Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:11

Dat snap ik, geeft ook geen fijn gevoel. Al is dat glas vaak niet echt scherp toch? Maar ik snap dat je blij ben als je 2 dagen verder bent en je verder geen klachten hebt bij je hond.
Veel plezier Noox, heerlijk hoor!
Muiz, zitten al wijze koppies op.
Jeanine, spannende dagen dus, maar wel leuk spannend.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 08:41

x_Jeanine_x schreef:
Een dezer dagen verwachten mn schoonouders de puppy 's :D
Ben heel benieuwd hoeveel er uit gaan komen :D
En ook hoe mijn kleine vriendin er op reageert :o

[ [url=m/tlDc0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oehhhh spannend!!
Lijkt me met een ‘eigen’ nest nog lastiger om geduld te moeten hebben.

meisie94 schreef:
Het is ook echt alleen op de voorpootjes omdat hij vaak fullspeed gaat rennen en vervolgens graag wil koprollen (zo abrupt dat hij stopt).

Mijn oude border deed dit ook vooral met flyball en uiteindelijk kon/mocht hij dat niet meer omdat hij daar zn hele poot mee om zeep heeft geholpen.
Dat is ook de rest van zn leven (meer als 10 jaar) een zwakke plek gebleven want regelmatig opspeelde.

Berryz schreef:
Hier heeft de hond zonet mijn bril opgegeten. Mooi het glas uit het frame gehaald en op het glas gekauwd. Mis ook een groot stuk, dus waarschijnlijk heeft hij het binnen gespeeld

Pfoe een stuk glas zou ik toch niet durven afwachten moet ik eerlijk bekennen terwijl ik wel iemand ben die dat meestal toch wel doet.

Muiz schreef:
Pup spam!

[ [url=m/FQZz3H.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rQ5dtm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/wARxNt.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super lief die pluizenbolletjes.

Leuk noox ,veel plezier!

Hier gaat het goed met de kleine dame.
Ik was van plan haar op onze kamer te laten slapen maar door een ziek kind die de hele nacht door lag te hoesten en bij ons in bed lag en omdat het beneden een stuk warmer was haar in de ren gelaten.
Dat is ook echt al wel haar veilige haven dus dat is een voordeel.
Ze doet het goed.
Alleen vannacht een ongelukje gehad maar netjes op de pad gepoept.
Geloof dat dit de makkelijkste pup is tot nu toe(niet te hard zeggen want we zijn er nog niet)
Alleen ze is wel een enorme sloper dus hoop dat ik dat kan bijsturen wanr haar oudere broer en zus doen dit nog steeds,die hebben een mentaliteit van alles moet kapot.
Voor nu even een slaapje doen.

Afbeelding

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 09:50

Berryz schreef:
Nee het stuk is nog niet gevonden. Heb hem ZSM brood gegeven (geen peperkoek ofzo in huis) en ben dan doorgespurt naar het winkelcentrum voor een nieuwe bril, want ik kan in geen mogelijkheid werken zonder (en ik begin om 5u smorgens)

Tot hiertoe gaat alles nog heel goed.
Nu moet ik wel zeggen dat als hij op plastiek knaagt, hij dat meestal niet inslikt, maar nu heb ik toch een schrik te pakken omdat ik zo'n groot stuk glas mis.

Ik persoonlijk was doorgespurt naar een dierenarts!

Injectie voor braken lijkt mij een pak veiliger dan een stukje brood. Straks zit er een scherp randje of scherpe punt aan het stuk glas. Brood is leuk om de maag te beschermen (áls het al werkt) maar brood wordt gewoon verteerd, glas niet. Dus het laatste stuk darm is niet meer beschermd.

Glas is niet een plastic zakje ofzo "Wat er vanzelf wel weer uit komt"

Het is scherp en een geperforeerde maag en/òf darm wil je écht niet, dan ben je véél verder van huis.

