Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
xLaraaj schreef:Naya kan ook prima iets laten liggen als ik dat vraag of ruilen. Maar ze is wel een echte dief hahaook in de voerbak gaan. Maar ik vraag haar dan ook eerst om weg te gaan van haar voerbak. Langs een kant snap ik ook niet waarom iedereen perse met zijn hand in de bak wilt terwijl de hond er met zijn mond er ook zit. Ik zou dat ook niet leuk vinden moesten mensen dat doen bij mij
George die had dat suuper erg vanaf hij bij ons in huis is gekomen. Maar uiteindelijk met alle andere problemen werd het wel duidelijk
punjab schreef:Zo heeft ze echt een tijdje gezeten/gelegen.![]()
[ [url=m/HkXv6n.jpg]Afbeelding[/url] ]
En deze blik toen ik zei dat ze een luie hond is.
[ [url=m/Cw1yDL.jpg]Afbeelding[/url] ]
Skippy01 schreef:@cupcakes bij dat buiten een 'prooi' hebben, heb ik het voordeel van een jachthond: ik krijg die prooi. Helaas ook nog wel eens levend. Ik heb al levende kraai, levende lijster, levende merel, en wat dode muizen gekregen. Maar ik krijg het allemaal wel, dat is waar ze voor gemaakt zijn: prooi pakken en naar de baas brengen. Zeker een pod, die levende prooi hoort te vangen en brengen, of hoort te drijven naar de jager voor goed schot (met de grotere prooien), geeft die prooi wel af. Dat is ingebakken in de genen.
(Maar die van mij weet dus niet wattie met een schaap moet. Daar kijkt en blaft hij stoer naar en daar houdt het ook gelijk op)
Sneu dat ze geen rekening houden met dat hij angstig is. Maar echt angst voor donker ja? Voor vuur snap ik, maar angst in het donker heb ik niet eerder gehoord!
Skippy01 schreef:@mvdende haha, ik wil het best proberen, maar ik heb héél weinig aandeel gehad hierin hoor. Toby heeft een héél diep geworteld instinct. Op cursus was hij de enige hond die apporteren niet hoefde te leren, en die liever apporteerde dan snoep kreeg, en ik zat op cursus met golden retrievers in de groep, en goldendoodles en labradoodles. Allemaal een flink retriever aandeel... Maar de meeste wel gefokt als huishond inmiddels, met veel minder diep instinct.
Mijn Spaniel pakte overigens überhaupt niks. Die hadden we iets te 'strak' geleerd dat jagen niks uithaalde, die apporteerde ook niets meer![]()
Als Toby op straat iets doods ziet liggen, of etensresten, en ik zeg 'nee', loopt hij door. Pakt hij iets voor ik nee gezegd heb, dan zeg ik 'los' en laat hij het vallen. Dát is wel aangeleerd natuurlijk, door veel oefenen op voedsel weigeren.
mvdende schreef:Skippy01 schreef:@mvdende haha, ik wil het best proberen, maar ik heb héél weinig aandeel gehad hierin hoor. Toby heeft een héél diep geworteld instinct. Op cursus was hij de enige hond die apporteren niet hoefde te leren, en die liever apporteerde dan snoep kreeg, en ik zat op cursus met golden retrievers in de groep, en goldendoodles en labradoodles. Allemaal een flink retriever aandeel... Maar de meeste wel gefokt als huishond inmiddels, met veel minder diep instinct.
Mijn Spaniel pakte overigens überhaupt niks. Die hadden we iets te 'strak' geleerd dat jagen niks uithaalde, die apporteerde ook niets meer![]()
Als Toby op straat iets doods ziet liggen, of etensresten, en ik zeg 'nee', loopt hij door. Pakt hij iets voor ik nee gezegd heb, dan zeg ik 'los' en laat hij het vallen. Dát is wel aangeleerd natuurlijk, door veel oefenen op voedsel weigeren.
Skip apporteert als een malle, vooral balletje is favoriet. Maar prooi in de zin van "eetbaar" wordt niet netjes gebracht helaas.
Ik ben er wel bang voor dat hij een keer iets verkeerds eet, maar ik ga hem niet alle dagen een muilkorf om doen, dan kan hij ook niet meer met takken en dennenappels spelen.
Helaas heb ik de muilkorf ook niet helemaal goed aangeleerd en Skip vind het verschrikkelijk. Mijn fout....