[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Evel_Knievel

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:24

<3 wat een lieve gup

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:47

Dankje allemaal <3

Zo Lenyx gaat goed zo ver (volgens mij := )
Eerste maaltijd ging zo hop naar binnen (nieuwe brok en een beetje vers vlees (20 gram ofzo).. Dat vers vlees was ie gelijk dol op haha.

Even goed gespeeld en toen een poep buiten gedaan (yay!) en 2 plasjes (2 verschillende momenten) ook buiten. 1 plasje binnen.

Toen we even gingen eten uit z'n zicht (puppy gate in de deur) was ie wel even flink van slag! Ben benieuwd hoe de nacht gaat zijn. Heb net een deken over z'n bench gehangen en hij is er nu in het slapen (deurtje open). Dus voordat we naar bed gaan nog een plasje doen en eens goed spelen zodat ie weer moe is en dan hopen dat we de nacht doorkomen zonder al te vaak op te staan.
Ik snap dat ie zich heel alleen voelt maar ik wil ook niet in de hand werken dat huilen = aandacht.

Ben benieuwd!

Konijnen vond ie trouwens super interessant. Hij zat heel lief en sti naar ze te kijken (wel alert natuurlijk). Konijnen waren eerst zo van Hey! Hallo! (met hek ertussne) en toen kregen ze opeens schrik want denk dat ze toen pas doorhadden hey, dat is een hond! Heb ze nu los want Lenyx is in de bench met open deur (en puppy fence eromheen) en af en toe komen ze eens even koekeloeren en dan rennen ze weer weg. Gaat even tijd nodig hebben maar vind het een gematigd goed begin. Voel me een tikkie schuldig voor de bunbuns wel, die zullen wel denken wat is dit nu?

We hebben de bench in de woonkamer staan en als de deur van onze slaapkamer open is kunnen we hem zo zien.. kijken of dat oke is of dat ie de slaapkamer inkomt.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 12:54

Nagini, leuke pup!! Komt vast goed.

2 zieke pups!! Hoop dat ze snel beter zijn..
Hier geen ervaringen met plasjes op de bank, maar wel op haar kleed. En na veel wassen, ook met azijn bleef ze erop plassen, dus is weggegaan.
Nu geen plasjes meer in huis.

Ons pupsel is nu 1!!

Afbeelding
Afbeelding

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 17:40

Awh zielige zieke pups :(

De situatie met 2 honden laten kennismaken en vervolgens op het "thuisfront" van de een grommen lijkt mij ook een lastige.. Misschien heeft het beestje ook wel e.e.a. meegemaakt.. hij kwam uit buitenland toch?

Hier beginnen de puppykriebels goed te komen! *\%/* Heb al een puppy halsbandje met riem besteld, een puppy kong speeltje, en zo'n tennisballen werper voor als hij/zij wat groter is!
Bench maat twijfel ik nog over.. wat denken jullie voor een Markiesje? Wordt ongeveer 35 cm hoog. Ik denk zelf iets van 63x55x61 maat S is dat. Een maat groter wordt 78x55x61.. twijfel twijfel. Voor in het begin wil ik gebruikmaken van een bench verkleiner.

Dit weekend aan de knutsel voor de kat. Wil een plateautje maken om aan de radiator te hangen. Dan kan de kat daarop eten. Eet nu op de vloer in de keuken maar dat is voor straks niet praktisch. Ik ga er nu alvast iets voor maken zodat hij het al vast gewend is voor de pup komt. Vind het sowieso wel erg spannend gezien het niet zo'n makkelijke kat is.. paar maanden terug de hond van mn vriend te logeren gehad, maar daar was kat lief niet zo gecharmeerd van := Maargoed dat is dan ook een grote enthousiaste berner kruising die razend nieuwsgierig is en echt katten benaderd.
Ik heb er hoop op dat de kat bij de pup gewoon meteen de baas is en dat het dan goed is. Kat is overigens totaal geen kroelkat ofzo is heel erg op zichzelf dus echt jaloers zal hij wat aandacht betreft niet worden.
Gelukkig kan hij ook gewoon naar buiten of boven als hij het beu is. We gaan het meemaken!

