Puppy erbij 2018

Moderators: Muiz, Firelight, NadjaNadja, Essie73, Maureen95

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:58

Bij ons ras zie je bij lijnen waar veel 'slechte' oren voorkomen ook meer problemen met andere dingen. Of dat nu toeval is of niet, ik houd niet van plakken bij mijn ras. Er zijn lijnen die het geweldig doen op CM's en dan heel verbaasd doen dat nakomelingen geen goede oren hebben. :') Terwijl pa of ma ook geplakt is, dus heel apart dat nakomelingen geen goede staande oren hebben, haha.
Bij ons heb je redelijk vaak dat de oren tijdens het wisselen weer gaan hangen of dakpannetjes maken, maar na het wisselen toch weer echt gaan staan. Natuurlijk vind ik het veel mooier als ze beide goed staan, maar ik zou er niks aan gaan doen zelf.

Wat is trouwens makkelijker, oren plakken om te laten hangen of tippen of juist om ze te laten staan? :=

Kiwi, ik duim gewoon nog even verder! Vind Chick echt knap op de foto's, ben benieuwd naar de aankondiging! Boelie vind ik er uit zien als jouw verhalen, een enorm vrolijke hond en juist daarom vind ik zijn foto's heel aansprekend :+:

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:04

Ik denk dat dat echt met de oorstruxtuur te maken heeft. Een hand met echt stevig harde staand eorzn zal moeilijk zijn om te laten hangen. Net als een hond met hangende flapperende dunne oortjes moeilijk wordt om volledig te laten staan

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 20:18

MyWishMax schreef:
Bij ons ras zie je bij lijnen waar veel 'slechte' oren voorkomen ook meer problemen met andere dingen. Of dat nu toeval is of niet, ik houd niet van plakken bij mijn ras. Er zijn lijnen die het geweldig doen op CM's en dan heel verbaasd doen dat nakomelingen geen goede oren hebben. :') Terwijl pa of ma ook geplakt is, dus heel apart dat nakomelingen geen goede staande oren hebben, haha.
Bij ons heb je redelijk vaak dat de oren tijdens het wisselen weer gaan hangen of dakpannetjes maken, maar na het wisselen toch weer echt gaan staan. Natuurlijk vind ik het veel mooier als ze beide goed staan, maar ik zou er niks aan gaan doen zelf.

Wat is trouwens makkelijker, oren plakken om te laten hangen of tippen of juist om ze te laten staan? :=

Kiwi, ik duim gewoon nog even verder! Vind Chick echt knap op de foto's, ben benieuwd naar de aankondiging! Boelie vind ik er uit zien als jouw verhalen, een enorm vrolijke hond en juist daarom vind ik zijn foto's heel aansprekend :+:


<3

Weet je wat nou zo apart is? Ik hou echt van dat type van Boellie. Maar op de een of andere manier vind ik chick heel knap door haar bouw..

Wat ik vooral fijn vind aan de foto's is dat Boellie daar echt is zoals hij is. Tuurlijk, een mooie wakkere foto is gaaf. Maar dit is wel echt Boellie. Het is gewoon echt een sul. In alles. Nu wil hij sinds vanmiddag al op chick. Mafkees, en dan heeft ie dus echt zo'n wakkere kop. Dan lijkt het net een pup. Maar dat is niet ''typisch'' Boellie.
En dat is bij Chick op de foto's ook goed te zien. Zij is wakker en een blij ei. En dat was dus ook niet zo heel lastig om op de foto te zetten. Al is ze wel wat tammer door de loopsheid. Wil ook niet echt wandelen terwijl ze buiten de loopsheid om, bij wijze van, de Nijmeegse vierdaagse wil lopen.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 20:58

Fokker zegt zolang ze in rust juist hangen dat ik ze niet moet plakken ...

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 09:27

Ik ben benieuwd wat morgen de waarde is. Boellie is helemaal gek. Arm beest. Gelukkig is dit maar een paar daagjes...

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:35

Haha nu in zichzelf: aleee geef mij nog een kans :P

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:43

Ik heb eens een vraagje.
Wat doen jullie/ gaan jullie doen tegen scheidingsangst?

Heb op het moment een logee die nooit zonder roedel is geweest en kan haar amper 10 minuten alleen laten en dan begint ze te loeien. Heb zelf Spip natuurlijk ook al liggen maar wil dit echt voorkomen bij mijn pup als het even kan. Alleen laten is toch wel handig soms.

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 09:44

Haha ja maar ze is nog niet zover volgens de test van gisteren. Maar heb een een fokker gesproken. Die denkt dat we woensdag zo maar eens geluk kunnen hebben.

