Puppy erbij 2019

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:07

xDenies schreef:
Kost een Smous maar 300 euro, nee toch? Of is dat een speciale prijs die je dan krijgt omdat je teef is ingezet?

Ik zou mijn hond niet kunnen missen, maar heb ook geen zin in al dat gedoe rond om een nestje :)

Ja ze kosten 300€ voor iedereen gewoon. Toen wij onze smous kochten waren ze zelfs 250€ maar, 12 jaar geleden.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 19:07

http://www.smoushond.nl/wachtlijst/

300,- jeetje dat is wel heel goedkoop.. Dat zal wel komen door alle ''regels'' die er nu aanvast zitten om het interessanter te maken.

Wij hebben zelfs een regeling gemaakt dat als onze uitgeplaatste pup gaat dekken de mensen waar dat ie wonen een vast bedrag krijgen. en evt KM vergoeding etc voor als hun moeten rijden met de reu of de mensen moeten ontvangen. Omdat ik vind dat ook hun daarin wel in moeten leveren als hun een dekreu in huis hebben. Maar dat blijkt ook niet zo gewoon te zijn -O-

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:10

Dat klinkt heel netjes hoor kiwiwitje! Ik heb de vraag ook gehad of ik Bo wil inzetten, maar ik heb daar geen behoefte aan. Zijn beide broers zijn volgens mij wel geholpen.

Pffoooeoeee 300 klinkt echt kneiter goedkoop :o Zeker in vergelijking met die doodles die voor €2500.- weg gaan …….

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:16

Punjab jaaaa Kabayo heeft al geantwoord maar hij vertrekt bijna :D lekker rustig weer daarna :p

Smous ziet er uit als een grappig hondje! Die zie je hier niet haha

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:18

Jeetje €300,- is goedkoop! :oo Dan had ik een hoop Smousjes voor de prijs van één korthaar. :=

Wij zijn terug van AE, was gezellig en geluk gehad met het weer. Niet veel samples gehad trouwens, wel veel gekocht.

Afbeelding

Dana was gaan kanoën met Tara en de zoon van vrienden en was tot aan de kant hoorbaar. :') Ze dacht ook even te kano-huppen, dat ging mis en toen moest ze zwemmen. _O-

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:20

Kaus schreef:
Uuhh ja, dierenfan. Ik denk dat je daarin de enige bent. En ik vind het ook een waardeloze houding. Erg bijzonder.

€300 is wel weinig voor hoe schaars ze zijn? Alhoewel kleine honden sowieso vaak goedkoper zijn meen ik? Ik ben niet zo thuis in de kleine honden maar zie ze vaak voorbij komen voor €300-€600. Waar rassen zoals BC, ACD, Kelpies etc voor minstens 1200€ weggaan.

Voor zover ik weet zijn kleine honden net duurder omdat ze minder pups krijgen per nest.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:21

Ziet er leuk uit zo kimD en shoppen is altijd leuk

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:22

Dierenfan heeft wel een punt. Het zal misschien niet zo veel voorkomen bij de afspraken rondom de aanschaf van een pup, maar er zijn zat mensen die heilig A zweren (en zelfs tekenen) om iets (voor elkaar) te krijgen en vervolgens B doen (ookal is dat anders op papier gezet).

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 19:34

_Christina schreef:
Dierenfan heeft wel een punt. Het zal misschien niet zo veel voorkomen bij de afspraken rondom de aanschaf van een pup, maar er zijn zat mensen die heilig A zweren (en zelfs tekenen) om iets (voor elkaar) te krijgen en vervolgens B doen (ookal is dat anders op papier gezet).

Dat bedoel ik en nogmaals mits mijn honden gezond en qua karakter oke zijn zou ik ze absoluut inzetten voor de fok. Maar wel als ik vind dat het oke is en niet een ander daar over laten beslissen.

Net zoiets als eisen dat je een pup cursus volgt. Als dat een voorwaarde zou zijn om een pup van mijn dromen te kopen dan zou ik zeggen dat absoluut te doen. Als iemand mij geen herderpup zou willen verkopen omdat ik in een flat woon dan zou ik nooit zeggen dat ik in een flat woon(bij volwassen hond zou dat anders zijn) . Heel simpel. Ik weet dat mijn honden het fantastisch hebben bij mij en ik ze er absoluut geen tekort mee doe.

Je kan het achterbaks vinden dat mag maar je zal maar straal verliefd zijn op een pup en door een rare regel die er niet toe doet qua levenskwaliteit de pup niet mogen nemen. Ik weet zelf erg goed wat ik doe.

