[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:46

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-16 22:50

Dank je wel!
Ik ga wel eens rondvragen of iemand mijn water uitgebreider kan testen, is vast wel iemand in de buurt die me helpen kan daar mee :j

Word vervolgd :j

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:04

Het water is geel :+
Sorry,beetje onduidelijke foto,water is ook wat troebel nu
Afbeelding

Heb bactopur gehaald.
Was eerst bij een andere zaak,daar haddenze ook iets van esha,maar na lezen van de gebruiksaanwijzing bleek dat de slakken er van dood gaan.
Dus naar de aquaspeciaalzaak gegaan en hij had bactopur.
Het filter heb ik uit de pomp gehaald en even vervangen door van die biowatten, zo draaid het in elk geval nog wel.
En nu maar afwachten hoe het gaat en de grbuiksaanwijzing volgen.
Moet in elk geval even een nieuw filter halen,die oude kan er natuurlijk niet meer in nu.

Heb nog twee echonodorus bleheri gehaald en die er in gezet.
En moet na zoveel dagen 50 % water verversen geloof ik en haal ik dan meteen het hout met die baardalg er uit om goed schoon te maken.

Oh, ik lees trouwens dat bactopur alle bacterien vernietigd in het aquarium.
Zouik dan als ik die 50% waterwissel heb gedaan wat water uit de andere bak er in doen?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:10

Super mooie bak LoveUggs!! Echt prachtig!!

Hier goed nieuws, de vis die ziek was is helemaal opgeknapt en doet het tot nu toe super! Ben daar echt blij mee. Waterwaardes zijn nu ook op orde :)

Anoniem

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:17

Ellepel, aan de werking van Esha wordt door heel veel mensen met aquaria getwijfeld, aangezien de receptuur in geen 30 jaar veranderd is. Ik hoop dat de Bactopur wat voor je uithaalt :)

Wortelsussie, Dat is fijn om te lezen :)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 14:22

Ja, blijft toch afwachten hoe het gaat.
:j

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 16:08

Bedankt wortelsussie!

Ik ben vandaag nog even langs een zaak geweest waar ik zelf nog nooit geweest was. Een grote dierenzaak met verschillende dierenafdelingen, maar qua info erg eerlijk. Heb hier het laatste fitermateriaal gehaald dat ik nog miste en een gave steen. Een erg gave ancistrus gezien (volgens mij de ancistrus temminckii, anders een ancistrus soort die erop lijkt, zou zo'n 13 cm worden) en gelijk gevraagd of ze die altijd verkochten zodat ik weet dat ik die binnenkort daar kan halen. Vertelde dat ik net mn bak had opgestart en vrijwel direct kwam de info van de medewerker dat ik dan idd moest wachten met vissen erin doen etc. (Wist ik natuurlijk al maar toch fijn om te weten dat ze eerlijke informatie geven) Een andere medewerker was iemand aan het helpen met dr waterwaardes controleren en ook dat wat ik kon opvangen uit het gesprek was erg positief. Nog een pluspunt is dat de winkel op 4 min van het huis van mijn vriend af is :+. Op de plaatjes welke vissen er in de bakken zaten stonden ook de L nummers vermeld en de grootte ervan.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:05

Lang niet meer gereageerd maar meestal wel meegelezen.
Hier verder geen nieuws. Zit een beetje te zoeken naar juiste mate van bemesting van de planten. Dan doet de ene het goed en dan de andere weer. Lastig. :)

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:27

Heel veel mensen die met discus beginnen hebben problemen met de gezondheid van deze dieren, heb jij daar ook last van gehad? :) Mooie rustige bak heb je!

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:52

Ik heb gemerkt in de loop van de tijd dat erg belangrijk is waar je de vissen haalt en waar je op moet letten qua conditie/gedrag van de vissen in de verkoopbakken. Dit scheelt al een hele hoop ellende. Heb ik helaas zelf op de harde manier moeten leren.

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-16 21:52

Ooh prachtig! Discus vissen! Die wil ik ook ooit :j eerst oefenen met maanvissen :+

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:09

Gaat weer lekker hier.. vanmorgen vroeg de auto opgehaald bij de garage; dinsdag wordt hij gemaakt..
Daarna door naar de cardioloog en nu loop ik tot morgenochtend met een holter in de rondte.. maar wat een irritant ding is dat :x
Morgenochtend de holter weer inleveren, en dan aansluitend een doppleronderzoek..
Volgende maand een fietstest, en dan ben ik hopelijk voorlopig klaar met het medische gezeik.

Duizeligheid was voor 99,9% weg, maar lijk vandaag een iets mindere dag te hebben, dus preventief een half pilletje betahistine genomen.
Zal wel door de stress komen.. mezelf kennende heb ik dat wel ondanks dat ik rustig ben.. :o

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:48

Oh ja heb ook 3ens een holter om ghead vond het overdag niet erg,maar snachts!
Heb toen echt slecht geslapen omdat ik bang was dat de plakkertjes los gingen :D
Maar je hoeft maar 1 nachtje , even doorzetten!