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:47

Ik neem geregeld maar 1 hond mee of in de toekomst 2 dat er 1 achter blijft. Zo speelde Daeva flyball toen Kenai te jong was of ging Kenai naar shows wat Daeva niet neemt. De nieuwe pup zal thuis blijven bij de flyball maar wel op show gaan. Hij zal eventueel ook meer mee gaan naar de gehoorzaamheid dan de andere omdat van deze pup de top verwacht wordt.
Maar het is eerder toevallig dat het zo is dat er eens iets achter blijft. Het is niet dat ik bewust erop getraind heb.

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 09:50

Azmay schreef:
Ik heb eens een vraagje.
Wat doen jullie/ gaan jullie doen tegen scheidingsangst?

Heb op het moment een logee die nooit zonder roedel is geweest en kan haar amper 10 minuten alleen laten en dan begint ze te loeien. Heb zelf Spip natuurlijk ook al liggen maar wil dit echt voorkomen bij mijn pup als het even kan. Alleen laten is toch wel handig soms.

Hier gaan ze eigenlijk allebei mee of ze blijven beide thuis..

MyWishMax

Berichten: 25510
Geregistreerd: 14-11-05
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 09:51

Zoe_97 schreef:
Ik neem geregeld maar 1 hond mee of in de toekomst 2 dat er 1 achter blijft. Zo speelde Daeva flyball toen Kenai te jong was of ging Kenai naar shows wat Daeva niet neemt. De nieuwe pup zal thuis blijven bij de flyball maar wel op show gaan. Hij zal eventueel ook meer mee gaan naar de gehoorzaamheid dan de andere omdat van deze pup de top verwacht wordt.
Maar het is eerder toevallig dat het zo is dat er eens iets achter blijft. Het is niet dat ik bewust erop getraind heb.


Hier ook niet bewust getraind, maar oudere hond moest regelmatig alleen blijven als ik de pup uit ging laten en andersom ook. Nu moet ik zeggen dat de 2 jongste het verschrikkelijk vinden als er 1 hond wel mee gaat, maar dat heeft volgens mij weinig met alleen blijven te maken en meer met niet mee mogen. :') Vooral omdat ze het minder erg vinden als de oudste alleen mee gaat.

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 10:01

kiwiwitje schreef:
Azmay schreef:
Ik heb eens een vraagje.
Wat doen jullie/ gaan jullie doen tegen scheidingsangst?

Heb op het moment een logee die nooit zonder roedel is geweest en kan haar amper 10 minuten alleen laten en dan begint ze te loeien. Heb zelf Spip natuurlijk ook al liggen maar wil dit echt voorkomen bij mijn pup als het even kan. Alleen laten is toch wel handig soms.

Hier gaan ze eigenlijk allebei mee of ze blijven beide thuis..


Dat is met deze hond dus gebeurt, waardoor ik nu niet de stal uit kan mesten zonder dat de hele buurt het weet :')

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 10:21

T scheelt wel, zonder loopsheid zijn ze los van elkaar wel gewoon rustig. Boellie is vanaf pup af aan alleen geweest en Chick kwam natuurlijk pas toen ze beide 1 jaar waren. Hoe Chick haar opvoeding daarin gegaan is weet ik niet.. Maar als ik er eentje mee neem gaat de andere gewoon liggen slapen. :)

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:11

Hier ook eentje die het lastig vind alleen te blijven.. hij moet wel in de bench, want ik vertrouw hem niet los haha, jonge puber. Maar werk vanuit huis, dus hij is het niet gewend dat ik veel weg ben. In mijn nieuwe huis is het wat makkelijker opnieuw beginnen met het alleen zijn trainen, dus dat ga ik dan doen. Gewoon kort in de bench in een andere kamer als ik thuis ben en dan steeds wat langer. Hij is zindelijk, maar in de bench plast hij ook af en toe als die alleen moet blijven.. dat is wel vervelend. Het zingen is gelukkig minder. Scheelt dat ik geen buren heb in dit huis en in nieuwe huis ook niet, dus verder geen problemen als die een mooi liedje zingt.

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:52

Owwwyeahhh ik werd wakker en AJ z'n beide oren stonden rechtop, nu flapt die ene om de zoveel tijd omhoog/naar beneden :') . Azmay herinnerde me eraan dat ik ook moet beginnen met opbouwen van alleen zijn zonder Zig, dus vandaag even een paar minuutjes naar boven geweest met Zig. 1 mini jankje, maar verder was het prima.

Ze kunnen hier dichtbij los, bij een veldje met wat water en AJ ging te snel de bocht om, finaal in het water :') .

