S_imonee schreef:Wat een mooie ren maaarije! Ik wil mijn omheining van de ren nog vervangen, dat wat jij hebt vindt ik erg leuk!
Bedankt voor de voer antwoorden.
Eoweyn: vandaag hebben ze een halve witlof en een handje mini worteltjes (stuk of 10 denk ik). Daar naast hadden ze nog ongeveer de helft van de brokjes die ik gisteravond gevoerd heb en onbeperkt hooi. De groente eten ze altijd wel helemaal op, ik hoef nooit iets weg te halen oid.
En met onkruiden voeren, wat voer je dan precies?
Van alles. Paardenbloem, weegbree, wilg, etc, etc. Alles wat ik kan vinden en wat ze mogen hebben.
Maaaarije schreef:Ja, haar heb ik anderhalf jaar terug uit het opvang gehaald. Ze zat er al een dik jaar en niemand had interesse in haar. Voor ik haar had gezien had ik al gezegd dat zij het dan maar moest worden![]()
Ze is wel pittig hoor, zij beslist wat en wanneer er gebeurt haha.
Jeika, ik ben soms ook wel jaloers.. Ze wonen bijna mooier dan ik zelf
Die pittige konijnen zijn de leukste! Heerlijk, die eigengereide karaktertjes. Ik heb ook allemaal van die "afdankers". Konijnen die of al lang in de opvang zaten, of bijna niet plaatsbaar waren, of ja, halfwild zijn

Ik blijf het eng vinden, die onoverdekte rennen. Sowieso omdat ik houdini's heb, maar je zit ook met marters, wezels, vossen, roofvogels, katten... Ze zitten dichterbij dan je denkt, je ziet ze alleen zelden of nooit.
Ik dacht ook makkelijk tot ik Freek vorig jaar met zijn kop door het gaas vond. Opgejaagd door een kat, zijn maatje flink gewond. En ook wij hebben een hond die katten wegjaagt... Alleen niet 's nachts, want dan is hij binnen. Ik had nog wel een net over mijn ren...
Sindsdien is mijn ren beveiligd, extra gaas op ieder paneel en overdekt met gaas en gaaspanelen. Voelt een stuk prettiger zo.
Wat sneu van Spency.. Kun je niet eerder bellen/langsgaan? Klinkt echt niet goed... Ik zou sowieso doorgaan met de pijnstilling. De AB had imo ook al aan moeten slaan. Is het niet de baarmoeder?
Hier zorgt mijn moeder voor ze, wbt voeren. De opvangeigenaresse staat als "back-up". Mijn moeder is namelijk iemand die het gerust wat dagen aankijkt als een konijn niet eet. Als zij op vakantie is zorg ik voor ze, en als ik weg ben wederom de opvangeigenaresse. Ze blijven wel thuis.
Lukt dit geen van allen niet, blijf ik gewoon thuis

Veilige groenten:
http://www.bunnybunch.nl/informatie/gro ... -konijnen/
Ik heb net even de kosten van aankomende vrijdag op een rijtje gezet. Oeps

Edit; dat klinkt wel erg l*llig. Niet zo bedoeld natuurlijk. Maar als ik tussen een van die 2 problemen mag/moet kiezen...