Die discusvissen zijn mooi, vind ze zo statig :j
Laatst bijgewerkt door ellepel op 16-06-16 12:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 12:52

Hier hangt dat kastje met een band om mijn middel.. maar hij hangt vrij los.. en dat is dus irritant.
Zet hem strakker zou je zeggen.. maar dat gaat dus niet.. handig!!
Goed.. ik overleef het wel hoor.. het is alleen vervelend..

Ook ik vind discusvissen mooi.. maar maanvissen ook.. mijn buurvrouw had een paar mooie exemplaren, maar heeft alles weg gegeven.. :x

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:16

Helaas erg druk gehad, wel af en toe mee gelezen. Hier gelukkig geen sterfte meer *\o/*

Ook is paard lief helemaal in geburgerd en slaapt tegenwoordig zo:

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 13:45

Het past ook maar net zeg, hoe groot is de stal? Sorry, even zeuren hoor :o
Bij ons zie ik ze wel languit in de wei liggen(appie en zijn groep staan 24/7 buiten)
Meestal staat er dan 1 op wacht, heel lief om te zien :j

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 15:50

Mooi Simpie! Ik kon me niet bedenken hoe groot de discussen zijn, maar ik zie wat cory's (?) op de grond scharrelen en dan heb je ineens een referentiekader :wow:

Gisteren wat nieuwe plantjes bested :):)
limnophila sessiliflora
Cryptocoryne balansae (daar heb ik er al 2 van en die doet het erg goed)
Anubias nana

Ik wil dit effect proberen te krijgen :)
Afbeelding

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:02

ellepel schreef:
Het past ook maar net zeg, hoe groot is de stal? Sorry, even zeuren hoor :o
Bij ons zie ik ze wel languit in de wei liggen(appie en zijn groep staan 24/7 buiten)
Meestal staat er dan 1 op wacht, heel lief om te zien :j

Past idd maar net als ie zo ligt ja! Stal is toch echt 4 bij 4. Maar hij gaat hard tegen de 1.70 aan dus hij is nogal groot..

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:12

Ukkiepuk, haha van ene kleine stal naar een kleine foto :P
Kan niet goed zien wat er op staat.

Sjee paard van 1m70,dat is wel groot zeg!!

Mijn Appie is 1m38 :D

ukkiepuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-16 16:20

http://www.hobbykwekers.nl/showcase/ite ... 54-liter-4

Het gaat om de inrichting. Ik heb hier en daar iets andere planten. En dan wil ik over een tijdje als mijn planten goed staan de guppen en play's vervangen voor 3 scholen kleine visjes en dan mijn garnaaltjes. Ik hoop dat die snel vermeerderen zodat ik ze wat meer ga zien. Anders nog een aantal exemplaren erbij halen. Merk dat mijn vrouwenguppen ze steeds wegjagen -O-
Oh en één van mijn platy's blijkt een mannetje -O- Had 2 jonge platy's, maar zag van de week dat mijn wagtail een gonopodium heeft ontwikkeld.

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 09:45

ukkiepuk schreef:
Mooi Simpie! Ik kon me niet bedenken hoe groot de discussen zijn, maar ik zie wat cory's (?) op de grond scharrelen en dan heb je ineens een referentiekader :wow

Ja, dat zijn idd Corry's. En die zijn ook al zo'n 4-5 cm. Wildvang, erg aan te raden. Heb ze 4 jaar geleden gekocht met zijn 10'en en eentje overleden in al die tijd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:18

Ik ga vanmiddag toch eens een manier bedenken om die labeo te vangen..
Dat hij met etenstijd jaagt is al erg genoeg.. maar het is nu al de 2e keer dat ik in zijn bek een jonge zwaarddrager vind.. -:(-
Ik wil hem dus echt die bak uit hebben, dan moet hij voorlopig maar in een 60 cm bak.. het is niet anders.
En ondertussen iemand zien te vinden die hem wilt komen halen.

Maar goed.. ik ga zo eerst maar eens slapen, want heb vannacht geen oog dicht gedaan met dat stomme ding om mijn middel.. :x

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 11:46

:(:) vervelend he, maar je mag het vandaag weer inleveren toch?

Mijn zwaarddrager met korte staart leeft nog, ga nu straks de helft water verversen, moet de gebruiksaanwijzing nog even goed door lezen.
Maar de staart is niet korter geworden , gelukkig :)

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 17:48

Yes.. de labeo zit in de kleine bak.. :D
Het viel nog niet mee.. maar het is eindelijk gelukt!!!
Nu zijn mijn zwaarddragers veilig.. en.. kan ik tzt andere vissen erbij doen.. *\o/*
Maar.. dat duurt nog even.. eerst moeten de plantjes goed geworteld hebben, én goed groeien.

Holter vandaag trouwens ingeleverd, en een echo gehad..
Maar waar ik eigenlijk nog het meeste nieuwsgierig ik ben is mijn fietstest straks.. :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-16 18:03

Fijn dat je het holter in hebt kunnen leveren! Heb je de fietstest al gedaan of moet je die vanavond nog doen?