Beginnen met kippen houden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-16 13:09

PBA_ schreef:
Wat een mooi voer en water systeem. mijn enige vraag is dan Hoe je je water kan beschermen tegen de vorst. met name de nippel denk ik dan.

Dan zou je misschien tijdelijk even moeten overstappen op een silo met zo'n silo-verwarmer er onder.

Ik heb ook zo'n drinknippelding, hier bij elke boerenbond te verkrijgen gelukkig, maar het is zo onhandig dat die zo hoog moet staan en ik heb kuikens van verschillende grootte.

Als ze straks allemaal even groot zijn haal ik het ding weer uit het stof denk ik.

paddraigh

Re: Beginnen met kippen houden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 13:01

M mijn drie nieuwe brahma dames
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 14:15

Afbeelding
Leuk! Zoek je nog een lieve bijpassende haan?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-16 21:51

Haha nee heb ik al ! Maat lief aangeboden

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 08:27

Okidoki :D

hielkebro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 16:42

Ik kom mij even melden, wij hebben een broedse kip, maar door omstandigheden is ze vannacht van het nest geweest. Kan dit kwaad voor de eieren ?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 18:38

Onze kuikens van dit jaar bleken gelukkig allemaal hennetjes *\o/* Binnenkort gaan er een stel verhuizen. Het zijn wel allemaal slimmerikken :D Als we in de buurt van de mestvaalt lopen, weten ze al hoe laat het is...
Afbeelding

Pluk gras met zand en meerrrrr :9
Afbeelding

geef ze een half uurtje...
Afbeelding

en dan is het bijna weg. Eind van de middag, jeugd alvast op stok :+
Afbeelding

Volgende zomer gaan we proberen of ze los buiten kunnen. Dan zijn ze hopelijk wat beter afgericht en minder schichtig. :)

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:12

Hielkebro,zijn de eieren bevrucht?
Zijb de eieren helemaal koud geweest?
Volgens mij is het een beetje laat om nu nog kuikens uit te broeden.

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:32

WendyBZ schreef:
Onze kuikens van dit jaar bleken gelukkig allemaal hennetjes *\o/* Binnenkort gaan er een stel verhuizen. Het zijn wel allemaal slimmerikken :D Als we in de buurt van de mestvaalt lopen, weten ze al hoe laat het is...
[ [url=m/AVVXjN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Pluk gras met zand en meerrrrr :9
[ [url=m/Kovf0k.jpg]Afbeelding[/url] ]

geef ze een half uurtje...
[ [url=m/jVr1Lu.jpg]Afbeelding[/url] ]

en dan is het bijna weg. Eind van de middag, jeugd alvast op stok :+
[ [url=m/fxHLMW.jpg]Afbeelding[/url] ]

Volgende zomer gaan we proberen of ze los buiten kunnen. Dan zijn ze hopelijk wat beter afgericht en minder schichtig. :)

Welk ras is het ?

WendyBZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 19:42

Drents Hoen :) Middenmaatje. Te groot voor kriel, maar geen hele grote kippen. De haan ziet er een beetje sneu uit, die is enorm in de rui :')

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:52

Even een vraag, misschien weten jullie het antwoord....
Ik heb vandaag bij de vogelopvang een kip geadopteerd die een stukje van haar bovensnavel mist. De opvang heeft geen idee of ze een ongelukje gehad heeft of zo geboren is. Nu ben ik benieuwd of dit nog kan aangroeien. Bij papegaaiachtige vogels wordt volgens mij wel eens het puntje bijgeknipt en dat groeit volgens mij weer aan maar kan dit ook bij kippen? Ik ben erg benieuwd naar jullie mening/ervaring.

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 20:55

Als de snavel gekapt is, groeit dat niet meer aan. Wat voor soort kip is het? Een industriekip?

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-16 21:57

Ik weet niet wat voor kip het is, ik zal morgen een foto plaatsen, ben zelf ook wel benieuwd. Bij de opvang worden kippen gebracht die in het stadspark van Antwerpen gedumpt zijn (ik woon in belgie). Deze is heel erg ziek binnengebracht en was net beter verklaard door de dierenarts.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:17

hielkebro schreef:
Ik kom mij even melden, wij hebben een broedse kip, maar door omstandigheden is ze vannacht van het nest geweest. Kan dit kwaad voor de eieren ?

