Katten!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 15:39

DideH schreef:
[ [url=m/VUaDf1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jullie katten ook chill plekjes bij het raam waar ze de vogels goed kunnen bekijken? :=
Milo ligt altijd zo op de rugleuning van de bank :+

Nee, die van mij rennen er buiten achteraan! :D Wel een lieve foto van Milo.

Anoniem

Re: Katten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:26

Check :D
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 18:44

Voor het raam is alleen opwarmen als zonnetje erop staat. Balkon is voor vogels kijken en bewaking, want er zou maar iets zo dom zijn om over het kattennet heen te gaan. :')

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 00:03

Ja! Met zijn 2tjes languit voor het raam
Afbeelding

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-19 18:30

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vandaag zijn onze spekkies 2 jaar bij ons <3

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:24

Wat een dotje Marcella! <3

Gefeliciteerd LoveUggs, mooi stel!

Hier gaat het goed best goed, Ronin begint te ontdooien en merkt dat Lola helemaal niet zo eng is.

Hoe gaat het bij het inburgeren van jouw kittens NatasjavE?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 10:37

Ja goed hier. Ze zijn zo gezellig.

Fausto vind het niks. Hij ontwijkt ze het liefst.

s’Nachts hou ik ze nog apart. Overdag ligt Fausto meestal boven te slapen nadat hij zijn wandelingetje buiten heeft gedaan. Dat deed hij al voordat ze kwamen. Eind van de middag/de vroege avond dan lopen ze bij elkaar.
Als het dan begint te schemeren beginnen Sunna en Floris te spelen. Dan worden ze echt wild.
Fausto vind ze dan eng en kruipt dan weg. Blaast en slaat ook wel naar ze als met name Floris te dichtbij komt.
Ik hou Fausto dan even apart opdat die twee hun energie kwijt kunnen zonder dat hij bang is.
Als ze dan slapen haal ik Fausto er weer bij en daarna gaan ze apart voor de nacht.

Kittens in de voorkamer en Fausto in de keukenkamer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 11:25

Gefeliciteerd LoveUggs en mogen er nog vele jaren erbij komen. *\o/*

Vind het erg spannend. :):)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 12:20

Ik heb nieuwe tuigjes voor ze gekocht zodat ze mee naar mijn ouders in de tuin kunnen. De vorige waren maat kitten en die zijn nu net te klein. Alleen Pumba denk dat die dood gaat. Ze hebben ze lang niet meer om gehad doordat ze te klein waren geworden. Nu nieuwe gehaald en ze gepast. Hij denkt dat hij niet meer kan lopen en Laat zich steeds om vallen. Gekke kat. Timon rent er mee rond alsof hij nooit anders gedaan heeft. Weer eventjes wennen en nog een beetje groeien ( deze zijn weer net iets te groot) en dan kunnen ze weer mee op avontuur :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 09:01

Ja donderdag Blue ophalen. :):)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:15

Ohhhh wat leuk. Nog maar een paar daagjes *\o/*

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:30

Ben de uren aan het aftellen. :')

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:48

Wat een leuke katten allemaal!
Over een paar weekjes komt Noa bij ons wonen. Volgens mij krijgt zij nu royal canin voer. Maar vroeg mij af wat jullie qua brokvoer aanraden? Dan kan ik dit halen en natuurlijk haar vertrouwde voer en dan langzaam aan afbouwen en over op het andere.
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:51

Heb nu een testzakje met 70% vlees liggen met brokjes. Eerst oude zak nog even leeg eten en dan kijken om deze erbij te proberen en wat ze lekker vind.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:15

Nathalie__ schreef:
Over een paar weekjes komt Noa bij ons wonen. Volgens mij krijgt zij nu royal canin voer. Maar vroeg mij af wat jullie qua brokvoer aanraden? Dan kan ik dit halen en natuurlijk haar vertrouwde voer en dan langzaam aan afbouwen en over op het andere.
[ [url=m/UATzqd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier fan van Orijen, Power of Nature (al heb ik t idee dat die toch te hoog zit in eiwit voor kittens, hoor veel over dunne ontlasting) en Cat Lovers Gold. Carnilove en Wellness Core ging ook wel goed hier.

Blijft altijd een beetje zoeken wat kat wel of niet wil.

Ga je ook natvoer geven? Ikzelf houd altijd het liefst 50% van het dieet natvoer aan. Dit ivm vochtgehalte :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:24

NatasjavE schreef:
Ja goed hier. Ze zijn zo gezellig.

Fausto vind het niks. Hij ontwijkt ze het liefst.

s’Nachts hou ik ze nog apart. Overdag ligt Fausto meestal boven te slapen nadat hij zijn wandelingetje buiten heeft gedaan. Dat deed hij al voordat ze kwamen. Eind van de middag/de vroege avond dan lopen ze bij elkaar.
Als het dan begint te schemeren beginnen Sunna en Floris te spelen. Dan worden ze echt wild.
Fausto vind ze dan eng en kruipt dan weg. Blaast en slaat ook wel naar ze als met name Floris te dichtbij komt.
Ik hou Fausto dan even apart opdat die twee hun energie kwijt kunnen zonder dat hij bang is.
Als ze dan slapen haal ik Fausto er weer bij en daarna gaan ze apart voor de nacht.

Kittens in de voorkamer en Fausto in de keukenkamer.

Kan best lang duren, hier ook nog s'nachts apart, Lola gaat dan naar boven.

Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 16:59

SimoneeM schreef:
Nathalie__ schreef:
[ [url=m/UATzqd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hier fan van Orijen, Power of Nature (al heb ik t idee dat die toch te hoog zit in eiwit voor kittens, hoor veel over dunne ontlasting) en Cat Lovers Gold. Carnilove en Wellness Core ging ook wel goed hier.

Ga je ook natvoer geven? Ikzelf houd altijd het liefst 50% van het dieet natvoer aan. Dit ivm vochtgehalte :)

Bedankt, ik ga er eens naar kijken. Nat voer zou ik voor erbij doen, lees inderdaad dat het goed is om erbij te geven voor het vocht. Wat zijn daar goede merken voor?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:22

Hier zijn ze gek op purizon brok en schesir vlees. Niet helemaal mijn keuze die brok maar goed heb er vrede mee. Ze eten weinig andere brokken goed. ( ze gaan ervan overgeven of trekken er hun neus voor op)

Nishi krijgt een beetje brok maar voornamelijk vlees (darf, carnibest enz.)

Ik heb vorig weekend weer kitten foto’s gemaakt!
1,5 week oud op de foto. (Moeder is een halfzusje van Nishi. Ze hebben dezelfde moeder. Vader van de kittens is dezelfde vader als Nishi heeft)
Afbeelding

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:47

Oh wat een mooi snoetje <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 17:58

Ja hij palmt iedereen in. Nog een jaartje dan mag Nishi zelf mama worden! <3

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 18:03

Nathalie__ schreef:
SimoneeM schreef:

Bedankt, ik ga er eens naar kijken. Nat voer zou ik voor erbij doen, lees inderdaad dat het goed is om erbij te geven voor het vocht. Wat zijn daar goede merken voor?

Hangt er vanaf hoeveel natvoer je geeft. Als het 50% of meer is moet je iig een compleet natvoer hebben. Voorbeelden zijn animonda carny, wild freedom, terra faelis of mac.
Aanvullende natvoeren (dus zonder vitamine e.d toegevoegd) zijn idd bv schesir of almo nature. (Al heeft almo nu ook een complete variant).

Purizon is idd ook een fijne brok, al ben ik zelf niet helemaal weg van de enorme hoeveelheid DL-methionine die er in zit (is een verzuurder). Maar goed, dat gaat ver hoor, daar naar kijken. Prima brok verder :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:19

Ik voer helemaal geen brok :) Simba krijgt een voerbal met Nutrivet brokjes, maar alleen als ik weg ben, zodat ik 2 voerbeurten over kan slaan, maar normaal krijgt hij 4x per dag kvv voor katten. Rauw vlees dus.

Waarom? Omdat katten heel weinig drinken, en in de natuur eten ze rauw, maar drinken ze heel weinig. Dat is niet erg, want in rauw vlees zit zoveel vocht, dat ze daar nog maar een heel klein beetje bij hoeven te drinken.
Nu het grote probleem met brok: waar een hond meer gaat drinken als hij brok krijgt, en dus per saldo evenveel water binnenkrijgt, doet een kat dat dus niet. Een kat drinkt dus met brok evenveel water als hij met rauw voer zou doen, en krijgt dan dus veel minder (en eigenlijk veel te weinig) vocht binnen. En daar krijgen katjes nier- en blaasproblemen van. Blaasgruis (struviet) is een heel veel voorkomend probleem bij katten, veroorzaakt door te geconcentreerde urine, door te weinig vocht.

Om die reden zou ik brok voor katten sowieso niet aan willen raden. Er is prima compleet natvoer voor katten, als ze geen rauw willen eten. Ik ben zelf echt fan van Almo Nature, Hill's eet Simba heel goed, en die vieze zakjes van Felix vindt ie heel lekker (ik ben geen fan, mijn kat wel). Schesir is idd heel goed. Ook fan.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:35

Avalanche81 schreef:
Ik voer helemaal geen brok :) Simba krijgt een voerbal met Nutrivet brokjes, maar alleen als ik weg ben, zodat ik 2 voerbeurten over kan slaan, maar normaal krijgt hij 4x per dag kvv voor katten. Rauw vlees dus.

Waarom? Omdat katten heel weinig drinken, en in de natuur eten ze rauw, maar drinken ze heel weinig. Dat is niet erg, want in rauw vlees zit zoveel vocht, dat ze daar nog maar een heel klein beetje bij hoeven te drinken.
Nu het grote probleem met brok: waar een hond meer gaat drinken als hij brok krijgt, en dus per saldo evenveel water binnenkrijgt, doet een kat dat dus niet. Een kat drinkt dus met brok evenveel water als hij met rauw voer zou doen, en krijgt dan dus veel minder (en eigenlijk veel te weinig) vocht binnen. En daar krijgen katjes nier- en blaasproblemen van. Blaasgruis (struviet) is een heel veel voorkomend probleem bij katten, veroorzaakt door te geconcentreerde urine, door te weinig vocht.

Om die reden zou ik brok voor katten sowieso niet aan willen raden. Er is prima compleet natvoer voor katten, als ze geen rauw willen eten. Ik ben zelf echt fan van Almo Nature, Hill's eet Simba heel goed, en die vieze zakjes van Felix vindt ie heel lekker (ik ben geen fan, mijn kat wel). Schesir is idd heel goed. Ook fan.

Ben het hier op zich helemaal mee eens, alleen met Almo en Schesir wel oppassen dat het niet compleet is :). (behalve almo nature compleet dan, maar ook daar heb ik twijfels over).

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 19:54

Almo nature wordt hier niet gegeten maar gevreten :wow:

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 20:34

Die vinden ze bij mij juist weer niet te kanen. Ik heb het weggegeven aan een collega.