[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:10

Helaas is dat pas half juli..

Maar op zich is dat niet zo heel erg.. tegen die tijd heb ik hopelijk mijn vitamine tekort weer een stuk aangevuld en voel ik me fitter :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 19:11

Daar duimen we voor :D!

Aidenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 20:23

Ik meld mij weer eens, na het inslapen van mijn beide merries was mijn motivatie helemaal weg, en het resultaat daar van was dat al mijn bakken ( 17 om wel te verstaan ) een beetje waren vergeten. Gelukkig leefde alles nog, mijn garnalen waren blijkbaar erg blij met die rust van er waren overal jongen ( erg leuk om te zien :) )

De dag naar dat ik afscheid heb genomen van mijn merries stond de DHL koerier bij de deur met een mega doos, erg vreemd aangezien ik helemaal niks verwachtte , al helemaal niet uit het buitenland :+
en tot mijn verrassing zaten mijn betta's er in, ik helemaal blij aangezien ik al maanden niks had gehoord van de betta's dus ik was het helemaal vergeten , en stiekem ging ik er van uit dat ze dood waren of helemaal niet opgestuurd .

Spoiler:
mijn merries zijn overleden door een ingestort dak ( tijdens het onweer stortte het dak van de schuur in ( pensionstal , nieuw dak , maar de regen en afgewaaide takken waren toch teveel voor het dak.. ), ze hebben het in de eerste instantie overleeft maar kort daarna heb ik besloten om ze in te laten slapen ( ze hadden allebei blijvende schade aan rug , nek en benen... meer wil ik er niet over kwijt omdat het erg gevoelig ligt en ik ben er nog steeds behoorlijk stuk van ( de namen van mijn merries noem ik expres niet omdat ik ze niet zo wil herinneren ( de jongste was 2,5 en de oudste 7 )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:06

Potverdorie, dat is niet niks :(:) Dapper dat je deze beslissing voor je merries hebt durven maken!

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:23

Zo.. dat hakt er ff in zeg.. sterkte.. :(:)

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 21:54

Jeetje sterkte!
Kan me voorstellen dat je even nergens zin in had

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 22:32

Aidenn :(:)
Dikke knuffel,wat ongelooflijk vervelend -O-

Garnalsn houden wel van een rommeltje geloof ik :j
17 bakken ,wat veel ook zeg!
Heb je alles al weer een beetje bij kunnen werken?

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:45

Aidenn, ontzettend veel sterkte met je enorme verlies!

Ik vraag me wel een dingetje af trouwens, misschien dat iemand hier daar meer over kan vertellen?
Die nitriet ontstaat toch juist door het 'afval' etc wat weer van de vissen af komt? Wat de planten dan weer om moeten zetten in nitraat? Hoe ontstaat dan de nitriet piek als er geen vissen in de bak zitten? Of is dat een hele domme vraag? :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 12:54

Nee... nitriet is een tussenproduct tussen ammonia en nitraat.
De ammonia wordt door bacteriën omgezet naar nitriet, en deze wordt weer door bacteriën omgezet naar nitraat.

Met opstarten heb je nog geen vissen erin waardoor de bacteriën de kans krijgen om te vermeerderen.
Vaak voeg je tijdens het opstarten ook bacteriën toe om dit te ondersteunen.
Ga je na een aantal weken voorzichtig met wat vis beginnen, kunnen de bacteriën het verwerken en krijg je ook geen nitrietpiek.
Maar als je er ineens vissen in gooit terwijl er niet genoeg bacteriën zijn, krijg je dus wel problemen met je nitriet!!

Enne.. dat vind ik helemaal geen domme vraag.. integendeel zelfs.. ;)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 14:06

Sjemig Aidenn! En wat ontzettend knap dat je kiest voor een kort gezond leven in plaats van een lang leven met pijn en ongemak omdat je je meiden zelf niet kan missen. Enorm respect!
We willen natuurlijk wel foto's van de betta's wanneer ze in bakken zitten, ik ben heel benieuwd.

Hier heb ik het 60cm bakje gevuld en de beesten die tijdelijk in een curverbak zaten er ook maar in gedaan. Het zand en de pomp zijn al gebruikt dus verwacht niet dat daar problemen van komen. Plak de pleco en de appeltjes zijn sowieso niet heel gevoelig.

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 17:45

Ahh okee! Bedankt! Haha.

Ik laat er binnenkort wel eerst een paar platy's in los. Die moeten binnenkort toch weg dus heel cru gezegd is het dan niet zo erg als t niet goed blijkt te gaan. Ik wil alleen niet eerst nieuwe vissen kopen om er vervolgens alsnog een paar te verliezen..