Zou enorm graag een tamaskan willen. Stond ook op wachtlijst voor outcross nest met een fantastische relaxter duitse herder reu. De teef zelf was ook erg gemakkelijk dus had dat aan gedurft. Echter die combinatie ging niet door en de andere reu trok mij niet dus afgezegd. Net als dat ik niet verder zocht omdat het ras gemiddeld gezien niet in mijn situatie past. Had het met deze specifieke combinatie gedurft maar voor het gemiddelde ras karakter blijft het een droom voor ooit tot ik in een huis woon in rustigere omgeving. Misschien dan zelfs een tsjech ipv tamaskan. Mega intelligent ras maar erg bewerkelijk en pittig. Ik mag dat wel ;)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:10

Met die kanttekening snap ik het wel. Ik ben toen bij een fokker wezen kijken om kennis te maken en dat waren hele vreemde types. Honden mochten alleen maar in de tuin poepen en plassen (gootje aangelegd) en de baasjes hadden niet bepaald het figuur waarvan je denkt van goh, die sporten 'intensief'. Maar ik kreeg een heel vragenvuur en dan van die, 'hmm' antwoorden. Vervolgens gingen wij weer naar huis, ruim 1,5 uur reizen, en kregen maar niets te doen. Op een begeven moment kwam ik bij de fokker van Bo en voelde mij daar veel meer welkom, stelde ook wel vragen maar eiste geen gekke dingen. Toen heb ik die andere fokker gemaild dat ik er vanaf zag en kreeg ik terug, 'Fijn dat je er vanaf ziet, we wisten niet hoe we je moesten vertellen dat we je niet geschikt vonden'. Dat nest is overigens niet door gegaan, maar vond het heel flauw.

Ondanks dat ik nog steeds bang ben dat ik de goden verzoek. Toch maar een nieuwe foto gemaakt met de volgende tekst voor op facebook. Echt langer stil houden lukt niet ….

Afbeelding

• B I G • N E W S •
We zijn begonnen met het aftellen! Want ja.. 'we' zijn in blijde verwachting van een héél speciaal pupje! •
Al maanden zijn we er eigenlijk al mee bezig. Toen was het spannend omdat de loopsheid op zich liet wachten. Daarna was het spannend of de dekking wel zou pakken en tsja.. nu zitten we in heuse spanning wanneer we het belletje krijgen dat de bevalling begint!

En als alles dan gaat lopen zoals we stiekem hopen, zullen we over ongeveer 9/10 weken een nieuw pupje in het huis mogen verwelkomen. En niet zo maar een pupje...

Dit pupje zal een absoluut vol broertje of zusje van Bodhi zijn! Het pupje zal nog een hoop mogen leren van ons Omaatje Lupa & grote Broer Bodhi!

Duimen jullie met ons mee? ❤ Er komen mooie dierbare datums aan.. wat zal het voor ons in petto hebben!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:14

Das leuk gedaan zo! :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-19 20:15

Leuk gemaakt!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:17

Leuk zo!!!

_Christina

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:20

Grappig! Je mist denk ik wel 'lot' in je laatste zin :)

Ik denk dat die vreemde fokkers confrontatieschuw waren en je met allerlei vragen probeerden af te schrikken, zodat je zelf nee zou zeggen. Dat is inderdaad heel flauw.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:20

Leuke reacties, dankjulliewel! Ik vond de eerder gemaakte foto's niet zo leuk, dus we hebben maar weer even wat anders geprobeerd :P

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 20:22

Leuk dit, Denies!

Galaika

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:35

Wat creatief bedacht! Erg leuk!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 21:37

Tja, mijn mening is dat als je het niet eens bent met de eisen van de fokker, je maar een andere fokker zoekt. Maar je gaat een fokker niet voorliegen :n Onze fokker heeft gelukkig helemaal niks geëist behalve bijzonderheden doorgeven :')

Leuk gemaakt Denies! Ik wilde een aankondiging doen van Dexter lijkend op deze maar vriend ging niet akkoord _O-

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-19 22:18

Kaus schreef:
Tja, mijn mening is dat als je het niet eens bent met de eisen van de fokker, je maar een andere fokker zoekt. Maar je gaat een fokker niet voorliegen :n Onze fokker heeft gelukkig helemaal niks geëist behalve bijzonderheden doorgeven :')

Leuk gemaakt Denies! Ik wilde een aankondiging doen van Dexter lijkend op deze maar vriend ging niet akkoord _O-

[ [url=m/uat2NP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik snap jou ook helemaal hoor. Zeker als je de hond van je dromen hebt kunnen kopen van een fokker die geen gekke eisen stelt dan de hond een geweldig leven te geven.

Snap bijv. Ook dat een fokker geen werklijn herder of husky pup of dergelijks bij fulltime werkende mensen plaatst op een flat waar hij uren alleen moet zijn en men misschien ook nog niet eens eerder een hond heeft gehad.

Maar persoonlijk weet ik bijv. Goed wat bij mij past en wat ik aan kan en wat bij mij een geweldig leven kan hebben. Om dan een combinatie ouderdieren die voor mij fantastisch is te laten schieten door een voor mij bizarre eis dan zou ik toch na denken om dat te omzeilen.

