Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:35

NatasjavE schreef:
Almo nature wordt hier niet gegeten maar gevreten :wow:

Ja dat ja haha!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:39

SimoneeM schreef:
NatasjavE schreef:
Almo nature wordt hier niet gegeten maar gevreten :wow:

Ja dat ja haha!

Hier ook :) en als ik twijfel krijgt hij een blikje Hill's. Over de brok ben ik niet enthousiast (omdat ik gewoon niet enthousiast ben over brokjes) maar de blikjes erg tevreden van :)

Lisette0

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 21:44

Hills blikken? Die hebben toch alleen speciale dieetvoeding in blik :o?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:37

Nah ook gewone voeding :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 22:45

Heb ik toch nog wat geleerd vandaag. :=

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 18:49

Twijfel vanavond halen of morgen ochtend en dan rond 12.00 uur thuis zijn, maar hoef dan pas volgende dag pas weer deur uit.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 20:51

Dan zou ik nu doen. Morgen om 12 uur is het zo warm in de auto.
Al weet ik niet hoe lang je moet rijden natuurlijk.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 21:08

Doe het toch morgen heb nu nog een boze en verontwaardigde kat vanwege nagels knippen. Ga gewoon proberen extreem vroeg naar de moestuin te gaan zodat ik ook weer lekker vroeg terug ben.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 12:57

Ze kunnen elkaar zien en contact maken, maar beide zijn afwachtend.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 14:43

Ah...ze er.
Zal vast makkelijker van dan hier.

Al gaat het hier nu wel goed. Zo lang ze beide maar uit z’n buurt blijven.

Heb wel het idee dat Fausto’s artrose verergerd. -O-

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 15:02

Maira is heel nieuwgierig en al verschillende keren voor het gaaspaneel staan gluren. Alleen Blue is heel bang dus hou nog maar even gaaspaneel ertussen heeft ze gewoon nog even haar rustige plekje zonder dat ze gestalkt word door Maira.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Even spelen nog in vertrouwde omgeving.
Afbeelding
Had Blue op de kattenbak gezet, maar daar durfde ze gelijk niet meer uit.
Afbeelding
Maira eerst. :')
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Nee hoor ze is niet nieuwgierig. :') Geen geblaas of wat dan ook tot op heden. <3

En de laatste keer dat Maira liep te gluren, maar had Blue in het holletje gelegd uit het zicht van Maira zodat ze even kon rusten zonder begluurd te worden. ;)
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 17:44

Leuk Marcella!

Ik heb een vraag voor jullie :+

Mijn ouders hebben 2 katten, eerste dametje eet alles wat los en vast zit jat mijn vaders eierkoeken uit zijn tas en trekt het bakje van het andere dametje uit de chip automaat en vreet die ook leeg. Ouders hebben dat opgelost door klittenband te plakken zodat dat niet meer kan.
Het 2e dametje eet heel slecht, DA kan niks vinden. Ouders proberen van alles, brokken, natvoer, blikvoer, zakjes, vers, ze eet het niet. Uit overmacht geven ze haar af en toe wat vla want dat is het enige waar ze een moord voor pleegt. Soms gaat het beter, maar ook nu heeft ze een periode waarin zij gewoon niet eet. Zelfs kattensnoepjes weigert ze.
Hoe zouden jullie dit aanpakken? Wat kunnen ze nog proberen? Het gaat nu niet meer om het beste voer, maar ze moet gewoon gaan eten. Dat is het belangrijkste.

Moet wel zeggen; beestje is chronisch verkouden, zit soms helemaal dicht. Er kan verder niets mee gedaan worden en ze is verder actief, speelt, kroelt en is happy. Het probleem van niet eten speelt al zolang ze bij mijn ouders is, als kitten zijnde. Ouders hebben al gezegd, als ze morgen zo achteruit zou gaan omdat ze niet happy meer is laten ze haar gaan. Beestje is net 2 ;)

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 18:23

Kun je niet beetje vla mengen door natvoer, of zou dat heel goor

Almo Nature natvoer al geprobeerd? Dat vinden veel katten onwijs lekker!

Voor verkoudheid wil l-lysine overigens nog wel eens helpen. Van het merk puur bijv. Te bestellen bij oa medpets.nl Heb ik goede ervaringen mee :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 19:07

Zou haar eerst medisch helemaal binnenstebuiten keren. Niet eten doen ze niet zomaar.
Hoe is haar gebit? Bloed al eens uitgebreid laten testen?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 20:37

SimoneeM schreef:
Kun je niet beetje vla mengen door natvoer, of zou dat heel goor

Almo Nature natvoer al geprobeerd? Dat vinden veel katten onwijs lekker!

Voor verkoudheid wil l-lysine overigens nog wel eens helpen. Van het merk puur bijv. Te bestellen bij oa medpets.nl Heb ik goede ervaringen mee :)

Ze hebben van alles aan voer geprobeerd, vers, blik, zakjes, zelf gekookte vis of kip, verschillende brokken.. En ze gaat in periodes, ene moment eet ze prima en daarna stopt ze ineens en heeft ze weer een moment van heel slecht eten, valt ze in, wordt mager.. Dan krijgt ze een klein beetje vla zodat ze toch wat eet, komt ze weer wat aan, gaat weer beter eten en zo begint het cirkeltje weer opnieuw.