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:20

Ik zou een bench eerder wat te ruim kopen :j

Eve is ook opgegroeid met katten, valt niet op toch? :')

Afbeelding

En ja hier ging ze zelf in liggen haha.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 22:29

Hier groeien ze op in grote benchen. De eerste 2 weken s nachts op slaapkamer een 87 cm lange bench en in woonkamer een 107 cm bench voor overdag bij verplicgte rust. Daarna s nachts bij de rest in 120 cm bench. Gebruik hier nooit bench verkleiner dat is ook nooit nodig geweest. Pups die bij fokker goede basis krijgen bevuilen de bench echt niet snel. Hier beide pups nooit iets in bench gedaan. Bench zo groot ivm keuze warm op kleed/kussen ligfen of koel op de bodemplaat ;)

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 02:23

Wuhhh we zijn de nacht heel goed doorgekomen!

Hij sliep van 22.30 tot 2.30.
Toen heeft ie buiten een plasje gedaan en was ie klaarwakker en hebben we even met 'm gespeeld zodat ie weer moe werd.
3.30 tot 5.45 of 6 heeft ie geslapen en toen heb ik 'm uitgelaten en deed ie een grote boodschap en toen viel ie weer in slaap tot 7 uur en toen een plasje gedaan en eten gegeven... toen wilde hij knuffels en heeft ie nog 1.5 bij ons op bed geslapen O:) :=

Hij deed het heel goed. Toen we aan het spelen waren in de woonkamer met de bal ging hij op een gegeven moment zelf naar de voordeur heen en weer lopen en gingen we direct met 'm naar buiten en deed ie nog een poep. Echt top dat ie het zelf al zo aangaf!

Hij eet goed maar begreep volgens mij het principe van waterbak niet zo dus dat moesten we eventjes oefenen, maar we hebben 'm aan het drinken gekregen!

Nu is ie weer aan het slapen in de bench waar hij graag zelf in gaat liggen. Wat ik het moeilijkste vind is begrijpen wat ie wilt als ie gegeten heeft, geen plas of poep hoeft te doen en toch blijft janken een beetje.. om uit te vinden wat ie wilt en of ik het soms moet negeren of 'm die comfort moet geven.

Wij hebben trouwens ook een grote bench voor 'm. Volgens mij is ie 110 cm lang bij 70 breed ofzo. We hadden de bench al omdat het voorheen het paleis van de konijnen was. :=
We wilden dus geen kleinere kopen. En een schot hebben we ook niet om 't kleiner te maken, maar hij doet het goed zover ligt hij er graag in. Gaat er ook met vrije wil in enzo. :)

Haha die foto van Eve <3 zo schattig.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:51

Wij zijn 's nachts helemaal niet opgestaan. Wel hebben we de nachten kort gehouden van 12 tot 5.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 07:54

Oké bedankt allemaal :)
Wat fijn de dat de nachten goed gaan ;)

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 08:42

Wij zijn s nachts ook niet opgestaan, maar saar sliep meteen door. Eerst 2 weekjes boven en toen beneden. Ze sliep vanaf 7 weken van 22.30 uur tot 6.30 en was droog. Van een maand of 6 slaapt ze van 22.30 tot 9.00 uur.

Nagini, fijn. Dat de nacht goed ging. Dat piepen deed/doet saar ook soms. Heel lastig, want wat willen ze. Wij negeren het nooit, altijd een knuffel ofzo. En dan is het ook weer klaar, maar weet niet of dat handig was

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:09

Nog iemand op show in Maastricht vandaag?

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:22

Haha, het zijn ook net kinderen je met die gebroken nachten :')
Eve heeft vanaf nacht 1 altijd gewoon door geslapen en is altijd stil!