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:00

Ik snap hem.. ;)

Hier vorige week mijn mooie man overleden en nu zat de pineapple man al een tijdje alleen.
Ik merkte dat hij het niet naar zijn zin had, en ben vandaag even om gezelschap geweest.

Heb nu 15 kardinaaltetra's gehaald.
Met de gedachte dat ik straks toch een mooie school kardinaaltetra's in de grote bak wil.
Er zit nu tussen de jonge zwaarddragers vast een man, dus die kan dan bij de pineapple man.
Soort van de grote wisseltruck.. :+

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 19:41

Ik moet mijn post over Fish, de zieke vis die weer beter was, helaas bijstellen...

Fish is helaas vandaag overleden, zonder dat ik het aan zag komen. Gister zwom hij nog lekker fit rond. Vind het vreselijk, de mooiste vis van een jaar of 5 oud. Heeft 2 maatjes moeten verliezen en zijn 3e maatje moet hem verliezen...

Wat aandoenlijk was het toen ik het ontdekte. Nemo lag op de grond tegen Fish aan lag, die op zijn zijtje zag. Zag er uit alsof hij een rustig plekje had gezocht.

Vind het echt vreselijk maar nu zit ik met 1 vis! Is het een idee om voor Nemo een ander plekje te zoeken?

Afbeelding

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 21:51

Mijn plantjes binnen gekregen *\o/* even op deze manier gezet en dan de komende dagen bekijken of het zo blijft staan.
Afbeelding

en nog een vuurtje die grappige capriolen uithaalt om een gedroogde rode muggenlarf te pakken te krijgen.
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:04

Wortelsussie :(:)
Ander plekje zoeken kan altijd he, of vissenvriendje er bij :j

Ukkiepuk,leuk *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:06

Jammer wortelsussie! Ik zou voor een ander huisje zoeken. Je bak is te klein en het is banketstaaf, maar het zit eraan te komen dat de ander ook gaat. Dan zou ik op zoek gaan naar vissen die beter in de bak passen.

Ukkiepuk, mooi groen zeg :D

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:22

Mijn gevoel zegt ook ander huisje zoeken. Ben idd te bang dat als ik er 1 bij neem dat een van de twee al snel dood gaat.

Hoe kan ik een goed plekje vinden? Op marktplaats zetten vind ik zo crue... Of is er iemand in dit topic die plek heeft voor een oranje vis? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:24

Ik zou iemand zoeken met een vijver, of die daar in kan :) De temperatuur is nu wel fijn in de vijvers en veel ruimte.

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:31

Is de temperatuur overgang dan niet veel te groot? Hij zit nu in 23 graden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-16 22:38

Elke tweede dag de temperatuur een halve graad verlagen tot ongeveer 19/20 graden.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 12:12

Hmm.. ik mis een oude pineapple vrouw.. maar ik kan dr nergens terug vinden..
Maar daarin tegen heb ik wel 3 pineapple jongen gespot.. :D

De tetra's doen het super.. maar mijn labeo heeft het écht niet naar zijn zin.
Deze ga ik morgen naar de BB brengen en gaat daar een show bak in..
Dus kan ik em daar nog eens zien.. dat vind ik dan wel weer leuk.. :o

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:11

Leuk dat je die nog kan terug zien dalijk!

Ik krijg net een foto doorgestuurd van mn vriend hoe de bak er bij staat. Kraak helder en de plantjes zijn ontzettend gegroeid zeg!

Vorige week;
Afbeelding

Vandaag (dag 5);
Afbeelding

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:12

Dat groeit snel zeg! Als die straks helemaal begroeit is met de vissen erin zal die prachtig zij !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 14:15

Dat ziet er al goed uit zeg!

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-16 15:06

Bedankt! Verbaasd me echt hoe snel dit gegroeid is!
Na 3 weken is de nitriet piek toch?
Ik wil in elk geval elke keer dat ik thuis ben de (belangrijkste) waardes opmeten. Hoelang houd zo'n piek eigenlijk aan? Ik heb heel slecht Internet hier op t park dus ben al blij dat ik zo af en toe wat kan posten, laat staan dingen opzoeken op Internet dus sorry voor de simpele vragen die ik gewoon zou kunnen opzoeken :+
Ik hoop dat ik hem zo snel mogelijk opgestart krijg dus weet niet waar ik goed aan doe.. Lok ik juist problemen uit in de bak als ik er na 2 weken wat in doe? (Lees stuk of 3 volwassen platy's) Is er ook kans dat dat gewoon goed gaat? Ik vind het zoooo moeilijk ongeduld te hebben!