Puppy Erbij 2021

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 14:14

Hier gelukkig een heel fijn te onderhouden vacht, ondanks dat ze een langharige is haha (al heeft ze niet zoveel vacht als Zhiva heeft geloof ik, als ik zo kijk naar de foto's haha) Maar buiten de rui periode om houdt ze de haren sowieso heel goed vast en momenteel zijn het vooral wat plukken die los zitten en die ik zo eruit pluk of verliest ze dan iets meer haren als ze gezwommen heeft. Borstelen doe ik dus in de regel ook nooit/niet regelmatig, op een paar x na tijdens de rui weken (2x per jaar). Trimsalon gaat ze dus ook niet naartoe omdat dit allemaal vrij weinig werk is om zelf bij te houden vind ik. Ik wil alleen voor onszelf nog wel een keer een waterblazer omdat we vaak kilometers in de regen lopen en Arya graag zwemt en door het zand en modder vliegt en dan is dat gewoon net wat sneller droogmaken en de rotzooi buiten houden haha. Want nu is het snel met de handdoek wat afdrogen en dan droogt haar vacht verder zelf super fijn op en laat ook de rotzooi heel mooi los. Maar met zand e.d. valt dat mooi op de grond dus dan kan ik altijd stofzuigen/dweilen erna haha. Voor de vacht zelf is het nat zijn/rotzooi dus vrij weinig onderhoud omdat het goed afstoot, maar het stofzuigen/dweilen na elk zo'n wandeling mag me wel bespaard blijven, lol. Maar nu eerst even investeren in een heupgordel en nieuw Non-Stop tuig voor ik naar een waterblazer ga kijken. Komen telkens weer andere dingen tussendoor :')

cinniz
Jammer dat Duinrell niet door gaat! Wel dan weer heel leuk dat puppy lief mee naar huis is gekomen, yayyy! Wat schattig en wat fijn dat het al meteen zo goed gaat.

Nayomie
Haha ja blijft niks van over als ze nat zijn inderdaad, herkenbaar, lol. En wat een haar komt er vanaf haha.

Eloya
Ohh wat groeit ze hard inderdaad!!

meisie94
Wat rot van de voetzooltjes! Ik zou het zelf ook insmeren en dan eventueel even luchtig inpakken voor een paar dagen in ieder geval (maar ik heb ook een hond die meteen overal wil likken wat echt onhandig is als iets niet ingepakt is waar ze goed bij kan). En een schoentje bv. Voor de ruwere plekken buiten waar hij zou lopen. En hij is idd al aardig aan de maand zeg, wauw!

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:16

Jullie gaan weer hard! :')

Ik zag met de hoogtes en gewichten ook sommigen intermediate of inter gebruiken. Is dat voor hoogtes bij agility oid? Ben heel benieuwd hpe hoog mijn dame zal gaan worden maar sowieso weet ik nog niet wie uit het nest met mij mee mag natuurlijk :D

@Nayo, er blijft niet veel van je hond over zo inderdaad. Heb dat hier met de katten altijd, een ragdoll en de ander een maine coon. Als die om wat voor reden dan ook gedoucht moeten dan is er niks van over :')
Ben benieuwd hoe ze er uit ziet na de trimmer!

@Eloya, wat is Dieke grooooot al in vergelijking met de voeige foto's :wow:
Ben benieuwd waar ze zal eindigen!

@meisie, zonde van de zooltjes! Rot dat het dan ook zo open blijft. Hier is meestal het advies om te smeren, 10 minuten te wachten en dan het overige er af te vegen met een doekje. Vetramil is geloof ik niet zo'n ramp als ze het oplikken maar je wilt ook niet dat ze blijven likken want dan likken ze het ook weer open. Sokjes kan natuurlijk wel maar dat moeten ze ook maar laten zitten en niet meteen slopen :+

@marlis, wat schattig die enorme voeten nog <3
Hoop voor je dat ze daar nog wel ingroeit :')

Hier nog iets minder dan 4 weken voor de pup komt, heb er zo'n zin in! Cursus is geboekt, lekker vrij de eerste tijd. Heel fijn :D
Morgen weer langs en dit keer neem ik mijn vriend mee. Ben heel benieuwd hoe hij het vind <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 15:23

Muiz schreef:
Ik zag met de hoogtes en gewichten ook sommigen intermediate of inter gebruiken. Is dat voor hoogtes bij agility oid? Ben heel benieuwd hpe hoog mijn dame zal gaan worden maar sowieso weet ik nog niet wie uit het nest met mij mee mag natuurlijk :D

Dat is inderdaad voor agility. :)

Deze hoogte is tussengevoegd tussen Medium en Large. Deze honden springen 50cm. :o

Kiimm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 17:09

Wij zijn vanmiddag naar de Loonse en Drunense duinen geweest. Expres gewacht op de maandag maar we waren vergeten dat het mei vakantie is :+ Ondanks drukte toch een lekker rondje kunnen lopen :) Ik mocht mijn camera niet meenemen vandaag dus foto's met mijn mobiel moeten maken :o
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Re: Puppy Erbij 2021

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 18:49

Knappie!