Nee wij gaan niet naar Maastricht, morgen wel naar de rasloze honden show in Apeldoorn :D

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 09:33

Wij zijn wel opgestaan destijds, moesten Kiko soms echt wakker maken maar lieten haar wel buiten om een plasje te doen. Eerste 2 weken was dit, daarna waren er enkele weken waarbij er maar korte nachten waren door onze roosters (werken in ploegendienst, en als de ene avonddienst heeft en de andere ochtenddienst zijn de nachten dat we beiden in bed liggen maar heel kort). Na deze weken was ze oud genoeg om het op te houden.
Ze heeft een paar nachten op de slaapkamer in de bench geslapen, daarna naar beneden gegaan. Wel alle deuren open zodat we haar konden horen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 10:40

Nagini schreef:
Wuhhh we zijn de nacht heel goed doorgekomen!

Hij sliep van 22.30 tot 2.30.
Toen heeft ie buiten een plasje gedaan en was ie klaarwakker en hebben we even met 'm gespeeld zodat ie weer moe werd.
3.30 tot 5.45 of 6 heeft ie geslapen en toen heb ik 'm uitgelaten en deed ie een grote boodschap en toen viel ie weer in slaap tot 7 uur en toen een plasje gedaan en eten gegeven... toen wilde hij knuffels en heeft ie nog 1.5 bij ons op bed geslapen O:) :=

Hij deed het heel goed. Toen we aan het spelen waren in de woonkamer met de bal ging hij op een gegeven moment zelf naar de voordeur heen en weer lopen en gingen we direct met 'm naar buiten en deed ie nog een poep. Echt top dat ie het zelf al zo aangaf!

Hij eet goed maar begreep volgens mij het principe van waterbak niet zo dus dat moesten we eventjes oefenen, maar we hebben 'm aan het drinken gekregen!

Nu is ie weer aan het slapen in de bench waar hij graag zelf in gaat liggen. Wat ik het moeilijkste vind is begrijpen wat ie wilt als ie gegeten heeft, geen plas of poep hoeft te doen en toch blijft janken een beetje.. om uit te vinden wat ie wilt en of ik het soms moet negeren of 'm die comfort moet geven.

Wij hebben trouwens ook een grote bench voor 'm. Volgens mij is ie 110 cm lang bij 70 breed ofzo. We hadden de bench al omdat het voorheen het paleis van de konijnen was. :=
We wilden dus geen kleinere kopen. En een schot hebben we ook niet om 't kleiner te maken, maar hij doet het goed zover ligt hij er graag in. Gaat er ook met vrije wil in enzo. :)

Haha die foto van Eve <3 zo schattig.

Hoe kreeg hij bij de fokker te eten? Ik zou of minder en vaker voeren of brokken weken. Kijken of het piepen niet toevallig komt door te volle maag bijv. Geweekte brok komt niet zo hard aan. Je kan dus ook wat kleinere porties voeren en wat water er over doen. Dan zakt het ook makkelijker en mocht hij schrokken dan lukt dat niet meer ;)
Piepen omdat hij nodig moet dat nooit negeren. Piepen om te piepen zou ik weer wel negeren. Hier krijgen pups na eten altijd een kauwstaaf. Meestal willen ze na eten wat knagen en vallen dan in slaap. Ik laat ze voordien spelen dan rustig stukje uit laten dan eten in bench dan etensbak uit bench en kauwstaaf erbij en deurtje dicht. Meestal zo'n 2 uur later weer wakker en uitlaten en vrij in huis ;)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 14:15

Ik was even aan het neuzen op de dogshowbleijswijk.nl website, en ik zie dat ze op beide dagen de show doen en ook op beide dagen alle rasgroepen hebben. Hoe weet je dan welke dag je bent? Wordt dat pas bekend na alle inschrijvingen of hoe gaat dat normaal in zijn werk?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-17 20:59

Amandavd schreef:
Ik was even aan het neuzen op de dogshowbleijswijk.nl website, en ik zie dat ze op beide dagen de show doen en ook op beide dagen alle rasgroepen hebben. Hoe weet je dan welke dag je bent? Wordt dat pas bekend na alle inschrijvingen of hoe gaat dat normaal in zijn werk?

