gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jeika

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 19:54

Afbeelding
... vandaag 3 kleine haasjes gevonden, iemand uit mijn klas had ze 3 dagen geleden gevonden in het hoge gras toen hij wandelde met z'n hond. de moeder is toen weggerend. waarschijnlijk is de moeder aangereden/opgegeten, want ze is niet meer terug gekomen. waarschijnlijk kwam het ook omdat daar veel kinderen komen om te voetballen, en is de moeder daardoor weggegaan en door de drukte die daar elke avond is (voetbalvereniging) niet meer terug gekomen. ik heb ze meegenomen, ze spartelde niet tegen, deden niets. thuis de dierenambulance gebeld. ze zeiden dat het goed was dat ik ze meenam, omdat ze broodmager waren. veel te mager. nu worden ze grootgebracht en dan uitgezet in het wild. ze zeiden wel dat er 9 vd 10 keer niets is, en dat ze de volgende keer beter moet laten zitten. maar deze zouden dood zijn gegaan. ze waren hooguit 3 dagen oud.

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:04

Fijn dat ze nu worden opgevangen!

Met Spency gaat het weer iets beter, ze eet gelukkig weer wat meer. Pijnstilling heeft ze nu nog wel. Helaas heb ik haar al een paar keer met een vieze neus aangetroffen, hopen dat dat niet veel erger wordt.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 23:07

Als ze goed en zorgvuldig worden geflest is de kans dat ze het halen groot hoor! Goed dat je ze gered hebt :)

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 11:46

Daar gaan we dan!
Afbeelding

Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-16 14:36

De konijnen zijn goedgekeurd en ingeënt. Ik ga over een uurtje Marley halen. Ook dat is goed gegaan, ze was snel wakker en druk bezig met waar ze het allemaal niet mee eens was... :') dat gaat dus al goed!
Ik neem vanmiddag ook Jillz mee om haar oogje en gebit wat beter te laten bekijken.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 10:37

Wat fijn eoweyn dat alles goed is gegaan, een hele onderneming zo met zoveel konijnen :')
Wat zei de DA van jillz?

Hier is het geëscaleerd in de groep, Billy viel Flip aan (hap uit z'n oor) dus ik heb Billy in een kooi in de ren gezet, alles even laten rusten en morgen proberen we Billy weer terug in de groep te zetten :(
(ik heb Billy overigens echt niet zomaar eruit gehaald, dit was echt te heftig, dus in overleg met de opvang probeer ik het morgen opnieuw, kunnen ze allemaal even tot rust komen)

Ik snap er trouwens helemaal niks van want Billy en Flip waren eerst vriendjes van elkaar, ik heb geen idee wat er zich afgespeeld heeft waardoor het is geëscaleerd ..

Mocht iemand nog tips hebben, graag!!

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:00

Even snel een vraagje, ik zit zo te twijfelen. Zouden de konijnen dinsdag naar buiten kunnen? Afbeelding

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:02

Mankeert Flip niet iets, zoals je laatst al dacht? Dat zou Billy's gedrag ook verklaren. Balen zeg!

De DA heeft haar gebit nog eens bekeken, het oogje, etc.. Niets op aan te merken. Heb een nieuw zalfje meegekregen.

Verder had ik Marley gisteren al buiten gezet. Leek goed te gaan, maar later zag ik haar rillen en was haar temperatuur lager, 37,4.
Naar binnen gehaald, opgewarmd, gedwangvoerd...
Vanochtend geen keutels, wel wat gegeten zelf, ik maakte me wel zorgen. Maar, ze zat ook binnen, wat allemaal nieuw is.

Ik heb haar nu buiten zitten, ze keutelde gelijk. Ilona deed wat moeilijk dus die zit even gescheiden, maar wel zodat ze contact kunnen hebben. Heel sneu misschien en ik vind het ook niet leuk, maar de rest vind het prima, en binnen gaat ze alleen achteruit..

En ja, dat kan prima vind ik!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:35

Nou, wat ik laatst dus dacht dat er iets mankeerde was dus dat Billy zich tegen Flip keerde, dat was datgene wat ik zag aan Flip. Ik heb di en wo vrij, dan ga ik even met Flip langs de DA om dubbel te checken maar ik vermoed dat hij puur stress heeft door het gedrag van Billy!

Maar wat nu?
Kan ik Billy weer terug in de groep zetten of zal hij zich tegen Flip blijven keren?
En als ik Billy uit de groep moet halen betekend dat dat ik een nieuwe ren moet maken (m'n vriend zal blij met mij zijn :( )

En dan nog, wie ga ik bij Billy zetten? Puk kan ik niet bij Ollie vandaan halen want die zijn zo enorm close, Lilly voelt zich ook prima in de groep en houd Puk soms goed bezig (de dames gaan altijd samen kattenkwaad uithalen) .. Maar dan blijft Pepper over (die ook met Billy een koppel was) maar die geniet zo van het groepsleven! Is gek op Ollie en Flip en gaat goed met de dames ... Pfff dilemma dus!