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 20:34

@cb ja hij word echt groot ik denk dat ie wel naar papa's formaat gaat die is 54,5cm schoft.

Wat betreft de sokken dat gaat prima! Hij laat ze zitten en loopt daar vanaf aandoen goed op, terwijl de schoenen is 5 stappen gek en dan prima.

Ik denk dat ik morgen toch DA bel, heb het idee dat hij toch niet lekker is, ontzettend rustig. Vanmiddag n keer gespuugd ( wit schuim).

Verder wel gegeten en gedronken maar hij is erg rustig, wat nerveus tippelen en slapen / liggen. Dus enorme dubio, lijkt geen verhoging te hebben ( 36gr gemeten op t beetje blote buik wat er nog is) zag wel een tandje wat door lijkt te komen dus dat kan ook meespelen.

@kimmmm wat een leuke foto's! Dat is dichtbij! Hehe.

@muiz spannend! Veel plezier!

@nayomie benieuwd hoe ze terug komt van de trimmer wat n boel haar!

Ik vind Ivy zooo cute <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 21:27

Temperatuur op de buik gemeten?

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 21:29

kiwiwitje schreef:
Temperatuur op de buik gemeten?

Haha ja ik heb zo'n voorhoofd temperatuurmeter die heb ik tegen de blote buik aangehouden. :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-21 21:41

Dat is verre van een betrouwbare manier van temperaturen.
Morgen even langs de apotheek of kruidvat voor een thermometer die je anaal inbrengt.
En t advies om meerdere keren per jaar(bijv alle 4 de seizoenen.) een dag of 2-3 een paar keer per dag op t zelfde tijdstip temperaturen.
Dan weet je de basistemp.

Want de standaard temperatuur van 38/39 halen hier 2 honden sowieso niet.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-21 23:00

Ook leuke fotos geworden met de telefoon van cody.

Spannend muiz.

Meisie94: zou idd wat hierboven gezegd wordt een normale thermometer halen. Wij gebruikte die jij noemt een korte periode in de zorg maar wijken gigantisch af. Hopelijk snel weer zichzelf

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 06:53

meisie94 schreef:
Wat n leuke foto's weer!!
@cinniz Wat jammer dat duinrell niet doorging maar wel fijn dat de pup dan eerder kon komen Wat een knapperd!

@nayomie, nat zien ze er altijd zo zielig uit vind ik! :')

@Eloya Wat een knapperd <3

---
Met Woody gaat 't even wat minder. Vorige week eerste les van de basiscursus gehad in de pauze te enthousiast gespeeld.. resultaat voetzooltjes op voorpootjes geschaaft. ( liep zondag 10min mank) en daarna niet direct iets opgevallen tot ik woensdag per toeval zn voetjes vast houd. Hij likte wel wat maar krijgt regelmatig iets te knagen dus dacht misschien restjes( voel me echt schuldig)..

Nu voetzolen spray gehaald en al aantal x gesprayd. Vandaag voor de les niet laten spelen en tussendoor +/- de helft.. en helaas toch verergert.

Nu van instructrice schoentjes geleend om te oefenen en zelf ook besteld samen met vetramil in de hoop dat zooltjes weer gaan helen. Volgende week dus les op schoenen voor Woody.

Is alleen op de voorpootjes door t willen remmen, en nu maar rusten, smeren en/of schoenen.

Zouden jullie als je het erop smeert adviseren om er bijv een sok over te doen dat het goed intrekt of juist niet?

Verder groeit ie super en heeft meneer hoge poten. Benieuwd naar zijn uiteindelijke schoft. 2 weken terug al 48cm en hij is nog geen 6mnd.

[ [url=m/IuELKh.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JJJmOZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/yUDdVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spelen de honden ook op het veld waar de foto is genomen? Want dan vind ik het überhaupt niet gek dat de voetzolen aan gort gaan. Die velden zijn bedekt met speciale grove grevel en hartstikke scherp voor (zeker jonge!) hondenpootjes.

Ren er zelf maar eens op met blote voeten, dat doe je ook niet lang.

Als je een BC hebt waar de huid dun van is onder de voetzolen kun je als hij uitgegroeid is beter een fatsoenlijk paar schoenen kopen want die ga je nog vaak nodig hebben dan.

Een niet geheel onbekend probleem bij de BC.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:03

KimD schreef:
Spelen de honden ook op het veld waar de foto is genomen? Want dan vind ik het überhaupt niet gek dat de voetzolen aan gort gaan. Die velden zijn bedekt met speciale grove grevel en hartstikke scherp voor (zeker jonge!) hondenpootjes.

Ren er zelf maar eens op met blote voeten, dat doe je ook niet lang.

