Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
KimD schreef:xSannee schreef:Leo; ik las eerst soepstengelmaar soeplepel klinkt logischer ja
Oook dat snoetje kiwiwitje![]()
Hoe heet ie ookalweer?
Henk, Henk de Tank! Tenminste, dat is uiteraard de enige passende naam.
StalMelyn schreef:Century, dat hoort er toch bij dat je kan zakken? Als je hond voor geen meter luistert zou het raar zijn als hij slaagt.
Het is overigens geen puppycursus. Het is de A-cursus. Zelf vind ik iets strenger wel prettig, dan betekent het ook echt iets dat je slaagt.
Om aantal voorbeelden te geven van de herkansers:
Eentje heeft een hond die alle opdrachten uitvoert maar uitvalt naar anderen. Dat gebeurde op de examendag en dus gezakt.
Eentje heeft een hond zonder geduld. 'Zit en blijf' lukt dus niet want dat duurt te lang en daarop gezakt.
En dan hebben we die ene die nu al 3e of 4e keer meedoet (volgens mij echt 4e keer) en die hond doet vooral lekker zijn eigen ding haha
Ik zeg ook zeker niet dat Bonne en ik gaan slagen. Ik vind het leuk om samen met hem bezig te zijn en nieuwe dingen te trainen. Of hij in de toekomst ook echt aan mijn been volgt of met een meter afstand, dat is mij persoonlijk om het evenmaar voor ons zeker goed dat het even wat strenger is. Heb ook helemaal zin om in privé tijd het trainen ook wat serieuzer op te pakken.
Kiwiwitje, Freddie is een leuke naam. Past ook wel bij de 2 kleurige gezichtje. Ik houd sowieso van Hollandse namen.
KimD schreef:StalMelyn schreef:Century, dat hoort er toch bij dat je kan zakken? Als je hond voor geen meter luistert zou het raar zijn als hij slaagt.
Het is overigens geen puppycursus. Het is de A-cursus. Zelf vind ik iets strenger wel prettig, dan betekent het ook echt iets dat je slaagt.
Om aantal voorbeelden te geven van de herkansers:
Eentje heeft een hond die alle opdrachten uitvoert maar uitvalt naar anderen. Dat gebeurde op de examendag en dus gezakt.
Eentje heeft een hond zonder geduld. 'Zit en blijf' lukt dus niet want dat duurt te lang en daarop gezakt.
En dan hebben we die ene die nu al 3e of 4e keer meedoet (volgens mij echt 4e keer) en die hond doet vooral lekker zijn eigen ding haha
Ik zeg ook zeker niet dat Bonne en ik gaan slagen. Ik vind het leuk om samen met hem bezig te zijn en nieuwe dingen te trainen. Of hij in de toekomst ook echt aan mijn been volgt of met een meter afstand, dat is mij persoonlijk om het evenmaar voor ons zeker goed dat het even wat strenger is. Heb ook helemaal zin om in privé tijd het trainen ook wat serieuzer op te pakken.
Kiwiwitje, Freddie is een leuke naam. Past ook wel bij de 2 kleurige gezichtje. Ik houd sowieso van Hollandse namen.
Maar we hebben honden, geen robots.
Een van onze honden zou ook uitvallen, compleet aan de situatie gerelateerd, dat mag ze van mij ook want het is 100% te verklaren.
Een van onze andere honden heeft ook 'geen geduld', ook compleet rasgebonden en te verklaren. Vraag haar om een 'zit & blijf' en je bent zes uur verder. Vraag haar om gewoon even te wachten in een positie die zij prettig vind, en je bent zo klaar en je kunt door.
Persoonlijk klinkt de cursus erg heftig, zeker als een hond niet recht genoeg zit. Zit is zo'n onnatuurlijke houding die veel honden als onprettig ervaren en dan moeten ze ook nog precies zo gaan zitten als verwacht.
Wordt hier wel aan het ras, of welzijn van de hond gedacht? Of alleen aan het plaatje naar buiten en de perfect afgerichte hond? "Kijk eens wat Fikkie kan?".
Absoluut niet persoonlijk richting jouw bedoeld maar ik zou me wel achter de oren krabben wat bij deze cursus prioriteit is.
Zelfs WK niveau obedience wordt niet zo streng getraind.