Het is wel erg koud voor kuikens nu. Waarom nu nog broeden?

paddraigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 09:22

helaas heb ik 1 kuiken met enorm schevepoot ,denk dat de kloek hem gebroken had twee week geleden die is er inmiddels bij weg het leek goed te gaan, maar ik vind het nu toch wel zielig worden en is nog maar 8 weken dus laat staan als die straks groter is! zo vreselijk tam zonde hoor, maar ik denk dat we er een einde aan maken vannavond, wie heeft ervaring met scheve poten? het lijkt op spreidpoten maar kan dat pas komen ineens bij 6 weken? liep altijd goed als kuiken de ander heeft het ook niet

Oehlala

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 12:30

Spreidpoten komen eigenlijk altijd zo uit het ei. Ik heb het later nog nooit meegemaakt, als ze dan iets aan de poten krijgen was het gebroken of gekneusd.
Waarschijnlijk heeft ie dan iets in zijn bekken kapot ofzo?
Denk dat hem uit zijn lijden verlossen het enige juiste is.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-16 17:31

Hooi!

Ben ik ook weer!

Zondag komen onze marans kippen :P

Wegens omstandigheden moet mijn moeder veel dieren opruimen.. Ze hebben nog een stel marans (kampioenslijn) te koop zowel kippen als hanen.
Ook een paar ganzen en loopeenden. Dus wie nog iets zoekt :o
Mijn stiefvader heeft een burn-out en mijn moeder is bang voor alles wat geen mens is en vanzelf beweegt >;)

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 09:24

Afbeelding
Afbeelding

Ze zijn er, onze 4 dames. Vanmorgen hadden ze even hulp nodig om van het loopplankje te gaan maar dat is inmiddels gelukt. De eerste gaf het voorbeeld na wat hulp en de rest volgde

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 15:09

Leuk!!! Voor wat meelwormen doen ze alles!

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-16 21:38

Leuke kipjes.
ik hoop dat ze achter het gaas blijven.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 10:18

Tot nu toe wel, anders maken we het hoger.

Eerste eitje is gelegd *\o/*

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 17:35

Hebben jullie nog tips voor mij? Vanochtend pikte mijn dominanste kip naar het oog van de onderdanigste kip. Ik heb de onderdanige kip weggehaald omdat ze een bloeduitstorting op het ooglid had. De kip zit nu apart in een ren terwijl de rest vrij in de tuin loopt. Ik heb het oog eerst schoongemaakt met gekookt water maar omdat er vanmiddag ook wat vocht uitkwam heb ik een oogzalfje voor haar gehaald. Toen ik dat daarstraks wilde aanbrengen leek haar oogje wel dichtgeplakt. Nu met de zalf er in lijkt het wel beter te gaan. Hebben jullie verder tips voor me? Over hoe het oog te behandelen en wanneer weer samen te zetten met de rest? Alvast bedankt voor het meedenken!

klaas30

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 18:28

petra8 schreef:
Hebben jullie nog tips voor mij? Vanochtend pikte mijn dominanste kip naar het oog van de onderdanigste kip. Ik heb de onderdanige kip weggehaald omdat ze een bloeduitstorting op het ooglid had. De kip zit nu apart in een ren terwijl de rest vrij in de tuin loopt. Ik heb het oog eerst schoongemaakt met gekookt water maar omdat er vanmiddag ook wat vocht uitkwam heb ik een oogzalfje voor haar gehaald. Toen ik dat daarstraks wilde aanbrengen leek haar oogje wel dichtgeplakt. Nu met de zalf er in lijkt het wel beter te gaan. Hebben jullie verder tips voor me? Over hoe het oog te behandelen en wanneer weer samen te zetten met de rest? Alvast bedankt voor het meedenken!

Met afgekoelde Camille thee het oogje open wrijven.

Flowerbomb

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-16 20:36

Weet je zeker dat de kip niet al iets aan haar oog had en de andere kip daar naar pikte? Inderdaad zou ik het ook met lauwe kamillethee schoonmaken en daarna het zalfje er in.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-16 08:47

Het zou best kunnen dat ze al wat aan haar oogje had maar het viel me pas op nadat de andere kip er naar pikte. Gistermiddag zat het oog echt dicht en waren de oograndjes droog, deze ochtend zat het oogje ook nog dicht maar waren de randjes wel al soepel. Omdat ze uit het asiel komt weet ik ook niet hoe oud ze is, ik weet alleen dat ze daar ziek is binnengebracht en waarschijnlijk nog steeds een verminderde weerstand heeft. Ze weegt ook nog niet eens de helft van mijn andere kippen en slaapt veel.