Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

cherell0

Re: Wie heeft er 'ongewone' huisdieren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:33

Het zijn alles eters dus theoretische kan je er alles bij gooien, wel zorgen dat je geen schimmel etc. Krijgt maar dat spreekt voor zich.

Ze hebben geen leggrond nodig dus dat scheelt een hoop.

Ik wil ook een dubia kweek i.p.v. krekels, zijn makkelijker,schoner, voedzamer en mocht er 1 ontsnappen gaat i sowieso dood.
Onder 20 graden overleven ze niet.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 16:33

Emita schreef:
Zijn hier ook mensen met mierenkolonies?

Mijn vriend zijn grootste hobby.... Ik vind het op zich wel prima maar vandaag is er dus een deel ontsnapt van een of andere rode mierensoort die heel hard bijt. Dus nu ben ik even wat minder blij -O-

Jep wij hebben ook een mierenkolonie, en ook bij ons is het een x mis gegaan en een groot deel ontsnapt, wij hebben helaas met gif moeten spuiten. Gelukkig was de koningin niet ontsnapt en is de groep weer hersteld

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 17:16

Eerste terra kolom weer uit elkaar en in de randsealer.

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 18:16

Wat een werk := het resultaat word vast prachtig, maar je moet wel engelen geduld hebben.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 20:09

Helaas heb ik mijn Pluisje vandaag dood in haar terrarium gevonden. Overigens niet in deadcurl, maar ik kon ook nergens uit afleiden dat ze met een vervelling bezig was (de vorige keer lag ze op haar rug en had ze een matje gemaakt). Toen ik haar uit het terrarium haalde was ze ook al redelijk stijf. Ik heb haar helemaal nagekeken, maar haar abdomen was nog heel. Het is altijd al wel een zwak spinnetje geweest hoor, ze lag regelmatig in een halve deathcurl. Ik vermoed dat ze gewoon "op" was. Ze ligt nu in ieder geval in de vriezer en ik ga op zoek naar iemand die haar kan opzetten. Zelf wil ik me daar nog niet aan wagen. In de tussentijd kan ik nog even nadenken wat er in dat terrarium gaat komen. Ik hoor het graag als iemand tips heeft voor een dier. Het gaat om een exo terra bak van 30×30×30 cm. Gifkikkers zie ik zelf niet zo zitten.

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:20

Feeding time , eindelijk mocht ik kijken :P (en natuurlijk snel mijn mobiel erbij gepakt O:) )

De L.parahybana wilde niet maar de krekel wel even laten zitten.
B.albopilosum niks
B.vagans heerlijk geknabbeld.
B.hamorii eindelijk ook gegeten.
G.pulchripes niks
G.pulchra wel
A.geniculata wel
N.chromatus klom tegen de dop op dus de krekel eruit.

Ik geloof dat ik ze zo heb

En een paar fotos .
B.vagans
Afbeelding
Afbeelding

B.albopilosum (soort van :+ )
Afbeelding

B.hamorii
Afbeelding

G.pulchra
Afbeelding

G.pulchripes.
Afbeelding

A.geniculata
Afbeelding

N.chromatus
Afbeelding
Afbeelding

L.parahybana
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door cherell0 op 14-01-18 21:24, in het totaal 4 keer bewerkt

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 21:21

Adamootje schreef:
Helaas heb ik mijn Pluisje vandaag dood in haar terrarium gevonden. Overigens niet in deadcurl, maar ik kon ook nergens uit afleiden dat ze met een vervelling bezig was (de vorige keer lag ze op haar rug en had ze een matje gemaakt). Toen ik haar uit het terrarium haalde was ze ook al redelijk stijf. Ik heb haar helemaal nagekeken, maar haar abdomen was nog heel. Het is altijd al wel een zwak spinnetje geweest hoor, ze lag regelmatig in een halve deathcurl. Ik vermoed dat ze gewoon "op" was. Ze ligt nu in ieder geval in de vriezer en ik ga op zoek naar iemand die haar kan opzetten. Zelf wil ik me daar nog niet aan wagen. In de tussentijd kan ik nog even nadenken wat er in dat terrarium gaat komen. Ik hoor het graag als iemand tips heeft voor een dier. Het gaat om een exo terra bak van 30×30×30 cm. Gifkikkers zie ik zelf niet zo zitten.

Wat jammer zeg.
Geen nieuwe spin ?