Het zijn 2 shows in 1 weekend op 1 locatie. Dus je schrijft in voor 1 show en kiest voor welke dag of je schrijft 2x in voor 2 shows dus en gaat beide dagen. Op beide dagen zijn dezelfde prijzen en punten te winnen maar (ik show niet) ik verwacht wel dat de ene dag piet keurt en de andere dag henk ;) dus 2 verschillende keurmeesters
Dit doet men tegenwoordig vaker want voor buitenlanders is dit aantrekkelijker. Dan 1x rijden en ergens overnachten en 2 shows lopen. Dus ook kans op 2x winnen en zo vlotter NL kampioen worden

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 14:00

dierenfan schreef:
Amandavd schreef:

Het zijn 2 shows in 1 weekend op 1 locatie. Dus je schrijft in voor 1 show en kiest voor welke dag of je schrijft 2x in voor 2 shows dus en gaat beide dagen. Op beide dagen zijn dezelfde prijzen en punten te winnen maar (ik show niet) ik verwacht wel dat de ene dag piet keurt en de andere dag henk ;) dus 2 verschillende keurmeesters
Dit doet men tegenwoordig vaker want voor buitenlanders is dit aantrekkelijker. Dan 1x rijden en ergens overnachten en 2 shows lopen. Dus ook kans op 2x winnen en zo vlotter NL kampioen worden

Ah oke, dus in principe zou ik voor twee dagen in kunnen schrijven of 1 dag kiezen?

Dankjewel!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:17

Jep dat kan dus allemaal

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 16:33

Afbeelding

Eve heeft vandaag ook haar eerste hondenshow gelopen. Niet onverdienstelijk, ze werd beste baby van de show :D

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:21

Aranel gefeliciteerd.

Jessica_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 20:27

Gefeliciteerd Aranel! Mooie prestatie!

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:19

Proficiat Aranel!

@Amanda: tegenwoordig zijn er idd steeds vaker dubbelshows en je kan kiezen voor welk dag je inschrijft, of alle 2.

Cita heeft het dit weekend weer bont gemaakt, werkmateriaal gestolen en verstopt in de tuin. Bij het puppybezoe: eenmaal ze het beu was met de puppies van mijn vriendin te spelen uit de puppyren gesprongen en door de vijver gegaan spetteren. Kon haar onmiddellijk in bad steken :+ en de puppies krijsen omdat hun speelkameraadje opeens wag was.

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:05

@dierenfan: hij kreeg bij de fokker puppy brok van purina (zucht) 2x per dag en vers vlees 1x.
We voeren hem zelf nu 150 gram per dag, 100 gram brok + 50 gram vers vlees.
We verdeelden dat over 4x per dag maar nu besloten 3x per dag te doen, dat werkt wat beter naar mijn idee dan verdelen in 4 maaltijden.

Hij heeft ook een kauwstaaf ja die vind ie erg fijn. :j En het is nog uitvogelen wanneer hij waarom piept maar we komen er lanzaam uit!

@Aranel; Gefeliciteerd!!

@Petitparis; Och jeetje hahaah klinkt als een avontuur _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:12

Ik vind dat hij best weinig te eten krijgt voor zo'n kruising, maar wellicht dat ik dat verkeerd inzie.

Om je gerust te stellen, mijn pup piepte ook veel in het begin. Ik weet nog steeds niet wat hij bedoelde, maar hij is er over heen gegroeid uiteindelijk☺️

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 14:47

Gefeliciteerd Aranel!

PetitParis. Cita was dus een beetje stout hahah.

Nagini, die van ons krijgt nu 180 gram aan brok per dag en dat is een Beagle van bijna 15 weken.

Ons Neela wordt gebruikt als 'therapiehond' voor een nichtje van 10 die eigenlijk bang is van honden maar met Neela gaat het goed tot nu toe.