Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ZoZenn

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:39

Bij me op bed doe ik liever niet, ik heb een hoog bed en hij springt te vaak op en af. Niet goed voor z'n gewrichten, en m'n rug gaat aan gort door het steeds de trap op tillen, vandaar de bench. Gelukkig hield hij na anderhalf uur op met janken en heeft lekker geslapen tot 11, toppuppy.

Wat leuk Diandra! Samen liggen gebeurt hier helaas niet, ze liggen altijd elk aan een kant van me. Spelen doen ze wel veel samen, al claimt Zig soms super aso alle speeltjes :').

Hier staat 1 van AJ z'n oren netjes omhoog en 1tje hangt nog :+

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:58

Op welke leeftijd ben jij begonnen met plakken diandra? Merk bij Naya dat ze langs alle kanten beginnen te plooien :+

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:17

je zou nu al lang aan het plakken moeten zijn hahaha. bij kenai tussen de 12/15 weken beginnen plakken en ik was helaas te laat, oren staan rechtop (het is gelukkig wel toegestaan met borders). mijn volgende wordt, net als de reu die uit dat nest bij de fokkers blijft al veel vroeger geplakt. ik dacht zelf aan 6 of 7 weken.
De pup die ze jong geplakt hebben hebben perfecte oren, pups die iets later gegaan zijn gaan vaak toch terug omhoog of juist te laag .

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:36

Al lang aan het plakken?
Ze is nu 11 weken en blijkbaar moet dit vooral tijdens het wisselen gebeuren? En dit is tussen de 3 a 4 maand heb ik gelezen. Maar hoe lang moet je dan ook plakken? En moet je soms de oren een dag laten ademen ofzo?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 14:38

Ik denk dat dat ook echt verschilt per hond. Boellie's oren gingen ook pas ''gek doen'' tijdens het wisselen. Tot zo'n 12 weken stonden ze gewoon nog helemaal zoals het hoorde. In het nest ook. :)

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:54

Persoonlijk vind ik dat zo onzin dat plakken.
Jammer dat het perse voor de show moet

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:56

Hoe plakken kan ik je niet mee helpen. Dan ga je een aussie met border oren hebben.
Mijn ervaring is als je wacht tot het wisselen je echt te laat bent. Wel geplakt laten tot na het wisselen.

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:58

Dus dan ongeveer 3 maand geplakt laten? :oo

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:01

Ik vind het zo bijzonder dat dat plakken helpt :=

Diandra, echt zo'n leuk stel die twee <3 Die gaan populair zijn met fotoshoots <<)

Zozenn, ah ja een smooth Collie pup de trap op tillen is toch wat zwaarder dan Dexter die nu nog steeds maar 14kg weegt :Y) Hier gelukkig hele korte trappetje die die dan twee keer per dag loopt of zo, dierenarts zei geen probleem zolang hij het beheerst doet.

Dexter is nog steeds hartstikke kreupel helaas. Na de behandeling ging het wel twee dagen beter maar hij doet de laatste tijd zijn pootje ook wel eens pijn bij het spelen of van de bank af gaan. Voelt echt zo hopeloos ;(

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 15:28

Hangt natuurlijk ook van de “natuurlijke” oorstand af. Ik weet dat staande oren moeilijker tipped te krijgen te zijn dan hangende oren omhoog te krijgen zn te laten tippen.
Maar gelukkig zit in de bloedlijn van mijn nieuwe pup niets staand. Vaderskant alles tipped, moederskant ook alles tiped enkel moeder heeft 1 hangend en 1 tiped oor

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 15:33

Zoe_97 schreef:
Hangt natuurlijk ook van de “natuurlijke” oorstand af. Ik weet dat staande oren moeilijker tipped te krijgen te zijn dan hangende oren omhoog te krijgen zn te laten tippen.
Maar gelukkig zit in de bloedlijn van mijn nieuwe pup niets staand. Vaderskant alles tipped, moederskant ook alles tiped enkel moeder heeft 1 hangend en 1 tiped oor

Ja in de lijnen van mijn hond hangt ook alles. En die van mij is eigenwijs :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 16:24

Tuurlijk hahaha maar in Kenai zijn lijn wist ik dat de aanleg erin zat. Papie had staande oren en mamie haar waren ook zelfs na plakken staand (maar na een gevecht met een andere hond waarbij de oren beschadigd geraakt zijn, zijn ze door het terugnaaien van de schade plots tiped).

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-18 16:51

Ja dat scheelt wel inderdaad. :p dan kun je het toch meer verwachten.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:18

xLaraaj schreef:
Op welke leeftijd ben jij begonnen met plakken diandra? Merk bij Naya dat ze langs alle kanten beginnen te plooien :+

Ik ben gaan plakken zodra ze gingen plooien!!

Zijn goede filmpjes van op youtube. Maar ik had een tapeje aan het ene opr en dan oor de kin door aan het andere oortjes vast. Minimaal twee weken laten zitten en dan lintje doorknippen en kijken wat ze doen, gaan ze weer plooien dan weer plakken..

Ik hoop dat de link het doet.

Er zijn ook mensen doe het puntje van het oor met een beetje secondelijm vastplakken aan de wang maar dat vond ik te ver gaam..