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:35

Dat kan natuurlijk ook, maar een ander diertje zou ook eens leuk zijn. :D

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:41

Adamootje schreef:

Een kleine slakkensoort kan ook.
Wandelende takken misschien of bidsprinkhaan o.i.d.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 22:52

Aww :(

Ik heb m'n nieuwe rack nu warm draaien, hopelijk morgen slangen er in :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 23:19

cherell0 schreef:
Adamootje schreef:

Een kleine slakkensoort kan ook.
Wandelende takken misschien of bidsprinkhaan o.i.d.

Dan ga ik toch liever voor een spin. :D Ik baal er echt van dat ze dood is. #)

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:21

Ohh nee toch Adamootje, wat zonde!!! Kan me voorstellen dat je ervan baalt :(

Adamootje schreef:
Ze ligt nu in ieder geval in de vriezer en ik ga op zoek naar iemand die haar kan opzetten.

Ik weet niet of je al een adres hebt, maar je zou contact op kunnen nemen met de museumwinkel in Nijmegen

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:52

Bedankt voor de tip. Dat is dicht bij mijn hogeschool, dus ik zal hen mailen voor een afspraak. :)

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:50

Die staan idd goed bekend, word op de prepareergroepen op facebook waar ik lid van ben ook vaak aangeraden. Dan krijg je haar in elk geval ook weer herkenbaar terug. :P

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:51

absque_dubio schreef:
Emita schreef:

Mijn vriend zijn grootste hobby.... Ik vind het op zich wel prima maar vandaag is er dus een deel ontsnapt van een of andere rode mierensoort die heel hard bijt. Dus nu ben ik even wat minder blij -O-

*stille meelezer en genieter van dit topic*

Stiekem moest ik wel even lachen :o Hoe hebben ze kunnen ontsnappen? En hoe krijg je ze weer gevangen?
Heb je een foto van waar ze in zitten? :)

Nou, hij had zo'n connectie buisje niet goed dicht gemaakt... En nu blijkt dus dat ze een kolonie van een veel grotere miersoort binnen zijn gedrongen en die hebben ze helemaal uitgemoord. Dat was een van de duurste mieren soorten die m'n vriend had, dus hij is niet echt blij :') Maar we hebben alles opgezogen met de stofzuiger...

Al zijn foto's en filmpjes staan op zijn instagram account: https://www.instagram.com/vida.insecta/ ... 3273115933

We hebben trouwens ook een Mantis en drie vogelspinnen. De mantis vind ik wel leuk, maar die vogelspinnen vind ik dus echt helemaal niks :')

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:56

Saaarr schreef:
Emita schreef:

Jep wij hebben ook een mierenkolonie, en ook bij ons is het een x mis gegaan en een groot deel ontsnapt, wij hebben helaas met gif moeten spuiten. Gelukkig was de koningin niet ontsnapt en is de groep weer hersteld

Oh Yikes ik hoop niet dat het zo ver komt bij ons :') Maar volgens mij heeft de stofzuiger wel zijn werk gedaan. Hopelijk zijn ze ook echt dood in de stofzuiger.....

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 11:57

En alweer een stukje verder!
Deze 2 staan nu op de plek waar ze blijven staan. Zo de derde laag uit elkaar halen, de randen sealen, en weer in mekaar zetten. En dan kunnen we verder met afkitten, het grijze sealer wat zichtbaar is donkerbruin verven, verlichting aanleggen.
En dan moeten we toch de volgende zeer dure bestelling gaan doen |o

Afbeelding

cherell0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:14

Dat word echt super.

Ik ga zo naar de beus en heb al een bestelijst door gegeven... ik kan net zo goed gelijk naar fatbob door lopen :')

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 12:40

Dank je!
Wat had je besteld?

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 13:49

Gaan er mensen naar Houten 1 april? :)

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:44

Ik!
Volgens mij ga ik elke keer heen :')
We gaan ook naar hamm. Dan gaat mn broer en zn vriendin een abronia ophalen ^^
Heb er iig zin in!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 14:58

Ik heb er helemaal geen verstand van he, maar gevoelsmatig.... zo’n spin in een potje/klein bakje... daar is voor die spin toch geen zak aan?

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:16

Veel exoten leven niet zo'n spannend leven. Eten; rondhangen; partner zoeken; slapen; doodgaan.
Dat - bepaalde - dieren een volledig verrijkt en uitdagend leven moeten hebben is vermenselijking :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:23

Maar een spin in het wild loopt toch rond, gaat op jacht, etc?

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 15:24

Nah. Menig spin leeft onder een boom/in een holletje en wacht totdat er eten komt. Komen ook echt niet ver van hun hol vandaan. Voor wat ik geleerd heb dan.