Ik voer helemaal geen brok

Simba krijgt een voerbal met Nutrivet brokjes, maar alleen als ik weg ben, zodat ik 2 voerbeurten over kan slaan, maar normaal krijgt hij 4x per dag kvv voor katten. Rauw vlees dus.
Waarom? Omdat katten heel weinig drinken, en in de natuur eten ze rauw, maar drinken ze heel weinig. Dat is niet erg, want in rauw vlees zit zoveel vocht, dat ze daar nog maar een heel klein beetje bij hoeven te drinken.
Nu het grote probleem met brok: waar een hond meer gaat drinken als hij brok krijgt, en dus per saldo evenveel water binnenkrijgt, doet een kat dat dus niet. Een kat drinkt dus met brok evenveel water als hij met rauw voer zou doen, en krijgt dan dus veel minder (en eigenlijk veel te weinig) vocht binnen. En daar krijgen katjes nier- en blaasproblemen van. Blaasgruis (struviet) is een heel veel voorkomend probleem bij katten, veroorzaakt door te geconcentreerde urine, door te weinig vocht.
Om die reden zou ik brok voor katten sowieso niet aan willen raden. Er is prima compleet natvoer voor katten, als ze geen rauw willen eten. Ik ben zelf echt fan van Almo Nature, Hill's eet Simba heel goed, en die vieze zakjes van Felix vindt ie heel lekker (ik ben geen fan, mijn kat wel). Schesir is idd heel goed. Ook fan.