Vanavond maar eens met vriendlief overleggen wat te doen! Ik hoop dat hij als hij de verwonding bij Flip ziet snapt dat het menens is! (Hij meent altijd dat ik mij dingen inbeeld :+ mannen haha!)

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:39

Sorry eoweyn was even een ego-post :=

Ik denk dat je het goed gedaan hebt ok haar weer buiten te zetten, dan voelen ze zich toch meestal het prettigst! (De opvang vertelde eens tegen mij, als jij ziek bent dan wil je ook het liefst gewoon naar huis ;) )

Hopelijk knapt jillz ook weer snel op!

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:49

_Tarzan schreef:
Nou, wat ik laatst dus dacht dat er iets mankeerde was dus dat Billy zich tegen Flip keerde, dat was datgene wat ik zag aan Flip. Ik heb di en wo vrij, dan ga ik even met Flip langs de DA om dubbel te checken maar ik vermoed dat hij puur stress heeft door het gedrag van Billy!

Maar wat nu?
Kan ik Billy weer terug in de groep zetten of zal hij zich tegen Flip blijven keren?
En als ik Billy uit de groep moet halen betekend dat dat ik een nieuwe ren moet maken (m'n vriend zal blij met mij zijn :( )

En dan nog, wie ga ik bij Billy zetten? Puk kan ik niet bij Ollie vandaan halen want die zijn zo enorm close, Lilly voelt zich ook prima in de groep en houd Puk soms goed bezig (de dames gaan altijd samen kattenkwaad uithalen) .. Maar dan blijft Pepper over (die ook met Billy een koppel was) maar die geniet zo van het groepsleven! Is gek op Ollie en Flip en gaat goed met de dames ... Pfff dilemma dus!

Vanavond maar eens met vriendlief overleggen wat te doen! Ik hoop dat hij als hij de verwonding bij Flip ziet snapt dat het menens is! (Hij meent altijd dat ik mij dingen inbeeld :+ mannen haha!)

Ik denk dat nu even rust wel goed is. Zou het morgen opnieuw proberen inderdaad.

En tja... Zit niets anders op om er een konijn bij te nemen :')
Nee, grapje. Moeilijk.. Met wie klikt hij het beste?

Klopt, het gaat ook gelijk een stuk beter.
Mooi verwoord! Die ga ik onthouden.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 14:55

Haha dat zal ik er niet doorheen krijgen hier thuis ben ik bang :=

Ik denk dat hij nog het beste klikt met Pepper maar die geniet echt van de groep, ik zou t zo sneu vinden om haar uit de groep te halen, zij klikt overigens ook super met Flip, dus zou het voor hem ook sneu vinden!

Lastig hoor konijnen! Ik hoop niet dat m'n vriend voorsteld om Billy terug te brengen want dat zie ik dus echt niet zitten :=

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 15:57

Eoweyn_x schreef:
Mankeert Flip niet iets, zoals je laatst al dacht? Dat zou Billy's gedrag ook verklaren. Balen zeg!

De DA heeft haar gebit nog eens bekeken, het oogje, etc.. Niets op aan te merken. Heb een nieuw zalfje meegekregen.

Verder had ik Marley gisteren al buiten gezet. Leek goed te gaan, maar later zag ik haar rillen en was haar temperatuur lager, 37,4.
Naar binnen gehaald, opgewarmd, gedwangvoerd...
Vanochtend geen keutels, wel wat gegeten zelf, ik maakte me wel zorgen. Maar, ze zat ook binnen, wat allemaal nieuw is.

Ik heb haar nu buiten zitten, ze keutelde gelijk. Ilona deed wat moeilijk dus die zit even gescheiden, maar wel zodat ze contact kunnen hebben. Heel sneu misschien en ik vind het ook niet leuk, maar de rest vind het prima, en binnen gaat ze alleen achteruit..

En ja, dat kan prima vind ik!

Ohh thnx! Ik zat te twijfelen omdat het in de nacht toch maar 12 graden word.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 16:42

Dat is te doen hoor :) ze hebben een droge plek toch?

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 17:04

Eoweyn_x schreef:
Dat is te doen hoor :) ze hebben een droge plek toch?

Ja ze hebben sowieso een hok van 120x60 en de ren staat voor een deel onder de luifel van de stal.

Nimfee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-16 19:09

Afbeelding
Gisteren een foto gemaakt van mijn voedster Belle :D

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 03:59

Voor wat betreft hoe het met mijn abceskonijn gaat. Nou ik ben net van de dierenarts terug voor een acute gasaanval.. Veroorzaakt door de antibiotica. Het begon om 11 uur dat ze ineens helemaal niet lekker werd maar haar ademhaling en hartslag gingen heeeel erg omhoog dus ik had geen idee wat haar bezielde. Gewoon stress van de pijn, de paniekvogel. Toen haar ademhaling zakte had ik namelijk vrij snel door dat het idd gas moest zijn. Nog even de bijsluiter van de AB erbij gepakt: En ja hoor, bingo! Een van de bijwerkingen. Nouja bijwerking.... Kan nog flink fataal aflopen ook. Maar goed ik was gewaarschuwd al dacht ik dat het allemaal wel mee zou vallen; niet dus.
Een paar uur aangekeken, wat geprobeerd te slapen wat niet lukte omdat ze me continue wakker maakte met haar 20duizendkeer opstaan en liggen. Dus maar de dierenarts uit dr bed wakker gebeld... Aangezien er geen enkele verbetering te zien was.

