Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:xSannee schreef:Leo; ik las eerst soepstengelmaar soeplepel klinkt logischer ja
Oook dat snoetje kiwiwitje![]()
Hoe heet ie ookalweer?
Henk, Henk de Tank! Tenminste, dat is uiteraard de enige passende naam.
Met wat ik dan lees over het zitten en dat een beetje schuin enz al niet mag, dan snap ik wel dat sommige mensen 4x gezakt zijn al. Bij ons werd ook ernaar gestreefd wel om de hond netjes naast te laten zitten, maar dit klinkt haast alsof er bijna een meetlat naast gehouden word :’) Dat lijkt me ook niet echt heel motiverend en positief werken naar de eigenaren toe zo. Wij hebben dan o.a. gehoorzaamheid ook alleen gedaan zodat we gecontroleerd konden oefenen in een groep met het leren negeren van honden e.d. en mij zou het persoonlijk ook gestolen kunnen worden of ik met een papiertje naar huis zou gaan of niet; ALS ik die ervaring maar gewoon heb kunnen opdoen waar ik gewoon wat aan ga hebben in het dagelijks leven. Als ik die persoon was geweest was ik dus allang gekapt of naar een andere school gegaan ipv nog een 5e poging doen daar
Succes met Bonne, benieuwd hoe het jullie verder gaat bevallen met deze cursus daar dan
- bij de DA en osteopaat e.d. is ze gewoon heel braaf ook, ondanks dat we het dus niet op cursus hebben ‘geleerd’
maar voor ons zeker goed dat het even wat strenger is. Heb ook helemaal zin om in privé tijd het trainen ook wat serieuzer op te pakken.
heel veel plezier met hem!

