Kittenkletstopic!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:19

Spastische darmen kijk nergens van op

Reismand is uit logeren , daar zit ik wat mee heb verder niks voor hem om hem mee te nemen dat is even mijn euvel :o . die van mij word door iedereen gebruikt namelijk , of de hamster reismand is maar of dat past. Anders was ik allang gegaan , krijg de mijne maandag namelijk weer

Froukje
Forever young

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:25

Weetje, ik vraag me echt een beetje af waarom je steeds aan dieren begint. Net als met die geit, overal heb je wel een reden voor waarom iets niet kan.
Als je niet wilt moet je gewoon niet aan dieren beginnen.

Waarom leen je je reismandje uit als je er maar 1 hebt? Dat is niet handig, kom je nu wel achter. Haal dan tenminste morgen er een mandje bij, via marktplaats kosten die dingen geen drol en dan kun tenminste naar de dierenarts wanneer dat nodig is.

Ik snap je bedoelingen wel, en die zijn ook heel lief allemaal maar soms had de uitvoering wat beter gekund.

En nee, ik val je niet aan. Voor het geval dat zo overkomt..

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:26

Froukje ben het wel met je eens op zich.
Het is echt niet goed als je kat dat doet, had je al lang mee heen moeten gaan, zoiets is echt slecht voor je kat.
Als je dieren neemt, doe het dan goed, anders ben je het niet waard ze te hebben ;)

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 20:45

Lijkt mij op giardia. Laat even een uitgebreid onderzoek doen. Maak afspraak met da voor maandag en vang van elke dag 1 drol op. Die sturen ze dan op naar lab

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 21:58

<3
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:01

Lief

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:11

Ooooh <3

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:21

Oh, wat een heerlijke foto <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:45

Ah wat lief <3

Rebecca volgens mij kun je prima wachten tot maandag, er kunnen zoveel oorzaken zijn voor diarree en bloed (vooral onschudige). Gewoon goed in de gaten houden.

Ik denk dat Rebecca best belt als de situatie verslechtert, als ze nog gewoon fit zijn en eten is dat vaak een indicatie dat het (nog) niks ernstigs is. A

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 22:55

Karlijn mijn kat oogt ook gewoon gezond maar het is verre van gezond dat ze geen normale ontlasting heeft. Hier moet je gewoon voor naar de dierenarts. Niet per direct maar bloed moet je altijd serieus nemen dus uiterlijk maamdag even gaan als het aanhoud en dit weekend en maandaf ontlasting opvangen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:00

Awhhh mandy <3

1 poepje opgeschept , zag er al mooier uit met maar een klein beetje bloed erop. En ja word het slechter ga ik echt wel , maar zoals hij nu oogt is er geen probleem

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-15 23:28

lifaya schreef:
Karlijn mijn kat oogt ook gewoon gezond maar het is verre van gezond dat ze geen normale ontlasting heeft. Hier moet je gewoon voor naar de dierenarts. Niet per direct maar bloed moet je altijd serieus nemen dus uiterlijk maamdag even gaan als het aanhoud en dit weekend en maandaf ontlasting opvangen

Maar dat is toch ook wat ik zeg? :D Ik zeg niet dat ze niet moet gaan, maar dat ze m.i. wel tot maandag kan wachten. Als ik soortgelijke klachten heb bel ik ook niet gelijk de huisartsenpost. Die zullen ook zeggen dat ik maandag maar mijn eigen huisarts moet bellen.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 09:58

Rebecca, bloed is nooit goed. Ik zou dus alsnog maamdag gaan met 3 dagen aan ontlasting bij je voor een onderzoek. Het kan namelijk best zijn dat die niet de hele tijd diaree heeft. Daarom ook van 3 dagen opvangen. Giardia heerst namelijk :)

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 13:31

Zeker naar de DA gaan as maandag. Die kleintjes zijn zo kwetsbaar.. Hoop dat het meevalt.

