Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ierpier schreef:Mijn konijnen lijken er niet veel problemen mee te hebben als ze een keer in het hok moeten blijven (Als ze bv naar de da moeten), maar ik vind het gewoon sneu. Denk ook niet dat ze het erg leuk vinden, maar ze worden niet boos.
S_imonee schreef:Hoi allemaal,
Ik lees nog steeds mee, maar heb de laatste tijd weinig tijd om mee te kletsen
Succes met de castratie van je nijn vrijdag, Eoweyn.
Wat betreft de konijnen naar buiten verplaatsen: Ik heb geen idee hoe dat zit, ik heb twee buitenkonijnen
Saskiakefie: Wat vervelend allemaal! Hoe gaat het nu met je konijn?
Temeraire: Misschien heeft zoiets meer tijd en geduld nodig? Mijn witje was 2 jaar terug ook mensenschuw, maar inmiddels eet hij ook uit de hand en kan hem nu ook gewoon oppakken en rustig zijn nageltjes knippen. De nieuwe dame heeft daar ook wat moeite mee, maar dat komt op den duur vast wel weer.
Gigixponys: iieeuw getsie!
Wat betreft het hok/ren verhaal ben ik het eens met wat er gezegd wordt. Ik heb zelf ervaren dat als ze ineens kleiner moeten leven, ze strontchagrijnig worden. Mijn ram heeft het een paar maandjes alleen met zijn hok moeten doen, omdat we verhuist waren naar een nieuwbouw woning en de tuin nog niet konijnproof was. Ik had zo met hem te doen, maar mijn moeder wilde hem ook niet langer thuis hebben, dus ik moest wel. Toen de ren klaar was leefde hij weer helemaal op. Ruimte is echt van groot belang.
Hier gaat het goed met de konijnen. Ze vermaken zich prima met zijn tweeën en zijn echt vriendjes geworden! Ik ben blij dat de koppeling zo goed als geslaagd is!
Ik vind alleen het voeren nu wat lastiger.. hoeveel voer je nou aan twee konijnen? Vooral wat brokjes betreft.. Ik geef ze elke avond nieuwe brokjes. Ze hebben onbeperkt hooi en krijgen om te twee dagen groente/fruit. Hebben ze daar genoeg aan? Of doe ik teveel?
Tink89 schreef:Ik zeg toch dat ze buiten een ren krijgen... En ze zitten inmiddels al bijna een jaar samen in die kooi (heb ik overgenomen van de vorige eigenaren), wij hebben de ruimte alleen maar groter gemaakt en maken een buitenren. De twee konijntjes vermaken zich echt prima en vertonen helemaal geen tekenen van stress of verveling ofzo. Zoals ik ook al zei mogen ze binnenkort gewoon lekker een paar uur per dag los in huis.
Ik ga dit topic maar weer links laten liggen, want ik heb geen zin om me te moeten verdedigen. Daaag!
Mieke93 schreef:Hoi,
hebben jullie nog tips voor mij. Heb sinds kort twee dwergkonijntjes uit een opvang gehaald. Moeder en zoon, de zoon is geholpen. Ze zitten bij mij op de wei in een grote ren met daarin een buitenhok. Ik zoek vooral dingen om ze bezig te houden overdag, nu ze het hok een beetje gewoon zijn. Ik zie soms dat mensen hun konijn karton geven, is dit wel gezond?
Ik weet niet of ze groenten gewoon zijn dus heb al eens af en toe een kleine hoeveelheid wortel of witloof gegeven, ook eens 1 keer een kwartje appel, keuteltjes bleven hetzelfde. zijn er nog groenten/kruiden die ik eens kan proberen?
spookyskippy schreef:Spency een nog amper wat, het voer dat ze normaal krijgen eet ze helemaal niet. Morgen is de laatste dag op pijnstillers, ben bang dat het dan nog erger wordt. De sulfatrim slaat nog niet aan, maar die heeft ze nog geen week.
Haar urine laat ze lopen, ze zit zelf onder het bloed.
Wanneer zou dit moeten verbeteren? Als ze helemaal stopt met eten bellen we de DA voor evt nog meer pijnstillers of iets anders. Mn arme meisje