En Wat betreft die bril.... jammer dan voor mijn werkgever. Ik zou er op Facebook een oproepje uit gooien, grote kans dat iemand zn simpel leesbrilletje wel een dagje kan missen.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 10:01

Ik zou ook op z'n minst even telefonisch overleggen met je DA. Eventueel zelfs een echo maken om te kijken Of het idd gegeten is en Waar het dan zit. Ik vind dit echt heel erg link, maar dat ben ik haha. Ik bel liever 1x te veel als 1x te weinig. Zou zelf in dit geval wel graag met m'n DA overleggen :j

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:20

Ik wil Skittlez over gaan zetten van Josera mini junior naar Acana of zou ik daar te snel mee zijn?
Ik heb nu een zakje Josera van de fokker mee van 900gram en krijgt 60gram per dag dus als ik nu Acana bestel kan ik langzaam gaan mixen.
Anders moet ik weer 5 zakken van 900gram bestellen en wil haar eigenlijk van dit voer af.

Of ben ik nu een zeikerd? :')
Guapa is enorm gaan schrokken door dit voer en had bij haar het idee dat het niet echt lekker verzadigde dus vandaar dat ik niet zo fan ben van josera.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:24

cinniz123 schreef:
Ik wil Skittlez over gaan zetten van Josera mini junior naar Acana of zou ik daar te snel mee zijn?
Ik heb nu een zakje Josera van de fokker mee van 900gram en krijgt 60gram per dag dus als ik nu Acana bestel kan ik langzaam gaan mixen.
Anders moet ik weer 5 zakken van 900gram bestellen en wil haar eigenlijk van dit voer af.

Guapa is enorm gaan schrokken door dit voer en had bij haar het idee dat het niet echt lekker verzadigde dus vandaar dat ik niet zo fan ben van josera.

Als je het niet meer wil voeren, dan ga je toch gewoon Acana bestellen en dan mengen een paar dagen? Dat kan volgens mij best, ervan uitgaande dat Skittlez gewoon fit en actief is.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:32

Ja is ze zeker maar meestal zeggen ze toch dat je je pup even de gelegenheid moet geven om te laten wennen.
Ze is er natuurlijk pas vanaf zondag.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-21 11:33

cinniz123 schreef:

Gewoon doen. Kan prima! :)

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 11:41

Oke top!
Nu even uitzoeken hoe groot t verschil tussen de Acana puppy junior en Acana puppy small breed is want die laatste zijn echt heel mini.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:35

Berryz schreef:
Nee het stuk is nog niet gevonden. Heb hem ZSM brood gegeven (geen peperkoek ofzo in huis) en ben dan doorgespurt naar het winkelcentrum voor een nieuwe bril, want ik kan in geen mogelijkheid werken zonder (en ik begin om 5u smorgens)

Tot hiertoe gaat alles nog heel goed.
Nu moet ik wel zeggen dat als hij op plastiek knaagt, hij dat meestal niet inslikt, maar nu heb ik toch een schrik te pakken omdat ik zo'n groot stuk glas mis.

Sorry hoor, maar dat je gaat afwachten en je liever een nieuwe bril haalt zodat je kunt werken dan zorgen voor je hond...waarom heb je dan een hond? :x Het is een levend wezen hè, die niet zelf even de beslissing kan maken om naar een dierenarts te gaan.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 12:59

Ik vind het ook wel wat bijzonder... Daarnaast doet peperkoek/brood helemaal niks aan 'inwikkelen' van het scherpe stuk glas dat mogelijk in zijn maag zit.