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 18:34

Onze kitten is nu vanaf donderdagavond bij ons en hij doet het super! Hartstikke gezellig katje. Hij eet alleen als een slootgraver... Hij weegt nu 750 gram bij nog geen 10 weken en ik heb het idee dat hij niet genoeg heeft aan wat hij nu krijgt. Ik voer Haaks Barf speciaal voor kittens en hij krijgt in de eerste instantie gewoon de aanbevolen hoeveelheid, maar dan heeft hij nog honger.
Iets meer geven snap ik, maar Tom lust dus wel het dubbele.
Wat raden jullie mij aan in deze situatie?

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 18:38

Hier hebben ze onbeperkt buffet, doen ze het prima op.

Oh Mandy wat een toffe foto! <3

Druk gehad, wel bijgelezen.
Ben ik de enige die hier van die maffe kattentruien heeft? :')
Heb er een met "leave me alone I'm only speaking to my cat today " erop en wacht nu op mijn volgende "an outfit isn't complete without cat hair on it". :')

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:16

Ohh, waar heb je die vandaan Roosch? <3 :')

Tennan: volgens mij is zijn gewicht wel wat te licht. Is hij een flessenkitten? Volgens mij hoort een kitten van 10 weken ongeveer 1000/1100 gram te wegen. Ik zou hem gewoon geven waar hij behoefte aan heeft en evt laten doorlichten bij de DA.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-15 19:19

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 19:26

Bedankt voor de tips, dan geef ik hem gewoon waar hij zin in heeft. Hij is overigens niet kleiner dan de rest van het nest en ook de moederpoes was maar een kleintje.

Ik kan niet onbeperkt brokjes neerleggen omdat hij echt alles opeet.

Volgende week gaan we sowieso al naar de DA, dan krijgt hij ook zijn prikjes. Zal daar ook eens informeren :)

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 20:11

Hoe gaat ik zulke truien ook vind, daar kan ik echt niet mee thuis komen :')

Tennan, onbeperkt is een beetje het zelfde als bij paarden. Als ze het niet gewend zijn vreten ze zichzelf de eerste week ziek, maar zo gauw ze door hebben dat het er altijd staat is het snel afgelopen en doseren ze zelf.
Zou het wel proberen, zeker met zo'n gewicht kunnen ze dat wel gebruiken. Hier zijn ze ook flink opgeknapt met extra voer, en die waren lichter dan die van jou.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:51

Vergeet niet dat dat gewicht een gemiddelde is.
Idd hou je de eerste 5-6 maanden normaal 100gr per week plus 100gr aan waarbij de kat met 10 weken ong 1100gr zou moeten wegen.
Belangrijker is het om naar de rest te kijken:
eet en drinkt hij goed?
is hij levendig, alert, speels?
groeit hij goed?
vermagert hij niet? (bij een groeispurt kan dit wel ff zijn, maar daarna moet het gelijk weer bijtrekken)
glanst de vachten is de vacht aangesloten?
zijn oogjes, neusje, anus, oortjes schoon?
is de ontlasting goed?
geen bol buikje op een lege maag? (kan wijzen op een worminfectie)
Zolang je die allemaal positief kunt beantwoorden, heb je zeer wsl een gezonde kat. :j

tennan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 21:58

Lor, bedankt voor je info. Op alle vragen kan ik 'ja' antwoorden, het gaat naar mijn idee gewoon hartstikke goed met hem. Ik begon alleen een beetje te twijfelen omdat hij dus makkelijk het dubbele van het gemiddelde naar binnen werkt :P.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:13

Jiala vindt mice catch een erg leuk spelletje :D
Afbeelding
Afbeelding

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:14

tennan schreef:
Lor, bedankt voor je info. Op alle vragen kan ik 'ja' antwoorden, het gaat naar mijn idee gewoon hartstikke goed met hem. Ik begon alleen een beetje te twijfelen omdat hij dus makkelijk het dubbele van het gemiddelde naar binnen werkt :P.

das niet erg, dat kleine grut mag onbeperkt eten; ze steken het toch in de groei. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-15 22:18

Haha Amable herkenbaar haha , Boris is te wild die opent allemaal apps die ik niet open wil dus hij mag niet meer spelen