Overigens met Kenzo ook heel andere antwoorden gegeven dan dat ik uiteindelijk gedaan hebt op heel aantal vragen. Gewoon omdat de situatie er om vroeg om het toch anders aan te pakken in de afgelopen jaren. Hij is daardoor absoluut niet slechter geworden en heb nog steeds af en toe contact met zijn fokker en verwacht als het zo uit zou komen ik zo weer een pup bij haar zou kunnen kopen.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:22

Super leuk denies!!

Ziet er geslaagd uit zo Kim!

Hier ook best veel vragen want ja “je koopt wel een border collie”
Vind dat deels nonsense. Als mensen onze pup zien is het eerste wat ze zeggen “oh daar moet je de hele dag mee lopen!!!”

Allemaal van die dingen die de wereld in zijn geholpen. Ik denk dat Guinness op een gegeven moment gewoon gaat zitten als we de hele dag zouden lopen :x

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 00:48

Dat merk ik hier inderdaad ook wel. Dexter kan vooral mentaal niet zoveel aan dus na een wandeling, fietstocht of training is hij eigenlijk voor de rest van de dag wel knock-out. Hij kán heel veel aan ja, maar hij heeft het niet per se nodig. Twee uur bij de schapen lopen? Geen probleem. Maar als we eens na tien minuten schapen stoppen is hij net zo goed binnen een paar minuten van de wereld :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 07:55

Nynkster schreef:
Super leuk denies!!

Ziet er geslaagd uit zo Kim!

Hier ook best veel vragen want ja “je koopt wel een border collie”
Vind dat deels nonsense. Als mensen onze pup zien is het eerste wat ze zeggen “oh daar moet je de hele dag mee lopen!!!”

Allemaal van die dingen die de wereld in zijn geholpen. Ik denk dat Guinness op een gegeven moment gewoon gaat zitten als we de hele dag zouden lopen :x

Helaas. Een border moet je remmen, die remmen zelf niet.

Ik vind de vragen van een fokker ook niet gek, zeker bij de rassen waar dat er echt toe doet en die nogal wat nodig hebben.

Met de fokker van Dana heb ik van tevoren al veel contact gehad en ben ik langs geweest om me voor te stellen. Dat klikte meteen, die zijn net zo gek als dat wij zijn. :') Nog steeds heb ik minimaal één keer per week contact met haar.

Harvey hetzelfde, maar wij werden die combinatie geadviseerd, dus zij hadden al over ons gehoord voor ons eerste contact. Dat werkte natuurlijk ook in ons voordeel.

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 08:40

Ja hier is het na de wandeling gewoon op de plaats. Als hij kon ging hij dan nog een halfuur met zn speelgoed door de kamer scheuren. Of door de tuin :P maar als ik m op de plaats stuur gaat hij ook direct slapen.

Opzich is vragen niet erg, maar wat denies ook zei. Dat je van je pupkopers vanalles verwacht terwijl honden bij je zelf gewoon heel wat uurtjes in de bench spenderen vind ik vaag..

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-19 09:03

Ik heb mijn pupkopers wel deels geselecteerd wat voor thuissituatie de pup zou krijgen ivm werken - opvang als ze werken. Ik heb mensen afgewezen waarvan ik zeker wist dat ze zouden gaan castreren(aangezien ze dat gewoon vertelden). En ook gekeken naar welke honden/geslachten de pup bij terecht zou komen. Reutjes, zeker met niet terrier, reutjes combineren gaat bij de SBT vaker goed zeker als de andere partij gecastreerd is. Teefjes zijn vaker een dingetje en al helemaal als het terriers zijn. Ookal doe je het vanaf pup af aan is de kans op gedoe groter. Maar eigenlijk heb ik daar deze ronde weinig over gehoord. De enige die een terrier reu wilde koppelen aan mijn pup(reu) was iemand die de pup in de zelfde maand (export) als haar bevalling wilde hebben want dan kon ze het samen doen met de pup...

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:23

Nynkster schreef:
Ja hier is het na de wandeling gewoon op de plaats. Als hij kon ging hij dan nog een halfuur met zn speelgoed door de kamer scheuren. Of door de tuin :P maar als ik m op de plaats stuur gaat hij ook direct slapen.

Opzich is vragen niet erg, maar wat denies ook zei. Dat je van je pupkopers vanalles verwacht terwijl honden bij je zelf gewoon heel wat uurtjes in de bench spenderen vind ik vaag..

Nee, maar liever teveel vragen dan een fokker die op Facebook haar puppen aanbied en verkoopt. "Ook export mogelijk!" Ze verkoopt die pups / jonge honden / onbruikbare honden aan iedereen die ze hebben wilt.