. Daar mag best wat ‘lenience’ zijn dan imo, ook al moet je in principe ook op zo’n moment met je hond kunnen werken maar toch. Examendagen vind ik dan zo’n ding… Als je als mens zijnde snel nerveus bent met zulke dingen, is dat echt lastig en erg jammer als je dan puur door een slecht prestatie op die dag alles verliest waar je hard voor gewerkt hebt en wat normaliter bv wel goed gaat. Maar dat is wederom wel afhankelijk van wat er gebeurd natuurlijk en hoe de combinatie de rest van de cursus zich heeft laten zien imo.
Bezig zijn met je hond is gewoon heerlijk, of dat nu wekelijks op cursus is of erbuiten
Komt er alleen telkens niet van door verschillende omstandigheden, maar hopelijk dat we dit jaar toch echt eens wat nieuws kunnen gaan doen weer. Ik heb sowieso nog een tegoedbon voor priveles cursus/balans bij iemand die ik heel graag wil doen en al veel te lang ligt (sorry Kim
)en ik zou graag Speuren, Detectie of Mantrailing willen proberen nog eens. StalMelyn schreef:Century, dat hoort er toch bij dat je kan zakken? Als je hond voor geen meter luistert zou het raar zijn als hij slaagt.
Het is overigens geen puppycursus. Het is de A-cursus. Zelf vind ik iets strenger wel prettig, dan betekent het ook echt iets dat je slaagt.
Om aantal voorbeelden te geven van de herkansers:
Eentje heeft een hond die alle opdrachten uitvoert maar uitvalt naar anderen. Dat gebeurde op de examendag en dus gezakt.
Eentje heeft een hond zonder geduld. 'Zit en blijf' lukt dus niet want dat duurt te lang en daarop gezakt.
En dan hebben we die ene die nu al 3e of 4e keer meedoet (volgens mij echt 4e keer) en die hond doet vooral lekker zijn eigen ding haha
Ik zeg ook zeker niet dat Bonne en ik gaan slagen. Ik vind het leuk om samen met hem bezig te zijn en nieuwe dingen te trainen. Of hij in de toekomst ook echt aan mijn been volgt of met een meter afstand, dat is mij persoonlijk om het evenmaar voor ons zeker goed dat het even wat strenger is. Heb ook helemaal zin om in privé tijd het trainen ook wat serieuzer op te pakken.
Kiwiwitje, Freddie is een leuke naam. Past ook wel bij de 2 kleurige gezichtje. Ik houd sowieso van Hollandse namen.
KimD schreef:StalMelyn schreef:Century, dat hoort er toch bij dat je kan zakken? Als je hond voor geen meter luistert zou het raar zijn als hij slaagt.
Het is overigens geen puppycursus. Het is de A-cursus. Zelf vind ik iets strenger wel prettig, dan betekent het ook echt iets dat je slaagt.
Om aantal voorbeelden te geven van de herkansers:
Eentje heeft een hond die alle opdrachten uitvoert maar uitvalt naar anderen. Dat gebeurde op de examendag en dus gezakt.
Eentje heeft een hond zonder geduld. 'Zit en blijf' lukt dus niet want dat duurt te lang en daarop gezakt.
En dan hebben we die ene die nu al 3e of 4e keer meedoet (volgens mij echt 4e keer) en die hond doet vooral lekker zijn eigen ding haha
Ik zeg ook zeker niet dat Bonne en ik gaan slagen. Ik vind het leuk om samen met hem bezig te zijn en nieuwe dingen te trainen. Of hij in de toekomst ook echt aan mijn been volgt of met een meter afstand, dat is mij persoonlijk om het evenmaar voor ons zeker goed dat het even wat strenger is. Heb ook helemaal zin om in privé tijd het trainen ook wat serieuzer op te pakken.
Kiwiwitje, Freddie is een leuke naam. Past ook wel bij de 2 kleurige gezichtje. Ik houd sowieso van Hollandse namen.
Maar we hebben honden, geen robots.
Een van onze honden zou ook uitvallen, compleet aan de situatie gerelateerd, dat mag ze van mij ook want het is 100% te verklaren.
Een van onze andere honden heeft ook 'geen geduld', ook compleet rasgebonden en te verklaren. Vraag haar om een 'zit & blijf' en je bent zes uur verder. Vraag haar om gewoon even te wachten in een positie die zij prettig vind, en je bent zo klaar en je kunt door.
Persoonlijk klinkt de cursus erg heftig, zeker als een hond niet recht genoeg zit. Zit is zo'n onnatuurlijke houding die veel honden als onprettig ervaren en dan moeten ze ook nog precies zo gaan zitten als verwacht.
Wordt hier wel aan het ras, of welzijn van de hond gedacht? Of alleen aan het plaatje naar buiten en de perfect afgerichte hond? "Kijk eens wat Fikkie kan?".
Absoluut niet persoonlijk richting jouw bedoeld maar ik zou me wel achter de oren krabben wat bij deze cursus prioriteit is.
Zelfs WK niveau obedience wordt niet zo streng getraind.
!
ze kunnen veel en zijn ook echt braaf hoor maar als het te streng wordt dan gaat de trukendoos open

En ik zie dat daar op geantwoord is, dank je wel 
Meneer kan het allemaal prima, maar is gewoon veel te enthousiast naar anderen (mensen/honden) en daardoor niet meer goed bereikbaar op cursus. Werken we aan
maar dat is niet zo maar gefixt. Als dit om gehoorzaamheid ging, dan helemaal terecht dat ie zou zakken, want hij laat dat gewoon niet zien op cursus. Maar daar is het ons dus niet om te doen.
maar dan zijn we hopelijk wel wat verder.
ietsje ouder dus 

). Hij is flink aan het wisselen, alle hoektanden zijn door, en gisteren bloedde het ook best. Melktanden willen er nog niet zo uit.
Hij had echt zijn dag niet vandaag.
. Beide honden vinden het allemaal niet zo erg, al komen we niet te lang buiten natuurlijk. Half uurtje per keer is wel de max nu. Mogelijk dinsdag wat sneeuw, wat ze helemaal leuk gaan vinden denk ik.
wordt sowieso naar de cursus in geheel gekeken. En we doen geen strakke obedience, dus voor mij ook niet nodig. Vind het gewoon heel leuk om wekelijks op les te gaan, vooruitgang te zien, en t is een gewoon gezellig