Daar heeft ze injecties spuitje van alles gehad en dingen mee gekregen. Bleek behoorlijk gas te hebben. Ook is haar gewicht afgelopen week aardig afgenomen: Van 2,3 naar 2 kilo. Ik denk zelf dat dit ook te maken heeft met stress. Net thuis aangekomen en godzijdank ze ging bijna meteen dr stukje appel opeten :oo Goed spul, die injecties. Nu wel goede hoop, ze is ook veel rustiger.
Maar hierdoor kan ik de AB kuur niet doorzetten terwijl het abces nog niet voldoende genezen is. Maandag opnieuw naar de DA hoe en wat verder.

Gisteren vond ik dr ook al niet helemaal lekker (vrijdag) maar het abces was nog wel open gegaan en ik heb dat wat proberen schoon te maken: wederom draaaamaaa. Ik was echt bang dat ze een hartaanval zou krijgen of in shock zou raken zo erg ging ze tekeer en dr ademhaling en hartslag waren extreem hoog. :n

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:02

Aj,das niet goed! Gelukkig eet ze al terug.

Ik moet straks ook met de mijne langs, hij eet ook niet en ligt er maar zielig bij.. :(

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 13:24

Dat is schrikken zeg, ik zag zoiets voorbijkomen op een Facebookgroep. Jouw konijn dus.. Arm dier, ze krijgt het voor haar kiezen zeg, en jij ook!
Hoop dat er nog een andere oplossing is! Zou je tot die tijd het abces niet flink in kunnen smeren met vetramil, of dat voor kunnen stellen? Werkt fantastisch bij ontstekingen en abcessen is mijn ervaring.

Sterkte met je konijn, Gigixponys hopelijk is het niet te ernstig!

Hier gaat het weer hartstikke goed met Marley. Een paar uur na het buitenzetten was ze weer lekker aan het eten. Fijn!
Jillz haar oogje lijkt beter te worden, al vind ik de vooruitgang minimaal...
Bella en Lotje hebben wat overhoop gelegen. Dat gebeurde al in de reismand toen de DA kwam, maar nu dus weer. In plaats dat Bella nu de dader is, is zij het slachtoffer en Lotje degene die begint. Hoop niet dat het uit de hand loopt en ik ze moet scheiden :(

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 16:44

Hier ook wat problemen.... Een aantal niezen en wit snot gister middag. Sindsdien niet meer vernomen. Hij eet wel goed. Vader van vriendin is dierenarts en die geraadpleegd, morgen ff bezoekje! Hij ziet er verder goed uit, is actief en eet/drinkt dus goed. Maar maak me wel zorgen.... :(

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:34

Chester eet ondertussen terug! :D

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:44

Ik zit met mijn handen in het haar!

Sinds ongeveer een half jaar een konijntje erbij van de konijnenopvang. Eigenlijk na een aantal weken begon ze te snotteren. Dierenarts geweest, Carprofen meegekregen voor 5 dagen. Was even weg, maar kwam weer terug. Weer naar de dierenarts, weer Carporfen en daarbij nu ook Novadox. Het leek weer iets beter te gaan, maar niet 100 % goed. Even aangekeken, maar ze begon voor mijn gevoel mager te worden en ze zat onwijs slecht in haar vacht. ze maakte dan ook veel nestjes, die ik nu ook maar laat liggen. 2 weken geleden met spoed naar de dierenarts, want er kwam wit snot uit haar oog en neus. Bleek weer/nogsteeds verkouden te zijn. Ze was alleen niet afgevallen en zat nog op precies hetzelfde gewicht! De Da verzekerde mij er echter van dat ze met de medicijnen die ze nu heeft gekregen, 10 dagen novadox en 10 dagen carprofen, ze er echt bovenop moet zijn. Alleen ze blijft niezen en een vochtiv neusje houden (zucht).. Geen snot meer, maar het is nog steeds niet goed. De DA kosten vliegen om mijn oren en ik wil nu toch wel is dat mijn meisje beter wordt! Ze zit verder wel super in haar vel, ze rent en maakt veel binkies. Haar vriendje heeft echter helemaal nergens last van..

Wat adviseren jullie mij? Sorry weer voor mijn egopost..

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:47

Heeft ze niet chronisch snot?

Lauraaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:49

nienke555 schreef:
Heeft ze niet chronisch snot?

Ik heb geen idee.. Ze niest ook veel en dat is natuurlijk niet fijn!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-16 17:49

Je kan nog dupliciline proberen? Chronisch kan ook ja... Heb hier ook een snotteraar en had er nog een maar die is aan de gevolgen van snot overleden helaas.