Als je een BC hebt waar de huid dun van is onder de voetzolen kun je als hij uitgegroeid is beter een fatsoenlijk paar schoenen kopen want die ga je nog vaak nodig hebben dan.

Een niet geheel onbekend probleem bij de BC.

Mijn vriendin gebruikt biotine voor haar BC zijn voetjes. Werkt echt super goed, hij heeft nu nooit meer kapot gelopen voetjes. :o

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:08

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 09:14

Kaus schreef:
Biotine schijnt inderdaad goed te helpen! Dat geven ze mushing honden ook. Deze bijvoorbeeld:

https://www.rundog.nl/fastdog-fast-feet.html

Ja zij gebruikt volgens mij die inderdaad.

Het is alleen wel zo dat het niet alleen de voetjes helpt, maar ook de vacht :') Zo word haar BC heel fluffy. Maar zij zegt: liever een fluffy vacht dan een hond met kapotte voetjes. :Y)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:16

Ja, biotine is inderdaad een uitkomst! Maar zeker BC's die veel op kunstgras trainen hebben er last van.

Wij gebruiken als we lange seminars hebben of meerdere dagen pleisterspray ter preventie en ondersteuning. :j

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:29

KimD schreef:
Ja, biotine is inderdaad een uitkomst! Maar zeker BC's die veel op kunstgras trainen hebben er last van.

Wij gebruiken als we lange seminars hebben of meerdere dagen pleisterspray ter preventie en ondersteuning. :j

Ja zij traint eigenlijk nooit op kunstgras en dat kon eigenlijk nooit vanwege die kapotte pootjes, maar met die biotine kan zij ook binnen trainen.

voor het wk flyball gebruikte wij paw wax :D

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:33

Paw wax hebben wij ook staan, die vind ik ook gewoon heel handig voor in de winter! :j

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 10:37

Een dezer dagen verwachten mn schoonouders de puppy 's :D
Ben heel benieuwd hoeveel er uit gaan komen :D
En ook hoe mijn kleine vriendin er op reageert :o

Afbeelding

meisie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 16:49

@kimd is idd hetzelfde veld. Heb zelf idd al eens aan gevoeld maar voelt totaal niet scherp aan. Ik kan er zo overheen wrijven zonder er vervelend van te voelen zeg maar ( ook met druk).

Het is ook echt alleen op de voorpootjes omdat hij vaak fullspeed gaat rennen en vervolgens graag wil koprollen (zo abrupt dat hij stopt).

De wonden helen goed met de vetramil. Training word gewoon op schoentjes dan. Heb liever niet dat hij er last van heeft. Hij voelt zich een heel stuk beter vandaag lekker spelen, rennen en doen :) gewoon goed gegeten en gedronken.

Thnx ik zal ook eens kijken voor die biotine en wax

@jeanine spannend!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:14

x_Jeanine_x schreef:

[ [url=m/tlDc0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 18:27

Hier heeft de hond zonet mijn bril opgegeten. Mooi het glas uit het frame gehaald en op het glas gekauwd. Mis ook een groot stuk, dus waarschijnlijk heeft hij het binnen gespeeld

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:52

Nicky91 schreef:
Dat is inderdaad voor agility. :)

Deze hoogte is tussengevoegd tussen Medium en Large. Deze honden springen 50cm. :o

Goed om te weten, was wel benieuwd :))

Berryz schreef:
Hier heeft de hond zonet mijn bril opgegeten. Mooi het glas uit het frame gehaald en op het glas gekauwd. Mis ook een groot stuk, dus waarschijnlijk heeft hij het binnen gespeeld

Neeeee joh :wow:
Lag die ergens onbewaakt? Stuk glas nergens kunnen vinden?

x_Jeanine_x schreef:
[ [url=m/tlDc0V.jpg]Afbeelding[/url] ]

Spannend zeg! Ben heel benieuwd hoe ze het doet en uiteraard willen we foto's! :D

-----

Pup spam!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 20:59

Ach schattig beertje.

En hond die een bril op heeft gegeten, hopelijk geen klachten van

noox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:51

Wat lieeef Muiz!!!

Ik ga morgen Pinto ophalen *\%/* om 10:30!!!
Ik ben zoo benieuwd <3
Het is eindelijk zo ver na zoooo lang wachten en dingen uitzoeken en in spanning zitten
Morgen post ik een foto!
(De gevlekte australian labradoodle van een paar pagina’s terug, voor de mensen die het niet meer precies wisten :D )

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-21 21:52

Nee het stuk is nog niet gevonden. Heb hem ZSM brood gegeven (geen peperkoek ofzo in huis) en ben dan doorgespurt naar het winkelcentrum voor een nieuwe bril, want ik kan in geen mogelijkheid werken zonder (en ik begin om 5u smorgens)

Tot hiertoe gaat alles nog heel goed.
Nu moet ik wel zeggen dat als hij op plastiek knaagt, hij dat meestal niet inslikt, maar nu heb ik toch een schrik te pakken omdat ik zo'n groot stuk glas mis.