunnen houden hebben ook de nodige faciliteiten en grond om de hond hun uitdaging te kunnen bieden.

Dat slaat toch als een tang op een varken?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:28

Jij doet nu zelf ook aannames. Ik heb het over hele specifieke mensen die drie borders hadden die uit de bench werden gehaald toen ik er was, hun behoefte in de tuin konden doen (en daar was een gootje voor aangelegd) en thats it.

Ik hoef toch niet het volledige verhaal op tafel te gooien?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 10:32

xDenies schreef:
Jij doet nu zelf ook aannames. Ik heb het over hele specifieke mensen die drie borders hadden die uit de bench werden gehaald toen ik er was, hun behoefte in de tuin konden doen (en daar was een gootje voor aangelegd) en thats it.

Nouja, eigenlijk wel. Als je het hele verhaal verteld word er weinig uit zn verband getrokken. Nu zeg je gewoon niet meer dan dat de mensen te dik waren om hun honden beweging te geven.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:32

KimD schreef:
Als dus een BMI perfecte dame of heer daar staat op dezelfde manier te schreeuwen is het wel goed? 8)7

En dit is dus geen aanname? Er wordt tegen mij gezegd met regelmaat dat ik anorexia heb, dat mag dan wel? :) Ik ben ook niet BMI perfect, maar ik doe wel wat ik zeg en ik verwacht niets van andere wat ik zelf ook niet doe OF KAN - want ik ben nog steeds chronisch ziek al is dat van de buitenkant totaal niet te zien.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:32

kiwiwitje schreef:
xDenies schreef:

Nouja, eigenlijk wel. Als je het hele verhaal verteld word er weinig uit zn verband getrokken. Nu zeg je gewoon niet meer dan dat de mensen te dik waren om hun honden beweging te geven.

Dat is helemaal niet wat ik zeg .. er staat zoveel meer. Jullie springen uit je vel om het woordje '120kg'. Nou nogmaals mijn excuses dan!

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:33

Hebben dunne mensen meer recht om te schreeuwen tegen hun hond dan de zogenaamde ''tientonners'' volgens je verhaal? misschien hebben de zwaarlijvige mensen wel meer conditie dan de dunne mensen die er staan

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:34

Werkelijk waar .. ik zeg dat helemaal nergens!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:35

xDenies schreef:

Ik heb het in dit geval niet over jouw opmerking.

xDenies schreef:
Ik ga de discussie ook staken. Ik zal voortaan mijn worden nog meer op een weegschaaltje leggen.

Je kunt prima zeggen wat je vind, in dit geval had het op een andere manier gekund, want je wil niet het hele verhaal op tafel gooien, echter dat vond je wel belangrijk om te vermelden.

Terwijl je nu benoemd dat het ook voornamelijk kwam door hoe zij jullie behandelden en dingen die zei vertelden. Dat klinkt toch veel beter en is duidelijk genoeg en begrijpelijk?

Jij was diegene die enkele dagen geleden de kriebels kreeg van bepaalde opmerkingen. Maar je maakt nu wel zélf zo'n kriebelige opmerking.

Nogmaals, mij persoonlijk raakt het niet. Mij interesseert het echt geen ruk wat mensen van mij / ons vinden. Maar er zijn mensen die je hier wel degelijk diep mee kunt kwetsen door de opmerking zo te plaatsen in die context.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 10:37

xDenies schreef:
Dat is helemaal niet wat ik zeg .. er staat zoveel meer. Jullie springen uit je vel om het woordje '120kg'. Nou nogmaals mijn excuses dan!

Dan lees de quotes die ik in een vorig bericht gepost heb van jou nog maar eens terug. Daar speel je het specifiek op het gewicht en het amper uit de stoel kunnen komen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:37

xDenies schreef:
KimD schreef:

En dit is dus geen aanname? Er wordt tegen mij gezegd met regelmaat dat ik anorexia heb, dat mag dan wel? :) Ik ben ook niet BMI perfect, maar ik doe wel wat ik zeg en ik verwacht niets van andere wat ik zelf ook niet doe OF KAN - want ik ben nog steeds chronisch ziek al is dat van de buitenkant totaal niet te zien.

Ik heb het niet over jou.

Maar die tientonners die geen goed BMI hebben die tegen hun hond staan te schreeuwen.

Maar iemand die tegen hun hond staat te schreeuwen met een perfect BMI.

Want iedereen heeft een persoonlijk perfect BMI getal, het is alleen de vraag of iemand het daadwerkelijk heeft of niet. :+

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:37

Nee, je kan hier helemaal niet zeggen wat je vind. Weken geleden is hier een nieuwe pup-eigenaar letterlijk '' weggepest '' door bepaalde harde meningen van mensen. Nu struikelen jullie gigantisch zwaar over een wellicht iets onhandige beredenering en er is geen woord meer tussen te krijgen.

Prima dat je het kriebelig vind. Je had mij ook even persoonlijk kunnen benaderen dat het niet zo handig was geweest. Dan had ik het verder in PB en uitgebreider kunnen uitleggen in plaats van openbaar op het forum.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 10:39

Ik had het niet tegen jou hoor denies :) Reageerde op het berichtje van simoonzel over de ''tientonners'' op de crufts die zelf het rondje maar moesten rennen zogenaamd