Mvdende, braken is dan ook wel weer bijzonder advies. Dan zou dat eventueel scherpe stuk glas namelijk twee keer door de slokdarm moeten. Dat doen ze juist niet met scherpe voorwerpen.
Laatst bijgewerkt door Kaus op 05-05-21 13:02, in het totaal 1 keer bewerkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:00

Glas moet je zeker niet laten uitbraken, dat geeft grote kans op complicaties. Scherpe en bijtende dingen moet he nooit laten uitbraken.
Enige wat je had kunnen doen, is dmv een scope kijken en het dan evt verwijderen.
Maar wat ik al vroeg, glas van een bril breekt niet in stukken, maar is meer al veiligheidsglas toch? Dus dan is de kans op complicaties ook minder groot gelukkig. Maar zodra het de maag uit is, kun je niet veel meer dan hopen dat het er weer veilig uit komt aan de achterkant.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:13

Kaus schreef:
Ik vind het ook wel wat bijzonder... Daarnaast doet peperkoek/brood helemaal niks aan 'inwikkelen' van het scherpe stuk glas dat mogelijk in zijn maag zit.

Mvdende, braken is dan ook wel weer bijzonder advies. Dan zou dat eventueel scherpe stuk glas namelijk twee keer door de slokdarm moeten. Dat doen ze juist niet met scherpe voorwerpen.

Daar heb je een punt! En dat had de dierenarts op dat moment dan waarschijnlijk ook niet gedaan.

Maar in eerste instantie zou ik wél zo snel mogelijk een dierenarts opzoeken.

In mijn ogen is dit namelijk best wel spoed. Ik zelf zou dan ook niet twijfelen en eventueel de spoeddienst oproepen.

Dat glas moet zo snel mogelijk uit die maag en een scopie is dan inderdaad waarschijnlijk de beste oplossing.

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:15

Toen Cody een stuk spel van de Nintendo had op gegeten moest ik al met spoed naar de dierenarts met mogelijk opname (gelukkig viel het mee). Bij een brilglas, ook al is het geslepen glas, zou ik toch contact opnemen met de dierenarts om de situatie voor te leggen en dan kijken wat te doen..

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:16

mvdende schreef:
Kaus schreef:

Daar heb je een punt! En dat had de dierenarts op dat moment dan waarschijnlijk ook niet gedaan.

Maar in eerste instantie zou ik wél zo snel mogelijk een dierenarts opzoeken.

In mijn ogen is dit namelijk best wel spoed. Ik zelf zou dan ook niet twijfelen en eventueel de spoeddienst oproepen.

Dat glas moet zo snel mogelijk uit die maag en een scopie is dan inderdaad waarschijnlijk de beste oplossing.

Ben het niet vaak met je eens, maar in dit geval sluit ik me hier bij aan. :j

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:20

Tis natuurlijk makkelijk om commentaar te geven zonder het hele verhaal te weten.

Natuurlijk heb ik eerst naar de DA gebeld, zij zeiden dat ze op die moment niets konden doen en dat ik brood moest geven en ontlasting in het oog moet houden.
Ook mijn keuze om naar de winkel te gaan voor een nieuwe bril mag je gerust in twijfel nemen, maar ik rij in de auto voor mijn werk, dus dat zonder bril doen is echt gevaarlijk en ze zijn bij echt niet laks op last minute ziek/thuis bellen. Maakt niet uit wat de reden is.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:24

EDIT

'Makkelijk commentaar geven'? Beetje jammer dat je het zo ziet.

Ik denk dat iedereen die op jou gereageerd heeft het goed bedoeld en vooral denkt aan de veiligheid van je hond hier!

Als jij er inderdaad niet bij vermeld dat je al contact met de DA hebt gehad (wat misschien wat handiger was geweest) is het logisch dat mensen reageren op hetgeen wat Wel vermeld wordt en dan is in deze situatie het advies om contact op te zoeken met DA wel heel logisch lijkt me. En imo ook begrijpelijk dat iedereen het vreemd vond dat er geen Da gecontacteerd was (want daar ga je logischerwijs vanuit met hetgeen wat geschreven werd). Als je dat inderdaad aangegeven had, was het verhaal heel anders overgekomen en waren de reacties ook anders geweest. Maar zoals ik iedereen een beetje ken hier, was alles gewoon goedbedoeld advies met de veiligheid van je hond in gedachten. Jammer dat je het als makkelijk commentaar geven ziet. Dan had je misschien beter niets kunnen zeggen als je niet wil dat er reacties komen.

