Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
TinGu schreef:Ik kom mij hier ook melden als dat mag. Ik heb al een tijdje de wens om kipjes te nemen, maar ik ben echt een kippen-leek. En om nou 218 pagina's door te gaan lezen, leek mij ook wat veel.
Dus gelijk maar mijn eerste twee vragen: wat is een goed kippenras voor iemand met weinig kippen-verstand? En maken kippen altijd veel herrie, of ligt dat aan het ras? (ik wil ze graag in de voortuin, maar wil geen problemen met de buurman vanwege geluidsoverlast)
SpeechLess schreef:TinGu schreef:Ik kom mij hier ook melden als dat mag. Ik heb al een tijdje de wens om kipjes te nemen, maar ik ben echt een kippen-leek. En om nou 218 pagina's door te gaan lezen, leek mij ook wat veel.
Dus gelijk maar mijn eerste twee vragen: wat is een goed kippenras voor iemand met weinig kippen-verstand? En maken kippen altijd veel herrie, of ligt dat aan het ras? (ik wil ze graag in de voortuin, maar wil geen problemen met de buurman vanwege geluidsoverlast)
Ik heb ook niet super veel verstand van kippen-rassen, maar wil je de kippen voor de eieren of maakt het niet uit als ze bijvoorbeeld relatief vaak broeds zijn? En wil je grote kippen of krieltjes?
Ceetje_bokt schreef:Ik was poep aan het ruimen in de tuin en het keek of er bij een keutel twee wormen zaten. In elk geval lang dun wittig en het leefde niet. Ik vermoed wormen bij een kip. Hoe bestrijden jullie dat? Ga in elk geval de honden meteen ontwormen, want eentje eet kippenpoep (helaas)