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:31

Trainen jullie daar specifiek op? Alleen zijn zonder de andere hond? Dat doen we hier niet want het is of allebei mee or allebei niet mee. Soms wel alleen Dexter mee maar volgens mij vindt Dundy het wel lekker rustig zonder Dexter :=

Azmay
Berichten: 18006
Geregistreerd: 01-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 15:39

Kaus schreef:
Trainen jullie daar specifiek op? Alleen zijn zonder de andere hond? Dat doen we hier niet want het is of allebei mee or allebei niet mee. Soms wel alleen Dexter mee maar volgens mij vindt Dundy het wel lekker rustig zonder Dexter :=


Nooit gedaan, maar nu ik verplicht met een hond op de slaapkamer slaap ga ik het toch doen. Bovenverdieping is normaal verboden voor beesten :+

Sastaic

Berichten: 1206
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:20

Ik heb het ook altijd wel gedaan omdat ze op verschillende dagen training hadden. En ze hebben helaas ook niet het eeuwige leven en als er 1 dood gaat wil je niet dat je halsoverkop een andere hond moet nemen omdat je hond niet alleen kan zijn.

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 16:53

Kaus schreef:
Trainen jullie daar specifiek op? Alleen zijn zonder de andere hond? Dat doen we hier niet want het is of allebei mee or allebei niet mee. Soms wel alleen Dexter mee maar volgens mij vindt Dundy het wel lekker rustig zonder Dexter :=

Ben ik wel van plan, maar ook omdat de andere hond met mijn zus meegaat zodra een van ons verhuist. Daarnaast gaan we ook apart trainen en vaak apart wandelen. Deels om het aan te leren, deels omdat het ook niet altijd haalbaar is om samen te gaan (en dus moeten ze het leren).

ZoZenn

Berichten: 3161
Geregistreerd: 05-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:02

Jazeker train ik daarop, soms wil ik maar met 1 wandelen/trainen en soms vind ik het handiger om 1 mee naar training of wedstrijd te nemen. Sowieso handig dat hij alleen alleen kan, voor het geval dat eens nodig is.

Oh mèn, hoe houden jullie die tape op de oren? Erop ging makkelijker dan verwacht, soort van, met mijn praktisch inzicht :'). Maar nu is het apocalypse of de orentape over here :'). Z'n oren staan wel ontzettend schattig nu :+ .

Ianthe
Berichten: 1542
Geregistreerd: 24-04-13

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:14

Zeker trainen op alleen zijn zonder andere hond.. Sowieso vind ik het ook belangrijk voor honden om 1 op 1 aandacht te krijgen, dus dan moet de ander toch alleen zijn. In mijn geval heb ik er dan 3, maar soms blijft er ook 1tje alleen en gaan de andere 2 mee naar bijvoorbeeld een show.

xLaraaj

Berichten: 3682
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:17

Heb maar 1 hond. Maar hier gaat het alleen zijn ook beter en beter. Heb ook een camero waardoor ik beetje fbi speel met mijn hond :P

Zoe_97

Berichten: 9466
Geregistreerd: 18-11-10
Woonplaats: België

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:31

Kenai is nogal lui aangelegd. Dus oortjes geplakt en hij liet het met rust. Nu ook met een leiband. Je kunt honden leren bedelen door lijn op de neus te leggen en als ze met hun pootje die eraf slaan belonen en commando koppelen. Kenai blijft gewoon zitten met lijn op de neus

KimD

Berichten: 20477
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:41

Kaus schreef:
Trainen jullie daar specifiek op? Alleen zijn zonder de andere hond? Dat doen we hier niet want het is of allebei mee or allebei niet mee. Soms wel alleen Dexter mee maar volgens mij vindt Dundy het wel lekker rustig zonder Dexter :=


Als je twee honden hebt is dat nog wel te doen, met vijf is dat al een ander verhaal. En als we vakantiegangers hebben, is acht al helemaal een uitdaging. :')

Wij nemen ook meestal alleen de hond(en) mee waarmee er getraind wordt, maar zoals vanavond, dan trainen we met drie en dan gaan ze wel allemaal mee.

Ze vinden het niet erg om in de auto te liggen, ze zijn gewend om uren in de auto te liggen.

Dat leren we ze wel aan van puppy af aan. :j

kiwiwitje

Berichten: 20149
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-18 18:41

Zoe_97 schreef:
Kenai is nogal lui aangelegd. Dus oortjes geplakt en hij liet het met rust. Nu ook met een leiband. Je kunt honden leren bedelen door lijn op de neus te leggen en als ze met hun pootje die eraf slaan belonen en commando koppelen. Kenai blijft gewoon zitten met lijn op de neus

:')

Heb je t niet over Boellie? Dit zouden echt acties voor hem kunnen zijn :+