Maar fijn dat je contact hebt gehad met de DA. Hopelijk komt het er snel en goed uit zonder complicaties en is er geen verder handelen nodig :)
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 05-05-21 13:29, in het totaal 8 keer bewerkt

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:25

Misschien is het in dit geval dan wel handig als je het hele verhaal vertelt ipv een kort prairie verhaal er van te maken. Als ik lees "hond slikt glas door, ik ben naar de stad gegaan, hond brood gegeven", kan ik nergens uit halen dat je in de tussentijd de DA hebt benaderd voor advies. Want blijkbaar is het kopen van een nieuwe bril belangrijker om te melden dan dat je de DA hebt gesproken en dit het advies was.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:36

Ok.

Maar alsnog vind ik het een raar advies van de dierenarts.

Het was toch ook geen heel glas, maar een afgebroken/geknaagd stuk?

Dan had de dierenarts tegen mij wel kunnen zeggen "geef brood en kijk het aan"

Dan had ik als antwoord gegeven: "Ik kijk het helemaal niet aan, brood verteerd, glas niet, ik wil dat er NU actie wordt ondernomen.

Ik betaal, dus ik bepaal gaat hier toch echt wel op. Desnoods wordt er "alleen maar" een echo/ foto of zoiets genomen, om te zien òf er daadwerkelijk wat in de maag aanwezig is.

De ellende kan zó achtelijk groot zijn als het mis gaat. Dan ben je met een beetje pech gewoon je pup kwijt!

En wat betreft je werk: als een peuter je bril had gesloopt en de waarschijnlijk een stuk glas had ingeslikt, had je het dan óók aangekeken?

Of had je dan direct bij de 1e hulp/ huisarts gezeten?

Edit:

Ongelukjes gebeuren, dat is ontzettend vervelend, maar daar kan een werkgever niets aan doen. Dan is het even "jammer dan"

En zoals ik al eerder zei: als je naar een winkelcentrum moet voor een nieuwe bril, die je direct kan meenemen (bij de opticien duurt het meestal minimaal 1 week)

Dan kan je óók even in je omgeving rondvragen òf er misschien iemand is die een bril op jouw sterkte over heeft.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 05-05-21 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 13:40

Indd roepen dat commentaar geven makkelijk is maar zelf de helft weg laten is wat vreemd.
Moet ook zeggen dat ik zelf geen gerust gevoel gehad zou hebben van het advies van deze da.
Brood geven bij glas.

Ik hoop oprecht dat t allemaal meevalt en niet dat we later hoeven te lezen dat er een darmperforatie heeft plaats gevonden oid.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 15:45

Cinnez123: ze is echt wel heel schattig hoor.

Mijn kleine puppy is nu al niet meer klein, 12 weken en 2 dagen en 15 kilo. Afbeelding
Afbeelding

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:13

Wat een knapperd Marlis <3 De puppy tijd gaat zo snel voorbij. Het is dat ik foto's heb anders zou ik niet geloven dat Cody ooit onder de bank pastte of zich moest uitstrekken om ergens bij te kunnen :')

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 16:46

Ik vind het bij die grote nog veel sneller gaan!
Maar toch als ik guapa nu zie vind ik dat ineens een bull maar ze is wel mooier als die nieuwe droopy :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:10

Kiimm_ schreef:
Wat een knapperd Marlis <3 De puppy tijd gaat zo snel voorbij. Het is dat ik foto's heb anders zou ik niet geloven dat Cody ooit onder de bank pastte of zich moest uitstrekken om ergens bij te kunnen :')

Ivy was al te groot toen ze kwam, paste al niet onder de bank. Zus der mechelaar als pup wel, speelde daar altijd met mijn chihuahua. Maar ivy wordt een beer denk ik

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-21 18:11

cinniz123 schreef:
Ik vind het bij die grote nog veel sneller gaan!
Maar toch als ik guapa nu zie vind ik dat ineens een bull maar ze is wel mooier als die nieuwe droopy :')

Haha :')