Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:00

Skippy, ik kan dan echt absoluut het line harnas van Non Stop aanraden. Dexter is ook kaal achter z'n oksels. Echt kaal :') Nu heeft hij nooit moeite gehad met schuren achter de oksels maar wel met de pasvorm van alle tuigen die we hebben geprobeerd omdat ze te breed voor hem zijn.

Het line harnas zit echt wel een ruim stuk achter de oksel en kan dus geen irritatie veroorzaken.

Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:02

KimD schreef:
Heb je ook mensen uit het topic die nog niks besteld hebben? :')

Ik.. :Y) bij gebrek aan eigen hond :')

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:03

Skippy ja ik denk het wel inderdaad, of de bench is te klein geworden voor haar. Stiekem vind ik het zelf wel ongezellig als ze beneden slaapt, Jones is altijd in de buurt. Maar dat komt wel als de sloopleeftijd voorbij is en ze los kan :)

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:06

Kaus schreef:
Skippy, ik kan dan echt absoluut het line harnas van Non Stop aanraden. Dexter is ook kaal achter z'n oksels. Echt kaal :') Nu heeft hij nooit moeite gehad met schuren achter de oksels maar wel met de pasvorm van alle tuigen die we hebben geprobeerd omdat ze te breed voor hem zijn.

Het line harnas zit echt wel een ruim stuk achter de oksel en kan dus geen irritatie veroorzaken.

[ [url=m/8s0fYI.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ah ja, Dexter is denk ik wel redelijk vergelijkbaar van bouw inderdaad (alleen is Toby een paar maten kleiner natuurlijk ;) ). Ga er eens naar kijken! Zo heeft Toby's vriendin (véél groter, maar ook redelijk vergelijkbaar qua bouw, herder x galgo) een AnnyX tuig, dat zit ook heel netjes. Vind het zo lastig dat veel tuigen niet in de buurt te passen zijn.

tones

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 09:57

Mag ik mij hier ook melden?
Heb een rottweiler teef van 7 en volgende maand komt er de fel begeerde reu bij.
Hij is nu 6 weken oud.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 10:04

Tuurlijk! Welkom!

Chicka vind dat het haar knuffel is:
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:06

@tones welkom! :)

@kiwi zo werkt dat toch? 'alles is van bassie!' ;) Toby vindt dat het hele huis van hem is. Ik mag er ook wonen zodat hij iemand heeft die hem kan kriebelen en voeren.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 10:07

hahaha Ja das waar, al delen ze hier goed. Zelfs snacks kunnen ze delen. Dat was wel anders toen chick hier net kwam..

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:12

kiwiwitje schreef:
hahaha Ja das waar, al delen ze hier goed. Zelfs snacks kunnen ze delen. Dat was wel anders toen chick hier net kwam..

Ow, dát geloof ik! Was hier in het begin al een dingetje doen ik Toby al had en de doodle van mijn ouders erbij kwam. De heren vonden elkaar echt NIET lief.
Maar inmiddels gaat dat meer dan prima. En dan zijn die van jou ook nog van een iets pittiger type. Die doodle is er zo eentje van 'lang leve de lol' en Toby heeft in de opvang in een roedel van 25 honden geleefd zonder problemen, dan moet je ook wel delen...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 10:35

Toen Chick hier kwam had ze echt mega voernijd. als boellie al in een straal van 1 meter kwam vloog ze hem aan. En Boellie komt zelden voor eten :+

Ik ben toen even heeeeeel boos geworden. En sinds dien deelt en ruilt ze gewoon. Er ligt hier namelijk altijd wel wat te snacken (hoefjes bijv) dus geen zin in dat drama.
Maar haar voer (brok en vlees) krijgt ze wel in de bench.

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 10:54

Ohh dat is idd vervelend, voernijd! Gelukkig dat het wel beter gaat nu :) Mulan gaat wel grommen als de katten bijna haar natvoer uit haar voerbak eten, gelukkig gebeurd het zelden dat ze er überhaupt bij in de buurt komen dus verder geen last van gelukkig.

Mulan, wat heb je grote oren! >;) 'Ja dan kan ik net doen alsof ik je goed kan horen :Y) :)) '
Afbeelding

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:01

Haha, doen alsof vooral ook he! Heel herkenbaar!

NorwayFjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:06

Ja ze heeft echt haar momenten hahaha, dan luistert ze super goed en ineens heeft ze bananen in haar oren want hier ruikt het veel te leuk om te luisteren naar jou <<)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:08

Puk vrat je in het begin ook met huid en haar op als je naar haar voer keek. Nog steeds kan Kay niet zomaar aan haar voer, maar ik wel. Vind ik perfect zo. ~~}>

Met andere honden deelt ze ook, maar wel als ze dat wilt.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:11

Ow wow, altijd wel naar, als ze voernijd hebben!
Bij Toby kan ik gelukkig gewoon al zijn eten afpakken als ik wil, kijkt hij hooguit wat zielig bij :(:)
Lewis eigenlijk hetzelfde.
Mijn vorige hond vond eten helemaal niet interessant, die at vaak zijn bak uberhaupt pas leeg eind vd middag.

De beagle van mijn tante daarentegen... die wilde niet bijten ofzo overigens hoor, maar als je bij haar voer kwam, ging ze gewoon NOG sneller eten, en die at al niet langzaam... :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 11:12

Hier is een voerbak nog wel een dingetje. als ze allemaal los zouden eten heeft Chicka eten, en de 2 honden en 3 katten niks. Dus Chick eet in de bench. Djessey ook maar dat is omdat die gerust na haar eten begint te rennen en dan krijg ik haar eten terug.. uitgekotst op de grond. Dus lekker in de bench en minimaal een half uur blijven liggen.

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 12:52

Welkom Tones.

Leuke foto van Chicka en Mulan.

Hier gelukkig ook geen voornijd. De kleine geef ook vaak het eten en blijf ze netjes zitten tot ze mag eten.

nereids

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:46

De laatste tijd lees ik vaker over honden die voernijd hebben. Onze labrador heeft het gelukkig nooit gehad ondanks zijn voedselobsessie.
Hoe ontstaat zoiets? Is dat toch een stuk karakter of deels aangeleerd of hoe moet ik dat zien?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:46

Hier ook geen voernijd.
Ze krijgen allemaal op hun eigen plek eten. Binnen de minuut zijn kyara en gioia klaar. Biddy en senna eten niet altijd.
Kyara en gioia gaan na hun eten senna stalken. Die gaat daar beter van eten. Als de bak leeg is mogen ze hem uitlikken, anders niet. Gaat 90% van de tijd goed :')
Bij buddy blijven ze uit de buurt. Die eet zelden zijn bak leeg en is dus niet interessant

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 13:59

nereids schreef:
De laatste tijd lees ik vaker over honden die voernijd hebben. Onze labrador heeft het gelukkig nooit gehad ondanks zijn voedselobsessie.
Hoe ontstaat zoiets? Is dat toch een stuk karakter of deels aangeleerd of hoe moet ik dat zien?

Puk had er last van omdat haar eten en botten altijd werden afgepakt 'want dat moest ze leren', heeft goed gewerkt al zeg ik het zelf. Hebben ze dus echt goed aangepakt op tijd van drie maanden.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:03

Hier geen honden met voer nijd gelukkig. Ze wisselen lekker van knabbel beentjes.

Net zelfgemaakte ijsjes gegeven :D dat vonden ze heerlijk.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:03

Stom!! Pieter was hier heel schokkerig. Maar dat vind ik dat je dat sowieso wel ziet bij hondjes uit grote nesten of waar veel honden waren. Sommige hebben altijd honger. Er is hier altijd iets te kluiven en ze krijgen echt genoeg eten. Dus met een week was het over. En zo is het met alledrie. Ze eten gewoon normaal. Zijn ook niet extreem blij als ik brokjes pak. Ze zijn wel gek op vers water! Als de kraan gaat lopen zijn ze helemaal enthousiast. Ze drinken ook met zijn drieen uit de bak.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 14:35

Hier gelukkig geen voernijd en we kunnen altijd bij de bakken komen of met onze handen er in als dat nodig is. Dat bakken wegtrekken bij een etende hond vind ik echt zo’n idiote methode. Je kunt ze prima leren dat anderen aan hun voerbak mogen komen zonder dat je de bak steeds onder hun neus vandaan trekt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-20 14:41

Bij chick kan ik ook gewoon tijdens t eten in de voerbak etc.
Maar ze kwam hier met mega voernijd. Geen idee hoe ze er aan kwam. Maar ze had wel meer issues

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 15:07

Naya kan ook prima iets laten liggen als ik dat vraag of ruilen. Maar ze is wel een echte dief haha :P ook in de voerbak gaan. Maar ik vraag haar dan ook eerst om weg te gaan van haar voerbak. Langs een kant snap ik ook niet waarom iedereen perse met zijn hand in de bak wilt terwijl de hond er met zijn mond er ook zit. Ik zou dat ook niet leuk vinden moesten mensen dat doen bij mij :+ George die had dat suuper erg vanaf hij bij ons in huis is gekomen. Maar uiteindelijk met alle andere problemen werd het wel duidelijk :(:)