Kaus, vooral Kenai is dan ook een volleerd model. Hij kent zijn poses em heeft super veel geduld. Hij is door veel fotografen al als saai bestempeld omdat ik zeg hem iets te doen, hij dat zonder morren doet en ook gerust 10minuten in de pose blijft.. :Y)

Dit is trouwens de buit van Elin tot dusver.. (Behalve de afgebroken en getrokken hoektand..)
Afbeelding

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:33

De fokker zei tegen mij dat ik tot een maand of 5 moest wachten en als ze dan nog niet staan, dan plakken. Er staat nu dus 1 :') . Mij maakt het niet zoveel uit, maar hangende oren gaan sneller ontsteken en hij heeft een wat vlottere uitstraling met staande.

AJ is ook nog maar 14,5 kilo, alleen hij HAAT opgetild worden , op welke manier dan ook en m'n onderrug brandde al een week :( . Rot van Dexter, man! Verwarmd therapie zwembad/zwemmen een idee?
Hondenzwembad Logé schijnt wel goed te zijn.

Wow die tanden van Elin, ik heb ze van AJ nog niet gezien.

AfricanLady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:47

Heb je een foto van een hond zonder geplakte oren en een met ?

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:53

Fysio heeft gezegd eerst even niet zwemmen juist. Met zwemmen heb je acht keer meer weerstand en hij gebruikt zijn voorpoot nu niet goed. Dan gaat ie m opeens acht keer zo hard niet goed gebruiken. Maar hij liep vandaag super goed *\o/* Eerste wandelingen na twee dagen rust omdat ie zich weer hard verstapt en dat heeft dus wel effect gehad. Ook het twee keer per dag masseren doet hem goed :D

Dat zwembad kende ik nog niet, thanks voor de tip. Fysio heeft ook een bak + loopband voor watertherapie dus sowieso eerst even onder begeleiding als die therapie 'm gaat worden.

Sommige honden vinden opgetild worden gewoon niet leuk. Dexter vindt het heerlijk. Als ze het niet willen gewoon laten. Als ie volwassen is kan je m sowieso niet meer tillen :Y) Alleen wel handig dat ie het wel accepteert om op de DA tafel en zo gezet te worden. Maar dan zou ik het verder gewoon laten. Voegt toch niet zo veel toe.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:56

Als je lijm gebruikt nooit secondelijm nemen maar neem de dure textiellijm van bizon. Die lost na enkele dagen en kun je zo uit de oren kammen.
Ik kreeg ook de tip voor tiped ears op de puntjes een 1cent stuk kleven. Schijnt ook met veel hondjes te werken

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:56

Ik plakte met een vorige hond ook oren hoor, had niets met show te maken. Vind het gewoon lelijk als een hond die bijv. staande oren hoort te hebben, van die tipoortjes heeft. De hond heeft er zelf geen last van, dus mensen moeten er niet zo´n drama van maken;)

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 17:58

Foto met en zonder geplakt.
Links en uitperst recht waren we te laat met plakken. De linkse middelste zijn geplakt maar stonden al niet zo stevig als die van broer en zus. Maar plooien op de foto nu iets te diep. Alsze mooi allert staat staan haar oren beter. . En dan rechts midden is de moeder die dus de schade had opgelopen en mooi tiped nu
Afbeelding
(2 zusjes, mama en rechts Kenai)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:14

Zoe, ze gebruiken dan juist bewust seconde lijm en laten dit dan zolang zitten tot ze gaan verharen en dan komt het vanzelf los..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:39

Die seconde lijm zou de huid kunnen beschadigen doordat die veel sterker is is me verteld. Maar ach zo heeft iedereen verschillende methodes

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 18:43

Zoe_97 schreef:
Die seconde lijm zou de huid kunnen beschadigen doordat die veel sterker is is me verteld. Maar ach zo heeft iedereen verschillende methodes

Ja mijn keuze zou het ook niet zijn maar ik weet dat het in het buitenland erg veel met die methode gedaan word.

Ik deed bij de tape ook elke twee weken los maken en dan oortjes schoonmaken en even luchten en dan weer vast.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:38

ZoZenn schreef:
De fokker zei tegen mij dat ik tot een maand of 5 moest wachten en als ze dan nog niet staan, dan plakken. Er staat nu dus 1 :') . Mij maakt het niet zoveel uit, maar hangende oren gaan sneller ontsteken en hij heeft een wat vlottere uitstraling met staande.

AJ is ook nog maar 14,5 kilo, alleen hij HAAT opgetild worden , op welke manier dan ook en m'n onderrug brandde al een week :( . Rot van Dexter, man! Verwarmd therapie zwembad/zwemmen een idee?
Hondenzwembad Logé schijnt wel goed te zijn.

Wow die tanden van Elin, ik heb ze van AJ nog niet gezien.

Wat is dan de bedoeling van de oren? Want dat kan ik niet helemaal opmaken uit je bericht.

Zoals ik het lees zou ik denken dat het de bedoeling is dat ze gaan staan?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 19:40

Wij 'verlammen' de oren trouwens met medicinale gel.

Guinness had ik ook de oren moeten lijmen om te gaan staan, blij dat ik het niet gedaan heb, zijn oren zijn veel te groot om te staan.