Ik vind kruisingen geweldig al kan ik zeker ook genieten van een rashond. Hier een labrador x rottweiler en een duitse herder x border collie en een met vader duitse herder langhaar en moeder duitse herder korthaar x mechelaar/hollander
Geen bijzondere kruisingen maar prachtig qua bouw en uiterlijk. Pittig qua karakter maar eerlijk en ontzettend lief naar eigen mensen.
Helaas kan Kenzo momenteel niet in de zin van echt niet meer om gaan met vreemde honden en loop daar in vast. Hij heeft binnenbal en hormonaal was hij opeens 1 bom. Sliep al 4 dagen niet gewoon niet. Loopse teven...
Dus in overleg ook qua leeftihd en belasting qua begin sport gekozen voor suprolin chip ipv vroeg castratie. Ook wegens enorme onzekerheid.
Dit maakt dat hij nu slaapt naast het actief zijn. Heel fijn!! Maar tja erg onzeker naar andere honden en nu ook chemische castratie dus onzekerheid is nog erger geworden zoals verwacht. Helaas is niet castreren voor mij geen optie gezien hond verloren aan binnenbal dus die gaat er uit!!
Hij zit op bach rescue en trainen dagelijks. Aangelijnd gaat erg goed tenzij kort aangelijnd en weinig afstand. Verder als ik alleen loop met de roedel of als hij los loopt altijd muilkorf om.
Hij bijt niet door. Hij vliegt bovenop vreemde honden met veel lawaai en geweld maar uiteindelijk 0 schade. Daarna is zo'n hond onzichtbaar en interesse volkomen weg. Vreemde honden op eigen terrein zijn oke.
Is hij alleen mee dan negeerd hij allesin de hoop ook onzichtbaar te zijn.
Vreemde dominante honden reageren totaal niet op hem. Hij bestaat voor hun niet. Vreemde onzekere honden gaan hem aan staan blaffen of vanaf achter aanvallen. Heel fijn......
Uiteraard proberen we alles te voorkomen maar kan hem niet weg houden bij vreemde honden hij is 10 maanden en nu kan ik hopelijk met veel trainen nog wat bereiken. Gelukkig kent hier in de buurt inmiddels bijna iedereen hem/ons en helpen ze mee door even te blijven staan of afstand te nemen of eigen hond ook aan lijnen oid. Vorige week zelfs een keer met vreemde hond in het park aan lang touw mogen trekken. Hij ontspande helemaal en genoot zichtbaar. Andere hond is hele stabiele hond. Was echt fijn en die momenten zijn nodig om door te gaan

Voor mij hoeft hij met elke hond te willen spelen. Maar zou wel graag hebben dat hij accepteerd dat er meer honden zijn dan onze roedel maar dat hij daar niets mee hoeft te doen en dat ze niet gevaarlijk of eng zijn