Dat spul voor die verkoudheid ga ik eens doorgeven! Ze hebben wel een poedertje die ze dan 2 weken moeten geven maar als ze daar dan mee stoppen komt het net zo hard weer terug.

Lisette0 schreef:
Zou haar eerst medisch helemaal binnenstebuiten keren. Niet eten doen ze niet zomaar.
Hoe is haar gebit? Bloed al eens uitgebreid laten testen?

T is niet mijn kat, maar wat ik weet is dat ze meerdere keren met haar naar de DA zijn geweest en ze niets kunnen vinden dat leid tot die verkoudheid of het slechte eten. Gebit is goed, lichamelijk (zover ze tot nu toe weten) is ze goed en helemaal gezond. Die verkoudheid is chronisch aldus de DA..

Mijn hart breekt als ik haar af en toe zie, maar het blijft een onwijs leuk, speels en vrolijk katje. Het is een katje uit een 'normaal' nestje, net als die van mij. Alleen komen die van mij via een bekende en die van mijn ouders via internet. Mijn ouders hebben 50 euro betaald voor 2 kittens welke geënt zouden zijn. (Mijn kittenentingen waren voor 2 katten al ruim 100 euro geloof ik) Dus dat was het eerste waar we achter kwamen toen ze er waren. Die beestjes zijn nooit geënt voordat ze bij mijn ouders kwamen. Daarna zouden onze katten even oud zijn geweest, die van mijn ouders zelfs een week ouder dan die van mij. Nu waren dit poesjes en vonden we het niet gek dat ze wat kleiner waren, maar later bleek dat de beestjes gewoon jonger waren dan had gemogen. Ene poesje is daar heel goed vanaf gekomen, alleen het andere poesje is een ontzettend zorgenkindje, heeft altijd wat..

Ik had het zelf anders aangepakt dan mijn ouders, maar ik kan jullie wel vertellen dat mijn ouders altijd eerlijk naar de diertjes zullen zijn, en er alles aan zouden doen om haar te helpen, maar die weten het nu ook niet meer..

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:16

Ach sneu verhaal hoor. Echt niet leuk. -O-

Is ze in de periodes dat ze zo slecht eet misschien erger verkouden? Dat ze het eten niet ruikt en er daarom totaal geen interesse in heeft?

Of heeft het misschien met warm weer te maken? Ons ukkie eet nu met die hitte echt veel minder brokjes.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:32

Dat dacht ik vandaag dus ook, maar op het moment van eten vandaag was ze vrij van snotjes en had ze nergens last van. Een half uur later kan ze helemaal dicht zitten en hele snottebellen naar buiten niezen..
Het is idd ook echt heel sneu, en ik wil ook echt absoluut niet dat jullie denken dat mijn ouders niet genoeg voor haar doen, want ze zijn er al ruim een jaar mee bezig..

Het is dus ook niet constant en wisselt heel erg. Het is gewoon ontzettend sneu dat ze er soms zo'n last van heeft en er niks mee te beginnen valt, maar ze moet natuurlijk wel blijven eten. Het is een ontzettende schootkat, maar ik heb haar vanwege de enorme snottebellen liever niet meer op schoot. En dan kan ik haar 9 keer van mijn schoot af op de grond zetten, en madame springt er 10 keer weer opnieuw op :+ Ik vind het zo sneu, en als ik mijn ouders ook maar een beetje kan helpen door tips te kunnen geven wat ze nog kunnen proberen qua eten, voel ik me daar al een stuk beter bij. :j

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-19 21:37

Zit nu samen met Blue op de bank en Maira vind het maar eng. Ze heeft net even geblazen, maar geen dikke staart of agressie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 21:50

Maira is echt bang van Blue, maar gelukkig niet agressief. En Blue eindelijk aan het eten dankzij lickit snack nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:54

Stille meelezer meldt zich met een nieuwtje: woensdag komt er een klein zwart meisje bij ons wonen: Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 17:56

Zo cute, ook die pootjes over elkaar :+:

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 22:21

Ik was dit topic even kwijt! :oo

Wat een leuke fotos weer van de mini flufs <3

Zag hier in Marseille net ook een mini fluf die zich in een gesprek mengde <3

Afbeelding

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-19 23:39

<3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 00:34

Blue heeft het voorzien op broodjes file american. En mobiele telefoon wordt aangevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-19 00:47

Wat lief! <3

Hier beginnen de kittens positief te veranderen. We hebben ze nu 2,5 maand en tot 2 weken terug bleef Pumba erg afstandig tegen ons. Hij kwam nooit naar je toe voor aandacht en als die geaaid werd liep die alweer snel weg. Sinds 2 weken komt die ineens op de bank op schoot liggen en gaat dan op zn rug liggen slapen. Vanochtend toen ik thuis aan het werk was stond die naast mij te miauwen. Wilde hij op schoot lekker gaan slapen <3 spinnen deed hij voorheen ook niet vaak terwijl Timon al begon te spinnen als je tegen hem praatte. Nu spint hij ook regelmatig.